prut uit 1 neusgat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 20:57

AmFe schreef:
pol1 schreef:
Nou toch nog een belletje gekregen! Kostenberaming besproken.. Rond de 800 euro..pfff en dan komt de scan er nog bij uiteraard.. bedrag is gebaseerd op de nazorg thuis.
Arts zei wel dat als er een kieswortelonsteking bijzit de zaak een stuk gecompliceerder zou zijn.. Dat is bij mijn merrie niet t geval.
Nou morgen maar een afspraak inplannen..Wil er nu vanaf ook dus dan maar zsm!

Heftig allemaal! Kies trekken gaat mij ook wel zoiets kosten hoor. Het is niet niets die bedragen!
Hoe lang moet je paard straks op de kliniek blijven? En hoe lang moet je dan thuis nog spoelen?
Weten ze waar die ontsteking wel vandaan komt als het niet de kies is?

De arts die ik vanmiddag sprak was er ook erg voorstander van de nazorg zoveel mogelijk thuis te doen zeker ook ivm Livia..Hij zei niet van te voren te kunnen inschatten hoelang ik moet blijven spoelen kan 4 wkn zijn maar kan ook veel korter duren gaf hij aan..
Waar die onsteking vandaan komt geen idee..zal es vragen hoe dat onstaat..
Ze zullen haar denk ik een dag of 4 willen houden ivm infectie gevaar.. Ik wil haar zsm thuis hebben..Heb toch altijd zoiets van thuis herstellen ze t best.
Heb jij nog iets gehoord qua uitslag of wordt dat echt morgen?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:04

AmFe schreef:
pol1 schreef:
Nou toch nog een belletje gekregen! Kostenberaming besproken.. Rond de 800 euro..pfff en dan komt de scan er nog bij uiteraard.. bedrag is gebaseerd op de nazorg thuis.
Arts zei wel dat als er een kieswortelonsteking bijzit de zaak een stuk gecompliceerder zou zijn.. Dat is bij mijn merrie niet t geval.
Nou morgen maar een afspraak inplannen..Wil er nu vanaf ook dus dan maar zsm!

Heftig allemaal! Kies trekken gaat mij ook wel zoiets kosten hoor. Het is niet niets die bedragen!
Hoe lang moet je paard straks op de kliniek blijven? En hoe lang moet je dan thuis nog spoelen?
Weten ze waar die ontsteking wel vandaan komt als het niet de kies is?

De arts die ik vanmiddag sprak was er ook erg voorstander van de nazorg zoveel mogelijk thuis te doen zeker ook ivm Livia..Hij zei niet van te voren te kunnen inschatten hoelang ik moet blijven spoelen kan 4 wkn zijn maar kan ook veel korter duren gaf hij aan..
Waar die onsteking vandaan komt geen idee..zal es vragen hoe dat onstaat..
Ze zullen haar denk ik een dag of 4 willen houden ivm infectie gevaar.. Ik wil haar zsm thuis hebben..Heb toch altijd zoiets van thuis herstellen ze t best.
Heb jij nog iets gehoord qua uitslag of wordt dat echt morgen?[/quote]

Nee niets gehoord. Dus morgen denk ik idd.
Heb geprobeerd zelf naar de beelden te kijken haha maar programma loopt steeds vast. En heb er ook geen verstand van ;-)

jobamara

Re: prut uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:54

Wat een gedoe voor je weet hoe nu verder he :(:) en van dat bellen, pfff alleen maar stress.

Zover ik weet kan een sinus ontstoken raken door idd een kieswortelontsteking, en ook door een lichte verkoudheid.
De bedragen zijn vaak ook niet grappig meer al vind ik wel dat je aan vooronderzoeken en medicijnen vaak meer kwijt bent dan aan een operatie zelf. Duim dat het voor jullie beide nu vlot en met een voorspoedig herstel mag gaan.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 10:21

jobamara schreef:
Wat een gedoe voor je weet hoe nu verder he :(:) en van dat bellen, pfff alleen maar stress.

Zover ik weet kan een sinus ontstoken raken door idd een kieswortelontsteking, en ook door een lichte verkoudheid.
De bedragen zijn vaak ook niet grappig meer al vind ik wel dat je aan vooronderzoeken en medicijnen vaak meer kwijt bent dan aan een operatie zelf. Duim dat het voor jullie beide nu vlot en met een voorspoedig herstel mag gaan.

Ik denk bijna zeker te weten dat t bij mijn merrie aan een verkoudheid te wijten is.. in de tijd dat ze beviel 10 april was t extreem koud en mijn merrie heeft zowat geen vacht..liep toen enorm te klote met dekens ( vond t eng met kleine livia)..
Wordt vandaag gebeld voor een opnamedatum..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 10:23

Al wat gehoord AmFe?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:36

pol1 schreef:
Al wat gehoord AmFe?

Spannend zeg voor je! Hopelijk kunnen ze haar snel helpen! Was het nou met plaatselijk verdoving of onder narcose?

Nee ik heb nog niets gehoord helaas...

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:13

Klopt hoor ook nu nog but weer niet normaal, Livia is inmiddels grooooooott. Maar hier een veulen van 3 weekjes die ik steeds als ik merk dat ze moe wordt even binnenhaal voor slaapje. Weet niet of ik toen bij jou de safegums van Ooteman heb doorgestuurd, ik vind ze echt fijn ook hier bij de tweejarige gebruikt die geen wintervacht krijgt en dan ook bij de vriendjes. Maar dekens en echt rond het veulenen durf ik ook niet hoor.
Vermoed dat langer wachten het risico op luchtzakontsteking en nog een stap verder luchtzakstenen vergroot, vandaar denk ik dat ze adviseren om het zsm te doen.

Vind jullie beide toppers dat jullie zo vlot ingrijpen, en hoop dat Amfe ook snel meer weet, sterkte met wachten :(:) .

En pol hoop dat je snel terecht kunt en dan echt kan genieten want dat mag onderhand wel. :(:)

Vergeet ik nog de link naar Ooteman
https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... ccessoires

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 14:28

Maandag wordt ze opgenomen, dinsdag de staande operatie!! Pfff ik zal zo blij zijn als alles een x vlot wil verlopen en ze veilig weer thuis zijn!!!
Hoop ook zo op es wat genieten!!

Volgens mij jobamara heb jij me toen die Link gestuurd.. uiteindelijk heb ik een deken met dekensingel gebruikt maar ook dat was behelpen..Zeker als ze buiten stonden met winderig weer..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:29

AmFe schreef:
pol1 schreef:
Al wat gehoord AmFe?

Spannend zeg voor je! Hopelijk kunnen ze haar snel helpen! Was het nou met plaatselijk verdoving of onder narcose?

Nee ik heb nog niets gehoord helaas...

Ben ik ook heel benieuwd naar of het onder narcose moet. ;)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 15:27

De faculteit zei vanmorgen dat t om een staande operatie gaat.. denk bij amFe ook?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:20

Oke dat houd dan in onder verdoving,duidelijk,Thnx.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 20:58

Al uitslag AmFe?

Of ik niet al pech genoeg had nu ook nog een bronchoscopie van de pony van mijn dochter gaan laten maken..hoest zn longen uit zn lijf..!! Heb ik iets fout gedaan dit allemaal over me heen te moeten krijgen. Ik baal echt verschrikkelijk!!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:03

Je hebt niks fout gedaan hor.
Ik krijg ook alles in 1 keer.
1 met een ontstoken oog. Binnenkort een CT-scan en waarschijnlijk operatie en de andere heeft EOTRH en moet nu ook een operatie ondergaan deze vakantie.
Op dit soort momenten geef ik mensen die zeggen "Wat heb je nou aan die beesten" helemaal gelijk!! :Y)

Succes !

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 21:19

Rambogirl schreef:
1 met een ontstoken oog. Binnenkort een CT-scan en waarschijnlijk operatie en de andere heeft EOTRH en moet nu ook een operatie ondergaan deze vakantie.
Op dit soort momenten geef ik mensen die zeggen "Wat heb je nou aan die beesten" helemaal gelijk!! :Y)

Succes !

Nou ook geen geluk duidelijk!! Ook heel veel sterkte!!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 21:20

Rambogirl schreef:

Succes !

Nou ook geen geluk duidelijk!! Ook heel veel sterkte!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:32

Pffff zo herkenbaar heb hier ook altijd het idee dat als er 1 is waar je op dat moment druk mee bent ivm ziek zijn de rest denk hmmm zullen wij dan ook maar iets krijgen. Hier een pony die doordat de va het niet nodig vond om iets te geven toen hij verkouden was ( zelfs na hem 3x te hebben laten komen) die nu dus al 6 jaar als grasmaaier speelt omdat hij dampig is.
Nu sinds vorig jaar een hooistomer en krijgen ze dus allemaal gestoomd hooi en zelfs stro. Moet zeggen dat ik ook bij de andere merk dat, dat ze goed doet.

:(:) Ook hier vraag ik me wel eens af waar die hemel is, bij de spreuk mensen met paarden. ?......... De rest klopt dan weer wel ;) .

Spannend hoor maandag, wel heel fijn dat het onder plaatselijke verdoving gaat. Vorig jaar bij het uit narcose komen van onze toen jaarling geweest. Maar pfffff wat was dat heftig, weet nu zeker dat ik hem niet onder narcose wil hebben met castratie.

Ga heel hard duimen maandag en alvast veel sterkte met de bronchoscoop vd pony,

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 22:08

jobamara schreef:
Pffff zo herkenbaar heb hier ook altijd het idee dat als er 1 is waar je op dat moment druk mee bent ivm ziek zijn de rest denk hmmm zullen wij dan ook maar iets krijgen. Hier een pony die doordat de va het niet nodig vond om iets te geven toen hij verkouden was ( zelfs na hem 3x te hebben laten komen) die nu dus al 6 jaar als grasmaaier speelt omdat hij dampig is.
Nu sinds vorig jaar een hooistomer en krijgen ze dus allemaal gestoomd hooi en zelfs stro. Moet zeggen dat ik ook bij de andere merk dat, dat ze goed doet.

:(:) Ook hier vraag ik me wel eens af waar die hemel is, bij de spreuk mensen met paarden. ?......... De rest klopt dan weer wel ;) .

Spannend hoor maandag, wel heel fijn dat het onder plaatselijke verdoving gaat. Vorig jaar bij het uit narcose komen van onze toen jaarling geweest. Maar pfffff wat was dat heftig, weet nu zeker dat ik hem niet onder narcose wil hebben met castratie.

Ga heel hard duimen maandag en alvast veel sterkte met de bronchoscoop vd pony,

Ja daarom ik ga nu maar zelf stappen ondernemen wat betreft de pony.. dampig zit je ook echt niet op te wachten! Vreselijk..Wat een pech heb jij ook!
Ja dat narcose verhaal vind ik ook doodeng!!
Heel erg bedankt voor je steun!!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:09

Pol1: wat enorm vervelend! Hopelijk gaat het allemaal snel weer de goede kant op..

Ik heb nog steeds geen bericht en baal er flink van. Word nu steeds banger voor gekke dingen, pff.
Ik ga maar gauw slapen..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 22:25

AmFe schreef:
Pol1: wat enorm vervelend! Hopelijk gaat het allemaal snel weer de goede kant op..

Ik heb nog steeds geen bericht en baal er flink van. Word nu steeds banger voor gekke dingen, pff.
Ik ga maar gauw slapen..

Hè verdorie waarom laten ze je zo lang wachten! Hen je zelf ook nog gebeld?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 12:31

Nou ik ga voor de duo afspraak maandag..pony gaat ook mee voor scope!

AmFe: al duidelijkheid?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:58

Nou ik heb eindelijk bericht gekregen! De arts uit Winterswijk en een arts uit Utrecht hebben druk overleg met elkaar gehad.
Er zijn geen echte bijzonderheden gevonden! Een minimale afwijking aan 1 kies, maar dat is echt nog te goed om te trekken. Ze denken dat er een ontsteking is geweest die is opgelost door de AB maar dat het een beetje z'n eigen leven is gaan leiden waardoor er nog troep in de holtes zit. Hij moet nu ongeveer maximaal een maand slijm oplossers krijgen en verder gewoon rust en veel met z'n neus over de grond lopen. In het grootste deel van de gevallen zal het dan vanzelf herstellen.
Als het erger wordt of bv over twee maand nog niet weg is, dan misschien een keer de holte spoelen of nog een andere AB proberen. Maar vooralsnog dus nog even niets doen en lekker rust houden op de wei!

y_bouwsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:06

Misschien een raar antwoord, mijn paard had ook ineens zonder duidelijke oorzaak een snotneus, geen koorts, niet ziek enz.. Bleek dat ze iedere keer stof in haar neus kreeg door het hooinet. Hooinet weggehaald en snotmeus over.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 15:16

AmFe schreef:
Nou ik heb eindelijk bericht gekregen! De arts uit Winterswijk en een arts uit Utrecht hebben druk overleg met elkaar gehad.
Er zijn geen echte bijzonderheden gevonden! Een minimale afwijking aan 1 kies, maar dat is echt nog te goed om te trekken. Ze denken dat er een ontsteking is geweest die is opgelost door de AB maar dat het een beetje z'n eigen leven is gaan leiden waardoor er nog troep in de holtes zit. Hij moet nu ongeveer maximaal een maand slijm oplossers krijgen en verder gewoon rust en veel met z'n neus over de grond lopen. In het grootste deel van de gevallen zal het dan vanzelf herstellen.
Als het erger wordt of bv over twee maand nog niet weg is, dan misschien een keer de holte spoelen of nog een andere AB proberen. Maar vooralsnog dus nog even niets doen en lekker rust houden op de wei!

Nou dat is t wachten waard geweest!! Superfijn!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 15:17

y_bouwsma schreef:
Misschien een raar antwoord, mijn paard had ook ineens zonder duidelijke oorzaak een snotneus, geen koorts, niet ziek enz.. Bleek dat ze iedere keer stof in haar neus kreeg door het hooinet. Hooinet weggehaald en snotmeus over.

Ja dat had ik ook al bedacht..Maar hier geen hooinetten..

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:22

pol1 schreef:
AmFe schreef:

Nou dat is t wachten waard geweest!! Superfijn!

Ja ben er erg blij mee!! Blijft wel afwachten natuurlijk, maar nu weet ik tenminste dat dat verantwoord is en er geen gekke dingen spelen.

Is er dan bij jouw merrie echt een ontstekingsreactie in de holte zelf?