[VOLG] Behandeling sarcoid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:55

Zovirax en virexx-crème al lang geprobeerd.

Sjolvir, mag jij zelf die zalf aanbrengen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:56

Dierenarts moet zalf aanbrengen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 21:10

@jolanda: misschien heb ik je bericht verkeerd opgevat. Dierenleed link ik meer aan dierenmishandeling, oftewel het opzettelijk pijnigen. Bij een medische behandeling vind ik dat niet overeen komen. Maar fijn dat je er nog op terug komt en het niet zo bedoelt!

@sjolvir; is alles er al vanaf gevallen?

@xtes: virex durfde ik aan. Zovirax niet omdat ik toch veel heb gelezen dat het erger werd of geen resultaat had. Dat risico durfde ik niet te nemen.
Van dermequin heb ik nog niet gehoord dat het erger wordt, dus dan durf ik het wel aan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:20

Ja, alles eraf. Nu afwachten of er niet ergens iets aan cellen is achtergebleven die dan toch weer gaan woekeren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:21

Vind bij dermequin wel heftige reacties.

Ik vraag me af, mensen met Liverpool zalf wat hun totale kosten waren.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:29

tita schreef:
Vind bij dermequin wel heftige reacties.

Ik vraag me af, mensen met Liverpool zalf wat hun totale kosten waren.

Wil je niet weten... rib uit mijn lijf.. Even alleen de gebruiks artikelen (oh en de wisselkoers was zeer ongunstig!)
De zalf zelf, 4 grote flessen metacam, 7 grote potten sudocreme en tot nu toe 9 tubes mesitran.
Even prijzen grofstoffelijk. 500 + (4 x 100) + (7x 8) + (2 x 2)2 en (7 x 12) (andere leverancier)
De 1000 gaan we dus wel halen aan materialen he!! Da's exclusief da.
Bedenk ineens dat ik weer tubes mestitran moet gaan bestellen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 21:39

@tita: zeker een heftige reactie. Ik bedoelde dat de sarcoid over het algemeen verdwijnt en niet erger terug komt :)

@sjolvir: hier haal ik het goedkoopst mn mesitran en ze hebben ook potten van 250mg. Persoonlijk vind ik potten onhygienisch en werking van de stoffen schijnt minder te worden. Maar de prijs is vergelijkbaar aan 3 tubes:

http://veterinairewondzorg.nl

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:42

Ik heb graag tubes inderdaad omdat potten eerder vies worden en onder paard hangen met een spateltje om dat weer op je hand te doen en mee te zalven duurt me wat te lang.
Zit toch met mijn hoofd tussen paar achterbenen (hoewel ze nog niets!! heeft gedaan).
Heb nu 50 grams tubes voor 12 euro. Vind dat nog wel acceptabel...
Maar ga even kijken bij jouw site, want als wond verder is durf ik ook wel met pot te kliederen, die verdeel ik dan thuis wel van te voren in aantal potjes.
(bv oude fotorol potjes of zo)

Pot 55 euro zie ik net, dan ga ik niet kliederen, bestel ik gewoon de tubes van 11.39 euro.
http://www.newpharma.nl/pharma-business ... 27194548:s
En bij 5 tubes en op bezorgpunt geen afleverings kosten.
Zit dan op 56.95

Heb ook die van klinion gebruikt, maar vind ik minder fijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:58

Nou ik betaal de hoofdprijs Mesitran zie ik :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:59

En je hebt vanaf vandaag andere leverancier gok ik zo?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 22:44

Newpharma scheelt 2 euro met die van mij, altijd gunstig om een goedkoper adres te vinden. Ik blijf toch een Nederlander ;)

Heb nog 2 volle tubes liggen en de eerste is nog 1/4e van over. Dus ik ben nog wel voorzien voorlopig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:45

Jotoma schreef:
Newpharma scheelt 2 euro met die van mij, altijd gunstig om een goedkoper adres te vinden. Ik blijf toch een Nederlander ;)

Heb nog 2 volle tubes liggen en de eerste is nog 1/4e van over. Dus ik ben nog wel voorzien voorlopig.

Ik ga ze wel op krijgen heb gat van 10 cm doorsnede en nog wond op buik zitten en ons bint suunig met inkopen, maar dan weer kwistig in verbruik :Y) }>

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 14:47

Ik kocht t altijd bij hilton herbs.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:10

Ik koop het ook altijd bij Hilton Herbs. Met 3 potten tegelijk heb je geen verzendkosten.
Heb evt nog wel een pot staan die je kan overnemen als je wil? Pb maar als je interesse hebt :).

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 15:19

Ja klopt, ik geloof binnen 3 werkdagen in huis.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:11

Hoeveel honingzalf heb je ongeveer nodig in het traject? Ik heb nu 1 tube van 30 gram, ben net begonnen met smeren. Als ik veel tubes nodig heb kan ik beter in 1 keer meer tubes bestellen ipv iedere keer een tube bij de dierenarts halen (van bijna 17 euro per stuk).

Het verschil tussen vetramil en mesitran, wat is dat?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 17:25

Hoeveel je nodig hebt zal afhangen van het formaat van de wond. Ik ben nu bijna door mn eerste tube heen (50 mg). Als je de laatste pagina's van het topic doorleest kan je nog zien waar goedkopere tubes verkrijgbaar zijn.

Het verschil even gequote uit een ander topic:

In vetramil zit parrafine en vasaline. Dit is onwijs slecht verzadigd vet. Het sluit de wond/ huid af waardoor er geen lucht meer bij kan komen en de afvalstoffen niet kunnen worden afgevoert. Daarnaast droogt het de huid uit en kan de huid hierdoor zelf geen huidvet meer aanmaken.
Ceteanyl alcohol word in vetramil als emulgator gebruikt en is in deze creme synthetisch. Opzich niet super slecht, maar in natuurlijke vorm had het beter geweest.
Dan zit er ook nog sodium lauryl sulfaat in. Dit is een surfactant, een actieve oppervlakte stof welke naast vuil en talg ook het huidvet oplost. Hierdoor ontstaat een droge huid met lage barriere weerstand.
Al met al dus goedkope toevoegingen die de goede werking van de honing en essentiele olieen teniet doen en waardoor je er meer van moet gebruiken en huidherstel juist langer duurt.
Vetramil zal ik persoonlijk om die reden nooit gebruiken.
Mesitran daar in tegen is een mooi product met 'schone' ingredienten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:45

dieseltje schreef:
Hoeveel honingzalf heb je ongeveer nodig in het traject? Ik heb nu 1 tube van 30 gram, ben net begonnen met smeren. Als ik veel tubes nodig heb kan ik beter in 1 keer meer tubes bestellen ipv iedere keer een tube bij de dierenarts halen (van bijna 17 euro per stuk).

Het verschil tussen vetramil en mesitran, wat is dat?

Hmm, verbruik.
Doe zo'n 5 a 6 smeerbeurten met 1 tube van 50 ml, maar ben niet van de ons bint suunig.
Gat van zo'n 8 cm in de lengte denk 5 in de breedte. (was groter)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:17

Mesitran is via internet echt een stuk goedkoper te vinden. Ik was bij de da 20 euro kwijt v Mesitran soft en op internet had ik dezelfde tube voor 7 euro!

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:45

Ik meld mij hier ook. Alle 9 pagina's doorgelezen en goede info allemaal! dankjewel daarvoor.
Mijn merrie heeft een grote plek met 2 varianten. een grote bobbel is de fibroplastische vorm.
Ondertussen heb ik contact met knottenbelt en die zegt dat er wat aan valt te doen maar wel snel. Ondertussen twijfel ik zelf enorm wat nu goed is. acupunctuur vind ik wel iets om over na te denken maar omdat er zoveel tijd overheen gaat voor je verbetering ziet lijkt mij dit niet echt handig, want wat als het niet helpt en het lekker verder groeit?
Onderstaande vraag ligt op het moment bij knottenbelt:
Zou het een optie zijn om de fibroplastische te bevriezen zodat deze eraf valt en dan alsnog met zalf te bestrijden?
Dit is de plek in haar lies:

Afbeelding

Het rood is een beetje weggetrokken en zit een korstje op

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:59

combi Knottenbelt en acupunctuur?

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:39

in combi met accupunctuur lijkt mij niet zo nodig. als het de zalf wordt dan wordt het toch wel heftig. het zou meer zijn om het niet zo heftig te laten worden.

idd iedere dierenarts zegt wat anders maar voor mij vallen injecties en operatie sowieso af. nu twijfel ik alleen nog of ik de liverpoolzalf wil doen of eerste een andere variant zalf wil uittesten.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 13:06

@hannetje: wow, wat goed dat je alle pagina's hebt gelezen!! Wat ziet de sarcoid er naar uit en ook geen handige plek (vwb smeren icm dekens). Wat mij erg heeft geholpen is om toch met meerdere klinieken te bellen en om ervaringen te vragen. Iedereen heeft verschilende ervaringen, maar qua behandeling gaven ze allemaal wel hetzelfde advies. Heeft je eigen DA hier veel ervaring mee?
Het lijkt of de plek op knappen staat en is hij rustig of in een bepaalde tijd zo gegroeid?
Heb je er al een idee van of er nog meer onder de huid zit?

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:12

Dekens heeft ze sowieso niet om, of is dat wel nodig met de behandeling?

Ik heb idd nu 3 klinieken gebeld, 1 vind het praktisch gezien niet handig via knottenbelt maar dat maakt mij natuurlijk niks uit.
een ander vind het prima om te doen maar zou liever een operatie doen, wat ik niet wil.
en de derde klonk erg goed. duidelijk verhaal en geen poespas.
zei zegt wel die zalf van knottenbelt doen eventueel het restant weg halen door bevriezing en anders zalf vanuit nederland. ben alle namen die ze genoemd heet vergeten maar ze had het over eentje die alleen de slechte cellen aanpakt..?

Hij is rustig zo gegroeid maar de laatste tijd wel sneller. nu staat het weer even stil gelukkig. Ik heb geen idee of er meer onder de huid zit. Knottenbelt zegt dat het veel kan zijn omdat het onder dat stuk huid veel weefsel zit. maar een nederlandse arts zei weer dat het waarschijnlijk niet veel is omdat het een huidaandoening is. dus echt geen idee... hoe kan je daar achter komen?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 14:47

Ik weet niet of een deken handig is, maar als je gesmeerd hebt wil je niet dat je paard net gaan rollen of gaat liggen. Mijn paard doet dat dus wel, dus die kan ik pas insmeren als hij op stal staat.

Of het onderhuids zit weet je denk ik pas tijdens het behandelen? Ik in elk geval wel. Dat leek een knikker, maar onderhuids was het dus nog groter.
Ik ben het niet eens met wat de nederlandse da zegt. Onder huidsaandoening versta ik iets als eczeem, maar een sarcoid is een huidtumor en daarvan is bekend dat je niet altijd aan de buitenkant kan zien wat het formaat is.
Geldt trouwens ook voor verschillende behandelzalven waarva gezegd wordt dat ze alleen slecht weefsel behandelen, dat is ook niet in alle gevallen zo. Dermequin bijvoorbeeld al niet, al wordt gezegd van wel.