Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
littleroosie schreef:Even voor de juiste orde, ik twijfel niet aan de deskundigheid van de dierenartsen waar ik geweest ben. Ik ben t alleen in dit opzicht nu nog niet met ze eens.
littleroosie schreef:Even voor de juiste orde, ik twijfel niet aan de deskundigheid van de dierenartsen waar ik geweest ben. Ik ben t alleen in dit opzicht nu nog niet met ze eens.
Rel blijft vandaag op de kliniek en morgen bellen ze mij. Er is bloed afgenomen en mest voor onderzoek. Echo is gemaakt en de baarmoeder is in orde, wel een verdikking in de dunne darm. Ze gaan nu verder onderzoeken naar hoefbevangenheid, de dikke doorgezakte kogels en grass sickness. De andere dingen die er genoemd zijn leken niet compleet in het plaatje te passen en zijn voor nu eerst uitgesloten.
Ik hou jullie op de hoogte.
Retjethorse schreef:Joscaa schreef:Pffff, 3 onafhankelijke die zeggen dat je het beter kunt laten inslapen, zou voor mij genoeg bevestiging zijn.
Succes!
En dat zonder dat de desbetreffende DA's ook maar 1 onderzoek gedaan hebben? Nee sorry die zouden bij mij niet meer hoeven langskomen.Een dier dat je graag ziet laten inslapen is geen beslissing die je makkelijk neemt, zeker niet als je weet dat het dier nog geholpen kan worden indien er een diagnose gesteld is...
TS, ik heb geen idee wat dit zou kunnen zijn, maar ik hoop echt dat er uit de onderzoeken van vandaag een diagnose komt! Sterkte.
josien_m_ schreef:In dit geval zou ik het niet doen nee.Hoezo geen inslapen zonder diagnose? Bij mensen en bij dieren lukt het nou eenmaal niet altijd om tot een diagnose te komen. Soms lijken de kosten voor uitgebreid onderzoek te hoog voor de eigenaar, soms gelooft de DA niet echt in een behandelbare aandoening, soms wil je het dier het niet aandoen om te blijven leven voor al die nare, pijnlijke ingrepen of het moeten wachten op een eventuele uitkomst. En soms weten ze het gewoon niet, ook niet na uitgebreid onderzoek. De DA's die inslapen adviseren zou ik zomaar niet veroordelen. Zij zien dit paard en vinden de toestand niet levenswaardig en hebben blijkbaar geen hoop voor dit dier. Heel juist en professioneel, dat het voor het baasje moeilijk is dat te accepteren, dat is dan maar zo. Ook al komt er nu uiteindelijk nog wel iets uit wat behandelbaar is, is dat dan goed? Want al die tijd lijdt het paard al en zo te zien best veel. Is dat reëel? Moeilijke vragen altijd en verantwoordelijkheid voor het dier is niet makkelijk te dragen.
De financiële middelen niet hebben om dure onderzoeken te doen is iets anders, in dat geval zou ik het dier ook uit zijn lijden verlossen. littleroosie schreef:Even voor de juiste orde, ik twijfel niet aan de deskundigheid van de dierenartsen waar ik geweest ben. Ik ben t alleen in dit opzicht nu nog niet met ze eens.
Rel blijft vandaag op de kliniek en morgen bellen ze mij. Er is bloed afgenomen en mest voor onderzoek. Echo is gemaakt en de baarmoeder is in orde, wel een verdikking in de dunne darm. Ze gaan nu verder onderzoeken naar hoefbevangenheid, de dikke doorgezakte kogels en grass sickness. De andere dingen die er genoemd zijn leken niet compleet in het plaatje te passen en zijn voor nu eerst uitgesloten.
Ik hou jullie op de hoogte.
miss_lizje schreef:Mijn paard kwam ook niet meer aan, wat we er ook instopte hij bleef 100 kg te licht. Hij had een slechte pees achter en spondylose waardoor er niet meer gereden werd.
Echter bleef hij maar afvallen en zijn tandvlees werd ook bleek. Allerlei onderzoeken gedaan en de dierenarts verwachte een kankergezwel ergens in zijn lichaam.
Mijn maatje had echt pijn zonder zijn pijnstilling en omdat er geen kans op herstel was, heb ik hem moeten laten gaan. De dierenarts zei tegen ons dat hij voor zijn eigen interesse wel echo's wilden gaan maken waar het gezwel mogelijk zat, maar dat het voor het paard niet zou uitmaken of hij het zou vinden of niet en dat we er als eigenaren ook niet veel aan hadden.
Het staan als een berggeit deed die van mij op het einde ook. Misschien dat je iets aan mijn verhaal heb om dingen verder uit te sluiten.