Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RianneH schreef:HKO hangt van de ernst en de reactie van het paard af. Zooltjes, ijzers, aangepast rijden, soms inspuiten, er zijn verschillende opties die lang niet altijd werken. De vraag is ook of het de moeite nog waard is, maar dat weet je alleen als je het probeert natuurlijk. En pas als je met foto's weet wat nu het probleem is. Hoe oud is de pony?
Je kan natuurlijk ook goodwill bij je ouders kweken door mee te betalen, je bent oud genoeg voor een zomerbaantje en het is vakantieMaar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Marsu schreef:Ts, je hebt het over een pony van 15 jaar. Die pony is nog in de kracht van zijn leven en zeker niet bejaard.
Als je een dier hebt, dan ben je daar verantwoordelijk voor en moet je er voor zorgen. Als dat betekent dat er dierenartskosten komen, om onderzoek te laten doen, dan is dat zo. Maar je pony nu met half onderzoek al zo een beetje afschrijven, dat is niet eerlijk naar je pony toe.
Neem je verantwoordelijkheid en neem een baantje, zodat je bij kunt dragen aan de dierenartskosten.
smileydees schreef:alleen om te helpen. Voor haar zou het dan niet uitmaken, jaren of maanden. Zij weet dat verschil niet. Het zou dan alleen om jou gaan en hoeverre zij pijn heeft/en of het naar haar zin heeft. Onze pony was 19, haar hoofd wilde nog wel maar haar lichaam niet echt, ze liep met 6 al in het Z, sprong M en daartussen nog eens 2 veulens. Lichaam gewoon kapot. Bloedarmoede, cushing.Wij hebben gekozen om haar in te laten slapen. Ze had pijn, en was een "werkpony" die het op de wei staan voor een uur of 2 leuk vond maar verder niet. Alle mogelijke opties overwogen, maar inslapen was voor haar het beste.
Ga voor jezelf alles na, bel anders de DA nog eens als je durft en vraag wat zij denkt? Daarbij dan ook de mening van je ouders. Het is en blijft een moeilijk iets, maar je doet het goed!
hwn schreef:Ik betaalde hier begin dit jaar voor röntgen met mobiel apparaat (België) denk ik nog geen 150 euro voor de 4 benen (zou zelfs kunnen dat het voor de 2 paarden samen was, maar kan ik niet zeker zeggen).
xBontfire schreef:Ik had het ook graag anders gezien maar ik kan er momenteel niks meer aan veranderen en ik weet niet wat ik moet doen omdat ik er met mijn ouders niet fatsoenlijk over praten want dan is het 'we brengen hem wel naar de slacht, dan levert ie nog wat op.' Mijn ouders zijn geen paardenmensen en dat is heel moeilijk want bij hun speelt gevoel dus totaal geen rol.