arwen21 schreef:Kinke schreef:Heb je voor jezelf al helder wat je perse gecontroleerd wil hebben TS?
Ik wil toch beginnen met de MMEP-test. Als daar iets uitkomt, wil ik, afhankelijk van de ernst, nog wel foto's van hals en rug. Ook om te weten in hoeverre er iets verbeterd kan worden en dat de osteopaat ook weet wat zij kan/mag doen.
Ook als er niets uit de MMEP-test komt, lijkt het mij interessant om foto's van rug en hals te nemen.
Ik ga vragen aan de mensen van het ziekenhuis of zij de filmpjes ook willen bekijken. Misschien weten zij wat de mogelijke problemen kunnen zijn.
Ik weet niet of ze standaard ook een kreupelheidsonderzoek doen. Dat lijkt me een kleine kost dus is misschien ook interessant om ineens te doen.
Als alles meevalt wil ik zijn (achter)knieën nog op foto, omdat daar twijfel was over een eventueel fragment.
Ik denk dat het dan wel stopt.. Je kan zijn hele lichaam op foto laten zetten, maar het moet nog wel een beetje betrouwbaar blijven.
Als ze niets vinden, ga ik wel de test met de pijnstiller proberen (daar of later thuis door mijn dierenarts). Dat is iets wat ik wel heel graag wil weten, of hij al dan niet pijn heeft...
Vergeet niet om ook gewoon een kreupelheids- en neurologisch onderzoek te laten uitvoeren door je dierenarts! Zeker als hij ook coordinatieproblemen heeft en instabiel is, been lijkt te ontlasten, etc. Dat kost veel minder dan testen/foto's etc. Gewoon goed kijken, en voelen door een kundige arts. Neurologisch onderzoek moet trouwens meerdere keren over meerdere dagen herhaald worden om betrouwbaar te zijn.
In Nederland noemen we dat Kliniek. Ziekenhuis is voor mensen. Altijd grappig dat Vlaamse taaltje
.