Maar denk dat een zo volledig mogelijk dossier aan je DA bezorgen hem heel veel kan leren voor de toekomst

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Baal schreef:Onze pony kreeg destijds drukverband met speciaal ijzer. Zodra ik 't verband kon verwisselen mocht hij mee naar huis maar moest 3 weken boxrust met 1x/dag 5-10 stappen op 't harde.
Na controle mocht 't verband eraf, en kon hij de wei weer op.
Binnen 2,5maand kon m'n dochter weer gaan rijden. Na ca. 8mnd was het 'gat' er helemaal uitgegroeid.
Vraag me af of dit met gips ook zo verloopt.
sammie18 schreef:Ben benieuwd hoe het er donderdag uit ziet, wil je dan misschien een foto plaatsen hoe het er dan uitziet. Als je in de gelegenheid bent om tijdens het wisselen een foto te maken uiteraard.
De tractortjes zien er wel heel stoer uit, en ziet er nog vrij schoon uit. In vergelijking met hoe ik af en toe stalbandages aantref.
Maflinger_S schreef:Zo te lezen heb je dus gewoon dikke pech gehad met deze hoornzuil en heeft je eigen DA zijn best gedaan. Zou wel top zijn als de zuil niet meer terugkomt en de hoef zich weer normaal ontwikkelt/groeit zodat je te zijner tijd weer lekker met je paard aan de slag kunt. In de tussentijd hoop ik natuurlijk dat je paard zich toch een beetje prettig voelt.
Lieve foto trouwens die laatste.
Diertjec schreef:Wat fijn dat het nu eindelijk goed gegaan is. Gaaf gips ook!
Ik zou voor het dekken wel even navragen hoeveel belasting dat is voor die hoef. En of je DA het aanraad/afraad
DDDara schreef:Diertjec schreef:Wat fijn dat het nu eindelijk goed gegaan is. Gaaf gips ook!
Ik zou voor het dekken wel even navragen hoeveel belasting dat is voor die hoef. En of je DA het aanraad/afraad
Heb ik direct gevraagd toen mij werd verteld dat ik het beste kon wachten tot het helemaal uitgegroeid is. Dit was volgend de dierenarts een goed idee.
Daarbij komt het mij persoonlijk beter uit haar in de zomer te laten dekken zodat ik een juni of juli (eventueel mei) veulen krijg. Dus tegen de tijd dat mijn merrie dan echt "zwaar" wordt is de hoef waarschijnlijk al bijna uit gegroeid.