Paddy's choice is een goede speciaal voor zuigers.
Maar van cavalor, pavo ed zitten er ook goede meusli's tussen... Maar het ligt er ook heel erg aan wat je paard doet qua arbeid en wat je erbij aanvult.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Lolala73 schreef:Mijn paard wordt elke dag gereden, dressuurmatig of een bosrit, het voelt wel raar om dan zijn brokken helemaal te vervangen door muesli, is dat echt voldoende? Hij krijgt nu Pavo sportbrok
) dat toch maar weer onmogelijk maken. Creativiteit is vereist
Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat er geen opties meer zijn en dat een vriendinnetje echt wel helpt. Ik denk achteraf dat eenzaamheid zeker de boosdoener was, alhoewel ze het bij haar oude eigenaren ook deed en daar stond ze in een kudde met vriendinnetjes.
Wyb_ster schreef:Het verbaast mij ten eerste hoeveel paarden en pony's luchtzuigen![]()
Ik mag mezelf ook ervaren noemen als eigenaresse van een kribbebijter. Onze 'oplossing' was het onmogelijk maken van lucht. Hooi werd vanaf de vloer toegediend, drinken vanaf de grond met emmers en overal schrikdraad zonder randjes, dus ook geen randjes om op te kribbebijten en alles wat ze bedenkt (en dat is veel, slimme pony) dat toch maar weer onmogelijk maken. Creativiteit is vereist
Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat er geen opties meer zijn en dat een vriendinnetje echt wel helpt. Ik denk achteraf dat eenzaamheid zeker de boosdoener was, alhoewel ze het bij haar oude eigenaren ook deed en daar stond ze in een kudde met vriendinnetjes.
Bij mij lopen ze 24/7 buiten, ze krijgt 2x per dag ('s winters 3x) 600 gram subli basisbrok (als het straks zomer is en ze zelf altijd toegang heeft tot de wei wordt dat nog minder tot geen) en 4x per dag een plak hooi (hier ben ik nog niet uit, hoeveelheid hooi, ik begon met onbeperkt maar dan wordt ik leeg gegeten) toch heb ik nog steeds het idee dat ze zich verveelt. De twee pony's kunnen het wel met elkaar vinden, dit levert zeker geen problemen. Uit verveling gaat ze zich vol eten, maar dat beperken we nu. Als ik bij haar ben geniet ze van de aandacht en ze pakt zeker mijn minuutjes, maar als ik aan het mesten ben en ik zie haar lopen, straalt de verveling er van af. Ik hoop dat als de wei klaar is dat over gaat, ik gooi dr af en toe los in de bak en dan gooi ik weer een bal naar binnen, maar de verveling blijft.
Ze heeft btw een loopstal met straat waar ze met z'n tweeën leven! Dus daarom staat ze 24/7 buiten zonder wei
Emz schreef:http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/8 ... 001_AC.pdf
Hier wat leesvoer! Het is wat lang en saai van stof maar zeker de moeite waard! Bij mij op stal denken ze nogsteeds dat het besmettelijk is of dat ze het overnemen.. Domme koeien. Zijn oude dames van de oude stempel die niet verder kijken dan hun neus lang is.. Niemand wil dan ook bij mijn paard staan.. Waardoor het sociaal isolement zich verergert.. Ik heb en nu een pony bij gekocht. Morgen ophalen! Hoop dat het helpt.....

sigrid1182 schreef:Je moet dan geen snoepjes geven.....mijn paard luchtzoog altijd van appels....dus daar gelijk mee gestopt...heb dr wortels en roggebrood gegeven....
Je kan een anti bijt middel op drinkpot smeren...dan pakt ze die ook niet meer vast...ik smeerde altijd van dat bruine stugge pasta...kan zo naam niet meer bedenken...
Die van mij zoog ivm maagzweer ed...dus appels niet geschikt..
dat is dat bruine spul. Bij de mijne werkte het niet. Die lust alles, zelfs cribbox