Mijn pony is veel te mager...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Re: Mijn pony is veel te mager...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:02

Ik zie wel verschil.

xLydiaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:10

Merrie brok en maïs !!!

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:36

Het ziet er gruwelijk uit..

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:05

Ik zie ook wel wat verschil.
Kan aan de kwaliteit van de foto liggen maar ik tel letterlijk minder zichtbare ribben..
Vind het eigenlijk nog wel weinig vooruitgang vergeleken met mijn ervaring..
Mja dat kan misschien per paard verschillend zijn..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:14

Ik zie vooral een dier met ook te weinig buikvulling, dus meer hooi! Dan komen spieren en vetjes vanzelf wel..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:20

Ik zie nog geen verschil,maar dat zie je zelf altijd veel beter als iemand anders.
Er mag nog aardig wat bij zeg,die rug, de flanken en de puntige kont zijn erg dun.

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:26

staat hij in de wei of in de paddock?

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:55

Heb hele topic gelezen. Kan ook wel voedingsadviezen gaan geven maar is allemaal al gezegd. Het enige dat me wel van het hart moet: TS ik mag hopen dat je voorlopig niet meer rijd op je pony? En dan bedoel ik geen dagen maar weken totdat hij op normaal gewicht is? Want die extra inspanning kan hij er nu echt niet bij hebben dat is overduidelijk.
Veel succes ermee en dat ie over een tijdje maar weer lekker aangesterkt/aangekomen is!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:06

Mijn ruin viel op 1 week tijd ook extreem af en leek ook wat op jouw pony.
De oorzaak was dat ie het niet in groep kon vinden en 's nachts liever op stal staat.
Hij heeft nu zijn eigen paddock en weide, 's nachts op stal en het probleem is opgelost.
Hij krijgt wel Yakult en Gaviscon bij voor zijn maag op pijl te houden (stressig dier...)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:49

TS, hoe is het met zijn ijzer? Wij kochten ook een pony die erg veel brood kreeg (3 per dag) en bij ons sterk vermagerde. In brood zit ijzer, dus daar was hij aan gewend geraakt.

IJzergebrek is trouwens ook te zien aan witte tandvlees en oogleden...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:02

in twee weken tijd zou er meer verschil moeten zijn.Ben nog steeds benieuwd naar de wormkuur die hij heeft gehad.Als een paard namelijk een lintworm heeft kun je er 6 emmers voer ingooien per dag,zet niet aan hoor.

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 13:18

Zelf zie ik toch echt wel verschil, maar het kan ook zijn dat het aan de foto ligt. Ik verwacht ook niet dat hij van de ene op de andere dag dikker wordt, want het is een pony die tijd nodig heeft.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:27

Ik tel ook minder ribben. Ik zie ook wel verschil. Dat is heel fijn

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:24

Zijn de tanden gecheckt?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:36

Ikvind het moeilijk om verschil te zien. Foto's zijn zo verschillend. Fijn dat je nu bezig bent om hem voller te krijgen en dat hij er ook de tijd voor krijgt. Ik zou de seniores wat verhogen. Bijvoorbeeld 2 keer daags een kilo. Mijn merrie is 1.65m en krijgt 4 tot 5 kilo ( verdeeld over drie keer) per dag en 1 kilo muesli. Overdag staat ze op het gras en snachts op stal. Voor de nacht een portie hooi. Vanwege gebitsproblemen kan zij moeilijk hooi eten. Dus vandaar een kleine portie. Meer zodat ze wat te doen heeft.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:46

iedereen heeft het maar over voeding,wormen enz.....lees nou eens goed hoe de pony erbij staat: staat thuis in de schuur en gaat een paar uurtjes naar de buren in een paddock....
is de pony niet gewoon eenzaam in zijn eentje op stal????het is een 4jarige,in de bloei van zijn leven,moet lekker kunnen spelen met een maatje enz.....
sommige paarden/ponys kunnen daar heel erg last van hebben als ze geen maatje hebben daar kun je niet tegenop voeren!
zet er een mini bij oid.
succes

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 19:50

zaten wij ook al aan te denken, maar hij wil altijd dolgraag naar stal toe en hij staat nu wel weer meer met dat grotere paard hij moest even wennen maar gelukkig zijn het nu dikke vrienden hij staat daar nu ongeveer 7 uur per dag en hij staat bij ons thuis veel in onze paddock.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:23

happytime schreef:
iedereen heeft het maar over voeding,wormen enz.....lees nou eens goed hoe de pony erbij staat: staat thuis in de schuur en gaat een paar uurtjes naar de buren in een paddock....
is de pony niet gewoon eenzaam in zijn eentje op stal????het is een 4jarige,in de bloei van zijn leven,moet lekker kunnen spelen met een maatje enz.....
sommige paarden/ponys kunnen daar heel erg last van hebben als ze geen maatje hebben daar kun je niet tegenop voeren!
zet er een mini bij oid.
succes

pony werd de hele dag opgejaagd...mocht ook geen hooi eten.Ik vind dat TS dit prima heeft opgelost zo.Het was even heel belangrijk dat de pony aankwam en rustig kon eten.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:27

mindy_dukkie schreef:
Zelf zie ik toch echt wel verschil, maar het kan ook zijn dat het aan de foto ligt. Ik verwacht ook niet dat hij van de ene op de andere dag dikker wordt, want het is een pony die tijd nodig heeft.

Fijn dat jij ziet dat je pony dikker wordt! Dat is altijd lastig te zien vanaf een foto omdat die altijd wel wat tekent. Hoop dat je pony weer beter wordt :)

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:30

Hoe gaat het nu met je pony?

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 20:31

gaat wel beter, is nog steeds niet op gewicht maar ik zie zelf wel elke keer verschil

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:20

Hoe is het inmiddels met je pony, eventueel foto? :)

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 19:02

gaat wel goed! Dierenarts en hoefsmid zeggen dat hij zo mager is geweest dat zijn vet rond zijn organen ook weg is gegaan, dus dat is eerst aan het herstellen. Maar hij mankeert nu niks heeft goeie poep en heeft energie voor 10!! over een poosje mag hij lekker weer de wei op dus verwacht dat hij dan weer helemaal op gewicht komt

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:04

Goed dat het de betere kant op gaat !
Heb je ook een foto? :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:11

mindy_dukkie schreef:
gaat wel goed! Dierenarts en hoefsmid zeggen dat hij zo mager is geweest dat zijn vet rond zijn organen ook weg is gegaan, dus dat is eerst aan het herstellen. Maar hij mankeert nu niks heeft goeie poep en heeft energie voor 10!! over een poosje mag hij lekker weer de wei op dus verwacht dat hij dan weer helemaal op gewicht komt

het is net andersom....het overschot word opgeslagen rond de organen.Dus als de pony dik is gaat het vet rond de organen zitten.