Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

SaskiaKa schreef:Knappe merrie.
Ik hoop dat jullie ondanks dat het iets beter lijkt te gaan, wel alsnog een bloed/urine test laten doen en eventueel nog een stofwisselingsonderzoek.
Je verhaal lijkt mij nog het meeste op myopathie. Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet dat de da niet direct bloed- en urineonderzoek heeft gedaan. In het geval van myopathie is lopen enorm pijnlijk door de afbraak van spierweefsel en is juist stilhouden het advies, in tegenstelling tot een gaskoliek.
Indien hier niets uitkomt kan je middels een echo blaas- en/of nierstenen uitsluiten. De donkere urine zou mij het meeste zorgen baren.... Ook vraag ik me af of er geen orgaanschade is, daar je merrie een aantal dagen niet of nauwelijks heeft gedronken.
Ik weet niet of het al eerder gevraagd is, maar liggen er niet toevallig veel eikels in je weide?
. DatBenIkNou schreef:Hoe blij je kan zijn met een drol dan hé?![]()
.
Deugenietje schreef:Dus mensen, achteraf is alles makkelijker om te zeggen van hadden we dit maar gedaan of dit. Of eerder naar kliniek. Achteraf is alles makkelijker te beoordelen..