Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tabaluga12 schreef:fanta2 schreef:dry needling bestaat nog niet zo lang begreep ik? dus hoe kan het dat ie nu nog slechter is? dan lijkt het bijna een spierprobleem in plaats van artrose en dat is wat de dry needler ook zegt
Het probleem is mi dat het paard zijn rugspieren niet kan ontspannen dat veroorzaakt meer pijn. Dus niet de dry needling is het probleem en de rugspieren maar dan denk ik aan artrose, ks of spondylose. Naar een goede kliniek en volledige rug/halsfoto's / echo.
fanta2 schreef:uiteraard kan ik aan iedereen in nederland die foto s gaan doorsturen maar kissing spines was niet de diagnose, dus moet ik dat verder uit laten zoeken, na een half uur voelt ie wel beter aan en daarom zeggen ze tegen mij juist meer en langer te rijden, maar ik weet niet of dat juist goed is
fanta2 schreef:ja het rijden is het probleem echt niet zelfs aan een longeertouw en los loopt ie moeilijk dus dat rijden laat ik uit mijn hoofd dat het dat probleem is, heb nog nooit een paard gehad wat slecht is geworden door mijn rijden of wat dan ook, maar nogmaals zelfs aan de deken eraf of erop leggen doet ie lelijk
fanta2 schreef:uiteraard kan ik aan iedereen in nederland die foto s gaan doorsturen maar kissing spines was niet de diagnose, dus moet ik dat verder uit laten zoeken, na een half uur voelt ie wel beter aan en daarom zeggen ze tegen mij juist meer en langer te rijden, maar ik weet niet of dat juist goed is
hwn schreef:Nu even los van die artrose, even terugkeren op die stijfheid: ik zou toch even bloed laten onderzoeken op bepaalde zaken die die stijfheid in de hand kunnen werken. Net DA hier bij mijn paard gehad (wou echter geen foto's nemen, paard zag er te goed uit, en liep te netjes, wel bloedonderzoek op tekorten - vooral om mij gerust te stellen), en die is goed bevriend met een andere DA, die heel alternatief is, anti krachtvoer, maakt zelf voer op basis van spelt, luzerne en nog wat, maar zonder toevoegingen. Mijn DA zei dat ie heel vaak achter die andere DA aan komt: paarden schakelen over op zijn gezond voer, maar lopen na een tijdje voor geen meter meer.
ikke schreef:hwn schreef:Nu even los van die artrose, even terugkeren op die stijfheid: ik zou toch even bloed laten onderzoeken op bepaalde zaken die die stijfheid in de hand kunnen werken. Net DA hier bij mijn paard gehad (wou echter geen foto's nemen, paard zag er te goed uit, en liep te netjes, wel bloedonderzoek op tekorten - vooral om mij gerust te stellen), en die is goed bevriend met een andere DA, die heel alternatief is, anti krachtvoer, maakt zelf voer op basis van spelt, luzerne en nog wat, maar zonder toevoegingen. Mijn DA zei dat ie heel vaak achter die andere DA aan komt: paarden schakelen over op zijn gezond voer, maar lopen na een tijdje voor geen meter meer.
Laat me raden: ernstige tekorten in de mineralenhuishouding?
Stijfheid/kreupelheid KAN verband houden met magnesiumgebrek. Het heeft me 1,5 jaar gekost voordat ik daar achter kwam......
Sammie schreef:Laarakkers mag m.i. flink links laten liggen in dit stadium. Die biedt iedereen standaard een pot met magnesium aan (zoek maar op Bokt). Weg met die wiggelroedes, detoxen en dan eens naar een reguliere kliniek brengen. Eerst een reguliere dierenarts opzoeken en als dat niet werkt kun je altijd nog het (fatsoenlijke) alternatieve circuit in.
fanta2 schreef:en heb al gezegd een kliniek op te zoeken wat past en waar ik helaas ook al meer over hoor dat niet allemaal goede zijn , en gelukkig is mijn paard bij mij want hiervoor had ie het niet zo best als nu, hij is verder volaan happy
fanta2 schreef:spelt stimuleert zijn darmen goed wat ik er van begreep en zijn mest is beter, eerder kon ie tijdens rijden of lopen nooit poepen en nu wel, dus er zal best een kern van waarheid achter zitten dat het beter is voor de spijsvertering, en voorheen kreeg die marstall vito daar bleef ie gewoon nog te dik op en had ie toch nog last, en als je over geld kwesties zeurt is dat voor mij alleen maar een lachertje, denk dat niet iedereen zo gek is als mij, spelt is trouwens veel duurder als al dat andere voer dus , en onbeperkt hooi ook, en dat krijgen ze niet veel elders hoor, en wat nog van de rest van de vitaminen en dat soort dingen, heb een dure hoefsmid bla bla alles het beste , nogmaals ik vroeg iets anders als waar mensen over komen zeuren en daar heb ik niks aan lekker links laten liggen,
fanta2 schreef:en heb al gezegd een kliniek op te zoeken wat past en waar ik helaas ook al meer over hoor dat niet allemaal goede zijn , en gelukkig is mijn paard bij mij want hiervoor had ie het niet zo best als nu, hij is verder volaan happy