Help, paard wil niet meer staan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:20

friendly schreef:
Iets is beter dan niets lijkt me maar het lijkt me nog dringender om er een DA/VA bij te halen want zo lang liggen kan nooit goed zijn. En zeker omdat deze merrie ook nog eens drachtig is, is de noodzaak extra hoog.

Wellicht even de tekst van TS en haar zus nog eens goed lezen? De veearts is geweest. :)

Ik wens jullie heel veel sterkte toe en hoop op een spoedig herstel. :(:)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:21

@Pally, maar als TS niet meer kan dan is het toch gewoon klaar voor het paard + veulen? Nu sterven ze een langzame pijnlijke dood terwijl het ook snel kan gaan.

Paard wordt slechter en slechter hoe langer zij blijft liggen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:22

Ik zie nu wie TS is en kan me iets over haar achtergrondverhaal op Bokt herinneren.
In dat geval snap ik dat het hoofd van TS ergens anders is.
Heel veel sterkte TS en zus!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-12-14 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Ja gisteren is de VA geweest. Het paard ligt dus al sinds gisteren.

Equilibria

Dus samengevat: Het paard ligt nu op dekens en probeert af en toe nog zelf op te staan. Is er onderzoek gedaan naar de hoeven? Is er bloed afgenomen? Zijn haar reflexen getest? Was de temperatuur in orde? Wat is nu het plan van aanpak? Sorry hoor, ik ben heel nieuwsgierig.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:23

magda_90 schreef:
friendly schreef:
Iets is beter dan niets lijkt me maar het lijkt me nog dringender om er een DA/VA bij te halen want zo lang liggen kan nooit goed zijn. En zeker omdat deze merrie ook nog eens drachtig is, is de noodzaak extra hoog.

Wellicht even de tekst van TS en haar zus nog eens goed lezen? De veearts is geweest. :)

Ik wens jullie heel veel sterkte toe en hoop op een spoedig herstel. :(:)

Magda_90: Ik heb prima de berichten gelezen, maar ik heb nergens gelezen dat deze NOG een keer is gekomen. En het lijkt me zeer dingend dat dàt wel gebeurt.

Arrabel

Wat een vreselijke situatie!
Heel veel sterkte en hopelijk komt het goed... :(:)
Al vrees ik het ergste

terpentijn

@ Pally: Kan gewoon niet meer...? Betekent dit dat er nu helemaal geen verdere actie naar het paard toe wordt ondernomen? Is er geen verder plan?
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 01-12-14 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:24

Ik zou denk ik toch nog een keer overleggen met de DA en eventueel een paarden DA. Er is nu geen verbetering opgetreden dus het lijkt me noodzaak.
Dat de TS niet elke dag bij het paard kan zijn doet daar trouwens niet veel aan af, lijkt me dat er dan andere mensen zijn die voor het paard zorgen en ook wel in kunnen schatten dat dit zo niet gaat.

De pijnstillers werken blijkbaar niet afdoende dus is het tijd voor aanvullende maatregelen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:24

Pfff je paard wil niet meer op staan en je gaat er niet heen, onmogelijk? Niets is onmogelijk, paard heeft zorg nodig! Wil absoluut niet onaardig doen maar als je geen andere dierenarts wil of kan inschakelen dan kan je haar beter een spuitje geven dan wordt het lijden bespaard...

DewiRox

Re: Help, paard wil niet meer staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:26

Maar de DA kan toch ook komen zonder dat TS er is? Iemand anders kan hier toch bij zijn, het regelen? Een paard hoort gewoon niet zo lang te liggen. Dat gisteren de DA is geweest hoeft niet te betekenen dat hij vandaag niet meer hoeft te komen.. Ongeacht de situatie waar TS ook in zit, je hoort voor een paard te zorgen, helemaal nu!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:27

_PatriciaH schreef:
Pfff je paard wil niet meer op staan en je gaat er niet heen, onmogelijk? Niets is onmogelijk, paard heeft zorg nodig! Wil absoluut niet onaardig doen maar als je geen andere dierenarts wil of kan inschakelen dan kan je haar beter een spuitje geven dan wordt het lijden bespaard...

Niet te snel oordelen. Soms zit je echt in een situatie waardoor je echt niet kan zijn op de plek waar je het liefste bent op dit soort momenten, namelijk bij je paard.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:29

Na update van de zus van TS blijft het een vaag verhaal, ook al kun je er zelf niet bij zijn (moet overigens dan wel een hele goede rede zijn, ik kan niks bedenken), dan regel je iemand, het is tenslotte jou verantwoordelijkheid. Ik neem aan dat dit beestje niet nog een nacht daar op de grond gaat doorbrengen?!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:29

Als TS niet in staat is om naar haar paard te gaan... Wie zorgt er dan voor het paard? En kan diegene dan geen DA bellen en laten komen?
Echt waar... Je kan het arme dier echt niet zo laten liggen. Het ligt in feite gewoon dood te gaan.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:30

De zus van TS kan er dan toch wellicht bijzijn als er iemand (DA) komt?
Ik vind het stuitend dat er nu kennelijk geen enkel ander plan voor deze merrie is, dit kan toch niet zo, dat ze daar maar ligt met een veulen in d'r buik? Want dat gaat gegarandeerd langzaam maar zeker mis.

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:31

Het zou kunnen dat de VA/DA verwacht dat het paard er weer bovenop gaat komen en ze daarom nu afwachten of iets dergelijks. Ik wil graag alle details weten en het frustreert me dat ik ze niet krijg.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:32

anne_bento schreef:
Na update van de zus van TS blijft het een vaag verhaal, ook al kun je er zelf niet bij zijn (moet overigens dan wel een hele goede rede zijn, ik kan niks bedenken), dan regel je iemand, het is tenslotte jou verantwoordelijkheid. Ik neem aan dat dit beestje niet nog een nacht daar op de grond gaat doorbrengen?!

Jemig mensen, misschien zit de TS door de week wel in een gesloten inrichting en mag ze alleen in het weekend naar huis. Ik kan nog wel een paar redenen bedenken waarom het echt niet gaat, maar gaat dat ons echt wat aan? Er wordt toch door de zus van TS voor het paard gezorgd?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:33

SAKKIA schreef:
_PatriciaH schreef:

Niet te snel oordelen. Soms zit je echt in een situatie waardoor je echt niet kan zijn op de plek waar je het liefste bent op dit soort momenten, namelijk bij je paard.

Zoals meer gezegd, dan kan je toch wel een dierenarts laten komen en je paard beter laten verzorgen!! En heb je daar geen geld voor blijft er maar één ding over...je moet je paard niet onnodig laten lijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:34

SAKKIA schreef:
Jemig mensen, misschien zit de TS door de week wel in een gesloten inrichting en mag ze alleen in het weekend naar huis. Ik kan nog wel een paar redenen bedenken waarom het echt niet gaat, maar gaat dat ons echt wat aan? Er wordt toch door de zus van TS voor het paard gezorgd?
Is dat zo? Ik hoop het!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:34

ga niet oordelen over TS als je haar situatie niet weet.

er zou vast iemand bij het paard zijn.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:35

Als we niet mogen oordelen dan moet er wat betere uitleg komen en niet alleen maar dat het paard daar al zo lang ligt en "een" pijnstiller heeft gekregen!!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:36

_PatriciaH schreef:
Als we niet mogen oordelen dan moet er wat betere uitleg komen en niet alleen maar dat het paard daar al zo lang ligt en "een" pijnstiller heeft gekregen!!

ooit van prive dingen gehoord?

niet alles over de TS hoeft op internet te staan of wel?

en word heust wel voor het paard gezorgd.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:37

Makkelijke aanname Pandameisje, uit dit topic blijkt dat namelijk niet.

_PatriciaH

Dan moet ze geen topic openen!

kirsten4

Ik hoop dat dat gebeurt inderdaad.. :j Maar het wordt niet gezegd dus misschien ook wel niet ....