Middel tegen zomerexeem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 07:59

logisch toch?
vanuit de verkoper bekeken wel, als er mer afname is van een product gooien ze de prijs omhoog omdat ze weten dat mensen het er toch wel voor zullen betalen als ze het ervoor over hebben.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:02

Wat wordt de nieuwe prijs dan?

LouisDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:14

Als ik spreek over worm en parasiet heeft dat niets te maken met de gewone wormen die een paard kan hebben en die kunnen behandeld worden met de klassieke wormmiddelen. Het is ook geen gewone mok, maar wel familei ervan. Het is wel zo dat een zwaar trekpaard dat na novabogom nog een stuk van zijn maan bleef schuren( en dat is een maand geleden) door dat middel tegen worm en parasiet nu niet meer schuurt, maar we moeten meer paarden kunnen genezen voor we kunnen zeggen dat ook dit middel echt werkt.

Louis

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:07

heb besloten het ook te gaan proberen, ik ben benieuwd

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:08

mijn pony heeft van de week drie dagen op nieuw gras gestaan, met als gevolg dat ie meteen ging liggen rollen en schuren in de wei, nu hij er niet meer op staat, (eerste jonge gras is er grotendeels af) is het schuren ook verdwenen.
wel apart vind ik, was me eigenlijk nooit zo opgevallen, is er verband dan tussen eten van jong eiwitrijk gras en schuren?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 15:53

er is zeker verband, van te veel eiwit krijgt (kan) een paard jeuk (krijgen) en dus gaan schuren.
die van mij komt niet in een wei met jong gras of maar een half uur en daarna weer in een kaal stukje wei

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:17

Wordt er al geschuurd ondanks de Novabogom?? Ik ben benieuwd naar ervaringen!

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:22

Mijn paardje schuurt nog steeds niet OK dan!
Dit komt overigens niet door het gebruik van een of ander geweldig,duur,product maar gewoon omdat het 's nachts nog rond het vriespunt is.De mugjes zijn nog niet actief,heb ze gelukkig ook nog niet gezien Pling
Nogmaals als waarschuwing,let op met het voeren van knoflook Proefondervindelijk bewezen bij mijn paardje dat ie hier zelfs van het winter op gaat schuren.Dus werkt zeker niet altijd preventief.
Doei dagmach

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:46

Euhmm,ik ben een Novabogom gebruiker en zit halverwege de behandeling. En....mijn paard schuurt zich al terug aan zijn staart sinds een week, aan zijn manen is nog niks te zien. Ik hoop dat het van het verharen is, wormen kan niet want zijn bloed is twee weken geleden getest en hij is ontwormd eind februari. Dus Louis, steek me even een hart onder de riem dat het stopt wanneer de kuur volledig is gegeven... Verward

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:49

AIEEEEEEEEEeeeeeeeeee NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEe pffffffffff
Ik moet nog beginnen met de kuur want ik kon mij nie tot ginder verplaasten...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:55

die staart ff insmeren met azijn...werkt echt wel.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:36

toen ik de staart van mijn paard insmeerde met azijn werd hiuj helemaal gek van de jeuk, heb het er maar snel weer afgewassen, helpt dus echt niet bij alle paarden.
mijn paard schuurt ook nog niet, maar hij heeft nog wel een deken op. die gaat pas af als we vijf dagen novabogom hebben gegeven, want dan zou de jeuk over moeten zijn.
zijn er al meer paarden die schuren ondanks de kuur?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:52

goed dat je het hier neerzet, zal er zelf ook es om denken.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:34

Nieke schreef:
Euhmm,ik ben een Novabogom gebruiker en zit halverwege de behandeling. En....mijn paard schuurt zich al terug aan zijn staart sinds een week, aan zijn manen is nog niks te zien. Ik hoop dat het van het verharen is, wormen kan niet want zijn bloed is twee weken geleden getest en hij is ontwormd eind februari. Dus Louis, steek me even een hart onder de riem dat het stopt wanneer de kuur volledig is gegeven... Verward

Hier ongeveer hetzelfde. Carina is nu 5 weken bezig met de kuur. Ze heeft haar staart 1 x geschuurd, daarna niet meer. Wel is haar manenkam opgezet, en betrapte ik haar gister toen ze een beetje stond te sturen Huilen
Haar bloed is nu onderweg, of is al bij Louis, die het verder gaat onderzoeken...

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:46

Hey Carina, heb Louis ondertussen al gebeld en moet ook een bloedstaal opsturen.(Dat zal voor ergens deze week zijn...)
Heb bij mijn paardje ondertussen alles maar wat bijgewerkt aan zijn staart en uitgewassen met teershampoo, dat hielp vorig jaar soms wel een beetje. Aan zijn manen is nog niks stuk...
Tof van Louis dat hij ons verder helpt.... OK dan!
Hou je me even op de hoogte wat er wordt gevonden in haar bloed. dan pb je maar even.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:39

die van mij schuurt nog helemaal niet...
geen plekken, helemaal niks...

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 20:09

ben ook een "gebruiker" en nog niks geschuurt Hyper!

Sprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:14

een paard van mij heeft ook behoorlijk last van zomereczeem, ik heb het nu onder controle omdat hij vanaf s'morgens als hij op de wei gaat tot dat ik s'avonds zijn box dicht doe een bucas deken draagt.
ik ben erg benieuwt naar jullie bevindingen met dit nieuwe middel en zal dit topic dus blijven volgen.

ik heb nog een paar vraagjes voor zij die er meer over weten:
toen ik dit paard kocht was hij 3, kwam uit belgie waar hij op 24/7 op wei is opgegroeid met zo nu en dan een bult aardappels als voer (geen goede voeding voor een jong paard dus)... raar vind ik het nu dat hij prachtig behang had toen ik hem kocht en hij pas een jaar later bij mij is gaan schuren. zou dit nu simpel komen omdat hij op de wei niet goed kon schuren? of komt dit juist door het goede (en veelzijdige) voer dat ik erin ben gaan stoppen Verward
en op welke leeftijd ontwikkelt dit eczeem zich doorgaans?

mijn jaarling had vorige week ook een staart als een pleeborstel... ik dacht dat ik een heart attack kreeg Knipoog
kan zomereczeem zich al op die jonge leeftijd uiten?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:11

zomereczeem kan op elke leeftijd beginnen. misschien heeft jouw paard meer eiwitten binnen gekregen en is hij daarom gaan schuren? in jong uitgelopen gras in het voorjaar zit erg veel eiwit, wat weer jeuk kan geven.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:59

Vooral bepalend voor het hebben/krijgen van zomereczeem is of er mugjes zijn.Staat mijn paardje in de wei in onze Gelderse bossen dan gaat het mis.Maar neem ik hem mee richting zee waar dit mugje niet voorkomt dan is het ineens geen eczeempaard mee.Plekken trekken weg en er wordt niet meer gekriebeld *LOL*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:17

eerst even goed ontwormen, daardoor kunnen ze ook gaan schuren.
en volgens mij is er wel degelijk een verhouding tussen paarden die erg goed gevoerd worden en zomereczeem.

Sprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:32

Citaat:
en volgens mij is er wel degelijk een verhouding tussen paarden die erg goed gevoerd worden en zomereczeem.

hoe bedoel je dan ellepel? bedoel je; goed voer = meer eiwit = sneller last van jeuk?

Citaat:
misschien heeft jouw paard meer eiwitten binnen gekregen en is hij daarom gaan schuren? in jong uitgelopen gras in het voorjaar zit erg veel eiwit, wat weer jeuk kan geven.

daar zit wat in luxje. ze staan sinds kort op de vette wei die in de winter gespaard is.
.... poeh ik ben wel blij dat dat het waarschijnlijk is bij die kleine van me Lachen ik moet niet denken aan nog een zomereczeem geval Haha!

LouisDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:58

Ik heb mijn proeffjord die verleden jaar mei juni behandeld is, sinds dinsdag, morgen dus een week, met die eerste warme dagen, op de wei gezet, goed gevoerd in de winter en in jong gras, en tot vandaag nog geen haartje geschuurd. Ik hoop dat Wies het zo volhoudt! Ik hou jullie op de hoogte.
Louis

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:51

Sprite schreef:
Citaat:

hoe bedoel je dan ellepel? bedoel je; goed voer = meer eiwit = sneller last van jeuk?

Citaat:
misschien heeft jouw paard meer eiwitten binnen gekregen en is hij daarom gaan schuren? in jong uitgelopen gras in het voorjaar zit erg veel eiwit, wat weer jeuk kan geven.

daar zit wat in luxje. ze staan sinds kort op de vette wei die in de winter gespaard is.
.... poeh ik ben wel blij dat dat het waarschijnlijk is bij die kleine van me Lachen ik moet niet denken aan nog een zomereczeem geval Haha!

dan is het wel zomerecxeem, maar door het eiwitrijke voer verergert het zich.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:33

heb namelijk het idee dat paarden die erg sober gevoerd worden geen eczeem hebben.
dus eigenlijk paarden die aand e dunne kant zijn. lijkt me eigenlijk ook wel ergens een luxe probleem.