Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nieke schreef:Euhmm,ik ben een Novabogom gebruiker en zit halverwege de behandeling. En....mijn paard schuurt zich al terug aan zijn staart sinds een week, aan zijn manen is nog niks te zien. Ik hoop dat het van het verharen is, wormen kan niet want zijn bloed is twee weken geleden getest en hij is ontwormd eind februari. Dus Louis, steek me even een hart onder de riem dat het stopt wanneer de kuur volledig is gegeven...
Citaat:en volgens mij is er wel degelijk een verhouding tussen paarden die erg goed gevoerd worden en zomereczeem.
Citaat:misschien heeft jouw paard meer eiwitten binnen gekregen en is hij daarom gaan schuren? in jong uitgelopen gras in het voorjaar zit erg veel eiwit, wat weer jeuk kan geven.
Sprite schreef:Citaat:en volgens mij is er wel degelijk een verhouding tussen paarden die erg goed gevoerd worden en zomereczeem.
hoe bedoel je dan ellepel? bedoel je; goed voer = meer eiwit = sneller last van jeuk?Citaat:misschien heeft jouw paard meer eiwitten binnen gekregen en is hij daarom gaan schuren? in jong uitgelopen gras in het voorjaar zit erg veel eiwit, wat weer jeuk kan geven.
daar zit wat in luxje. ze staan sinds kort op de vette wei die in de winter gespaard is.
.... poeh ik ben wel blij dat dat het waarschijnlijk is bij die kleine van meik moet niet denken aan nog een zomereczeem geval