Het ging echt supergoed. Zó goed, dat hij door de osteopaat was goedgekeurd om hem weer te rijden. Alleen is hij ruim een maand geleden met zijn andere achterbeen in een spijker gaan staan. Dat deed natuurlijk zeer, dus dat is hij gaan ontlasten; dus zijn zere knie gaan belasten. En daarmee weer overbelast... . Nu gaat het wel weer beter. Hij is niet kreupel, speelt gewoon, maarik zie dat hij zijn zere-knie-been wel vaker optrekt en ontlast. Dus hij heeft er wel weer meer last van. Dus ik baal wel. Maar Laarakker had al laten weten dat hij weer een nieuw spul heeft, wat goed schijnt te werken. Dus dat ga ik binnenkort maar eens proberen en hopen dat hij weer wat beter wordt.
Wauw dat het zo goed is gegaan! En hoe waardeloos dat hij dan precies de pech heeft om in een spijker te gaan staan.
Maar dat het überhaupt zo goed heeft kunnen gaan vind ik wel echt enorm hoopvol klinken. Is een zware blessure, dus kan me voorstellen dat het best wel een tijdje een zwakke plek blijft.
Ik duim voor jullie dat het weer snel beter zal gaan. Ga je hem dan weer met iets laten inspuiten in die knie?
Volgens mij is dat spul om er op te smeren. Maar ikmoet het even navragen. Ik weet het niet zeker. Maar anders is inspuiten met bloed en suikerwater zeker weer een optie.
Fabster
Geplaatst: 18-08-16 18:38
Het is inderdaad een smeerspulletje. Hydroloco heet het en het werkt als een tierelier! Had er zelf wel een hard hoofd in, want heb wel vaker spul (ook van Laarakker) erop gesmeerd, maar dat deed niks. Maar ik smeer nu een week 2 x per dag en hij is weer zo goed als nieuw! Moet nu die rug natuurlijk weer los laten maken, maar wie weet wat er dan weer van komt. Ben nuweer begonnen met de training alsof hijnog niks kan. We bouwen het maar weer rustig op. Durf zo ook wel weer met hem te wandelen.
Ha, DenB. Lang geleden. Weet je nog dat ik Beau een enorme pechvogel noemde? Nou, dat is hij echt. Hij ging dus echt super. Zo goed, dat ik er weer op wilde. Osteo is paar weken geleden geweest en kon niks raars meer vinden.
Maar het is afgelopen tijd natuurlijk kurkdroog geweest en vorige week kwam de hoefsmid. Zijn hoeven waren keihard en de HS is uitgeschoten. Zijn voet echt bloeden als een rund. Uiteraard kreupel ook. Het is rechtsvoor, maar dat heeft dan ook weer invloed op zijn achterkant. Dus voorlopig staat hij weer stil. Hij houdt me goed bezig.... ik denk dat dit ook wel weer goed komt, maar dat duurt zo weer een half jaar. En dan zitten we in de winter. Dan gaat t altijd even minder. Dus voor er weer wat kan, zijn we zo weer een jaar verder. De vorige x dat het zo goed ging, ging hij in een spijker staan..... altijd wat met die bink.
Ondanks alle pech is het wel super dat hij toch weer zo heeft kunnen opknappen na zo'n knieblessure. Toch lastig met van die slecht doorbloede onderdelen, dan duurt genezing ook meteen zo lang. Denk je dat die hydroloco die je gesmeerd hebt echt verschil gemaakt heeft daarin?
Hopelijk geneest zijn zool snelen kunnen jullie weer verder met de steigende lijn