Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blue_sky

Re: Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:24

Als je dat zeker wilt weten zou ik even bellen met de kliniek die hem behandeld heeft. Als ik het zo hoor is het natuurlijk wel een hele ingreep geweest en kan het best even duren voordat hij daar geen last meer van heeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:35

Misschien handig om er toch een Osteopaat bij te halen. Ze hebben hem natuurlijk wel op die tafel getakeld, je zou even kunnen controleren of er misschien wat scheef zit in de rug.
En een manier om te diagnosticeren of hij pijn heeft is een pijn stiller geven en kijken of hij dan ruimer loopt.

En hou rekening met de mogelijkheid dat het nooit 100% gaat worden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:16

hij heeft een flinke operatie gehad en dat kost tijd om te helen
mijn paard is geopereerd aan een chip in de koot rechtsvoor en heeft een half jaar rust gehad
6 weken boxrust ,mocht wel elke dag even grazen vlakbij stal en na 6 weken de wei op
ik had mogen beginnen maar was veel te snel, na 5mnd gaan wandelen ...helaas ging het mis met nieuwe ijzers en heeft hij 4 weken langer gestaan en op pijnstillers [ zijn hoeven waren kort en hij trapte tot 2x zijn r-voor ijzer eraf en was flink kreupel]
heeft met rijden best nog lang onzuiver gelopen ook vanwege scheefheid in zijn lijf
maar nu na bijna 3jr loopt hij weer super!
moet alleen oppassen met draven op de weg dat kan alleen in rustig drafje wegen gevormde artrose

ik zou niet overhaasten maar eerder langer rust geven dan te snel beginnen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:25

Het is logisch dat hij nog niet goed loopt. Zo lang is het nog niet geleden.
En juist geen pijnstillers geven, omdat hij zich dan fitter voelt en juist te veel gaat belasten.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:36

Ik denk niet dat het raar is hoor. Hij is nog niet zo lang geleden geopereerd. Als je hierover twijfelt zou ik de DA bellen. Die kunnen je altijd goed helpen en je eventuele zorgen wegnemen.

Osteopaat is ook wel een goede. Even kijken of de rest niks heeft geleden met de operatie. Zeker met een ligoperatie zit de kans erin dat er iets verschoven is.

Wat betreft de oplichterij: ik zou me niet druk maken en lekker met het paardje aan de slag gaan. Een goede band opbouwen en daarna (als hij volledig hersteld is en er echt klaar voor is) bij een goede stal laten inrijden. Gewoon inrijden en niet verdergaan waar hij gebleven zou zijn. Zo heb je grotere kans dat hij gewoon goed te rijden valt na een goede (!) training van een goede trainer met veel ervaring.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 15:28

Vandaag heb ik de dierenarts gebeld, zo wel de behandelend arts als de kliniek, beide zeggen dat hij eigenlijk niet onregelmatig zou mogen lopen.

Maar in de kliniek zeiden ze dat ik gewoon rustig door moet stappen tot de 3 weken om zijn. Het zou natuurlijk kunnen dat hij wat stijfjes is werd er gezegd......... DAT HOOP IK DAN MAAR.....

Wel heb ik wat filmpjes gemaakt zodat iedereen mee kan gluren (hoop dat het duidelijk is want heb ze in me eentje gemaakt)

Heeft iemand ervaring me lichte onregelmatigheid na een ocd operatie?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:17

DDDara schreef:
Om misverstanden te voorkomen heb ik het filmpje verwijderd. Ik heb er namelijk totaal niet bij stil gestaan dat er af en toe een vriendin van mij in beeld komt zij heeft een jas aan met daarop het logo van haar handelstal (ik zal de naam van de stal niet noemen omdat het niet fijn is als oplichting en de naam van haar handelstal in 1 zoekterm te vinden zijn)Zij was samen met mij gewoon opzoek naar een leuk paard en zij is niet de handelaar die mij het paard heeft verkocht

Zij heeft dus totaal niets met deze zaak te maken behalve dan dat zij door de zelfde stal een (wat later bleek afgekeurd) paard in haar mik gesplitst heeft gekregen.
Wij waren dus gezellig samen op pad om een paard te kopen.

Naar aanleiding van deze topic heeft ze een aantal negatieve reacties gehad, dit is dus totaal onterecht!

Heel slim! Na aanleiding van dit topic en het filmpje heb ik ook even contact opgenomen met diegene op het filmpje want dacht ookal dat het paard daarvandaan kwam (wat ik vreemd vond, want hoe jij het verhaal beschreef kwam niet overeen met hoe hun normaal te werk gaan).

(En het kan zomaar kunnen dat wij elkaar kennen? Hihi)

Hoop dat de onregelmatigheid van korte duur is en dat ie snel mag herstellen!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:21

Ik heb hier geen ervaring mee, het kan wel zijn dat alles nog een beetje gevoelig is en strak is zodat hij nog niet helemaal regelmatig loopt. Bij mijn paard, heel ander verhaal, na een half jaar staprust liep hij in draf onregelmatig/stram omdat hij zijn geblesseerde pees niet voldoende kon rekken. En in een rustig stapje aan de hand rekte zijn pees niet voldoende. Met ongeveer vijf dagen zag je dat het stramme er af was na de eerste twee rondjes draven. Na een week of twee a drie heel rustig in een pony tempo draven liep hij meteen vanaf het begin goed. Heb hem daarnaast ook in de aquatrainer gehad om die beweging/rek te stimuleren.

xBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:29

DDDara schreef:
Vandaag heb ik de dierenarts gebeld, zo wel de behandelend arts als de kliniek, beide zeggen dat hij eigenlijk niet onregelmatig zou mogen lopen.

Maar in de kliniek zeiden ze dat ik gewoon rustig door moet stappen tot de 3 weken om zijn. Het zou natuurlijk kunnen dat hij wat stijfjes is werd er gezegd......... DAT HOOP IK DAN MAAR.....

Wel heb ik wat filmpjes gemaakt zodat iedereen mee kan gluren (hoop dat het duidelijk is want heb ze in me eentje gemaakt)

Heeft iemand ervaring me lichte onregelmatigheid na een ocd operatie?

Benieuwd naar het filmpje

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:42

Ik ben ook wel benieuwd naar het filmpje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:53

Ts, ik hoop voor je dat hij weer regelmatig wordt, dat niet alles voor niks is geweest...
Qua rijden en schrikkerigheid. Ik rij ook eentje die zo'n beetje om wilt draaien als er wat achter haar gebeurd zodat ze het kan zien en ook heel schieterig was. Maar dat is met rijden er echt wel uit te krijgen, dus maak je daar niet teveel zorgen over.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 14:45

Ik durf het bijna niet te zeggen maar volgens mij loopt die gewoon weer goed!!!!!!
Vorige keer was het alleen van af een afstandje te zien....

Het gaat op het achter been aan deze kant, dus aan de kant waar ik film

En nu vanaf de andere kant dus nu gaat het om het achterbeen het verste van de camera af........ lastig te zien....

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 14:55

[quote="DDDara"]Ik durf het bijna niet te zeggen maar volgens mij loopt die gewoon weer goed!!!!!!
Vorige keer was het alleen van af een afstandje te zien....

Het gaat op het achter been aan deze kant, dus aan de kant waar ik film

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:57

Ziet er toch prima uit! Hij loopt een beetje lui te sjokken...tis ook warm :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:58

Nou dat ziet er heel goed uit zeg.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 15:00

En ff een schattig filmpje vind ik :P.........

Even kort desensitize en daarna ff lekker kroelen

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:04

DDDara schreef:

[ Video ]

er staat ''deze video is privé''

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:32

DDDara schreef:

[ Video ]

Wat super leuk dat je een beetje van die parelli dingentjes met hem doet :) zo te zien gaat het wel goedkomen met hem hoor!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:57

even een vraagje .. maar meestal moet je toch alleen rechtuit stappen ? dus op een weg en niet met in een bak met bochten...? maar misschien is dat bij jou anders gezegt ? want ik mocht totaal niet in zachte bodem en niet met bochten.

goed dat jullie zo goed vooruit gaan ! success !

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:39

ach wat lief op dat laatste filmpje, hij wil je terugkroelen maar zijn nek is niet buigzaam genoeg :')

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 20:16

daisyjazz schreef:
even een vraagje .. maar meestal moet je toch alleen rechtuit stappen ? dus op een weg en niet met in een bak met bochten...? maar misschien is dat bij jou anders gezegt ? want ik mocht totaal niet in zachte bodem en niet met bochten.

goed dat jullie zo goed vooruit gaan ! success !

Er is niet echt iets gezegd over harde of zachte bodem maar ik heb ook niet echt een harde bodem in de buurt......... ik heb de tussen de bak of een grindpad op dat grindpad kan die helemaal niet lopen want ze ijzers zijn er net af....... dus weinig keus, gelukkig is de bak nog wel vrij hard hoor alleen moet het dan wel weer is gaan regenen, anders wordt die langzaam maar zeker wel steeds zwaarder.....

Ook vind ik de bak toch net iets veiliger dan ergens anders want als hij zich dan los trekt kan die zo het terrein af...... en de straat op, en verkeersmak zal die wel niet zijn.

Dus vandaar..... weinig keus

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:23

Ziet er prima uit!

Jullie hebben straks zo een band na deze revalidatie dat je alles aan kan! :j

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:44

Ik vind hem er prima uitzien.
Ook lekker rustig om zolang op "rust" te staan.
Af en toe een een "ontplofmoment" is toch wel normaal voor zo'n jonkie, zeker als je normaal mag rennen en gek doen en nu niet.
Gaat prima toch ?

Wat het nieuwe probleem met al ingereden zijn betreft ... ik zou me niet teveel zorgen maken.
Je bent op een rustige manier met hem bezig.
Als je die band verder op kan bouwen en hem meer vertrouwen geven, dan hoeft hij niet schrikkerig te blijven.
Dat een ander hem een "moeilijk" en "niet te rijden" paard vind, hoeft bij jou niet zo te zijn.
Veel mensen kwakken er op 2,5 jaar (want ja hoor, toch oud genoeg zo'n kleuter) het zadel op en paard moet meteen goed werken, in de krul lopen, noem maar op.
Je gaf eerder al aan dat je nog geen druk gebruikt op het bit en dat hij vrij braaf was voor een onbeleerd paard. Ok, hij is nu wel beleerd, maar blijkbaar niet op de juiste manier.
Dus na zijn herstelperiode zou ik gewoon de draad weer oppakken.
Wat grondwerk, band opbouwen en verder gaan met beleren. Doen alsof hij niet beleerd is en volgens jouw eigen gevoel werken.
Je moet ook in je achterhoofd houden dat het paard waarschijnlijk ook pijn heeft gehad, waardoor hij aardig vervelend kan geweest zijn.
Tenminste een 2,5 jarige die je zo belast en die zulke gewrichtjes heeft, naja je zou voor minder een "moeilijke" worden.

Om het kort te maken : trek het je vooral niet aan en ga verder zoals je bezig bent.
Ik denk dat het een knaller van een paard gaat worden.
Mits de juiste combinatie ? Tja, misschien ben jij wel de ware voor deze kanjer :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:43

Ik heb van dit topic alleen jou reacties gelezen ook het topic over Reus. (Fijn dat hij zo'n pracht kans heeft gekregen).
Het was als of ik een boek las, zo intrigeerde het mij hoe je alles hebt beleeft met Reus en nu ook weer je ervaringen met dit paard met ons deelt.
Je hebt een fijne manier van schrijven wat prettig leest.

En ik wil je ook graag een compliment geven voor het geduld wat je bezit maar ook het doorzettingsvermogen om een paard een kans te geven.
Ik verwacht dat ondanks dat je te weten bent gekomen dat dit paard schijnbaar al zadelmak is.
En misschien naar je verwachting moeilijk zal zijn.....
Ik denk dat met de ervaring die je hebt opgedaan met Reus het zeker met dit paard ook wel goed gaat komen.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:53

Ik vind het er prima uit zien! wel stijfjes, maar he, dat is niet zo gek! ;)

TS, ik had nog niet eerder gereageerd, maar super dat je je zo voor je paardje in zet!