Vitamine E creme is heel fijn voor littekens. Dat maakt het littekenweefsel al vrij snel veel soepeler. Zodra de huid helemaal dicht is kun je het smeren.
Het is wel wonderbaarlijk snel genezen zeg! Ziet er goed uit.
Ik ben ok weer benieuwd. Je zou inderdaad een masseur of osteopaat kunnen laten kijken. Hopelijk gaat ze er net teveel last van hebben in de toekomst!!
Legoblokje
Geplaatst: 02-03-14 21:20
batje schreef:
Het gaat supergoed, ik plaats vanavond even foto's met update!
Snel herstelt, hopelijk wordt ze ook snel weer soepel.
LisaGentle
Geplaatst: 02-03-14 21:41
Misschien is het een idee om Mesitran wondzalf aan te schaffen. Als je op de hieronder staande linnk klikt zie je paarden met nog veel grotere wonden, ja dat kan, en die gaan uiteindelijk helemaal dicht met deze zalf. Als je wil kun je er ook online begeleiding bij krijgen. Mijn paard heeft ook een open wond, overigens een stuk kleiner maarja, op haar bil en deze zalf heeft echt wonderen gedaan. Als je op deze link klinkt en dan in de bovenste balk op lopende zaak 1 t/m 7 zul je zien wat ik bedoel, hier zie je de verhalen van mensen met hun paarden (en een paar honden) die grote open wonden hebben. Als je daarna op favoriete links klikt, ook in de bovenste balk, vind je linkjes naar sites waar ze deze zalf verkopen. Hopelijk heb je hier iets aan!
Het gaat echt heel goed met Fleurtje! Het oppervlakkige deel van de wond is ongeveer gehalveerd en haar hals wordt ook steeds soepeler. Ze staat sinds gister weer op haar oude stal. We waren daar 2 maanden geleden weggegaan omdat ik Fleur graag 24/7 buiten wilde hebben, maar ik denk dat ze beter in haar vertrouwde omgeving kan herstellen. Het was echt ontzettend leuk om te zien hoe blij Fleur was om weer "thuis" te zijn. Ze heeft ook meteen weer ik de kudde gestaan en dat ging super goed. Ze heeft al weer gerend en gerold, allemaal goede tekenen dus Ze draaft nog wel heel voorzichtig, alsof ze erg strak bijgezet is, maar ik kan me ook wel voorstellen dat het allemaal nog wat trekt.
Bedankt voor de tip van vitamine E creme Petra. Voor de oppervlakke littekens werkt dat inderdaad erg goed, maar ik maak me vooral zorgen om het littekenweefsel in de spieren etc. Er komt volgende week een fysio bij Fleur, dus hopelijk kan die haar wat helpen Lisa; ik heb al contact gehad met de persoon achter veterinaire wondzorg, hij is inderdaad heel kundig, maar de DA heeft voor de weg van algen en zilver gekozen, en met groot succes mag ik zeggen! Nu de wond bijna dicht is smeren we dagelijks honingzalf (= Mesitran). Fijn dat de wond van je paard goed heelt!
"Helpen" met inladen
Legoblokje
Geplaatst: 02-03-14 21:49
Wat ziet dit er echt ongelofelijk goed uit! Zelfs mijn vriend die totaal niks met paarden heeft, heb ik dit topic laten volgen en ik mag zeggen, hij vond het erg interessant om te zien allemaal haha Mijn complimenten voor jou ts!
Edit; en dat loslatende huid, is dat ook alweer goed?
batje
Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-14 21:53
Haha, dank je JCDJK, maar alle eer aan Fleur zelf en de DA hoor! Ik kan ook bijna niet meer geloven dat er 2 weken geleden een enorm gat zat.. Heb net echt even door de foto's moeten bladeren omdat ik me het gewoon niet meer voor kan stellen.
Maar goed, we gaan heel hard de goede kant op en we gaan dit stomme ongeluk gewoon zo snel mogelijk vergeten Heel erg bedankt voor al het meeleven!
Oh ja, die huid laat echt alleen aan de andere kant van de wond los. De DA denkt daarom dat het een reactie van de huid is op de beschadiging van binnenuit. Het haar dat nu al terugkomt is voskleurig, dus dat ziet er eigenlijk prima uit
Sorry als ik er overheen gelezen heb, maar ben je er nog achter gekomen hoe het nu gebeurt is? Even uit nieuwsgierigheid
batje
Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-14 22:01
Nee. De DA was enorm stellig dat dit niet door een paard gedaan kan zijn. (zoals hij zei: het enige paard dat dit gedaan zou kunnen hebben is een nijlpaard ) Er is volgens hem echt een langwerpig object de hals in gegaan, helemaal omdat de wond onderhuids heel ver door liep. We zijn nog bezig met de verzekering.
Ha Belker, inderdaad, jullie hebben haar nog na de vorige escapade bij de kliniek opgehaald
Legoblokje
Geplaatst: 02-03-14 22:41
Een maandje terug plaatste je dit en was het net gebeurt. Het verbaast me echt hoe snel dit gegaan is! Ik hoop trouwens dat ze er verder geen last meer van zal krijgen!
Mooi dat dat nu ook weer zo goed als klaar is met dat loslatende stuk huid!
Ben benieuwd hoe het er uit ziet als het helemaal dicht is!
Er zit een deuk in de manenkam en een in de hals. Die blijven waarschijnlijk. Er zitten ook grote harde plekken rond de wond, ik hoop dat die wel soepeler worden.
Heb je toevallig ook naam van dat zilver. Want had altijd zilver spray staan.echter dat is kwijt en nu heeft mijn paard ontsteking op zijn been en. Nu weet ik dus niet meer hoe het hete
Maar wat geneest het super. Ga je nog terug naar de stal waar het ongeluk gebeurd is. En zou je daar als stal voor verzekerd kunnen zihn. Als een pension paard iets krijgt