Mijn paard heeft het ook gehad toen hij 1,5 was bij zijn achterhoef aan de buitenkant zat een hele flap los, het zag er erg naar uit. Naar de DA geweest die het losse flap eraf sneed en gelukkig was er niks geraakt. Heb geloof ik 2 maand elke dag 2x moeten spoelen en sprayen zodat het niet ging ontsteken. Hij heeft ook niet kreupel gelopen dus ik heb nog veel geluk gehad. Hij heeft er wel een litteken aan over gehouden. Er groeit geen haar meer. Ik kan vanmiddag wel even een foto maken.
Moet wel zeggen dat die van jou een grotere wond heeft, maar vind het er goed uit zien!
Ik heb de arts net weer gebeld, ook overlegd of het geen botsplinter kon zijn. We gaan nu de ab verlengen, en de pijnstilling afbouwen om te kijken of er verandering komt. Ze loopt namelijk wat beter dan 3 weken geleden, zeker op de zachte ondergrond, maar het blijft lastig zien of dit door pijnstilling komt. Op de foto zetten kan erna altijd nog, zij verwacht niet dat dit het is omdat de kreupelheid zo acuut was en dan zou het eerder opbouwend kreupel moeten worden omdat dit gaat irriteren. Mocht er dan op de foto iets te zien zijn, splinter of scheurtje, is hete inde verhaal, dan ga ik niet door met behandelen. Paard kan namelijk niet naar de kliniek om behandeld te worden, daarbij wordt dit te kostbaar voor een 19 jarig psychisch grasmaaier probleempaard
Lynn_Nikita
Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-14 14:22
Maandag komt een andere arts met röntgenapparatuur op accu om foto´s te maken Blijft nu steeds gissen wat het is
Verstandig om een foto te laten maken. Ik hoop dat er dan duidelijk komt over de pijn en het dikke been wat het paard blijft behouden. Ik moet wel zeggen dat de wond mooi uit ziet.
Veel sterkte met het nemen van een besluit a.s maandag.
No_No
Geplaatst: 14-02-14 15:36
Ik vind het wel tof van je dat je toch nog zo veel probeerde hoor! Hopelijk komt er duidelijkheid.. Onzekerheid is ook niets.
Pees is het ook niet trouwens? Ik ben vergeten of daar naar gekeken was
Foto maken ging erg goed, we waren met 2en en paard heeft zelfs los gestaan. het paard blijft mij verbazen
De uitslag krijg ik morgen pas helaas...alsof mijn zenuwen nog niet erg genoeg waren.
Ze on zien dat er reactie op het botvlies was, of dat geïrriteerd of ontstoken was weet ik dus niet. Ook wil ze 1 foto in het bijzonder doorspreken aangezien ze meent daar een botfragentje te zien, maar dat was dus niet zeker. Deze arts spreekt het met een collega door, en mijn eigen arts krijgt vandaag nog de foto doorgestuurd en bespreekt dit ook met haar collega.
Ik ben iets wijzer, maar eigenlijk ook weer niet veel
Nog even een nacht in spanning zitten dus. Hopelijk morgen een positief bericht!
Lynn_Nikita
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-14 13:40
Net van de praktijk in Ell een reactie gekregen, op de foto is reactie op het bot te zien en idd een loszittend stukje. Er zijn dan 2 opties, operatie in de kliniek, kosten minimaal €1500- en kans op meer kosten, nadeel, de kosten en hoe komt ze daar met haar trailerlaadprobleem?? Optie 2, eruit laten zweren. Geen pijnstilling en antibiotica meer, en het lichaam het op laten lossen, probleem: heel langdurig proces en kans op ontsteking die naar binnen slaat. We gaan het proberen, mocht ze uiteindelijk ziek worden of koorts krijgen of haar levenslust verliezen dan kunnen we altijd nog laten inslapen.
Lynn_Nikita
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-14 14:08
schuin genomen, hierop zou het stukje te zien moeten zijn
Suzanne, hoe bedoel je, omdat je er geen heil meer inziet of omdat je niet zolang door zou willen gaan?
joyce83
Geplaatst: 18-02-14 14:13
Mag ze wel blijven lopen? voorlopig dus toch nog maar alleen laten staan lijkt me?
Suzanne F.
Geplaatst: 18-02-14 14:16
Lynn_Nikita schreef:
Suzanne, hoe bedoel je, omdat je er geen heil meer inziet of omdat je niet zolang door zou willen gaan?
Beide, omdat er zo weinig kans is dat het goed gaat komen en dat het naar langdurig proces gaat worden. Ik begreep dat ze al ouder was en een beetje een probleempaard was? Ikzelf zou er geen kosten meer aan maken denk ik maar dat is persoonlijk.
caboclo
Geplaatst: 18-02-14 14:20
jeetje wat een pech... zo lang het nog kan zal k haar lekker laten lopen maar bij kleupelheid en pijn is het denk ik toch beter om haar uit haar lijden te verlossen?
Lynn_Nikita
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-14 14:25
Ik begrijp je hoor, is ook geen vreemde reactie van jou, maar ik vroeg af hoe je dit bedoelde.
De kosten zullen nu niet meer veel oplopen aangezien er nu niks meer gedaan wordt behalve afwachten en een nat verband, Verband heb ik nog ruim voldoende dus daar kan ik mee vooruit Ze is 19, dus inderdaad al wat ouder maar 19 is nog niet een leeftijd waar ik er meteen vrede mee zou hebben. Ze is ook een moeilijk paard, heeft veel meegemaakt, maar deze hele behandeling verbaasd ze me hoe zeer ze mee werkt, de foto´s zijn gemaakt terwijl ze los stond en dat terwijl ze normaal nog geen arts in de buurt liet komen. ze staat niet in pension en kan gewoon op de wei blijven lopen nu
Arts vind haar nog steeds goed genoeg en erg alert en levendig, ook eet ze goed en loopt ze ondanks de kreupelheid de hele wei ( 40 are ) door aangezien er overal mestplekken liggen, terwijl ze onbeperkt hooi ter beschikking heeft.
Dus toch een sequester, zoals ik al dacht. Op zich is dat geen slecht nieuws, maar het beste is natuurlijk als hij er uit gehaald zou worden. Vraag me af of ze dat thuis niet kunnen proberen onder lokale verdoving? Plaats openmaken waar hij zit, zodat hij er makkelijker uit kan?
Denk niet dat een da dat gaat doen. Ze kunnen zo niet steriel genoeg werken waarschijnlijk, sommige da's castreren niet eens meer op de wei of aan huis.