Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Focussed schreef:Janneke2: Ik ga zo je post verder doornemen maar bleef steken op "Het correct opgezette onderzoek naar homeopathie is nog niet eens uitgevoerd."Ik ben benieuwd, wat is dan in jouw ogen een correct onderzoek bij deze materie?
Ibbel schreef:Heel veel reguliere medicijnen komen vanuit de planten- en ook dierenwereld (penicilline trouwens uit een schimmel). Het punt is, is dat zowel de veiligheid als de werkzaamheid ervan bewezen is, én dat je met een zuivere stof een constante kwaliteit kunt garanderen. En dat kunnen we nog niet eens 200 jaar. Aspirine was zo'n beetje het eerste zuivere chemische middel, bestaat zo'n 125 jaar, en zou nu niet meer door alle tests komen vanwege de bijwerkingen.
En ja, geneesmiddelen worden op proefdieren getest. En daarna op gezonde vrijwilligers. Wat zou je anders willen? Overigens pas sinds softenon en de jaren 60.
En voor de tijd van de 'chemie'? Tja, toen waren we dus geen antibiotica en ook geen vaccins, gingen mensen dood aan infectieziektes, en moest je maar hopen dat je nooit geopereerd hoefde te worden want narcose bestond pas vanaf half 19e eeuw een beetje (ether, en later chloroform) en was zo gevaarlijk dat je er in 50% van de gevallen in bleef.
En dat kon toch echt ook niet 'alternatief' worden opgelost.
Focussed schreef:Janneke2: Ik ga zo je post verder doornemen maar bleef steken op "Het correct opgezette onderzoek naar homeopathie is nog niet eens uitgevoerd."Ik ben benieuwd, wat is dan in jouw ogen een correct onderzoek bij deze materie?
marleen_usar schreef:Alternatief therapeuten moeten nooit zeggen dat ze iets of iemand kunnen genezen, dan ga je in de schoenen van een arts staan. Je mag het wel denken maar dan zonder het uit te spreken.
Anya schreef:Oke, als ik het zo lees, wordt wel de suggestie gewekt dat sprake is van genezing. "geprikkeld tot herstel" zou ik als leek lezen als 'genezing'. Dus misschien simpel op te lossen met een goede bijzin. Geldt overigens ook voor regulier: daar staat in de folders ook altijd dat succes niet gegarandeerd is en een riedel bijwerkingen en mitsen en maren..
marietje1000 schreef:Aangezien ik mij, als alternatief therapeut, al in menig topic heb geroerd met mijn visie op gezondheid en men mij hier ongestraft kan uitschelden, leugens over mij kan verkondigen (ik zou gezegd hebben dat ik kanker en Cushing kan genezen) zonder dat de moderators zelfs maar ingrijpen, wens ik je veel succes met je topic, maar ik hou me afzijdig en reageer alleen op pb's.
Focussed schreef:"[...] maar er zijn geen dure medicijnen nodig en de klachten verdwijnen permanent, zonder bijwerkingen." zeg je over je behandelwijze op de tweede pagina.
De header van de pagina zegt "Uw paard genezen met bioresonantie en homeopathie". Idem je onderschrift.
Even geen discussie of het klopt of niet, maar even een noot dat je wel degelijk zelf claims maakt, en dat anderen die niet verzinnen.
Janneke2 schreef:Suggereer ik een tegenstelling....?
He, wat jammer nou, krijgen we nou toch ruzie op blz. 8?
Ibbel schreef:Maar beide testen zijn wel geaccepteerd in de reguliere geneeskunde. Dat er op andere gronden afwegingen worden gemaakt over welke routinematig gebruikt wordt, tja... dat is weer een hele andere discussie.
Er zijn ook verschillende testen voor dsDNA bijvoorbeeld en daar kan ook je diagnose van afhangen.
Ibbel schreef:Over dat je bepaalde ziekteverwekkers met geaccepteerde testen soms wel en niet kunt aantonen. In de reguliere geneeskunde loop je dus tegen 'we kunnen het niet aantonen' aan. Als alternatief dan iets wel zegt te kunnen aantonen, zou dat wel interessant zijn - maar dan moet het dus wel onderbouwd zijn.
En dan kom je weer terug bij: alternatief is per definitie onbewezen. Want zodra het bewezen is (en zeker als er op dat gebied een lacune is in de reguliere geneeskunde) dan omarmt de reguliere geneeskunde zoiets echt wel. Zélfs al gaan daar een paar jaar congressen, controversies en discussies overheen. Implementatie van vernieuwingen kost tijd.
irmaz schreef:Ik vind het jammer dat er vaak gesproken wordt over of regulier of alternatief, in mijn optiek zijn een aantal (nu nog) alternatieve behandelwijzen eerder complementair aan de reguliere geneeskunde dan dat zij in plaats van gebruikt moeten worden. Door er een tegenstelling van te maken blijven alle niet reguliere behandelwijzen op een hoop gegooid worden terwijl er toch best een schifting te maken is in 'mogelijk effectief' en 'totale kansloos' of beter gezegd 'oplichterspraktijken'. Het koren is zo voor de regulier uitbehandelde patiënt heel moeilijk uit het kaf te scheiden waardoor de oplichterspraktijken dus meer kansen en slachtoffers maken.