Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:57

Sientje schreef:
Mag ik er moeite mee hebben dat het 'benauwde' door reageerders als bijkomstigheid wordt gezien, maar dat er kennelijk wel verbetering zou zijn, omdat paard in de omgang wakker toont? Medisch gezien, vind ik benauwd, zoals TS het omschrijft, eigenlijk niet zo leuk en dan druk ik me voorzichtig uit.... ;)

Helemaal mee eens! Vind dat ook zorgelijk en hoop TS dat ik me daarin vergis en dat het werkelijk beter gaat met je paard.

Sylke104

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:45

Hier even nog een reactie, het is bij mij niet zo dat ik het als een bijkomstigheid zie, maar de TS moet zelf beslissen wat zij doet en laat. Ik weet alleen dat mijn pown heel benauwd was en dit werd met een vicksemmertje minder, waardoor zijn ziek zijn iets dragelijker werd. De oorzaak werd bij mij wel degelijk aangepakt(al is dat uiteindelijk niet gelukt)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:28

Ook nog ff een reply van mij: ik zie benauwdheid ook niet als bijzaak, maar aangezien TS vindt dat ze flink is verbeterd, ben ik daar wel blij om.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:13

tja..alle mogelijkheden zullen onderzocht zijn, maar als ik dit zo lees denk ik simpel aan...longontsteking!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:42

Het is natuurlijk fijn dat het paard opknapt in jouw ogen - ben benieuwd of je nog verdere verbetering gaat zien na volgende behandelingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:04

geerke schreef:
marietje1000 schreef:
Het is een geweldig resultaat na slechts 1 behandeling bioresonantie. En dat terwijl ze ook nog aan de prednisolon staat. Op naar de 2e behandeling.

Ik hoop dat het werkt en dat het paard opknapt!
Ik hoop dat ze goed gaat zonder prednison.....jij gaat er van uit dat ze beter gaat,dat hoop ik uiteraard ook,maar dat is even afwachten.

Ook nog aan de prednison.

Zelf zeer goede ervaring met paard aan de prednison.

Worden ze heel wakker en alert van :j ogen dan ook stukken beter.

Chronische astma patienten slikken dagelijks prednison, wat eigen
eigenlijk niet mag, maar ze wel laat blijven functioneren..is een mega ontstekingstemmer...
Alle andere therapien erbij geven dan al niet meer de juiste uitslag, maar lopen in de schaduw ervan.

Dan heeft het weer een tijdje flink geregend, alle stof uit de lucht. Alle pollen weg...lekker opgezuiverd...

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 12:27

Mini update.

Aangezien ik de benauwdheid niet als bijzaak zie maar wel iets waar ik nu even mee moet leren omgaan. Enige oplossing zou zijn die prednison weer omhoog knallen en dat is voor de alternatieve behandeling weer niet goed! Daarbij zegt zelfs de dierenarts dat ik dat nu gewoon even zo moet laten. Wel doen wat ik kan om het makkelijker voor haar te maken.

Gisteren voor het eerste dampo geprobeerd, door de vele verschillende reacties over het wel of niet op de neus smeren heb ik gekozen om de dampo op een (kapot) pollen netje te smeren. Ik heb haar gister avond 2 uurtjes met dat netje om laten staan. Eerst vond ze het maar raar ruiken en een beetje met het netje spelen. Aan het einde merkte ik eigenlijk maar weinig verschil. Haar neus vleugels stonden nog wijd open maar haar buik ging wat rustiger heen en weer dan daar voor..

Vanochtend verbaasde ik me heel even, ik ging voeren en lette er eigenlijk niet op. Tot ik bij haar stal kwam en bedacht, heeyyyy, ze ademt normaal :O
Geen idee of het komt door het weer of door die dampo maar voor mij sowieso een positief teken!!
Vanavond weer 2 uurtjes met haar dampo neusnetje. Als het de dampo is waardoor ze nu normaal ademde ga ik haar 2 keer per dag of zelfs vaker met haar neusnetje laten rondwandelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:35

Wat fijn je update! Ga zo door paardje want dat is toch wat we allemaal graag willen dat je paard beter wordt!!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:43

Wat ook goed schijnt te helpen tegen het hoesten, is om iedere dag een paar druppeltjes Betadine oplossing in de waterbak te doen. Wat het precies doet, heb ik geen idee van. Die van mij heeft nog nooit dusdanig gehoest om maatregelen te nemen. Maar op stal bij mij hoor ik alleen maar positieve verhalen erover.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:56

Vraagje voor ts. Staat je paard nog op stal s nachts ?

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:21

Als ik een optelsom mag maken... Minder (slijm op)hoesten en benauwder, lijkt me dat er dan meer rotzooi in de longen achterblijft?
Is eerder dit topic langsgekomen :) paard van ts staat 's nachts binnen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:50

Locanda schreef:
Als ik een optelsom mag maken... Minder (slijm op)hoesten en benauwder, lijkt me dat er dan meer rotzooi in de longen achterblijft?
Is eerder dit topic langsgekomen :) paard van ts staat 's nachts binnen.

Die gedachtengang had ik eerlijk gezegd ook, maar kan er naast zitten hoor... Temperatuur je haar TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:53

Als het slijm dun wordt, slikken ze het vaak gewoon door...maar als TS elke dag beweging geeft aan de longe gedurende 10 minuten, dan kan paard ook het dunne slijm ophoesten en doorslikken, iets wat wel moet...

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:05

Of er is gewoon minder slijm, omdat ze aan het genezen is?

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:33

En waarom is ze dan benauwder?

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:35

Dat hoeft niet per definitie door slijm te komen. Er kan sprake zijn van vernauwing. En voordat je gaat vragen waarom er dan een vernauwing is: ik ben geen dierenarts en mag geen diagnoses stellen :D .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:39

Locanda schreef:
En waarom is ze dan benauwder?

ze was toch minder benauwd vanochtend?

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:45

In rust kunnen de meesten met een serieus luchtwegprobleem nog niet benauwd over komen, en Dampo spul e.d. gooit de zaak ook wel een beetje open :) vind ik geen goede graadmeter, dan eerder de benauwdheid bij inspanning.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:52

maar een dampig paard is in rust toch ook benauwd?Tenminste de dampige paarden die ik ken...

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:21

Als de longen ernstig genoeg beschadigd zijn, ja. Laten we even afwachten of het een eenmalige observatie was, of langduriger beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:56

Wat is dampig...

Is er een dubbel slag in de ademhaling? Zie je een bespierde lijn achter de longen bij de ademhalingspieren?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:03

Hmmmm... Is zo' n bespierde lijn een graadmeter voor dampigheid ? Mijn dierenarts noemde mijn paard nog niet dampig, maar heeft wel die spieren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:17

een dubbele ademhaling en geluid in de longen...soms zelfs ook hoorbaar als je je oor tegen het neusgat legt.En grote neusgaten ook bij rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:52

Je kan benauwd zijn zonder slijm iig. Ik heb astma, maar heb ook geen slijmvorming, wanneer ik benauwd ben.

@Russel, astma is altijd chronisch toch? Je komt er immers niet meer af. Dagelijks aan de prednison lijkt me een aanslag op je botten uiteindelijk. Hier helpen stootkuren prednison wel, vaak naast een antibiotica. Soms 2 maal een stootkuur omdat een niet voldoende is. Maar standaard, dat ken ik niet.

Misschien rare vraag hoor TS, maar hoest zij ook bij verandering van weerstype?

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:39

Mijn man en zoon hebben beide chronische astma. Zij nemen zeker geen prednison. Zoon heeft 2x prednison kuurtje gehad toen andere medicatie niet hielp.

Je kunt in je pubertijd over astma heengroeien, wat meestal niet gebeurd. Maar als je er dán niet vanaf komt, kom je er nooit vanaf.

sorry, ff off topic.