Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hippipippi schreef:Paarden krijgen de kans niet meer om uit te groeien en om op een rustige manier alles op te bouwen...en zelfs dan heb je geen garantie.
hippipippi schreef:Wat mensen al niet overhoop halen om te kunnen RIJDEN.Een spierenkwestie is te versterken en los te werken.De rest kun je alleen ontzien door omliggende spieren sterker te maken..niet om weer te kunnen rijden,maar om je paard een zo' n fijn mogelijk verder leven te gunnen met zo min mogelijk pijn...en zelfs dan heb je de garantie niet!! Paarden zijn door ons bestempeld om ons te dragen.Paarden krijgen de kans niet meer om uit te groeien en om op een rustige manier alles op te bouwen...en zelfs dan heb je geen garantie.
Yelly schreef:Ben wel benieuwd hoe dat zit, Mindfields?
Heftig, SuzannaEen blessure aan de aanhechting klinkt ook herkenbaar. Hoe kwam je op het idee om foto's van de rug te laten maken?
Suzanne F. schreef:Ja de mate lijkt me inderdaad erg belangrijk. Ik zag laatst een foto op bokt voorbij komen van een rug waarvan je op 2 plekken de wervels dichter bij elkaar zag dus met weinig tussenruimte. Verder niet echt veel aan de hand. Daar kan je denk ik nog veel mee indien goed gemanaged. Correct trainen, goed beslag etc en je kan een heel eind komen.
Maar wat als er echt wervels elkaar overlappen? En er botoplossing te zien is op andere plekken waar de wervels elkaar echt raken? Dan zijn het merendeel van de wervels niet goed, hetzij overlappend, hetzij tegen elkaar aan.
Dan lijkt het me toch dat correct trainen en goed beslag het niet meer beter gaat maken.
chikohaa schreef:Ik weet dat er paarden zijn die vreselijke KS hebben en op het hoogste nivo gestart worden, die zijn echter klinisch helemaal goed.
Maar ja, zo ken ik meer verhalen. Vriendin van mij heeft een pony, rontgenologisch knettergezond, echter al een jaar hardstikke kreupel en de Lingehoeve en meerdere klinieken kunnen het niet vinden. Zelfs niet met scinti en CT.