Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
myxlea schreef:@Douraque edit heb alles verwijderd, heb je verhaal net gelezen in het topic, heftig!
Hoe functioneert jouw paard nu? En weet je toevallig ook hoe oud hij ongeveer was toen hij aan beide ogen blind is geraakt?
Ik weet namelijk niet wat ik ga doen wanneer de kans heel erg groot is dat hij aan beide ogen blind raakt, mijn paard is nog maar 3,5 en kan heel erg onstuimig zijn. Een paard wat blind is aan twee ogen en nog maar zo jong, dus nog weinig ervaring met álles.. ik weet niet of ik dat wel aandurf.. Rijden sowiesow niet, maar ook qua afrastering en alles niet.. Hoe weet jouw paard waar de afrastering etc. ophoudt?

zal wederom mijn duimen blauw draaien voor jullie deze maand! 
.
?
.
Mijn vorige paard (inmiddels in moeten laten slapen) had ook maanblindheid aan haar ene oog. De ene dag nog les gehad op de manege, de volgende dag hele oog dicht, dik en pijnlijk en de dag daarna wel weer open maar een hele blauwe waas erover. Dierenarts erbij en die wist het niet zo goed. Ik had zelf al wel wat op internet zitten kijken en nadat ik alles had gelezen vermoedde ik zelf toch wel maanblindheid, maar goed de DA zei van niet dus dan maar niet he. Belt 'ie vervolgens terug dat het hem toch niet lekker zat en nog even de boeken in gedoken was en dat het toch maanblindheid was. Moesten ook zalf in haar oog doen (en een poedertje door haar voer) maar die zalf ging totaal niet, dus daar uiteindelijk mee gestopt (het was echt met gevaar voor eigen leven die zalf in dat oog doen). Wij ook te horen gekregen dat de kans groot is dat het iedere keer terugkomt en dat het over gaat op het andere oog. Gelukkig heeft die van mij nooit een aanval gehad en het is ook niet over gegaan op haar andere oog, enkel haar zicht aan haar ene oog werd heel slecht en dat kon je soms een klein beetje merken en ze had wat vaker zo'n traan bij dat oog + met felle zon een vliegenkap op wat wel hielp. Nooit echt meer ergens last van gehad goddank, ook niet met rijden! Nog steeds best opgelucht over ondanks dat ze er niet meer is want het is natuurlijk echt niet leuk zoiets
. Welke had je al wel gevonden Suzan? (Die van 80 euro)SuzanLarissa schreef:Pfoe had de Engelse naam ervoor gevonden..
Moek ff in mijn geheugen graven wat dat ook al weer was haha
Edit: dat duurde niet lang haha
had deze gevonden
http://www.horsemask.com/products.html

Het is echt verschrikkelijk hem zo te zien. myxlea schreef:Voor iedereen hier in het topic die ook op zoek was naar zo'n kap als ik had, ik heb een topic geopend en hier staat een link in naar een zadelmaker die ze maakt.
Easy heeft die van hem gesloopt dus ik wilde graag wer een nieuwe..
http://m.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f ... #p84636285