Wat nu? Iemand hier ervaring mee?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Wat nu? Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:11

leuke foto!Jullie hebben allebei een leuk koppie!
Ik zou niet gaan lopen,dat is te ver.
Durf je hem niet in die trailer te vervoeren?En als jij erbij blijft?(erg verboden volgens mij en ook niet ongevaarlijk...maar goed,15 min.)

Heb even het filmpje gegeken...het beeld is zeer wisselend bij hem.Dit filmpje vond ik meevallen, voornamelijk stijf,achter meer maar voor ook.Geen atactisch of wobbler beeld volgens mij.

Misschien zijn het inderdaad goeipijnen?Hij is vrij groot voor zijn 8 maanden.
Maar laten onderzoeken zou ik het wel,en bloedproef.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 22:30

Ja, hij is inderdaad vrij groot. Maar voor zn leeftijd niet abnormaal groot geloof ik..Had ik de groeitabellen van het KWPN gekeken, volgens die tabellen zou hij tussen de 168 en 173 gaan worden. Dat lijkt me heel aannemlijk gezien zn ouders.

Ik vind hem zelf rechtsachter niet goed meekomen, in galop maakt hij er ook een rare "huppel" mee. Daarnaast ook heel erg stijf, buigt zn sprongen amper. Maar eigenlijk doe ik niet anders dan kijken hoe hij loopt, dus kan er niet meer objectief naar kijken. Er moet gewoon een goede DA naar gaan kijken :)

Atactisch lijkt hij zo niet nee, hij kan ook heel goed achteruit (de trailer uit..)

Lovelincoln

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:04

Oh ja... naja je zou je er wel op voor kunnen berijden met tussenstops, in geval van nood dan denk ik.

Ik vind het filmpje er eigenlijk heel goed uitzien, heel iets stijfjes, maar eigenlijk beweegd hij heel normaal volgens mij hoor!

aaw die is lief!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:55

Leuke foto!!

Filmpje zelfde beeld als eerder; hij houdt zijn bekken zo stijf, daarom zet hij zijn achterbenen niet goed onder zich, denk ik.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:08

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben, is hoe hij loopt met een pijnstiller?
Makkelijk testje lijkt me

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 11:14

Barvrouwke schreef:

Dat wil ik (nog) niet. Hij moet dan toch een tijdje op pijnstillers en ik wil hem juist onderzocht hebben op de kliniek. Als ik hem op de metacam zet weet ik of hij pijn heeft ja/nee maar verder nog niets, dan moet hij toch alsnog naar de kliniek om te kijken wat het is...

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:12

Ik denk dat je veulen last van zijn groei heeft. Zie niet veel verontrustends in je filmpjes. Een veulen is soms sloom en ook soms niet helemaal rad. Ik zou er niet aan gaan dokteren, maar hem een goede zorg blijven geven en lekker laten groeien. Niet te kritisch naar kijken. Hij ziet er vrolijk genoeg uit op de filmpjes. Wij hadden vroeger een veulen met super dikke gewrichten en dat is gewoon een flink paard geworden! Wel had hij een beetje calcium extra nodig, voor zijn groei.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:43

pffff.ik kom net dit topic tegen en veel gelezen.
Respect hoe je met dit alles omgaat!
Hopelijk valt het allemaal mee en gaat het uiteindelijk allemaal goed komen. Maar let wel op dat je niet onnodig veel geld gaat spenderen als zijn kansen te minimaal zijn :(:)

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 13:13

Hij wordt vanmiddag opgehaald, morgen om 11 uur een afspraak. Sneu voor hem.dat hij er nu een nachtje moet blijven maar zo hebben we vandaag in elk geval alle rust en tijd om hem te laden en kan ik de afspraak nog afzeggen mocht het niet lukken..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:15

heel veel sterkte en succes toegewenst :(:)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:44

Ja, ik zie ook n.a.v. het laatste filmpje dat er iets niet goed is... het rechter achterbeen beweegt korter EN trager dan linksachter, sowieso buigt hij in beide achter spronggewrichten te weinig.
Er hangt of haakt niets, dus een kniebandkwestie (hakende knie) zal het zeker niet zijn: ik zie ook nog steeds niets atactisch.
Het hele bewegingspatroon is inderdaad stijfjes, maar dat zie je vaker met hele jonge snel groeiende veulens.

Dat er IETS aan de hand is vermoed ik wel (OCD?!?) maar dat vindt-ie zelf geloof ik helemaal niet, hij komt absoluut niet pijnlijk of onzelfverzekerd over.
Blijft een heel leuk dier... ik blijf volgen, en ben zeer benieuwd wat er uit gaat blijken (ik hoop iets overkomelijks).

Tenslotte: ook van hieruit: wat ben jij begripvol en liefdevol, en vol geduld met Muis bezig: ik duim voor je dat hij zonder te veel transportstress in de kliniek terecht komt en dat je duidelijkheid mag krijgen. Jullie verdienen allebei een toekomst SAMEN.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:17

Ts een dikke pluim voor al je zorgen om je paard hoor! Vind dat je ontzettend je best doet voor muis.
Ik wens jullie heel veel sterkte!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 17:45

Bedankt allemaal :)

Hij liep vanmiddag binnen vijf minuten de vrachtwagen op, zonder stress oid. De rit vond hij wel een beetje spannend maar hij staat nu rustig in een stal op de faculteit. Ik ben zo trots op hem :)

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:50

Aaah super. Fijn dat het deze keer zo snel ging. Tja is even niet anders een nachtje uit logeren.
Ik hoop met de anderen dat er als er iets uitkomt er iets aan te doen is.

Nogmaals TS petje af _/-\o_ .

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:57

Super hoor. En nu maar duimen!!

huppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:06

Je bent wel een doorzetter zeg!!!
Toppie hoor!!!
Jullie verdienen het wel dat het allemaal toch nog goed gaat komen!!
Ik zal voor jullie duimen!!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:08

Ben heel benieuwd wat ze gaan vinden...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:18

Super en nu duimen maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:34

Ik ga heel hard voor je duimen dat het meevalt.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:52

duim ook mee

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:30

switt schreef:
Barvrouwke schreef:

Dat wil ik (nog) niet. Hij moet dan toch een tijdje op pijnstillers en ik wil hem juist onderzocht hebben op de kliniek. Als ik hem op de metacam zet weet ik of hij pijn heeft ja/nee maar verder nog niets, dan moet hij toch alsnog naar de kliniek om te kijken wat het is...

Ja, eens. Als hij nu toch op de kliniek staat. Daar kunnen ze hem ook wel uitverdoven of naderhand pijnstillers meegeven.
Sucses!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:32

Super hoor ! Fijn dat hij zo op de wagen liep en ik heb respect voor hoe je dit allemaal doet _/-\o_

Hopelijk komt er iets uit dat positief is, of in ieder geval geen beperking in de toekomst gaat geven.

Ik blijf volgen.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:16

Toen ik de filmpjes zag moest ik meteen denken aan mijn eigen paard. Het was dan wel geen veulen toen ik hem kocht, maar hij liep als 5 jarige precies hetzelfde. Net alsof hij een pinguïn was met zijn achterbenen iets zwaaiend naar buiten en heel stijf. Hij kon ook netjes achteruit lopen maar had een slecht evenwicht.

Ook daarvan werd in het begin gezegd dat hij atactisch was, wat ik sterk betwijfelde wegens het achteruit lopen. Ik heb in samenwerking met een goede fysiotherapeut, osteopaat en chiropractor aan de slag gegaan en heb hem langzaam ingereden. Inmiddels ben ik 3 jaar verder en het is het fijnste paard wat ik ken. Hij loopt thuis op L niveau en er zit nog genoeg potentie in. Maar het blijft altijd een paard waar het allemaal wat meer moeite kost. Hij heeft echt om moeten leren gaan met z'n lichaam en het is elke keer weer de grens verleggen in wat hij kan.

Ik ben benieuwd wat ze in de kliniek zeggen. Maar ik denk dat als je er de tijd en het geld om hem de juiste therapieën te geven het goed komt met je paard.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:16

Osteochondrose in zn knieën en sprongen ;(

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:17

En nu?? Kan er wat aan gedaan worden??