Ik moet nu naar buiten om mest te ruimen van 9 paarden, ik haak straks weer aan....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammie schreef:In hoeverre zijn da's hier al van op de hoogte?
anneve schreef:Xanne schreef:
Ik heb het document gelezen en er zijn welgeteld twee onderzoeken nodig geweest voor deze registratie. Een Effectiviness Study onder 122 paarden en een Safety Study onder 32 paarden. Dat stelt helemaal niks voor. Absoluut niet te vergelijken met de ontwikkelingskosten van nieuwe medicijnen. Dit is heel erg makkelijk ontzettend veel geld verdienen aan een bestaand medicijn.
Oeps, deze reactie getuigd niet van enige kennis op dit gebied. Die 32 paarden b.v. zijn allemaal geeuthanaseerd (tbv TAS studie) om het voor jullie paarden mogelijk te maken het middel veilig te gebruiken. En dit betreft alleen het onderzoek in de US. Als je bij de FDA aangeeft dat je iets wil gaan registreren voor dieren moet je per jaar b.v. al € 67.000 dokken. Dan heb je nog niks. 122 paarden 180 dagen, dit onderzoek heeft heel wat jaartjes geduurd. Heel vaak €67.000 voor niks. Los van het onderzoek. Nogmaals dit red je niet met een miljoentje.
Het ontwikkelen van een generiek heeft niks met patenten te maken trouwens. Deze zaken staan los van elkaar. Volgens de diergeneesmiddelenwet mag je pas op zijn vroegst na 10 jaar een generiek maken. Patenten gelden altijd 20 jaar.