Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sanne83 schreef:Ik begrijp al niet helemaal de titel van het topic, maar dit soort dingen zijn iets heel anders dan chiropractie of fysiotherapie.
Dit is zo vaag, dat het niet medisch te noemen is en ook nooit bewezen gaat worden.
Daarmee niet gezegd dat het niets waard is, maar het zit in wel in een heel andere hoek.
[***] schreef:Het blijft voor mij lastig om te geloven wat je zegt pmagnetiseur. Ik heb een aantal filmpjes op je website bekeken en daarop zie ik bijv op het eerste filmpje een paard met een pijnlijk linkerachterbeen. Het filmpje duurt ruim 4 min en aan het eind waarop het lijkt dat jij klaar bent met de behandeling zie ik nog steeds een paard met een pijnlijk linkerachterbeen.
Verder vraag ik mij af, dat als het betreffende paard een beschadiging in het sprong of kogelgewricht zou hebben, wat er dan gebeurt met deze beschadiging als jij deze plekken behandelt? Verdwijnt deze beschading? Zo ja, hoe kan dat? Dit zijn gewoon dingen die ik mij afvraag. Jij geeft zelf heel duidelijk en open aan wat je doet en dat je het graag uit de zweverige sfeer wilt halen, maar ik begrijp er werkelijk niets van.
[***] schreef:gohya schreef:juist daarom is het zo lastig om te geloven.Hoe het kan? daar kan ik je geen antwoord op geven.
liljebo schreef:sanne83 schreef:Ik begrijp al niet helemaal de titel van het topic, maar dit soort dingen zijn iets heel anders dan chiropractie of fysiotherapie.
Dit is zo vaag, dat het niet medisch te noemen is en ook nooit bewezen gaat worden.
Daarmee niet gezegd dat het niets waard is, maar het zit in wel in een heel andere hoek.
Als je de openingspost nog een keer leest, dan zie je dat het topic niets te maken heeft met het op een hoop schrapen van allerlei methoden, maar over het feit dat bij de opening van een topic in 'medisch' advies wordt gegeven van allerlei therapeuten/paten , het verstrekken van supplementen, tot en met inschakeling van handopleggers e.d. , zonder dat eerst de oorzaak van het probleem wordt opgezocht via reguliere methoden.
Ik verbaasde mij dat zoveel mensen al een hele rits peuten/paten/suppl en andere methoden op een paard loslaten, voordat ze eerst gewoon een d.a. laten kijken om de oorzaak helder te krijgen.
De insteek was dus geen discussie over welke methode werkt/niet werkt/al dan niet alternatief is etc... Dat het nu wel ter discussie komt, is prima. Maar het staat los van de insteek
sanne83 schreef:Ik begrijp de insteek van je topic, maar voor mij is het en/en en niet of/of. Aangezien veel osteo's en chiro's ook dierenarts zijn, kan je altijd een combi maken.
Dat is bij handopleggers meestal niet het geval, dus vandaar dat ik er toch wel een verschil in maak.
BigBen schreef:Elco schreef:Wat maakt het nu uit of het te bewijzen valt.?
Als het paard er maar beter van wordt, er is meer tussen hemel en aarde.
Het paard wordt helemaal niet beter van.
Daar zit het 'm juist.
[***] schreef:Het blijft voor mij lastig om te geloven wat je zegt pmagnetiseur. Ik heb een aantal filmpjes op je website bekeken en daarop zie ik bijv op het eerste filmpje een paard met een pijnlijk linkerachterbeen. Het filmpje duurt ruim 4 min en aan het eind waarop het lijkt dat jij klaar bent met de behandeling zie ik nog steeds een paard met een pijnlijk linkerachterbeen.
Verder vraag ik mij af, dat als het betreffende paard een beschadiging in het sprong of kogelgewricht zou hebben, wat er dan gebeurt met deze beschadiging als jij deze plekken behandelt? Verdwijnt deze beschading? Zo ja, hoe kan dat? Dit zijn gewoon dingen die ik mij afvraag. Jij geeft zelf heel duidelijk en open aan wat je doet en dat je het graag uit de zweverige sfeer wilt halen, maar ik begrijp er werkelijk niets van.
pmagnetiseur schreef:zonder vervelend te willen zijn, kan ik bij mijn man ook zijn hoofd/nek masseren en dan wordt de hoofd en/of nekpijn ook minder en ik ben zeer zeker niet in het bezit van een paranormale gave. Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat hetgeen je vertelt en doet gewoon erg vaag is.Accuut oplossen lukt zelden (wel vermindering bij hoofdpijn of bijv. een stijve nek)
gohya schreef:@[***]
Een pony van mij had een peesklap opgelopen,liep op 3 benen.D.A. erbij en die had een scan gemaakt.
De strek én buigpees waren helemaal door! De pony moest op stalrust,het zou zeker 1 jaar,miss. wel langer duren voor er op gereden kon worden,áls er uberhaupt nog op gereden kon worden.
Ik heb deze pony behandeld met mijn handen én met een broei behandeling.Na 3 mnd kon ze alles weer,ze springt,dressuurt,crost.De pony is toen verkocht aan een kleine manege,deed daar ook aan wedstrijden mee en is nooit meer kreupel geweest.De pony was toen ook al 19 jaar oud toen het gebeurde.
Hoe verklaar je dit dan? is dit toeval geweest? kwam het dan alleen door de broei behandeling?
gohya schreef:@[***]
Een pony van mij had een peesklap opgelopen,liep op 3 benen.D.A. erbij en die had een scan gemaakt.
De strek én buigpees waren helemaal door! De pony moest op stalrust,het zou zeker 1 jaar,miss. wel langer duren voor er op gereden kon worden,áls er uberhaupt nog op gereden kon worden.
Ik heb deze pony behandeld met mijn handen én met een broei behandeling.Na 3 mnd kon ze alles weer,ze springt,dressuurt,crost.De pony is toen verkocht aan een kleine manege,deed daar ook aan wedstrijden mee en is nooit meer kreupel geweest.De pony was toen ook al 19 jaar oud toen het gebeurde.
Hoe verklaar je dit dan? is dit toeval geweest? kwam het dan alleen door de broei behandeling?
Nog een v.b. pony krijgt ernstige koliek,ligt heftig te rollen,rolt bijna de sloot in.D.A. erbij,geeft een prik enz.
Geen enkele verbetering na een poosje.D.A. zegt: de enige [kleine kans] redding is direct naar de kliniek met dit paardje.Het was s'avonds,donker,geen auto of trailer,we konden niet naar de kliniek.
Toen ben ik mijn handen gaan gebruiken,legde ze op de buik v.d. pony aantal sec. Pony staat op,gaat mesten en gaat grazen of er niets gebeurt was.Ik bel de D.A. en vertel het.Hij zegt:hoe heb je dit gedaan?
Ik gaf er geen stuiver meer voor! Ik zeg:Uhm met me handen.
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.