osteo-, fysio-, homeopaat, kruiden, handopleggers... ?????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Re: osteo-, fysio-, homeopaat, kruiden, handopleggers... ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:52

gewoon thermografisch onderzoek doen, weet je gelijk wat er los is.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 14:04

sanne83 schreef:
Ik begrijp al niet helemaal de titel van het topic, maar dit soort dingen zijn iets heel anders dan chiropractie of fysiotherapie.
Dit is zo vaag, dat het niet medisch te noemen is en ook nooit bewezen gaat worden.
Daarmee niet gezegd dat het niets waard is, maar het zit in wel in een heel andere hoek.

Als je de openingspost nog een keer leest, dan zie je dat het topic niets te maken heeft met het op een hoop schrapen van allerlei methoden, maar over het feit dat bij de opening van een topic in 'medisch' advies wordt gegeven van allerlei therapeuten/paten , het verstrekken van supplementen, tot en met inschakeling van handopleggers e.d. , zonder dat eerst de oorzaak van het probleem wordt opgezocht via reguliere methoden.

Ik verbaasde mij dat zoveel mensen al een hele rits peuten/paten/suppl en andere methoden op een paard loslaten, voordat ze eerst gewoon een d.a. laten kijken om de oorzaak helder te krijgen.

De insteek was dus geen discussie over welke methode werkt/niet werkt/al dan niet alternatief is etc... Dat het nu wel ter discussie komt, is prima. Maar het staat los van de insteek ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:13

[***] schreef:
Het blijft voor mij lastig om te geloven wat je zegt pmagnetiseur. Ik heb een aantal filmpjes op je website bekeken en daarop zie ik bijv op het eerste filmpje een paard met een pijnlijk linkerachterbeen. Het filmpje duurt ruim 4 min en aan het eind waarop het lijkt dat jij klaar bent met de behandeling zie ik nog steeds een paard met een pijnlijk linkerachterbeen.

Verder vraag ik mij af, dat als het betreffende paard een beschadiging in het sprong of kogelgewricht zou hebben, wat er dan gebeurt met deze beschadiging als jij deze plekken behandelt? Verdwijnt deze beschading? Zo ja, hoe kan dat? Dit zijn gewoon dingen die ik mij afvraag. Jij geeft zelf heel duidelijk en open aan wat je doet en dat je het graag uit de zweverige sfeer wilt halen, maar ik begrijp er werkelijk niets van.

Maar zoiets is ook niet meteen 'genezen' hoor.We zijn geen tovenaars,die effe iets aanraken en hoppa het is genezen.Zo werkt dat niet.
En idd. sommige 'beschadigingen' zijn te genezen,al is dat niet te geloven door veel mensen.
Zo heb ik een pony die HK had,liep 2 jaar kreupel in het land.Het was door de D.A. vastgesteld dat het HK was d.m.v. foto/scan.Toen hij bij mij kwam en ik hem behandeld had,was hij binnen 2 maanden niet meer kreupel.Ik heb hem nu al een jaar of 5 en hij is tot op heden niet 1 keer kreupel geweest.Hij dressuurt,springt,doet western,én hij is nu alweer 24 jaar oud.
Hoe het kan? daar kan ik je geen antwoord op geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:18

gohya schreef:
juist daarom is het zo lastig om te geloven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:24

[***] schreef:
gohya schreef:
juist daarom is het zo lastig om te geloven.

Dat begrijp ik heel goed.Ik zou het zelf ook niet geloven als iemand me dit zou vertellen.
je moet het zelf mee maken en met eigen ogen zien,wil je het geloven.
En dan nog,na 1 keer word het vaak toeval genoemd.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:00

Maar wat maakt nou dat je denkt dat jij iets met de 'genezing' van deze pony te maken hebt. Iedereen weet dat HK een wisselend beeld kan geven, daarnaast heeft de pony 2 jaar op rust gestaan. Iets dat ook vaak goed helpt bij kreupelheden. Waaruit blijkt dat JIJ de factor bent geweest, waardoor deze pony nu weer goed loopt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:06

Waaruit dat blijkt? omdat dit niet de enige pony is die 'genezen' is na een behandeling van mij.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:11

Dan geldt dezelfde vraag over de andere pony's die door jou 'genezen' zijn. Waaruit blijkt dat jij de factor bent die deze genezing heeft veroorzaakt. Het verhaal dat je vertelde over deze pony is al halfzacht (pony heeft veel rust gehad, kan net zo goed voor verbetering hebben gezorgd). Het verhaal over het paard met aanvallen bleek ook meer logisch nadenken, dan paranormale gaven te zijn.

Dus wat maakt dat jij denkt, dat jouw gave deze paarden geneest?

Ik val je niet aan. Maar voor wetenschappelijk bewezen geneesmiddelen wordt ook gewoon uitgezocht wat de werkzame stof is, en waarom dit werkt. Voor allerlei paranormale genezingen, magnetiseurs, handopleggers en wat al niet meer, moeten we maar gewoon aannemen dat het werkt, want 'hoe het kan', daar is geen antwoord op te geven. :?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:33

De paranormale wereld is iets bovennatuurlijks.Daar heb je geen tastbare bewijzen voor.
Ik weet dat je me niet aanvalt en zo voelt het ook niet.Ik probeer je zo goed mogelijk antwoord te geven.
Kom straks weer in dit topic,ga nu naar me paardjes.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:55

Paranormaal genezen bestaat niet.
Het is puur boerenbedrog en kwakzalverij.

Ik neem aan dat jij eerlijk gelooft dat je een bijzondere gave hebt,
maar dat soort bijzondere gaves bestaan nu éénmaal niet.
Tijd om met je voeten terug op de grond te gaan staan.

James Randi heeft sinds jaren een beloning uitstaan van 1.000.000 dollar
voor om het even wie die kan aantonen dat hij/zij werkelijk over een paranormale gave beschikt.
Tot nog toe heeft hij geen dollar moeten uitkeren.
Alle kandidaten waren ofwel bedriegers, ofwel mensen zoals jij, die oprecht geloofden dat ze een gave hadden,
maar in werkelijkheid niets bijzonders konden presteren.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:47

Wat maakt het nu uit of het te bewijzen valt.?
Als het paard er maar beter van wordt, er is meer tussen hemel en aarde.
Ik heb juist geen vertrouwen meer in DA naar de zoveelste verkeerde diagnose
Wat klauwen met geld heeft gekost.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:44

liljebo schreef:
sanne83 schreef:
Ik begrijp al niet helemaal de titel van het topic, maar dit soort dingen zijn iets heel anders dan chiropractie of fysiotherapie.
Dit is zo vaag, dat het niet medisch te noemen is en ook nooit bewezen gaat worden.
Daarmee niet gezegd dat het niets waard is, maar het zit in wel in een heel andere hoek.

Als je de openingspost nog een keer leest, dan zie je dat het topic niets te maken heeft met het op een hoop schrapen van allerlei methoden, maar over het feit dat bij de opening van een topic in 'medisch' advies wordt gegeven van allerlei therapeuten/paten , het verstrekken van supplementen, tot en met inschakeling van handopleggers e.d. , zonder dat eerst de oorzaak van het probleem wordt opgezocht via reguliere methoden.

Ik verbaasde mij dat zoveel mensen al een hele rits peuten/paten/suppl en andere methoden op een paard loslaten, voordat ze eerst gewoon een d.a. laten kijken om de oorzaak helder te krijgen.

De insteek was dus geen discussie over welke methode werkt/niet werkt/al dan niet alternatief is etc... Dat het nu wel ter discussie komt, is prima. Maar het staat los van de insteek ;)

Ik begrijp de insteek van je topic, maar voor mij is het en/en en niet of/of. Aangezien veel osteo's en chiro's ook dierenarts zijn, kan je altijd een combi maken.
Dat is bij handopleggers meestal niet het geval, dus vandaar dat ik er toch wel een verschil in maak.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:01

Elco schreef:

Het paard wordt helemaal niet beter van.
Daar zit het 'm juist.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 19:21

sanne83 schreef:
Ik begrijp de insteek van je topic, maar voor mij is het en/en en niet of/of. Aangezien veel osteo's en chiro's ook dierenarts zijn, kan je altijd een combi maken.
Dat is bij handopleggers meestal niet het geval, dus vandaar dat ik er toch wel een verschil in maak.

Ja ok, voor een d.a. en een fysio die tevens dierenarts zijn, maak ik een uitzondering. In feite zoek je dan de oorzaak eerst, waar ik dus ook voorstander van ben.
Voordeel in dat geval is het feit dat een d.a. die tevens osteo of chiro is, vaak een nog betere kennis heeft van het bewegingsapparaat dan een d.a. zonder aansluitende opleiding in die richting. Dat levert altijd een voordeel op.
Denk dat een dergelijke d.a./fysio-chiro-osteo bij geval van twijfel ook eerst het advies zal geven tot nader onderzoek middels röntgen of echo.

Ik ben zelf onlangs met onze merrie naar de kliniek geweest, om het probleem helder te krijgen. Ik moet nog een keer terug en vraag dan de diagnose op papier en met foto's. Aan de hand daarvan kan ik dan weer bv een fysio om advies vragen mbt aangepaste beweging. De fysio weet dan exact wat het probleem is.
Dat is in feite hetzelfde verhaal als de d.a. met aansluitende opleiding. Ik denk dat deze in mijn geval ook het advies tot nader onderzoek had gegeven (in dit geval ben ik naar de kliniek gegaan in overleg met de regionale dierenarts; een jonge vrouw met een hele open blik, waar heel prettig mee te praten is)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:45

BigBen schreef:
Elco schreef:

Het paard wordt helemaal niet beter van.
Daar zit het 'm juist.

En jij bent er overal bij geweest BigBen?
Je hoeft nix te geloven,maar laat een ieder in zijn of haar waarde.
Niet elke paragnost is een bedrieger,al zijn ze dat in jou ogen wel.
Vooroordelen noem ik dat.

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:28

[***] schreef:
Het blijft voor mij lastig om te geloven wat je zegt pmagnetiseur. Ik heb een aantal filmpjes op je website bekeken en daarop zie ik bijv op het eerste filmpje een paard met een pijnlijk linkerachterbeen. Het filmpje duurt ruim 4 min en aan het eind waarop het lijkt dat jij klaar bent met de behandeling zie ik nog steeds een paard met een pijnlijk linkerachterbeen.

Verder vraag ik mij af, dat als het betreffende paard een beschadiging in het sprong of kogelgewricht zou hebben, wat er dan gebeurt met deze beschadiging als jij deze plekken behandelt? Verdwijnt deze beschading? Zo ja, hoe kan dat? Dit zijn gewoon dingen die ik mij afvraag. Jij geeft zelf heel duidelijk en open aan wat je doet en dat je het graag uit de zweverige sfeer wilt halen, maar ik begrijp er werkelijk niets van.

Ik zal proberen wat uit te leggen: paranormaal zijn is te verdelen in 3 zaken: helder horen, helder voelen en helder zien.
Mensen met een uitsluitend helder horen of zien gaven zijn te classificeren als medium. Het helder voelen (het letterlijk voelen van pijn bij een mens of dier) gaat vaak gepaard met een genezende gave.

Het genezen is het overbrengen van energie waardoor het lichaam voldoende kracht krijgt om eruit te komen. Meestal heeft het toedienen van medicijnen hetzelfde doel. Dit overbrengen van energie kan iedereen leren bijv. in de vorm van reiki. Wat het verschil is met magnetiseren is dat mijn hand als een soort antenne geleid wordt naar de plek waar het nodig is. Daarnaast ontvang ik beelden of hoor ik waar het mis zit. De beelden moet je zien als een foto die mij wordt getoond en het horen kun je zien als een gedachte die erin schiet terwijl dit niet logisch is. (hoop dat dit iets verduidelijkt?)

Het is makkelijk dat ik vooraf weet wat er mankeert, maar strikt noodzakelijk is het niet.

Omdat ik ook weet hoe het voelt om behandeld te worden kan ik zeggen dat je een warmte voelt of een tinteling. Dit kan ook nog gemakkelijk doorgaan nadat ik het fysieke contact allang gestaakt heb. Meestal begin ik zowel bij mensen als een paard met het hoofd ongeacht de klacht om de energiebanen los te maken (dus blokkades op te heffen) en pas daarna behandel ik de plaatsen die nodig zijn.

Dit paard stond een week kreupel en de dag erna niet meer. Dat geeft mij het bewijs dat het geholpen heeft. Dit is niet altijd het geval dat het in 1 keer opgelost is en er zijn ook ziektebeelden dat ik er niets mee kan. Accuut oplossen lukt zelden (wel vermindering bij hoofdpijn of bijv. een stijve nek)

Zoals ik al eerder aangeboden heb, wil ik het best laten zien, want ik geef toe dat een film wel een beeld geeft van hoe een behandeling eruit ziet, maar dat je dan denkt tjsa het zal wel...

Zonder dan het hele land door te moeten crossen zou het wel prettig zijn dat er dan een aantal paarden of mensen zijn waarvan de klachten vooraf bekend zijn bij de eigenaar en zich op 1 plaats bevinden. Dan kan nl. exact gezegd worden of de zaken die ik door krijg hout snijden of niet. Dit is puur vrijblijvend en niet om te showen, maar een betere uitleg dan dit kan ik in woorden niet goed geven.

De eerste 2 zaterdagen kan ik niet, maar daarna wel.

Nogmaals wil ik benadrukken dat ik geen wonderdokter ben of vervanging voor een arts/ dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:09

@pmagnetiseur, dank voor je uitleg. Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk, maar dat komt waarschijnlijk zoals Gohya al zegt, dat het soms niet te verklaren is.

Ik kan me voorstellen dat een paard dat al een week kreupel staat als gevolg van een verstapping o.i.d. na jouw behandeling de volgende dag weer goed loopt. Maar ik vraag me dan af of dit evengoed niet het geval zou zijn geweest als jij er niet aan te pas was gekomen. Dus voor mij nog steeds geen bewijs dat jouw therapie of handen werken.

Als een paard kreupel is door een peesblessure is het in mijn ogen onmogelijk dat door de energie van/via jouw handen de pees zich weer hersteld. Maar goed, je geeft ook al aan dat je met bepaalde ziektebeelden niets kan. Dat maakt de hele theorie ook zo moeilijk te geloven/begrijpen voor iemand als mij, die niet gelooft in mensen met een genezende gave.
pmagnetiseur schreef:
Accuut oplossen lukt zelden (wel vermindering bij hoofdpijn of bijv. een stijve nek)
zonder vervelend te willen zijn, kan ik bij mijn man ook zijn hoofd/nek masseren en dan wordt de hoofd en/of nekpijn ook minder en ik ben zeer zeker niet in het bezit van een paranormale gave. Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat hetgeen je vertelt en doet gewoon erg vaag is.

Ik zou je absoluut mijn paard eens als "testpaard" willen laten gebruiken, alleen wonen wij echt veel te ver bij elkaar vandaan. Ik vind het wel leuk dat je, je op deze manier opstelt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:20

In België zijn ze hier veel nuchterder in. De dierenarts staat nog altijd op nummer 1 wanneer het om medische problemen gaat. Een osteopaat erbij halen was heel vooruitstrevend (nu gebeurt dat ook meer en meer). Verder dan dat gaat het eigenlijk niet.
Wanneer een persoon aan mijn paard komt, moet die precies zeggen wat die gaat doen, waarom, wat het resultaat is,... Of dat nu hoefsmid, dierenarts ofweetikveelwie is. Iemand die tegen mij zegt: ik ga iets doen met je paard wat je niet kan zien, wat ik niet kan bewijzen en wat ik niet kan uitleggen, ja sorry, maar die zal aan mij geen klant hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:27

@[***]
Een pony van mij had een peesklap opgelopen,liep op 3 benen.D.A. erbij en die had een scan gemaakt.
De strek én buigpees waren helemaal door! De pony moest op stalrust,het zou zeker 1 jaar,miss. wel langer duren voor er op gereden kon worden,áls er uberhaupt nog op gereden kon worden.
Ik heb deze pony behandeld met mijn handen én met een broei behandeling.Na 3 mnd kon ze alles weer,ze springt,dressuurt,crost.De pony is toen verkocht aan een kleine manege,deed daar ook aan wedstrijden mee en is nooit meer kreupel geweest.De pony was toen ook al 19 jaar oud toen het gebeurde.

Hoe verklaar je dit dan? is dit toeval geweest? kwam het dan alleen door de broei behandeling?

Nog een v.b. pony krijgt ernstige koliek,ligt heftig te rollen,rolt bijna de sloot in.D.A. erbij,geeft een prik enz.
Geen enkele verbetering na een poosje.D.A. zegt: de enige [kleine kans] redding is direct naar de kliniek met dit paardje.Het was s'avonds,donker,geen auto of trailer,we konden niet naar de kliniek.
Toen ben ik mijn handen gaan gebruiken,legde ze op de buik v.d. pony aantal sec. Pony staat op,gaat mesten en gaat grazen of er niets gebeurt was.Ik bel de D.A. en vertel het.Hij zegt:hoe heb je dit gedaan?
Ik gaf er geen stuiver meer voor! Ik zeg:Uhm met me handen.

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:38

Dat is een mooi voorbeeld waar geen bewijs voor nodig is, als jij vind dat het je paard helpt moet je het doen.Bij mijn paard komt een dierenarts die ook acupunctuur doet.Na een paar naalden is hij weer zo soepel als wat.Ik zit zelf met mijn werk in de alternatieve sector, en waar een veearts het niet meer weet ga ik aan de gang. Altijd leuk om dan een mail te krijgen waar in staat dat het heel veel beter gaat.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:47

gohya schreef:
@[***]
Een pony van mij had een peesklap opgelopen,liep op 3 benen.D.A. erbij en die had een scan gemaakt.
De strek én buigpees waren helemaal door! De pony moest op stalrust,het zou zeker 1 jaar,miss. wel langer duren voor er op gereden kon worden,áls er uberhaupt nog op gereden kon worden.
Ik heb deze pony behandeld met mijn handen én met een broei behandeling.Na 3 mnd kon ze alles weer,ze springt,dressuurt,crost.De pony is toen verkocht aan een kleine manege,deed daar ook aan wedstrijden mee en is nooit meer kreupel geweest.De pony was toen ook al 19 jaar oud toen het gebeurde.

Hoe verklaar je dit dan? is dit toeval geweest? kwam het dan alleen door de broei behandeling?

Dit is fysiologisch gezien absoluut onmogelijk.. dus of de dierenarts heeft een verkeerde diagnose gesteld, of de pony is gewoon een enorme bikkel die weer in het werk gezet is met een nog half kapotte pees.

Koliek die plotseling weer verdwijnt kan heel goed bij bijvoorbeeld een entrapment.

Dergelijke voorbeelden zouden op zich best in een goed onderzoek onderzocht kunnen worden, maar blijkbaar is er nog geen enkel onderzoek dat aangetoond heeft dat je met magnetiseren/handoplegging het fysiologisch herstel kunt beinvloeden?

Ik zou er ook best voor open staan om mijn paard met al 1,5 jaar ondervoetsproblemen (een bandenblessure) aan te bieden voor een dergelijke behandeling, maar ik zit ook aan de andere kant van Nederland.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:52

Je mag me een foto sturen, een foto waar het probleem gebied op staat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:54

@Ireen_
Het lijkt idd. ook onmogelijk.Maar de scan was overduidelijk,hij liet me de doormidden gescheurde pezen zien op de scan en legde uit wat er dus aan de hand was.
En zo is er nóg een pony die bij mij stond,was niet van mij,maar van een bokker.Had ook een pees door de midden,zou nooit meer bereden kunnen worden.Ook die D.A. had scan gemaakt die duidelijk was.
Ik stelde voor aan de eigenaresse om hem te behandelen.Ze vond het prima maar geloofde hier dus totaal niet in,ze had zich al neer gelegd dat ze nooit meer op hem kon rijden,dat had de D.A. gezegd en dat geloofde ze dus.Na een aantal mnd.loopt hij weer als een kievit,ze berijd hem nu zelfs weer.

Ik weet,het klinkt en lijkt onmogelijk,ik snap het soms zelf niet eens hoe het kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:59

gohya schreef:
@[***]

Nog een v.b. pony krijgt ernstige koliek,ligt heftig te rollen,rolt bijna de sloot in.D.A. erbij,geeft een prik enz.
Geen enkele verbetering na een poosje.D.A. zegt: de enige [kleine kans] redding is direct naar de kliniek met dit paardje.Het was s'avonds,donker,geen auto of trailer,we konden niet naar de kliniek.
Toen ben ik mijn handen gaan gebruiken,legde ze op de buik v.d. pony aantal sec. Pony staat op,gaat mesten en gaat grazen of er niets gebeurt was.Ik bel de D.A. en vertel het.Hij zegt:hoe heb je dit gedaan?
Ik gaf er geen stuiver meer voor! Ik zeg:Uhm met me handen.

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Ik ga mee met Ireen wat de peesklap betreft. Eerlijk gezegd heb ik wat je vertelt over de koliek pony exact hetzelfde meegemaakt met mijn eigen paard, incl prik van da, die niets uithaalde, kon ook niet naar de kliniek, alleen heeft er geen paranormaal genezer aan gezeten en mijn paard stond ook gewoon weer op, eten en mesten en nooit meer last gehad. Uiteraard heb ik meteen mijn da gebeld en die zei heel nuchter: je hebt geluk gehad....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:04

Rare diagnose, bij een totale peesruptuur is er geen herstel mogelijk door "rust". De pezen zullen gehecht moeten worden en hopen dat ze weer aan elkaar groeien zonder al te heel bindweefsels zodat de pees de kracht tijdens de gang aankan. Een methode waarbij het been gespalkt wordt zodat beide peeszijden weer bij elkaar komen en zo weer aan elkaar groeien zonder hechting is bij paarden niet gewoon. Het feit dat de DA dat zegt en daarna "wonderbaarlijk" herstel plaats vindt zegt meer over de DA dan over de door jouw geclaimde "krachten".

Ik zeg niet dat wonderen niet bestaan. Maar medische wonders zijn al van alle tijden , ook in het reguliere circuit genezen terminalen soms wonderbaarlijk terwijl ze zijn opgegeven. Alleen daar worden ze niet geclaimd door personen, daar blijft het open door wie of wat het is gebeurd.