Citaat:Maar advies van fysio, da vind toch wel iets meer toegevoegde waarden dan lieve bokkers
Waarom open je dan een topic ?
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jannepauli schreef:Citaat:Maar advies van fysio, da vind toch wel iets meer toegevoegde waarden dan lieve bokkers
Waarom open je dan een topic ?
tita schreef:Dit topic is verplaatst want het stond eerst bij voedingsadvies, dat wilde ik.
Maar door allerlei dingen uit te zoeken bleek niet dat dat het enige was. En ging het naar medisch
Merrie was vandaag mega druk zowel op het land als los in de longeerkraal. En daar wil ik naar toe.
Haar karakter moet eerst terug komen was een zombie op stal mijn 30jarige was drukker.
Citaat:Maar eh,... succes ermee. Je hád wat kunnen leren en zelfs je paard kunnen helpen maar kiest ervoor om vooral te doen alsof je op de goede weg bent.
tita schreef:4x per dag hooi
7 uur weidegang per dag tot ergens okt nov
1/2 brok
2x daags 1/2 muesli
Dit is het verlopig en nog vitamine.
@
ik snap Tooske wel Dees is een al negativisme daar heb ik niks aan. De rug kun je niet ff aanpakken en verwachten dat dat ff verandert. Zij doet echter alsof ze zelf ervaring mee heeft. Het zijn botten die staan zo kan haar moeilijk in een korset stoppen.
Dat stukje lendenen staat omhoog en daar moet je mee leren omgaan. Zij kraakt enkel mijn paard af wat natuurlijk haar goed recht is, maar ze kent de merrie niet en weet dus ook niet hoe de merrie, loopt en beweegt.
Ik heb er mensen bij laten komen en zoals jord zegt niet zomaar iemand.
Heb contact met 3 verschillende artsen, foto's zijn opnieuw bekeken. Er is op dit moment geen reden om de rug grondig aan te pakken.
Eerst moet energie omhoog en conditie. En als iemand daar over door blijft gaan, lijkt het wel alsof men er een spel van maakt in afbranden.
Kijk en nogmaals mijn foto in profiel afkeuren is natuurlijk helemaal vervelend. Dan hou je totaal geen rekening met totaal plaatje.
Merrie loopt wel degelijk op eigen benen maar advies is juist niet op eigen benen laten lopen.
Ze is neerwaarts gebouwd, net onder het zadel, en zoekende naar balans. Mag ze iets op de voorhand lopen.
Commentaar is goed, graag kan ik van leren. Maar moet wel relevant zijn en kijken naar de omstandigheden.
Nu ben ik niet bang voor de toekomst met haar want zelf en correct gebouwd paard kan naar de knoppen gereden worden.
Maar voor benen ben ik niet bang........ Mijn paarden (2 en niet deze merrie ) zijn nog nooit kreupel geweest of blessure gehad waarvan er een 15 is geworden ( verkocht en dood nu ) en de ander is nu bijna 30 en loopt nog onder het zadel.
En omdat ik bewust ben van haar rug, let ik er meer op en zoals je ziet in foto profiel zijn de lendenen "gezakt"
Je ziet daar alleen een punt van kont, maar ik ben bewust dat ik een apart paard heb...... En als ze lekker loopt en los door het lijf is en alles wil leren ben ik blij met deze eigenschappen.
De tijd zal het leren of ze geschikt is voor de sport, haar gangwerk en wilskracht zijn pre.
Foto's komen na het weekend
timokyana schreef:Unicorn,aan wat voor probleem denk je dan in de weke delen?
tita schreef:Ik heb toch aantal dingen gedaan, en de merrie is nog steeds niet aan het werk maar aansterken door middel van eten, wormenkuur en de vitamine van de da. Fysio en TA is geweest.. een osteo of chiro is nu nog even niet aan de orde..je kunt niet gelijk alles erop los laten.