Balada schreef:@ nickalthena:de ontwormingskuur volg ik uit de boeken van juliette de Levy. Daar is overingens al een topic over geweest hier op bokt. Informeer je zelf even, ik heb geen zin na een lange werkdag en op een vrijdag de gehele kuur te noteren....
De hele kuur hoef ook niet persé ...ik wilde eigenlijk alleen de werkzame stof(fen) graag weten.
Op Bokt hoef ik (maar kán ik ook) geen topic te zoeken...dat gaat me niet lukken in deze warboel waar topic van hot naar her versleept worden....ik verdwaal hier compleet dus als je van me af wil .... dan moet je me zeggen dat ik hier iets moet zoeken....
Citaat:
Dit alles even terzijde, we gaan behoorlijk off-topic en ik ben behoorlijk wel wat info op een forum aan het zetten hoe ik alles aanpak....
Ik had opnieuw en lang antwoord geschreven, zonder internet, dus alles kwijt.
mmm das de 2de keer al.
Misschien makkelijker dan als je eerst in kladblok schrijft en daarna hier op bokt op de knop "nieuw antwoord" drukt (onderaan de pagina te vinden) en de handel kopieert en in dit typ-vlak plakt....dan kan je het niet meer kwijt raken want dat is zonde.
Citaat:
Dit terzijde: of per PM hoeveel ik geef aan elk apart paard - niet zomaar dezelfde dosis.
En ook , we gaan off -topic.
Ik heb gereageerd op deze post en ben al 2 pagina's aan het beschrijven hoe ik mijn paarden hou, om eerlijk te zijn. Mijn beestjes hebben het behoorlijk goed. Ik ben jullie toch ook niet zo aan het doorgronden en analyseren?
Ik wil nu eenmaal graag weten hoe men bepaalde dingen op de alternatieve manier aanpakt...waarmee en waarom
Citaat:
Wie mijn paarden wil zien ,doe effen een PM en ik stuur mijn Facebook door. Het zijn geen zielige scharminkels enkel omdat ik- hun eigenaar- probeer kruiden en homeopathie toe te passen voor klachtjes.
Als er nu een ding is wat ik me wel afgeleerd heb op internet is dat iets (be)oordelen vanaf een foto
Citaat:
In geval met het trauma van mijn merrie nu, dan bel ik de DA om een ontstekingsremmer en pijnstiller. Is allemaal mogelijk met homeopatie en kruiden maar ze had PIJN! Erge pijn en stond in shock te trillen. Dan bel ik mijn DA en doen we het even anders om het trauma te overbruggen.......Ik ga der niet laten lijden en een kuur geven dat langer duurt als er een pees over is of een spierscheur.
Blij dit te lezen.... voor het paard dan...
Want er zijn er ook zat die compleet de DA overslaan en denken zelf álles op te kunnen lossen.
Pas na lange tijd komt er dan toch eindelijk een moment dat er een DA geraadpleegd moet worden omdat men er zelf niet meer uitkomt.
Dat zijn voor mij dan niet alleen maar kwakzalvers...maar ook dierenbeulen... want dat dier is wel totaal afhankelijk van die eigenaar en heeft dan veel te lang en misschien geheel onnodig geleden