Wat is nou eigenlijk kwakzalverij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:07

Balada schreef:
En ook , we gaan off -topic.
Ik heb gereageerd op deze post en ben al 2 pagina's aan het beschrijven hoe ik mijn paarden hou, om eerlijk te zijn. Mijn beestjes hebben het behoorlijk goed. Ik ben jullie toch ook niet zo aan het doorgronden en analyseren?

Ja hoe jij je paarden houdt dat is inderdaad behoorlijk off topic, wat echter wel ontopic is dat is dat je zegt en schrijft dat je paarden ontwormd met gestoomde wortels en look, dat is kwakzalverij. Ook is het behoorlijk on topic dat er aan planten wel degelijk bijwerkingen kunnen zitten en het niet per definitie is baat het niet dan schaadt het niet.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:11

sanne83 schreef:
Ik hoef er niet om te lachen hoor, maar voor mij zijn sommige "alternatieve" dingen wel veel alternatiever dan anderen dingen. Verder ben ik van mening dat iedereen moet doen waar hij/zij gelukkig van wordt. Als iemand zich nou helemaal tiptop voelt door een edelsteen om te hangen (en daardoor niet meer drie keer per week bij de huisarts op de stoep staat ;) ), ga vooral je gang!

Helemaal me eens, een placebo effect is ook een effect, maar dat er bijvoorbeeld echt digitale homeopathie aan de man gebracht wordt wegens electromagnetische smog, oorkaarsen gebruiken ( zonder dat het paard in de fik vliegt) ja daar kan ik niet anders om dan lachen.
De voorbeelden zijn hier beschreven http://de-orde-der-geneesswetsers.blogspot.com/ door een groep swetsers.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:25

Citaat:
Ja hoe jij je paarden houdt dat is inderdaad behoorlijk off topic, wat echter wel ontopic is dat is dat je zegt en schrijft dat je paarden ontwormd met gestoomde wortels en look, dat is kwakzalverij. Ook is het behoorlijk on topic dat er aan planten wel degelijk bijwerkingen kunnen zitten en het niet per definitie is baat het niet dan schaadt het niet.

Dus omdat ik het anders doe met resultaat, ben ik bijgevolg dé kwakzalver van dit topic?
De definitie van een kwakzalver is iets heel anders....
Wat ik doe, heeft resultaat. Wanneer niet, ga ik op Da 's advies in, na alles na te checken. Niet zomaar spuiten om te spuiten,
Dus na 2 pagina's van mezelf uit te leggen en wat ik doe, kom je tot die conclusie.
Je had me veel tijd kunnen besparen door me ineens te classificeren, ipv dat ik de tijd neem om uit te leggen het hoe en waarom.
Blijkbaar is de bedoeling van dit onderwerp om een kwakzalver te vinden.... en omdat ik de enige ben die reageert en niet steeds regulier volgt, moet ik dan de slechte zijn,,,,

Mijn eigen dieren zijn ok, ik reken voor niemand geld aan als men mijn raad vraagt, Bijgevolg ben ik geen kwakzalver..... als het niet lukt, bekijk ik alles opnieuw en verander strategie., Net als reguliere dokters ,want die kunnen ook niet alles genezen!
Je trekt een zeer harde conclusie want ik ben hier zeer eerlijk geweest en behoorlijk off.topic gegaan en in mijn privé leven. Ik een kwakzalver? omdat mijn eigen dieren ermee gebaat zijn?
Wat een K*topmerking zeg!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:35

Het is gevaarlijk wat je doet om mensen gratis te helpen , tegelijkertijd wel een schenking op prijs stelt. Je weet duidelijk niet wat het riscico is van onkunde. Het spijt me je daarmee te kwetsen maar ik heb al te veel ellende gezien bij paarden die er het slachtoffer van werden. De eigenaren van paarden moeten kennelijk als de advocaat van de paarden optreden.

balada schreef:
En ik vraag geen cent ;). Indien men zich terug gezond voelt, alas de klachten die mijn zijn gemeldt zijn verdwenen na een door mij bedacht behandelplan, dan mag men uiteraard een schenking doen.

Vergeet niet dat de fantasievol bedachte therapietjes noch op mensen enig bewijs hebben geleverd, maar zelfs zeer zeldzaam op paarden zijn uitgetest, niet bepaald iets om zomaar te kopiëren. Paarden zien er zowel van de buitenkant als de binnenkant toch heel vaak anders uit en waar het nog erg op elkaar lijkt, blijkt ook nog een fiks verschil in werking te zijn.
Het standpunt vanuit faculteit Utrecht is ook helder, natuurlijk zijn er behoorlijk wat dierenartsen die meegegaan op de vraag van de markt, wij willen liefst puur natuur, geen bijwerkingen, goedkoop, niet te ingrijpend en vooral garantie dat iets werkt. Maar zijn wij als lekenpubliek dan de uitgelezen beoordelaars van waar een paard baat bij heeft of zullen we dat toch vooral aan de vakmensen overlaten, waarbij wij hooguit als assistent kunnen dienen, bijv. door de kwaliteit te bewaken, immers als wij, als markt daarom vragen gebeurt dat ook. wij kunnen echt wel het nodige afdwingen zoals eerlijkheid, de communicatie, meer bereidheid ook structureel iets te veranderen in hoe we paarden houden.

Er bestaan geen erkende opleidingen in al die andere therapieën op het gebied diergeneeskunde, het is dus hooguit een korte of langere cursus van de oppergelover of goeroe of zijn eerste meute volgelingen in dat therapiegebied. als je dertig opgeleide dierenartsen in een klasje zet, maakt dat een therapie of middel echt niet werkzaam. Geef dat klasje dan les in communiceren met hun klanten of zoiets, daar zou meer effect van waarneembaar kunnen zijn. Voor hun reguliere behandelvormen en middelen maakt het weinig uit, Maar voor het placebo-effect en de gevoelens van de klant waarschijnlijk wel.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 23:43

Balada schreef:
Dus omdat ik het anders doe met resultaat, ben ik bijgevolg dé kwakzalver van dit topic?

Wat een K*topmerking zeg!

O omdat je vrij nieuw bent op Bokt heb je misschien de Temknop nog niet gevonden, dat Temknop is dat rode uitroeptekentje onderin je scherm als een post ziet.
Je zou mijn 'K*topmerking' dus ook gewoon aan kunnen geven bij de moderators en kunnen klagen, ook al had ik mijn posten wel goed onderbouwd. ook met linken naar o.a. clinitox.

Om on topic te blijven, ik blijf er wel bij paarden ontwormen met een papje gestoomde wortelen en look is kwakzalverij.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 30-03-12 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 23:53

Ach...wat heet off-topic...
De discussie lijn heet toch wat is wat is nou eigenlijk kwakzalverij ?
De een denkt er zus over...de andere zo...
Wat de een dus kwakzalverij noemt is voor een ander in haar/zijn omgeving heel normaal, een vastgesteld gegeven uit zijn/haar ervaring.

Een kwakzalver vind ik de mensen die andere wat beloven (ofwel een behandelplan opstellen) , al dan niet voor geld, met spullen die al wetenschappelijk bewezen niet kúnnen werken.

Dat hoeft niet altijd gevaarlijk spul te zijn (homeopathie)...maar kán het wel degelijk wezen (kruiden).
De gevolgen kunnen net zo gevaarlijk zijn .... maar ook hier... dat hoeft niet altijd zo te zijn....
(ik denk dan bijvoorbeeld aan het op advies van de alternatieve raadgever onthouden / afraden van reguliere medicatie, de wisselwerking tussen regulier en alternatieve "medicatie" enz. enz. ...)

Daar ligt natuurlijk wel een groot en al lang bewezen gevaar (zoals er hier op Bokt bijvoorbeeld een dame schrijft die al 7 pagina's over een alternatieve wijze heeft gelezen en dan haar advies gaat geven bij een probleem.....)

Ik begrijp dan ook eigenlijk beide reacties wel, zowel die van Esther die daar fel op tegen is...
Maar ook die van Balada die zelf waarschijnlijk al jaren op deze manier haar ding doet en voor haar dit een manier van leven is (waarvan ik het overigens zeer verstandig vind dat ze wel gelukkig ook de reguliere arts er bij haalt)

Waar ik wel mee zit is het probleem dat iemand (en ja Balada, daar val jij door je uitleg dan ook onder) feitelijk een diagnose stelt en daar een behandelplan op baseert.

Het doet dan eigenlijk niet ter zaken of je meteen juist zit of niet....of je er voor betaald krijgt of niet...of je er homeopathische druppeltjes voor geeft of kruiden.

Maar alleen dat diagnose stellen en daar een behandelplan op afstemmen gaat menig (zo niet alle) alternatief handelende persoon eigenlijk al de fout mee in...want dat mag voor de wet niet.
Tenzij men ook een afgestudeerd arts is natuurlijk en op die papieren de diagnose stelt........(maar dat weet ik niet of je dat dan ook bent Balada ? )

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 00:06

Zolang het geen medicijn is dan mogen dingen vaak wel verkocht worden. ( Medicijn valt onder strenge regels omtrent veiligheid en werkzaamheid) Anders valt het onder diervoeder of cosmetica ( huidverzorgingsproducten bijv.) Maar ook onder de wet diervoeding mogen veel dingen niet verkocht worden als zijnde veilig voer en het moet traceerbaar zijn voor het geval er een verontreiniging is.
Water mag natuurlijk wel verkocht worden. Als water niet is verontreinigd kan dat ook geen kwaad. Is water wel verontreinigd dan heb je dus ook een probleem ook al is dat verdund, benzeen ofzo hoef ik niet in mijn water, onze paarden zullen daar ook problemen door krijgen. Als dat benzeen niet meer is aan te tonen in dat water komt er ook geen probleem.

http://www.kwakzalverij.nl/1331/Traditi ... den_gelegd
Citaat:
Het Europese Parlement heeft op 31 maart 2004 de Traditional Herbal Medicinal Products Directive (2004/24/EC) aangenomen waarin nieuwe eisen betreffende kwaliteit, veiligheid en effectiviteit van kruidenmiddelen zijn vastgelegd. Tot 30 april 2011 hebben de producenten van kruidenmiddelen de tijd gehad om aan te tonen dat hun kruidenpreparaten aan de eisen voldoen om geregistreerd te kunnen worden.

en
Citaat:
Monsters van kruiden die tussen 2002 en 2007 in Nederland werden verzameld en onderzocht op lood, kwik en arsenicum bleken in 186 van de 292 (64%) gevallen de genoemde stoffen te bevatten
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 31-03-12 00:31, in het totaal 2 keer bewerkt

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 00:19

Balada schreef:
@ nickalthena:de ontwormingskuur volg ik uit de boeken van juliette de Levy. Daar is overingens al een topic over geweest hier op bokt. Informeer je zelf even, ik heb geen zin na een lange werkdag en op een vrijdag de gehele kuur te noteren....

De hele kuur hoef ook niet persé ...ik wilde eigenlijk alleen de werkzame stof(fen) graag weten.
Op Bokt hoef ik (maar kán ik ook) geen topic te zoeken...dat gaat me niet lukken in deze warboel waar topic van hot naar her versleept worden....ik verdwaal hier compleet dus als je van me af wil .... dan moet je me zeggen dat ik hier iets moet zoeken....

Citaat:
Dit alles even terzijde, we gaan behoorlijk off-topic en ik ben behoorlijk wel wat info op een forum aan het zetten hoe ik alles aanpak....
Ik had opnieuw en lang antwoord geschreven, zonder internet, dus alles kwijt.

mmm das de 2de keer al.
Misschien makkelijker dan als je eerst in kladblok schrijft en daarna hier op bokt op de knop "nieuw antwoord" drukt (onderaan de pagina te vinden) en de handel kopieert en in dit typ-vlak plakt....dan kan je het niet meer kwijt raken want dat is zonde.

Citaat:
Dit terzijde: of per PM hoeveel ik geef aan elk apart paard - niet zomaar dezelfde dosis.

En ook , we gaan off -topic.
Ik heb gereageerd op deze post en ben al 2 pagina's aan het beschrijven hoe ik mijn paarden hou, om eerlijk te zijn. Mijn beestjes hebben het behoorlijk goed. Ik ben jullie toch ook niet zo aan het doorgronden en analyseren?

Ik wil nu eenmaal graag weten hoe men bepaalde dingen op de alternatieve manier aanpakt...waarmee en waarom

Citaat:
Wie mijn paarden wil zien ,doe effen een PM en ik stuur mijn Facebook door. Het zijn geen zielige scharminkels enkel omdat ik- hun eigenaar- probeer kruiden en homeopathie toe te passen voor klachtjes.

Als er nu een ding is wat ik me wel afgeleerd heb op internet is dat iets (be)oordelen vanaf een foto :D

Citaat:
In geval met het trauma van mijn merrie nu, dan bel ik de DA om een ontstekingsremmer en pijnstiller. Is allemaal mogelijk met homeopatie en kruiden maar ze had PIJN! Erge pijn en stond in shock te trillen. Dan bel ik mijn DA en doen we het even anders om het trauma te overbruggen.......Ik ga der niet laten lijden en een kuur geven dat langer duurt als er een pees over is of een spierscheur.

Blij dit te lezen.... voor het paard dan...
Want er zijn er ook zat die compleet de DA overslaan en denken zelf álles op te kunnen lossen.
Pas na lange tijd komt er dan toch eindelijk een moment dat er een DA geraadpleegd moet worden omdat men er zelf niet meer uitkomt.
Dat zijn voor mij dan niet alleen maar kwakzalvers...maar ook dierenbeulen... want dat dier is wel totaal afhankelijk van die eigenaar en heeft dan veel te lang en misschien geheel onnodig geleden

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 01:51

Balada schreef:
In geval met het trauma van mijn merrie nu, dan bel ik de DA om een ontstekingsremmer en pijnstiller. Is allemaal mogelijk met homeopatie en kruiden maar ze had PIJN! Erge pijn en stond in shock te trillen. Dan bel ik mijn DA en doen we het even anders om het trauma te overbruggen.......Ik ga der niet laten lijden en een kuur geven dat langer duurt als er een pees over is of een spierscheur. UIiteindelijk na 7-8 weken blijkt het het spronggewricht te zijn. Daarvoor heb ik een expert opgezocht, een reguliere, en een reactie geplaatst bij beweging. Voor de geïnteresseerden: neen, na 8 weken (reguliere behandeling) is ze nog niet beter, integendeel: sinds vandaag meer vocht dan dervoor.
Vanaf het begin heeft we wel een Bach-bloesem kuurtje gekregen , om te relaxen. Want het is een hevig , gevoelig dingetje hoor!

In je andere topic lees ik dat je op de Azoren geen paarden dierenartsen hebt, alleen voor kleine huisdieren. En dat de paarden DA uit België (terecht) niet over de telefoon een diagnose wilde stellen. Ik wil je echt niet aanvallen hoor, maar je gaat toch zelf ook niet met een gebroken been naar de psychiater omdat die ook medicijnen gestudeerd heeft?

Balada

Re: Wat is nou eigenlijk kwakzalverij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 05:47

ik ben net thuis en lees een heleboel:ik moet niemamd Tm'n terwijl ik het even goed kan schrijven,
Ik heb een 3 jarige plus 4 jarige canadese opleideing gevolgd iv, met homeopathie en fyto. Ik heb al eerder toegegeven in gevel van trauma dat ik op mijn Da overschakel...
Als men mij wil betalen, een x bedrag, zie ik niet het verschil tussen een osteopaat of een dierernarts.Behalve dat ik enkel een schenking AANVAARD als de klant geholpen is.... nogmaals, vanwaar deze aanval? ik licht niemand op, helpt het niet ,- betaal je niet. ik lig er niet wakker van maar leer er wel van bij.....
Nogmaals: is de bedoeling van dit topic om andere behandelingstherapienen te vinden, die ik kan ondertaven,,,of enkel om een kwakzalver te vinden: zijnde ik omdat ik eerlijk op al jullie vragen reageer........

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 05:55

Dit terzijde_: het is 3, 48 p,m, nu, en ik heb er genoeg van. Het topic was -is duidelijk om een kwakzalver te vinden en ik trap er niet meer in. Heel spijtig dat niemand open staat voor een andere mening dan reguliere spuiten etc.... Ik ben heel eerlijk geweest doorgaans het volledige thread maar heb er echt geen zin meer in.... ik wens jullie allemaal het beste toe met je eigen dieren, en in geval dat je zorgen maakt om de mijnen, doe aub een google voor slecht verzorgde paarden of ezels via brooks,
Ik heb hier geen zin meer in .... ik heb geen verantwoording af te leggen na een jarenlange reputatie opgebouwd te hebben op de eilanden hier......
Als ik jullie niet veroordeelm verwacht ik minstens het zelfde, OPEN-MINDED heet dat.....
Saluut en de kost , ik reageer niet meer aangezien ik me steeds moet verantwoorden maar jullie geven geen verantwoording voor wat jullie in jullie dieren spuiten........
Niet eerlijk dus ik kap ermee...... doeiiiii

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 06:04

en vanwaar de opmerking over mijn onkunde? 7 jaar fyto en homeopathie gestudeerd dus ik veronderstel dat ik wel een ietsje meer weet dan de algemene leek,
Nogmaals ik ga niet TM'm , wat je schrijft moet je kunnen beantwoorden,
Maar omdat ik de enige ben die reageert op het homeopatische gedeelte, dat ik toepas op mensen, heeft niks te maken met de fyto die ik toepas doorgaans op mijn dieren.
Wat een haat topic zeg. Ik reageer niet meer, niet omdat ik niks heb toe te voegen maar gewoon omdat iederen woorden blijft verdraaien en verkeerd lezen.......
Ik zie her het nu niet meer van in, dus ik reageer niet meer op het topic kwakzalverij,
Aan alle anderen, de PM 's worden beantwoord zodra ik er tijd voor heb,
Groetjes

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 09:53

Balada schreef:
en vanwaar de opmerking over mijn onkunde? 7 jaar fyto en homeopathie gestudeerd dus ik veronderstel dat ik wel een ietsje meer weet dan de algemene leek,
Nogmaals ik ga niet TM'm , wat je schrijft moet je kunnen beantwoorden,
Maar omdat ik de enige ben die reageert op het homeopatische gedeelte, dat ik toepas op mensen, heeft niks te maken met de fyto die ik toepas doorgaans op mijn dieren.
Wat een haat topic zeg. Ik reageer niet meer, niet omdat ik niks heb toe te voegen maar gewoon omdat iederen woorden blijft verdraaien en verkeerd lezen.......
Ik zie her het nu niet meer van in, dus ik reageer niet meer op het topic kwakzalverij,
Aan alle anderen, de PM 's worden beantwoord zodra ik er tijd voor heb,
Groetjes

Jammer dat je gaat,,,persoonlijk vond ik je bijdrage weldegelijk waardevol....doel van het topic is overigens,om uit te vogelen wat,volgens wie kwakzalverij is.
Maw waar is de grens ,voor wie....ik zie edelsteen therapie als je reinste kwakzalverij,maar iemand die dat toepast denkt daar heel anders over ,en noemt iets heel anders kwakzalverij.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:49

@ abiola: lees dat topic dan maar wat beter. Ik heb het contact gevonden maar mijn DA laten bellen en behandelplan opstellen. De merrie is er nu erger aantoe-----Waarom de vergelijking met een psychiater' ? Dit is dé paardenarts van lissabon....... lees vooraaleer je iets schrijft.

Wat had ik moeten doen volgens jou?

nieeeets?
of zelf een expert vinden en met je DA laten bellen, wand die DA heb ik wel nodig voor de medicijnen.....

Ik ben pro-actief en heb geprobeerd, ik had het ook gewoon kunnen laten bij die post op bokt en mijn eigen *kuurtje*

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:58

@papagroom: mijn bijdrage is alleen maar waardevol om iémand te kunnen vinden waar jullie allemaal tegen zijn.... Ga aub diertjes of mensen in Sudan of Darfur redden en niet de mijne...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 13:02

als je dit topic even terug leest ,snap ik niet waar ik deze sneer aan verdient heb kan me niet herinneren jou respectloos benadert te hebben....maar goed het staat je vrij te gaan,,maar iets vriendelijker staat geen straf op hoor

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:13

neen , sneer is niet tegen jouw.
Ik zet gewoon net mijn laptop op en ipv niet steeds over mij te praten, is het blijkbaar nog niet verandert. Werd even pissig , zeg maar.....

Nickalthena; gewoon zoeken onder ontworming -Julliette de Levy. Zal je een heleboel info vinden, ook voor andere dieren.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:32

Abiola, heb je PM net beantwoord maar ik zet het hier snel even bij:

Ik woon op de AZOREN........ paard kan niet daar kliniek of expert..... is minstens een week containership op en dan nog landvervoer.....

Alle optie's zijn overwogen, in overleg met DA en die expert die een paardenkliniek heeft.
Is niet zo moeilijk om te snappen hoor, dat er uiteinden in de wereld zijn waar een goede DA een luxe is.......

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:36

Abiola: zet die PM maar even publiek.

Dus ik moest nadenken alvorens ik paarden hou , omdat ik op een eiland woon?
Hoe bedoel je?? Paarden zat hier en dekstations tot en met..... produceren goede lusitano's.
Onze centro Hipico is al 3j Portugees kampioen bij team junioren.......
Maar ik mag geen paardje hebben maar de lokalen wel??

Er zijn hier paarden zat! Die goed worden behandeld met wat de DA kan of niet kan.
De mijne duurt wat langer omdat ze geen spuitjes aanvaard,...... wordt gek.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:39

Joh, wat jij wilt. Ik vind het niet verstandig om met een paard op drie benen naar een katten dierenarts te gaan. Maar ja, als jij het wel een goed idee vindt, veel succes dan he.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:43

Wat ik wil???

Ik roei met de riemen die ik heb en de DA ook. Als er geen paardenarts hier wil komen wonen.......
Jij lijkt de denken dat ik hier een paardenarts heb maar de kattenarts prefereer.

LEES ER IS HIER GEEN PAARDENARTS OP 9 EILANDEN!!!!!

Dus DA doet wat ze kan en leert veel bij en we bellen naar een expert indien nodig.

wat is er dat jij niet snapt?????????????

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:46

Ik vind het onverantwoord om een dier te nemen als je er bij een calamiteit niet goed voor kunt zorgen. Als jij perse op de Azoren wilt wonen met een paard, maar er is geen arts die er verstand van heeft, tsjah. Jouw keuze, de mijne zou het niet zijn.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 13:48

Abiola schreef:
Joh, wat jij wilt. Ik vind het niet verstandig om met een paard op drie benen naar een katten dierenarts te gaan. Maar ja, als jij het wel een goed idee vindt, veel succes dan he.

Niet iedereen woont in amsterdam he`...zelfs binnen nederland is niet altijd een goede vee arts beschikbaar,,,,,neem vlieland....ja idd dokter Deen bestond echt,,,,,,daar wordt niet geschroomd met een hond kat of paard naar de ha te gaan.....ja mensen ook bij gebrek aan een tandarts,,,,,maar laten we het ontopic houden.....wat is een kwakzalver?

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:50

Balada schreef:
neen , sneer is niet tegen jouw.
Ik zet gewoon net mijn laptop op en ipv niet steeds over mij te praten, is het blijkbaar nog niet verandert. Werd even pissig , zeg maar.....

Nickalthena; gewoon zoeken onder ontworming -Julliette de Levy. Zal je een heleboel info vinden, ook voor andere dieren.

durf bijna niet meer te schrijven als ik je reacties lees en ook ik blijkbaar zo'n indruk maak iemand aan te vallen, dat was zeker niet de bedoeling.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt met de woorden zoals aangegeven:
ontworming -Julliette de Levy
Er werden geen resultaten gevonden.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:53

Dus ik mag mijn hobby niet beoefenen, tesamen met de andere duizenden die hier paarden hebben , en stierengevechten houden, dressuur winnen etc.....
Omdat mijn paard, per uitzondering, een probleem heeft en geen verkoudheidje??
Saai leven hoor, dan kan je hier gewoon niet buitenkomen want de dokters zijn ook niet hoe het moet.....

In nederland zijn er ook DA's die niet onmiddelijk een probleem kunnen oplossen dus....
Zolang ze niet beter is, kan ze niet naar die kliniek.

@nickalthena: alsjeblieft.

[MD] Alternatieve wijze van ontwormen?

Ik heb het niet doorgelezen en ook geen zin in , is al oud nu.

Dus conclusie van bokt: ik ben een kwakzalver en ik mag geen paarden houden vanwege mijn locatie ter wereld.....
Abiola, ik hoop dat je aan het dollen bent, want dit is gewoon belachelijk!