cthyy schreef:JNY024 schreef:ik hoorde dat een derde stal het ookal had..
Mag ik per PB weten welke stal dat is?
ja tuurlijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JNY024 schreef:robeer schreef:Daarnaast kan niet geënt worden tegen de abortus vorm.
Ik begrijp dat het om de neurologische variant gaat? Is meteen ook de vervelendste. Het virus trekt zich namelijk terug in het ruggenmerg nadat de paarden besmet en ziek zijn geweest. Bij verminderde weerstand steekt het virus dan toch weer in mindere of meerder mate de kop op. Zelfs ataxie kan een blijvend gevolg zijn van besmetting.
Ik vind het heel erg vervelend voor iedereen die er mee te maken heeft of in de gevarenzone zit. Vooral de onzekerheid en angst lijken me verschrikkelijk. Ik wil iedereen die het nodig heeft dan ook veel succes toewensen.
dankje wel! ben inderdaad heel onzeker
het is allemaal heel dicht bij ons in de buurt
hoop dat het niet jullie kant opkomt!!
Chaos schreef:Waarom reageren mensen hier zo raar op anderen die willen enten? Ja het werkt misschien niet, het kan wel de gevolgen minder ernstig maken. Ja het is een dure enting en de hele stal moet enten. Maar als je Rhino hebt meegemaakt dan probeer je alles om dat te voorkomen.
Juist goed dat steeds meer stallen gaan enten!
Overigens zijn bij ons jaren geleden 2 GEZONDE paarden overleden...
Sushilla88 schreef:Bij het enten gebruiken ze deeltjes van het rhinovirus, ze zullen er niet voor zorgen dat het paard ziek wordt. Maar het paard gaat op deze deeltjes antistoffen aanmaken, maar daaraan vooraf zal het dier eerst wat zwakker zijn. Dan zou het echte virus veel makkelijker toe kunnen slaan.
Daarom wordt het dus afgeraden.
Naomi_Star schreef:Je of de staleigenaar moet er nu gewoon voor kiezen om de stal op slot te gooien. Net als bij ons, alleen de paardeneigenaren mogen nog op het erf komen, geen hoefsmeden,veeartsen, trainers. En niemand mag eraf, geen buitenrit en geen wedstrijden.
paardenkwek schreef:Chaos schreef:Waarom reageren mensen hier zo raar op anderen die willen enten? Ja het werkt misschien niet, het kan wel de gevolgen minder ernstig maken. Ja het is een dure enting en de hele stal moet enten. Maar als je Rhino hebt meegemaakt dan probeer je alles om dat te voorkomen.
Juist goed dat steeds meer stallen gaan enten!
Overigens zijn bij ons jaren geleden 2 GEZONDE paarden overleden...
Tegen deze variant is er geen enting helaas. Mocht je iets willen doen kun je de weerstand van je paard wat gaan verhogen doormiddel van vitamines.
Christiene schreef:Naomi_Star schreef:Je of de staleigenaar moet er nu gewoon voor kiezen om de stal op slot te gooien. Net als bij ons, alleen de paardeneigenaren mogen nog op het erf komen, geen hoefsmeden,veeartsen, trainers. En niemand mag eraf, geen buitenrit en geen wedstrijden.
Geen veearts is wel een beetje apart.. een ziek paard moet tch de veearts bij kunnen komen..
veeartsen hebben van die speciale witte soort wegwerp overals die ze dan aandoen.
Christiene schreef:Naomi_Star schreef:Je of de staleigenaar moet er nu gewoon voor kiezen om de stal op slot te gooien. Net als bij ons, alleen de paardeneigenaren mogen nog op het erf komen, geen hoefsmeden,veeartsen, trainers. En niemand mag eraf, geen buitenrit en geen wedstrijden.
Geen veearts is wel een beetje apart.. een ziek paard moet tch de veearts bij kunnen komen..
veeartsen hebben van die speciale witte soort wegwerp overals die ze dan aandoen.