Reading en Healing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:37

grietje14 schreef:
In_Black schreef:
Wat zeg je me nou? Dat vind je niet erg? Meen je dat echt? marleennogwattes beweerde dat ik een ziek paard had, en beweerde dat ze weet hoe het verder gaat verlopen.
Stel dat ik naief zou zijn, dan belde ik nu met spoed de dierenarts. Even een spoedconsult midden in de nacht, weet je wel wat dat kost? En geloof me, er zijn mensen die er in trappen, hoor!

Ze zei toch dat je paard ziek geweest was? niet dat hij het nu is.
En als dat zo is dan zie je het vanzelf.

Hallo zeg, ze zei inderdaad dat er een van onze paarden ziek is geweest, en ongevraagd nog wel, dat is al niet etisch.
Maar het allerergste is, we hebben helemaal geen paarden ziek gehad.
Dus klopt er van het hele verhaal ook nog niks!

Urbanus

Re: dierenhealing,wie kan mij er meer over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:38

Het is gewoon het opjutten van mensen. Mensen bang maken. Bah.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:40

Zo werkt het Lieveli, bang maken, op die manier een consult afdwingen en centjes verdienen.
Ik ben er op zich niet van onder de indruk, maar ben wel stomverbaasd dat dit soort mensen op een forum als dit proberen toe te slaan.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 01:44

estherhegt@ Ja daar heb je gelijk in, dan is het niet fijn idd
inblack@ oh das raar
Maar als ik later met healing bezig ga, zal ik nooit zo te werk gaan.
Mensen opjutten om een consult af te dwingen vind ik foute boel!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:50

grietje14 schreef:
Maar als ik later met healing bezig ga, zal ik nooit zo te werk gaan.
Mensen opjutten om een consult af te dwingen vind ik foute boel!

Toch gebeurt dat hoor, mensen worden bang gemaakt of iets op de mouw gespeld.
Stel je maar eens voor een reader die een trailer laad probleem op wil lossen.
Er wordt van alles bedacht, maar er wordt niet gevraagd hé doe die klep eens naar beneden dan kan dat paard ook die trailer in. De klep open doen werkt echt veel praktischer.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 01:55

inblack@ Iets wat er niet is? iets wat er wel is, maar wat sommige mensen gewoon liegen dat ze dat doen.
estherhegt@Vind ik zo slecht dat dat gebeurt, maar wat doe je eraan? die mensen gaan evengoed door als je even een preek geeft. Maar er zijn ook heus wel andere echte healers, echt jammer dat het zo verpest wordt door de oplichters.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 02:00

Je post nu wel wat Grietje, maar hoe vind je het dat die vrouw zomaar durfde te beweren dat wij een ziek paard hadden terwijl we helemaal geen zieke paarden hebben gehad? Vind je dat niet gek, gemeen, achterbaks, verkeerd of wat dan ook? Je wou nog vriendjes worden met diezelfde vrouw, ik hoop maar dat je dat nu niet meer zo'n goed idee vindt.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 08:50

In_Black schreef:
Bovendien is het ook nog nuttig geweest, iemand ging ongevraagd readen, wat tegen alle regels en wetten van de ethiek in is?

Jij vindt het nuttig geweest. Ik vind jouw posten ook niet erg vriendelijk, je probeert medestanders op een niet nette manier bij je te krijgen en je zo sterker te maken ten koste van een ander. Dat is een heel onsympathieke manier van met mensen omgaan.

Ik geloof niet in dat iemand met healen een ander beter kan maken, wel geloof ik in een ondersteunende functie van een healer. Iedere healer die serieus met zijn werk bezig is zal een dokter nooit boven zichzelf stellen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:48

En ik vind het dan weer best educatief om te zien hoe healers/readers/ vaak te werk gaan, Sleeper. :)

Maar goed, tis waarschijnlijk al anders als je met je neus bovenop zon 'healing' gestaan hebt, de onzin van zon man gehoord hebt, gezien hebt hoeveel het de eigenaresse van het betreffende paard gekost heeft, en dan vervolgens hebt gezien dat het arme dier een fatale ziekte had, waar zowel VA als healer echt niets meer aan konden doen.

Alleen was de VA in dit geval degene die eerlijk was en zei dat hij het ook niet meer wist, maar dat hij op grond van de symptomen weinig heil meer in behandeling zag. :)

De 'healer' daarentegen zag nog wel kansen hoor. Voor 100 gulden per consult, ja.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:23

@Marleen, therapeuten dierenartsen enz staan geregistreerd in het BIG register dat is verplicht door de wet, bij medische fouten kan dat de registratie kosten en kan de consequentie hebben dat je het beroep niet meer mag uitoefenen, misschien voor healers ook een klein biggetjes register maken om te registreren en hun opleidingen te registreren? Bij medische fouten een tuchtcommissie en uit het beroep en register zetten? Lijkt mij wel een goed idee.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:19

Zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven heeft mijn paard zowel een reading alsook een healing gehad. Diegene die de healing deed had ik verteld dat mijn paard last van haar rug had. Bij de terugkoppeling kreeg ik de vraag of ik wist dat mijn paard ook best wel last had van haar rechterschouder. Ik wist dit inderdaad maar had dit niet verteld. Het betrof namelijk een gratis reading dus ik wilde niet meteen de hele waslijst van klachten noemen. De rugproblemen waren op dat moment de ergste vandaar dat ik daar voor gekozen had. Was dus echt geen oplichter deze healer.

Lovely schreef:
TS, je bent nog jong en er komt vast een moment dat al die hinder van anderen wat beter begrijpt.

Ik ben al redelijk oud en snap deze hinder nog steeds niet. Ik vind het heel jammer dat TS nu haar antwoorden via pb krijgt, ik had die antwoorden ook wel willen lezen.

Lovely schreef:
marleen_usar schreef:
Laat de onzin vinders dan zelf een topic openen,met als titel bv vind je reading en healen onzin?

Wat is het nu daarvan? Als ik voor mezelf spreek dan heb ik niet echt een vraag waar ik een antwoord op zoek en heb ik ook geen bevestiging van mijn mening nodig.

Dan kun je toch vragen of er meer mensen zijn die er zo op tegen zijn en wat hun argumenten zijn. Topics van diegenen die er wel voor openstaan worden dan tenminste niet dusdanig vervuild waardoor de echte antwoorden via pb gegeven moeten worden.

Helaas heb ik dit zelf ook gemerkt toen ik een topic opende over de reading bij mijn paard. Ik ben toen tijden bezig geweest om al die pbtjes te beantwoorden van bokkkers die niet in het topic wilden posten omdat ze bang waren voor de reacties van de tegenstanders.
Bokt mag dan een discussieforum zijn, in dit soort topics is het meer een afbrandforum waar geen normale discussie gevoerd wordt maar waar bepaalde bokkers koste wat kost hun mening moeten geven en dit tot in den treure moeten propoganderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:21

Eigenlijk heb ik helemaal geen moeite met mensen die geloven in readen, healen, channeling en dat soort dingen. Waar ik echter wel moeite mee heb is dat het gebruikt wordt om onschuldige mensen geld af te troggelen en dat de dieren (meestal paarden in dit geval) er de dupe van worden. Het is oplichting en daar heb ik geen goed woord voor over. Het kan geen kwaad om anderen te beschermen hiervoor.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:30

Lovely schreef:
Eigenlijk heb ik helemaal geen moeite met mensen die geloven in readen, healen, channeling en dat soort dingen. Waar ik echter wel moeite mee heb is dat het gebruikt wordt om onschuldige mensen geld af te troggelen en dat de dieren (meestal paarden in dit geval) er de dupe van worden. Het is oplichting en daar heb ik geen goed woord voor over. Het kan geen kwaad om anderen te beschermen hiervoor.

Dit vind ik wel erg zwart/wit gezien. Dit zou betekenen dat alle healers en readers oplichters zijn. Waarop basseer je deze kennis? Omdat het niet wetenschappelijk bewezen is? Hoelang is het geleden dat men het totale kolder vond om een tandarts, fysiotherapeut of osteopaat bij je paard te halen. Ik kan het me nog wel herinneren namelijk. In die tijd kreeg je een soortgelijke discussie en werd je voor gek verklaard als je een tandarts bij je paard haalde en geen dierenarts. Nu is het heel normaal.

Mijn paard was dood geweest als ik mij had laten beschermen. Dus ik ben blij dat ik stronteigenwijs ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:39

_kajo_ schreef:
Lovely schreef:

Dit vind ik wel erg zwart/wit gezien. Dit zou betekenen dat alle healers en readers oplichters zijn. Waarop basseer je deze kennis? Omdat het niet wetenschappelijk bewezen is? Hoelang is het geleden dat men het totale kolder vond om een tandarts, fysiotherapeut of osteopaat bij je paard te halen. Ik kan het me nog wel herinneren namelijk. In die tijd kreeg je een soortgelijke discussie en werd je voor gek verklaard als je een tandarts bij je paard haalde en geen dierenarts. Nu is het heel normaal.

Mijn paard was dood geweest als ik mij had laten beschermen. Dus ik ben blij dat ik stronteigenwijs ben.

Tja moet je horen, ik kan er niks aan doen dat jij nooit iets van tandartsen, fysiotherapeuten of osteopaten hebt geweten.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:53

Lovely schreef:
Tja moet je horen, ik kan er niks aan doen dat jij nooit iets van tandartsen, fysiotherapeuten of osteopaten hebt geweten.

Dit is echt een onzin redenatie. Ik heb het hier over dik 25 tot 30 jaar geleden. Toen was het heel ongebruikelijk om ook maar iets anders dan een dierenarts of hoefsmid bij je paard te laten komen. Er waren toen ook genoeg 'paardenkenners' die zich opwierpen als beschermers tegen al die kwakzalvers waar het nut niet wetenschappelijk van bewezen was. Wat een geluk dat het hun niet gelukt is zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:02

_kajo_ schreef:
Lovely schreef:

Dit is echt een onzin redenatie. Ik heb het hier over dik 25 tot 30 jaar geleden. Toen was het heel ongebruikelijk om ook maar iets anders dan een dierenarts of hoefsmid bij je paard te laten komen. Er waren toen ook genoeg 'paardenkenners' die zich opwierpen als beschermers tegen al die kwakzalvers waar het nut niet wetenschappelijk van bewezen was. Wat een geluk dat het hun niet gelukt is zeg.

Het is geen onzin redenatie want je zegt het zelf. 25 a 30 jaar geleden waren er ook heus tita tovenaars, maar er waren ook vakmensen en alternatieve lui die goede dingen deden. Het verschil tussen toen en nu is dat je veel meer van elkaar hoorde over artsen, smeden en etc. Er was toen nog geen internet en dat is nu juist het medium waardoor readers, healers e.d. toch steeds weer een publiek kunnen vinden buiten de algemene opvattingen om.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:03

_kajo_ schreef:
Lovely schreef:

Helaas is het van alle eeuwen, je kent de plaatjes wel van de piskijkers, de barbier enz. 20 30 jaar geleden net zo en nu nog net zo.
Gelukkig komt er wel steeds meer kennis over hoe ziekten te behandelen en oorzaken van die ziekten, Vroeger gingen er heel veel mensen en dieren dood die niet te behandelen waren door foute/ cq beperkte kennis of geen kennis. Als je nu eens readen onder de noemer intuïtie zou plaatsen dan is het al een stukje logischer. Ziektes behandel je niet met intuïtie, ervaring kan een bepaald beeld geven maar zal echt bevestigd moeten worden door lab onderzoek of röntgen enz. Vroeger stierven mensen nog aan de pest, nu paarden nog, als de Afrikaanse paardenpest ofzo hier komt denk ik echt niet dat een healer kan helpen hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:02

Ik heb ervaring met healen als gewoon domweg mensen werk, ik zie healen anders. Niets bijzonders maar gewoon mensen die mensen goed kunnen bespelen, goede algmene kennis hebben en of het bewust doorhebben dat ze de boel flessen of onbewust denken dat ze magische krachten hebben terwijl het gaat om verwerken van informatie en daarop inspelen.
T is een soort kansspel; soms het je geluk, soms heb je pech. Statistisch gezien heeft iedereen dezelfde foutmarge. De mislukte verhalen zul je niet snel tegen komen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:14

Daar ben ik het niet mee eens, ik vertel hoe healing werkt door mijn ogen. Hoe je kunt verbeteren en zelfs tips.
T is niet als geloof, ieder z'n eigen manier. Er is geen 1 manier de beste, jij doet het via energie banen ik door kennis van de mens.
Er bestaat immers geen handleiding en maar 1 juiste manier ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:18

Wat wil je eigenlijk bereiken met een reading? wat heb je er aan om het verleden van een paard te weten? Je kan er toch niks meer aan veranderen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:19

Het kan veel rust geven aan de na bestaanden,zo heb ik het gedaan over een hond die ingeslapen moest worden.De baas was bang dat ze de verkeerde keus had gemaakt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:20

Dat doe ik ook, alleen kijk ik er ander tegenaan :j

Als het iemand rust kan geven, dan wil ik best die rust geven.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:45

marleen_usar schreef:
Het kan veel rust geven aan de na bestaanden,

AU de nabestaanden brrrr, dat gaat niet over healing zoals de topicstarter vraagt, ze vraagt of mensen iets meer kunnen vertellen over dierenhealing en niet naar de rust van de nabestaanden.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:39

Ik heb eens een keer een hele goede healing meegemaakt.

Door omstandigheen was ik er getuige van.
Een ruin, hier bij mij uit het dorp moest dus geheald worden.
De healer komt de stalgang binnen waar de ruin al stond, eigenaresse dood zenuwachtig, dus paard ook erg onrustig.
De healer kijkt een tijdje naar het paard en ineens drukt ze op de rug boven de lendenen.
Het paard krimpt in elkaar en de diagnose was ??
Nier problemen.

Een andere healing bij mij thuis was op een paard wat mank liep.
We konden er niet achterkomen waardoor ze mank liep.
Ook weer de healer erbij en na een rondje stap en draf werd de oorzaak aangewezen.
Borst spier blessure.
Fysio erbij die het bevestigde en een behandeling ingezet heeft. (soort van healing ??)

Helaas hebben deze healers een zeer goede kijk op paarden.
Het waren toevallig beide Veeartsen, afgestudeerd in Gent met jaren praktische ervaring.
Een kwaal waarnemen kan bijna iedereen, maar de kwaal genezen moet je jarenlang voor gestudeerd hebben, met de nodige praktische ervaring.

Kon die borstspier blessure maar even op afstand genezen worden.
Ja dat kan, moet je wel een jaartje geduld hebben, de natuur geneest soms.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:49

Citaat:
We hebben gemerkt dat de onderwerpen Reading & Healing de nodige vragen en de discussie oproepen en daarom bieden we jullie de mogelijkheid om in dit topic jullie vragen te stellen en ervaringen met Reading & Healing te delen.
Zodat we dit onderwerp centraal kunnen houden.

Dit topic is ontstaan vanuit een splitsing van dit topic:
[MD] dierenhealing,wie kan mij er meer over vertellen?

We willen jullie wel vragen om de volgende punten in acht te nemen:
* De Boktregels zijn uiteraard ook in dit topic van toepassing
* Er wordt alleen ontopic gereageerd.
* Respecteer elkaars mening en onderbouw je eigen mening.

Moderatoropmerking:
Door het splitsen kon van sommige quotes het originele bericht niet hier geplaatst worden maar staat het bericht nog wel in de quotes.

Vanaf hier kan de discussie over healen en readings verder gaan.