Help mijn pony heeft zo veel jeuk. de Hele dag door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Help mijn pony heeft zo veel jeuk. de Hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:00

Wonder middel! Nou iedereen met een eczeem paard....... probleem uit de wereld, allemaal aan de klitwortel.
Of wil je gewoon van het gezeur af TS?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 10:04

aerdenhout1 schreef:
Wonder middel! Nou iedereen met een eczeem paard....... probleem uit de wereld, allemaal aan de klitwortel.
Of wil je gewoon van het gezeur af TS?

Ik zeg dit omdat het echt waar is, je kan toch ook gewoon blij voor mij zijn, dat hij nu van de jeuk af is.
Ik heb het aan iedereen gevraagd die hier in dit huis woont ,en niemand heeft hem horen schuren in zijn stal vannacht. :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:50

klitwortel is bij mijn weten neit jeukstillend maar werkt alleen als soort van huidvernieuwer, tegen de schilfers?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:26

opisop_shop schreef:
klitwortel is bij mijn weten neit jeukstillend maar werkt alleen als soort van huidvernieuwer, tegen de schilfers?

even gequoted uit het eczeemtopic

ellepel schreef:
klitwortel lotion bevat resorcinol,
uitleg:

Wat doet resorcinol op de huid en waarbij wordt het gebruikt?
Resorcinol werkt in op de hoornlaag van de huid en is jeukstillend. De hoornlaag is het bovenste laagje van de huid. Resorcinol verweekt dit laagje van de huid waardoor een normale groei van de huid wordt bevorderd. Bovendien remt het enigszins de groei van schimmels en bacteriën.
Artsen schrijven resorcinol op de huid voor bij acne en bij eczeem op de handen.

dus daarom kan het heel goed werken bij eczeem bij paarden.
soms hebben die namelijk ook een schimmel er bij zitten wat de jeuk nog meer bevorderd.
door het schuren gaat de huid immers kapot en kan een bacterie beter zijn gang gaan.

enige nadeel in de klitwortel is de alcohol..op open plekjes gaat dat dan weer prikken.

Je kunt het dus ook zelf maken

http://www.plantaardigheden.nl/plant/be ... e_klit.htm
Huid en Haar
Een zeer goed middel voor huidinfecties (steenpuisten), ontstoken wonden, brandwonden, acne, slechthelende wonden. Gaat jeuk tegen, bij eczeem, psoriasis, huidschilfers (heeft een antihistamine-achtige werking), bevorderd de haargroei, bij haarproblemen en een gevoelige hoofdhuid met jeuk. Bij mensen met een tijdelijke haaruitval (natuurlijk niet bij erfelijke kaalheid bij mannen). Ook bij huidschimmel en insectenbeten en steken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:59

Mensen, hoe TS ook eerder reageerde (of beter gezegd, niet reageerde) op advies, ik geloof dat ze nu eindelijk wat onderneemt. Er nu op inhakken demotiveert alleen maar. Ik denk dat we het beste kunnen "begeleiden" nu, ipv TS wegjagen waardoor pony nog steeds niet geholpen wordt.

TS, ik denk dat er wel een aantal dagen overheen gaan voor je goed resultaat kunt merken.

Ga je nu het voer veranderen? Da's wel heel belangrijk. En zet eens even op een rijtje wat je nu precies doet/probeert?
De pony heeft een echte exzeemdeken om toch? Teer shampoo, Klitwortel...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:23

Eens met gamblercup.

Wat voor een pony heb je en hoeveel arbeid verricht hij/zij?
Je zou eens bij voergezond.nl kunnen kijken daar staat veel suiker en melassevrije voeding op.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:26

Lieve TS

Oeh jij hebt het niet makkelijk in dit topic...

Ik heb nog wat tips voor je:
Ik heb ook een exceempony.

Al vele malen onderzocht door een DA. Bloedonderzoek, injectie tegen schimmels enz.
Helaas is HET middel tegen ZE nog steeds niet uitgevonden.

Ze staat niet op stro, maar op houtkrullen.
Ze krijgt geen gras ivm suikers. Dus ook weinig wortels, appels, snoepjes enz..
Ze krijgt geen biks maar Kentucky Light van Havens.

Voor de wondjes die ze soms nog heeft gebruiken we cojosol huidlotion.
En sinds dit jaar behandelen we haar met Derfen. Het werkt echt heel goed :)

Ze heeft bijna haar exceemdeken niet nodig gehad. Maar we hebben een Rambo Sweet itch Hoody.
Een hele fijne deken en niet snel stuk te krijgen. Onze pony doet er nu al vier jaar mee +:)+

Dus meid.....kijk goed uit met wat je haar voert. Dan ben je al een heel eind op weg.
Owjah ik zag het ook al voorbij komen..kippen uit de buurt houden want het kan ook zomaar zijn dat je pony daar
allergisch op reageert.
Onze kipjes liepen altijd los. Op advies van de DA de kipjes bij de pony vandaan gehouden en ook dat hielp :)

Nou meid sterkte :(:)

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 13:31

De eczeemdeken heb ik af gedaan vandaag want hij blijft met de eczeemdeken schuren ,omdat daar haren van hem in zitten
En dan krijgt hij nog meer jeuk van in zijn eczeemdeken. En zo kan ik ook makkelijker zijn manen behandelen met ijsgel en de klitwortel.
En met de teer shampoo was ik zijn manen. en hij krijgt wat omega 6 olie over wat basisbrok heen, dit is een handje brok wat hij dan er bij krijgt.
Hij staat op vlas en daar krijgt hij wat stro over heen zo dat hij wat te doen heeft in zijn stal.
Hij krijgt over de hele dag door hooi aangeboden in kleine porties.
Ik heb de subli ponybrokken aan hem een lange tijd gevoerd, maar hij blijft daar van schuren.
pavo brokken schuurt hij ook van . maar van de pavokoeken niet en er zit niet meer suiker in de pavokoeken als in de hippostar koeken.
Hij heeft nu eeen schone staldeken op ,en daar over heen een hengstedeken ,en die is niet kapot te krijgen :D
Als hij op de wei staat dan zorg ik er voor dat hij er niet te lang op staat ,en hij staat dan op kort gras. want daar voor laat ik eerst mijn andere paard op de wei staan, zo dat hij ook niet te veel suiker binnen gaat krijgen van het gras. wortels krijgt hij niet soms een banaan of een appel. en verder krijgt hij niks tussen door dan alleen hooi. mijn kippen kunnen niet bij mijn pony komen en de pony staat ook niet in de buurt van onze kippen.
Laatst bijgewerkt door jazzgps op 11-11-11 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:36

is het een optie om dit paard mischien eens te scheren, komt het niet van de haren.
en daarna eens goed wassen,

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:50

Het is al heel vaak gevraagd in dit topic.

Wat voor pony heb je?
Hoe oud ben je?

Was zo snel mogelijk je eczeemdeken en doe die dan weer op want die stal en hengstendeken daar zitten denk ik geen halzen aan en dan wordt hij/zij alsnog in zijn manenkam geprikt.

eventueel kan je over de eczeemdeken de hengstendeken heen doen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:00

jazzgps schreef:
Het hooi is niet getest. het hooi komt van uit het hele land.
Dus dat heeft geen zin omdat te gaan testen maar bedankt voor het mee denken.
Gisteren was hij heel erg bezig met al zijn herrie in de stal. ik heb gewoon kussen over mijn hoofd heen gedaan en toen kon ik gelukkig weer slapen.

Na deze opmerking kan ik dit topic niet meer serieus nemen _O- .
Ik geloof er geen ene barst meer van en krijg het idee dat er iemand ons flink in de sodemieter neemt.

fortimestwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:05

Cowgirl schreef:
jazzgps schreef:
Het hooi is niet getest. het hooi komt van uit het hele land.
Dus dat heeft geen zin omdat te gaan testen maar bedankt voor het mee denken.
Gisteren was hij heel erg bezig met al zijn herrie in de stal. ik heb gewoon kussen over mijn hoofd heen gedaan en toen kon ik gelukkig weer slapen.

En weer JIJ hebt kussen over hoofd gedaan JIJ kon weer slapen en je PAARD dan !!!! Hallooo!!!

Ik ben zwanger
Heb bekken instabiliteit (rug pijn pijn in liesen in billen en stuitje) dus moeilijk kunnen lopen
Ik moet veel spugen
En val regelmatig flauw.

Mijn paard komt net uit kliniek en moet extra verzorging hebben heel veel verzorging.
En dit doe ik ik helemaal alleen heel trouw.

Ben om 18:00 thuis kapot van de pijn en dood en dood op MAAR mijn PAARD staat er weer goed bij.

Hoe kun je alleen aan jezelf denken.

Ik hoop voor je paard dat die klitgeval dingens blijft werken
Had trouwens nog steeds een pb verwacht.

Heb je namelijk een jeuk lotion en een shampoo aangeboden van een waarde bij elkaar van 50 euro
Die mag je GRATIS hebben en betaal zelfs verzendkosten
Maar zelfs hiervoor ben je te ego om te reageren!!

Vreselijk!!

Equi_libre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:11

Kijk even bij Voergezond.nl naar het ItchExit voedingssupplement en ItchExit zalf.... Werkt super bij jeuk. De brok is overigens waarschijnlijk ook wel interessant voor je pony. Ik hoop maar dat het snel beter wordt, dit is wel heel zielig voor het dier.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:15

Equi_libre schreef:
Kijk even bij Voergezond.nl naar het ItchExit voedingssupplement en ItchExit zalf.... Werkt super bij jeuk. De brok is overigens waarschijnlijk ook wel interessant voor je pony. Ik hoop maar dat het snel beter wordt, dit is wel heel zielig voor het dier.

bedankt voor de site :D

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:17

Mischien hebben jullie dit bericht :)* over het hoofd gezien.
Vannacht heb ik heerlijk geslapen zonder die herrie die mijn pony maakte in zijn stal.
Mijn pony heeft niet meer lopen staan schuren in zijn stal
Dankzij de klitwortel die ik nu gebruik het werkt meteen.
Ik denk dat hij geen zomer eczeem heeft ,maar gevoelig is voor voer waar veel suiker in zit.
Bedankt allemaal voor de goede hulp. +:)+

fortimestwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:20

Hebben we gelezen weer de als eerst IK heb heerlijk geslapen

Niet YYEEEEEHHHH mijn pony had rust vannacht hij heeft eindelijk geen jeuk meer.
dat is een zorg minder en heb als extra ook mijn nacht rust.

(Komt anders over) Maar kan goed zijn dat alleen ik me daaraan erger hoor !

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:22

ook ik heb haar al gezegd dat ik in mijn webwinkel biologische produkten heb voor jeuk zoals zomerexceem.
Daar is na mijn berichtje ook door iemand anders positief op gereageerd omdat zij het gebruikt en ook ik krijg daar geen raeactie op.
Dus tja hoever wil je gaan om je pony te helpen.
Zoveel aanbiedingen maar nergens gaat ze op in.
Ja ze zegt da ze zelf dingen probeerd maar of dat ook het geval is.
Pony staat nog steeds met veel jeuk dus blijkbaar doet ze dan toch iets niet goed lijkt mij

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:23

Ik bedoel er mee, dat het fijn is dat mijn pony geen jeuk meer heeft :D , en dat ik weer fijn kan gaan slapen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:29

aerdenhout1 schreef:
jazzgps schreef:
De pony word niet verkocht.
Ik kan er ook niks aan doen dat hij zo veel jeuk heeft.
Ik ben de hele dag al met middeltjes aan het smeren ,dat hij minder jeuk gaat krijgen.
De dierenarts kan er verder ook niks aan doen. de schimmelprik werkt niet. dus verder kan ik er ook niks aan doen.

Nog eens vragen dan maar..... waar woon jij TS? Verplaats de pony eens een maand en kijk of dat helpt.
het kan zo maar dat in de wei waar hij nu staat bomen/ struiken zijn waar hij last van heeft.
Dan toch de volgorde van binnen/buiten omgooien. Als hij buiten staat kan jij ook weer slapen en voor de pony is het ook beter om overdag binnen te staan.
Was hem ook eens met teershampoo en ga je vragen stellen op het centrale topic over zomereczeem.
Daar zitten heel veel experts die je kunnen helpen.
Wat betreft het verkopen... ik denk dat je hem sowieso aan de straatstenen niet kwijt kan met zo'n erge jeuk!
Heb je hart voor je paard probeer dan, ik zeg het nog maar een keer, om hem te verplaatsen naar de kust!

Stef is van ons geweest en hij staat nu al een tijdje jeuk vrij bij aerdenhout.
Hier de link van het verhaal van Stef
[MD] Zeer erge zomerexceem... en nu?

Soms moet je keuzes maken die moeilijk zijn... heel moeilijk.. maar die maak je uit liefde voor je dier :j

Ik hoop werkelijk dat die olie zo goed helpt als dat jij nu zegt.. Jeuk is vreselijk..

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:57

Soms moet je keuzes maken die moeilijk zijn... heel moeilijk.. maar die maak je uit liefde voor je dier

Dat snap ik. maar wij willen dat hij hier blijft staan, ik wil hem niet aan iemand zomaar mee gaan geven, die ik niet ken.

Ik hoop werkelijk dat die olie zo goed helpt als dat jij nu zegt.. Jeuk is vreselijk..

De klitwortel werkt super samen met de ijsgel. tegen de jeuk die hij heeft.
Als hij wel weer erg jeuk gaat krijgen ,dan laat ik het meteen weten aan jullie.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:02

dus omdat jij hem niet een goed plek wilt geven moet hij daar blijven.
Oftewel je denkt in dit geval aan je eigen en niet aan het dier zelf.
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het dus egoistisch van je

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 17:05

meisje2000 schreef:

Hij heeft een goede plek bij mij. :D
Hij blijft hier staan, hij word niet verkocht of verplaats.
Bij de kust krijgt hij geen jeuk dat klopt . maar hij kan daar niet zijn hele leven blijven staan.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:08

En waarom zou hij daar niet kunnen blijven staan als het voor het beestje beter is.
Blijkbaar is het plek bij jou niet zo goed als jij denkt want hij heeft bij jou plekje alleen maar jeuk en dan zeg je doodleuk ik weet dat hij geen jeuk heeft bij de kust.
Je weet het dus donders\goed.
Om dus antwoord te geven op je vraag wat je aan de jeuk kan doen.
VERPLAATS HEM NAAR DE KUST WANT ZOALS JE ZELF ZEGT HEEFT HIJ ER DAAR GEEN LAST VAN.
Oftewel wat ik al eerder zei je bent egoistisch en denkt niet aan je paard maar aan je eigen belangen.

Ilse1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:10

jazzgps schreef:
meisje2000 schreef:

Hij heeft een goede plek bij mij. :D
Hij blijft hier staan, hij word niet verkocht of verplaats.
Bij de kust krijgt hij geen jeuk dat klopt . maar hij kan daar niet zijn hele leven blijven staan.

:r _-:( :x

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:10

Dit gaat op zich wel weer vrij ver. Mijn pony heeft ook zomereczeem, en de plek waar hij nu staat is ook vreselijk voor eczeempaarden en om die reden ga ik hem ook echt niet wegdoen ofzo.

WANT: hij staat de hele dag buiten met zjin vriendjes, heeft het geweldig daar verder én IK doe er alles aan dat het hem zo goed mogelijk vergaat, zodat hij helemaal geen last hoeft te hebben. Dus als de TS zich gewoon nog net iets meer verdiept in ZE, en zich net iets meer inzet, hoeft de locatie verder geen probleem te zijn.