Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aerdenhout1 schreef:Wonder middel! Nou iedereen met een eczeem paard....... probleem uit de wereld, allemaal aan de klitwortel.
Of wil je gewoon van het gezeur af TS?
opisop_shop schreef:klitwortel is bij mijn weten neit jeukstillend maar werkt alleen als soort van huidvernieuwer, tegen de schilfers?
ellepel schreef:klitwortel lotion bevat resorcinol,
uitleg:
Wat doet resorcinol op de huid en waarbij wordt het gebruikt?
Resorcinol werkt in op de hoornlaag van de huid en is jeukstillend. De hoornlaag is het bovenste laagje van de huid. Resorcinol verweekt dit laagje van de huid waardoor een normale groei van de huid wordt bevorderd. Bovendien remt het enigszins de groei van schimmels en bacteriën.
Artsen schrijven resorcinol op de huid voor bij acne en bij eczeem op de handen.
dus daarom kan het heel goed werken bij eczeem bij paarden.
soms hebben die namelijk ook een schimmel er bij zitten wat de jeuk nog meer bevorderd.
door het schuren gaat de huid immers kapot en kan een bacterie beter zijn gang gaan.
enige nadeel in de klitwortel is de alcohol..op open plekjes gaat dat dan weer prikken.
jazzgps schreef:Het hooi is niet getest. het hooi komt van uit het hele land.
Dus dat heeft geen zin omdat te gaan testen maar bedankt voor het mee denken.
Gisteren was hij heel erg bezig met al zijn herrie in de stal. ik heb gewoon kussen over mijn hoofd heen gedaan en toen kon ik gelukkig weer slapen.
Cowgirl schreef:jazzgps schreef:Het hooi is niet getest. het hooi komt van uit het hele land.
Dus dat heeft geen zin omdat te gaan testen maar bedankt voor het mee denken.
Gisteren was hij heel erg bezig met al zijn herrie in de stal. ik heb gewoon kussen over mijn hoofd heen gedaan en toen kon ik gelukkig weer slapen.
aerdenhout1 schreef:jazzgps schreef:De pony word niet verkocht.
Ik kan er ook niks aan doen dat hij zo veel jeuk heeft.
Ik ben de hele dag al met middeltjes aan het smeren ,dat hij minder jeuk gaat krijgen.
De dierenarts kan er verder ook niks aan doen. de schimmelprik werkt niet. dus verder kan ik er ook niks aan doen.
Nog eens vragen dan maar..... waar woon jij TS? Verplaats de pony eens een maand en kijk of dat helpt.
het kan zo maar dat in de wei waar hij nu staat bomen/ struiken zijn waar hij last van heeft.
Dan toch de volgorde van binnen/buiten omgooien. Als hij buiten staat kan jij ook weer slapen en voor de pony is het ook beter om overdag binnen te staan.
Was hem ook eens met teershampoo en ga je vragen stellen op het centrale topic over zomereczeem.
Daar zitten heel veel experts die je kunnen helpen.
Wat betreft het verkopen... ik denk dat je hem sowieso aan de straatstenen niet kwijt kan met zo'n erge jeuk!
Heb je hart voor je paard probeer dan, ik zeg het nog maar een keer, om hem te verplaatsen naar de kust!
meisje2000 schreef:dus omdat jij hem niet een goed plek wilt geven moet hij daar blijven.
Oftewel je denkt in dit geval aan je eigen en niet aan het dier zelf.
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het dus egoistisch van je
jazzgps schreef:meisje2000 schreef:dus omdat jij hem niet een goed plek wilt geven moet hij daar blijven.
Oftewel je denkt in dit geval aan je eigen en niet aan het dier zelf.
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het dus egoistisch van je
Hij heeft een goede plek bij mij.![]()
Hij blijft hier staan, hij word niet verkocht of verplaats.
Bij de kust krijgt hij geen jeuk dat klopt . maar hij kan daar niet zijn hele leven blijven staan.