pony aangevallen door honden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Re: pony aangevallen door honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:51

Wat een goed nieuws! Nu hopen dat ze snel en voorspoedig herstelt! Met jouw goede zorgen moet dat helemaal goed komen. +:)+

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:03

Fijn dat ze weer zichzelf is, veel succes met de verzorging, dat ze maar snel mag herstellen!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:55

hee hoe istie nu met je meisje??

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:28

Heee ik lees dit topic nu pas! Is inderdaad wel echt kl*te voor je!
Dit wens je echt niemand toe! Echt heel veel sterkte!
Wel mooi dat er verder geen breuken etc zijn!

Misschien heb ik nog een tip zodat de wonden schoon blijven!
Dat heb ik bij mijn oude verzorgpony ook gedaan want die had een wond op de kroonrand.
Dan moet je het gewoon eerst helemaal schoonmaken van binnenuit, en dan wassen met betadineshampoo, en dan beetje droogmaken met een handdoek, en dan groene leem erop smeren, is echt geweldig spul!

Het zorgt ervoor dat er nog wel vuil uit de wond kan komen, maar er niet meer in kan, echt geweldig spul is het!
Het wordt dan droog, en wordt hard, maar dat kun je, als je het gewoon nat maakt, er ook zo weer afhalen! :)

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 10:19

met ziekie gaat t nu redelijk, heeft gister en eergister beetje een dipje gehad, voelde zich niet zo lekker, heeft ook over 1 portie hooi(normaal krijgt ze 4 x per dag) de hele dag gedaan..wel d'r zemelen goed gegeten en nu is ze ook fijn aan 't knabbelen:P
de wond stinkt echt echt heeeeel erg nu, als je richting de paddock loopt ruik je het gewoon al en dringt echt je neus binnen en blijft daar de hele dag hangen xD ga zometeen de veearts even bellen om te vragen wat ik daarmee moet, de wonden zijn imo ook wat te uuhm ja hoe zeg je dat...ze schuimen me een beetje te erg, loopt al 2 dagen flink wat pus uit enzo..weet niet of dat erg is hoor maar ze zien erg niet zo geweldig uit...heb alleen voor vandaag nog pijnstillers, ze moet het daarna toch zonder doen anders kunnen de pijnstillers de maag beschadigen als je er te lang mee doorgaat..zie ik wel tegenop, arme ziekie(A)

vraag me ook af of de grote wond wel zo goed kan dichtgaan vanzelf...zit net op een hele beweeglijke plaats en komt paar keer per dag voer en water doorheen dus daar heb ik niet zoveel vertrouwen in eigenlijk..
ze had trouwens wel een goeie temperatuur, neem ik elke dag even op om het in de gaten te houden maar ze had nu gewoon 37,3 dus dat is verder prima.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:19

Hey Sanne,

Ik zie dat het nog wat moeizaam gaat.
Het wondvocht moet er goed uit blijven komen, als de wond dicht zou gaan zitten kan dit juist weer voor ontsteking gaan zorgen.
Ik zelf heb hele goede ervaring met Mesitran dat is een honingzalf die ik erg fijn vind.
Geen idee of je deze tip al hebt gehad.
Mesitran kun je gewoon kopen bij een apotheek voor mensen, kost meen ik iets van 12 of 14 euro en ik vind het super spul.
Heb ook altijd een tube in de kast liggen bij de paarden.
Het zal een tijdje duren voordat deze japen helemaal van binnenuit dicht zijn, maar met jouw goede zorgen komt dat vast goed.
Succes.

Gr kim

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 10:22

heej Kim!
ja die naam is inderdaad al voorbij gekomen, ga het vandaag even aan de veearts vragen aangezien ik al zalf heb gekregen, maar als ze zeggen dat ik dat er gewoon bij kan gebruiken haal ik dat vanmiddag even hier in het dorp;)
ja ik hoop het lijkt allemaal zo langzaam te gaan(A)maarja komt goed he!

dank je:D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:23

ZiekieLove schreef:
met ziekie gaat t nu redelijk, heeft gister en eergister beetje een dipje gehad, voelde zich niet zo lekker, heeft ook over 1 portie hooi(normaal krijgt ze 4 x per dag) de hele dag gedaan..wel d'r zemelen goed gegeten en nu is ze ook fijn aan 't knabbelen:P
de wond stinkt echt echt heeeeel erg nu, als je richting de paddock loopt ruik je het gewoon al en dringt echt je neus binnen en blijft daar de hele dag hangen xD ga zometeen de veearts even bellen om te vragen wat ik daarmee moet, de wonden zijn imo ook wat te uuhm ja hoe zeg je dat...ze schuimen me een beetje te erg, loopt al 2 dagen flink wat pus uit enzo..weet niet of dat erg is hoor maar ze zien erg niet zo geweldig uit...heb alleen voor vandaag nog pijnstillers, ze moet het daarna toch zonder doen anders kunnen de pijnstillers de maag beschadigen als je er te lang mee doorgaat..zie ik wel tegenop, arme ziekie(A)

vraag me ook af of de grote wond wel zo goed kan dichtgaan vanzelf...zit net op een hele beweeglijke plaats en komt paar keer per dag voer en water doorheen dus daar heb ik niet zoveel vertrouwen in eigenlijk..
ze had trouwens wel een goeie temperatuur, neem ik elke dag even op om het in de gaten te houden maar ze had nu gewoon 37,3 dus dat is verder prima.

Ik zie nu pas deze reactie, als een wond zo erg stinkt kan dat niet echt goed zijn.
En de pijnstilling kan niet stoppen dan zal de pony pijn hebben en misschien stoppen met eten.
De pus duid erop dat er toch onderin een ontsteking zit en dit gaat ook stinken, dit moet zeker behandeld worden.
Alleen met water spoelen zal hier niet voldoende zijn ben ik bang.
Ik hoop dat je da je weer verder kan helpen.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 12:09

nou veearts is net weer geweest, wonden even goed schoongespoeld met betadine.
de antibiotica poeder die ik had gekregen werkt niet goed genoeg dus is nu een spuit gezet en moet in het weekend zelf ook nog antibiotica spuiten. heb nog voor 2 dagen pijnstillers gekregen en maandag komen ze weer even controleren hoe het gaat.

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:22

Pff, je zal er wel veel tijd aan kwijt zijn. Ik hoop dat het snel wat beter gaat. Fijn in ieder geval dat er geen breuken zijn.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:42

Rot dat het nu even wat minder gaat.

Wel goed dat je zo goed voor haar zorgt, en dat de dierenarts nog langs is geweest.
Hopelijk gaat het nu allemaal weer voorspoedig. /3

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:46

Mijn merrie had een keer een flink ontstoken wond op haar been, klein wondje maar ze was er echt ziek van. Koorts, dik been, pus...
Ze heeft toen 4 flinke antibiotica shots geinjecteerd gekregen, waardoor de ontsteking uieindelijk goed is weggegaan.
Maar shots waren echt nodig, alleen betadine hielp in haar geval niet...
Rommel uit de wond en niet in de wond is alleen maar goed dus zolang de ontsteking niet weg is, is het beter dat de wond open is..

Succes en ik duim hoor...

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:10

Hè wat zielig.
Denk dat het goed is wat de dierenarts heeft gedaan.
Antibiotica spuiten is echt belangrijk.
Zoals ik al eerder schreef, hondenbeten leveren meestal hele vieze ontstekingen op.
Sterkte.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:13

hee mooi kl*** te maar als Ziekie haar best doet kan jij het ook.. vaak spoelen dus (of moet dat niet meer?) en de boel in de gaten houden. Alles wat je eropsmeert in dit stadium lijkt me alleen maar meer kwaad doen dan goed. Sterkte meis!

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:48

ZiekieLove schreef:
...heb alleen voor vandaag nog pijnstillers, ze moet het daarna toch zonder doen anders kunnen de pijnstillers de maag beschadigen als je er te lang mee doorgaat..zie ik wel tegenop, arme ziekie(A)

Vraag er gewoon een maagbeschermer bij dan hoef je nog niet te stoppen met de pijnstillers.
Houd de moed erin hoor! :(:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 08:42

Hopelijk gaat het nu snel beter met je paardje.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:12

ik lees dit verhaal nu pas. wat een ellende voor je arme pony en jou. hopelijk knapt ze snel op.
is er inmiddels al meer bekend mbt schadevergoeding e.d. vanuit de eigenaars vd honden?
echt verschrikkelijk dit en die fotos zijn helemaal ...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:23

Jeetje wat een verschrikkelijk verhaal zeg! Succes met Ziekie. Hopen dat ze er weer helemaal bovenop komt :)

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:48

Hoe gaat het nu met Ziekie ?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:08

tamaramt schreef:
ik lees dit verhaal nu pas. wat een ellende voor je arme pony en jou. hopelijk knapt ze snel op.
is er inmiddels al meer bekend mbt schadevergoeding e.d. vanuit de eigenaars vd honden?
echt verschrikkelijk dit en die fotos zijn helemaal ...

Ik denk dat dit nog niet aan de orde is omdat Ziekie nog niet hersteld is.. Komen vast nog aardig wat bezoekjes, poeders en pillen aan te pas voordat je kan zeggen dat ze beter is.. maar dan is er ook het verhaal van de waardevermindering nog.. dus dat gaat denk ik wat langer duren.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:40

er bestaan ook maagbeschermers tegen maag beschadiging moet je ff vragen maar dat het zo stinkt is niet goed hoor

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 08:44

gister is de veearts weer geweest, ik was zelf naar school maar mijn vriend is erbij geweest.
dewond moet nu 2x per dag perfect met een schuurspons!!!worden schoongemaakt...over 2 weken moet ik weer bellen en dan moet het gat dichtzijn, is dat niet het geval moet ze naar de kliniek en snijden ze de wond open om hem alsnog te hechten maar dit zou erg lastig worden dus hopen dat ie goed dichtgaat!de rest van de wonden zagen er goed uit volgens de veearts dus dat gaat de goeie kant op!nu hopen dat de grootste mooi gaat helen!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:07

Tjee met een schuurspons!!

Ik hoop dat het werkt, arm ding!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 11:14

ja..ik heb het net zelf met de zachte kant gedaan en gewoon heel voorzichtig het ergste vuil eraf gepulkt ipv eraf geschuurd want leek me toch echt te pijnlijk..maar was evengoed goed schoon geworden, moet zeggen dat de wond er een stuk beter uitziet, maak vandaag weer even foto's, het gat is nu ook te zien van de buitenkant na het schoonmaken, ik denk dat het al een deel geheeld is want komt veel minder eten doorheen als eerst. ze heeft vandaag wel beetje slechte eetlust maar goed staat nu toch even te grazen gelukkig!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:37

jee ,zal ook erg vervelend zijn voor ziekkie, maar als het maar beter wordt!! sterkte hoor.