Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:52

Wat ik al eerder zei, je laat toch geen paard in slapen zonder te weten wat het dier mankeerd? Ook al is het de goedkoopste optie, dan maar wat meer uren werken.

HolyPope

Re: Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:24

Paarden zijn groot en sterk, wij kunnen niets met ze doen als ze dat niet zouden toelaten !
Ik wil maar zeggen: Wees super goed voor je paard als ze leven, maar als een paard zo als in dit geval iets gaat mankeren MOET je ook voor ze kiezen! Wees eerlijk en laat ze inslapen geen gelul verder.
De dierenarts kan op papier zetten voor dat fonds dat het noodzaak is!
Maak de keuze voor je paard en tob niet verder. Ze heeft een goed leven bij je gehad en geef haar nu een rustige dood!
Hoe dan ook het blijft verdrietig, maar KIES alsjeblieft voor je paard!
STERKTE.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:48

Moet er niet aan denken dat ik mijn paard moet laten inslapen zonder te weten waarom. Een foto is laten maken is toch wel het minste wat je kan laten doen. In Drenthe zit kliniek Vinkega, da's een stuk dichterbij dan Bodegraven.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:54

geerke schreef:
marleen_usar schreef:
Wat ik al eerder zei, je laat toch geen paard in slapen zonder te weten wat het dier mankeerd? Ook al is het de goedkoopste optie, dan maar wat meer uren werken.

nee...ik zou het mezelf heel erg kwalijk nemen als ik mijn paard liet inslapen en iets was wel te genezen.
Een flinke kneuzing of gescheurde spier is niet binnen een week weg....dat duurt 4 maanden op z'n minst.
Je paard verkopen aan iemand die wel het geld heeft om hem op te knappen vindt ik persoonlijk schandalig.....geld vragen voor een kostenpost hoe durf je TS!
Dan GEEF je hem weg.

Precies! Na 1 week in laten slapen gaat ook mij veels te ver! En wil je hem toch een kans geven dan geef je hem weg, net als Geerke zegt!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:05

volgens mij staat het dier al 2 weken stokkreupel

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 19:02

DAnkjewel Angela.
Dit paard zal sowieso niet geslacht worden omdat er absoluut gene vlees meer in zit en er medicijnen in haar lichaam zitten waardoor ze niet voor de slacht gebruikt kan worden.

angela1977 schreef:
Ik heb mijn eerste paard ook bij een paardenfonds verzekerd en die gaan echt niet kijken waar ze bijv een operatie wel kunnen betalen, deze paarden gaan allemaal naar de slacht!!! Dit is een groot verschil met een reguliere verzekering, waar je je paard op kunt geven en dus met een da-verklaring je geld krijgt, dit werkt dus niet zo bij een fonds!! Als je ze belt, dan maken ze een afspraak met je om te komen kijken en dan komen er een stuk of wat slagers mee en dan wordt het dier per opbod verkocht en dan moet je maar afwachten wat er mee gebeurd... Ik wist ook niet goed wat het fonds inhield, maar vond de reguliere verzekering behoorlijk prijzig, maar dit is een keuze die ik nooit meer zou maken, aangezien je daar je paard ziet staan waar ze met 5 man in lopen te prikken en er dan geboden wordt (alsof het een auto is die in de verkoop staat) en vervolgens nog 4 maanden op de wei heeft gestaan met een gescheurde pees in haar voorbeen, om flink vet te mesten.

Evengoed snap ik dus wel waarom het financiele gedeelte het probleem voor TS is, niet iedereen heeft een potje (en ja dat zou iedereen moeten hebben met dieren blablabla) dit is niet te voorzien en als je midden in een verbouwing etc zit, tja dan gaat daar het geld aan op!!

Ik heb ook foto's laten maken van mijn merrie bij de mobiele paardenkliniek en ik was voor zeven foto's incl voorrijdkosten 195 euro kwijt, dus dat valt mee, misschien dat je daar even naar kunt bellen?
Verder sluit ik me volledig bij Quartel aan!!!

Nou meid heel veel sterkte ermee en ik hoop voor je dat je er vrede mee zult hebben met welk besluit je ook neemt!!!

Probeer je niet te druk te maken over andere mensen, de beste stuurlui staan aan wal...

Nogmaals heel veel sterkte!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 19:04

Het is bijna 2 weken geleden en dan zou er in ieder geval iets verbetering in zitten maar op dit moment gaat ze alleen maar achteruit

aerdenhout1 schreef:
Als het paard een flinke kneuzing heeft, dan is dat in 1 week niet over. Om dus na 1 week al te besluiten om in te laten slapen vind ik persoonlijk wel erg snel. Geef het nog wat langer, een flinke bloeduitstorting kan ook op de zenuwen drukken en ook dat heeft langer dan een week nodig om weg te gaan. het is ook bekend dat een kneuzing vaak veel meer pijn doet dan een breuk en je er langer last van hebt.
Haal haar, mits ze zich daar fijn voelt en de mogelijkheid er voor is, op stal zodat ze het been zo veel mogelijk rust kan geven.
Eventueel een paar uurtjes buiten en s 'nachts binnen?
Soms ziet het er hopeloos uit en is het zo ineens weer een stuk beter.
Hoe naar het ook is je paard pijn te zien lijden, zou ik voor minimaal nog 1 week gaan.
Maar wat jullie ook besluiten...sterkte!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 19:05

marleen_usar schreef:

Ik doe dit in overleg met de dierenarts. en ik heb dit niet alleen besloten echt wel samen met hem. Hij begon er zelf over dat het weinig zin had. Omdat het er super slecht uit ziet en ik heb het er vorige week nogmaals over gehad en ik denk echt niet dat een dierenarts dat zomaar zegt. Zij wilen juist ook geld verdienen en ze weten niet dat wij niet al te veel geld hebben

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 19:07

Dankjewel. Het is ook voor de eerste keer dat wij dit allemaal mee maken. en ben ook allemaal aan het uitzoeken alles werkt en moet gebeuren.

HolyPope schreef:
Paarden zijn groot en sterk, wij kunnen niets met ze doen als ze dat niet zouden toelaten !
Ik wil maar zeggen: Wees super goed voor je paard als ze leven, maar als een paard zo als in dit geval iets gaat mankeren MOET je ook voor ze kiezen! Wees eerlijk en laat ze inslapen geen gelul verder.
De dierenarts kan op papier zetten voor dat fonds dat het noodzaak is!
Maak de keuze voor je paard en tob niet verder. Ze heeft een goed leven bij je gehad en geef haar nu een rustige dood!
Hoe dan ook het blijft verdrietig, maar KIES alsjeblieft voor je paard!
STERKTE.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 19:08

Zoals ik al zei.... De dierenarts geeft aan als het een kneuzing was of een gescheurde spier zou zijn zou ze door de pijnstillers zou er in iedergeval iets verbetering zijn en ze gaat alleen maar achteruit

nee...ik zou het mezelf heel erg kwalijk nemen als ik mijn paard liet inslapen en iets was wel te genezen.
Een flinke kneuzing of gescheurde spier is niet binnen een week weg....dat duurt 4 maanden op z'n minst.
Je paard verkopen aan iemand die wel het geld heeft om hem op te knappen vindt ik persoonlijk schandalig.....geld vragen voor een kostenpost hoe durf je TS!
Dan GEEF je hem weg.[/quote]

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:31

heb je een foto van Lady?

Wat jammer dat de hoop word opgegeven.Echter als ze zo veel pijn heeft en er geen andere mogelijkheid is dit het beste.
Veel sterkte!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:11

Vergeet niet, dat mocht ze foto's maken je er dan nog niet bent !
In het beste geval komt er dan een langdurige behandeling aan te pas en de kans zal klein zijn dat het paard ooit weer gebruikt kan worden.

Ik vindt jullie kritiek allemaal zeer begrijpelijk hoor. Maar...

Stel dat zoiets in de natuur was gebeurd, het paard wordt dan verscheurd door roofdieren of sterft van de honger, omdat ze niet meer op zoek kan gaan naar voedsel.

Laten inslapen op advies van een dierenarts is dan opeens zo heel erg niet meer !

Helaas blijft het allemaal ontzettend triest.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 18:35

bedankt holy hope. Inderdaad de dierenarts heeft nu alles gedaan wat hij met medicijnen zou kunnen doen. De rest zal met een operatie gedaan moeten worden. Vandaag is het paardenfonds geweest enze bellen ons wanneer ze haar komen op halen. Ze hebben een man gebeld die haar misschien kan kopen via het paardenfonds. Dus we hebben nog een beetje hoop dat hij haar op kan knappen. De mannen van het paardenfonds gaven aan dat ze dat wel vaker doen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 18:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:44

Een man die haar misschien kan kopen van de verzekering....wat gaat er dan met haar gebeuren? Wat gaat die persoon met haar doen? De operatie betalen? Of naar het slachthuis brengen?
Laat haar dan liever thuis inslapen, en doe jezelf een plezier, koop van het verzekeringsgeld géén ander paard tot je je financiën op orde zijn. Erg triest dat het allemaal zo moet lopen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 18:45

ze word niet geslacht
er zitten nog pijnstillers in haar lichaam en de slager kan geen vlees meer vna haar halen omdat ze heel erg mager is. voor de keuring van het vlees zouden ze nog meer kwijt zijn dan dat ze aan vlees kunnen verdiennen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:47

Wat gaat zo'n man dan doen met een paard dat eigenlijk geopereerd moet worden? Gaat ze naar de universiteit om studenten er mee te laten oefenen op een OK? Neem toch eindelijk je verantwoordelijkheid TS.
Laatst bijgewerkt door paars op 05-09-11 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 18:47

ik ga geen discussies meer aan. Iemand die mij les geeft heeft 2 paarden aan het paardenfonds verkocht omdat zij het ook niet meer kon betalen en er niets meer mee kon en ze waren afgekeurd door de dierenarts en ze leven allebei nog. Het eene paard is ze tegen gekomen tijdens een buitenrit en de andere heeft ze ergens in de wei gezien als gezelschap paard. dus het kan wel!!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:21

HolyPope schreef:
Stel dat zoiets in de natuur was gebeurd, het paard wordt dan verscheurd door roofdieren of sterft van de honger, omdat ze niet meer op zoek kan gaan naar voedsel.

Ze leeft niet in de natuur, ze heeft een baasje dat er voor gekozen heeft om voor haar te zorgen. Of eerder, om haar als rijpaard te hebben, in dit geval, want nu de fiets stuk is is ze te duur.
Dat je na twee weken nog steeds niet weet wat de ernst is, daar kan ik echt niet bij. De kosten om die foto's te laten maken ben je als verantwoordelijke eigenaar gewoon verplicht ten opzichte van je paard. Ziet het er dan niet goed uit, dan kan je nog beslissen, maar dan weet je tenminste waar je over beslist.
Gewoon weggeven (of verkopen?!) is dumpen. Mijn tip, pak je bij mekaar en doe wat moet gedaan worden, laat dat paard op de foto zetten (aan huis! dat kan namelijk prima), schenk ze met duidelijke info over haar toestand aan een goed hart die haar wil opknappen, en hou dan nooit meer eigen paarden!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:33

Lieve schat, ik snap heel goed dat je voor een enorm moeilijk keuze staat, maar verkoop haar niet klakkeloos aan het paardenfonds. Zelf heb ik ooit een paard moeten verkopen met slechte benen en ik ben jarenlang bezig geweest om hem te zoeken omdat ik geen rust kon vinden. Iedere manege waar ik kwam, zocht ik hem, als ik langs een weiland met paarden reed, dan bleef ik zoeken. Jarenlang vond ik geen rust omdat ik niet wist waar hij was.
Uiteindelijk heb ik hem na 3 jaar teruggevonden, in Engeland. Paard was in de handel geraakt. Gelukkig is het met hem wél goed afgelopen, maar dat kwam mede doordat hij zéér goede papieren (generaties duitse staatspremie-merrie's en het beste dressuurbloed) had en bloedjemooi was. Maar de kans dat hij op de slachttrein naar Italië was gegaan om als salami te eindigen, was eigenlijk veel groter geweest.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 20:50

Denk je nou werkelijk dat ik niemand heb gebeld. Ik heb wel 4 verschillende rontgen bussen gemaild en gebeld en geen 1 kon het doen!!!! omdat de bovenbeen heel veel rontgenstralen of weet ik veel wat nodig is!! en dat de foto's dan wazig worden en er dan nog niets van wijs worden. Denk je nou dat ik dat verzin!! Ik vroeg om advies en niet om afgekraakt worden. en dat gevoel krijg ik nu wel. Je moet niet iedereen wantrouwen dan kan je niemand meer geloven.

Bandida schreef:
HolyPope schreef:

Ze leeft niet in de natuur, ze heeft een baasje dat er voor gekozen heeft om voor haar te zorgen. Of eerder, om haar als rijpaard te hebben, in dit geval, want nu de fiets stuk is is ze te duur.
Dat je na twee weken nog steeds niet weet wat de ernst is, daar kan ik echt niet bij. De kosten om die foto's te laten maken ben je als verantwoordelijke eigenaar gewoon verplicht ten opzichte van je paard. Ziet het er dan niet goed uit, dan kan je nog beslissen, maar dan weet je tenminste waar je over beslist.
Gewoon weggeven (of verkopen?!) is dumpen. Mijn tip, pak je bij mekaar en doe wat moet gedaan worden, laat dat paard op de foto zetten (aan huis! dat kan namelijk prima), schenk ze met duidelijke info over haar toestand aan een goed hart die haar wil opknappen, en hou dan nooit meer eigen paarden!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 20:51

de foto's zijn niet recent. Ze is nu zo mager dat je ze nu alleen nog maar botjes is. Haar hele geraamte kan je zien

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 20:54

Blijkbaar mogen mensen die weinig geld hebben geen paard hebben......Terwijl hun passie wel paarden is

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:54

of ik het eens ben met je keuze of niet wil ik graag in het midden laten.
Maar TS, ik wil je wel graag veel sterkte wensen!!!
waarom zou je je moeten verdedigen tegen deze onzin?....laat ze lekker joh ;)

En voor de andere bokkers......schaam je :(
Jullie laten je nogal kennen zo vind je niet?
De manier van spreken siert jullie niet kan ik zeggen.
Ik heb getemt gezien ik persoonlijke aanvallen zeker niet op zijn plaats vind

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:56

Ik ga mee met Marion7 & storm!
Ik zou ze nooit aan het paardenfonds verkopen! Vooral wat Storm zegt gebeurt gewoon te vaak!
Hoe moeilijk de keuze ook is, ik zou gewoon nog even een mooie dag met haar hebben, haar lekker verwennen en haar dan lekker naar de eeuwige groene weides laten gaan! Is voor haar waarschijnlijk veel beter dan zomaar 'weggegeven' te worden en niet wetend wat er voor de rest met haar gebeurd!

Wees verstandig en maak de juiste keuze hoe moeilijk die keuze dan ook is! Sterkte!