Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
geerke schreef:marleen_usar schreef:Wat ik al eerder zei, je laat toch geen paard in slapen zonder te weten wat het dier mankeerd? Ook al is het de goedkoopste optie, dan maar wat meer uren werken.
nee...ik zou het mezelf heel erg kwalijk nemen als ik mijn paard liet inslapen en iets was wel te genezen.
Een flinke kneuzing of gescheurde spier is niet binnen een week weg....dat duurt 4 maanden op z'n minst.
Je paard verkopen aan iemand die wel het geld heeft om hem op te knappen vindt ik persoonlijk schandalig.....geld vragen voor een kostenpost hoe durf je TS!
Dan GEEF je hem weg.
angela1977 schreef:Ik heb mijn eerste paard ook bij een paardenfonds verzekerd en die gaan echt niet kijken waar ze bijv een operatie wel kunnen betalen, deze paarden gaan allemaal naar de slacht!!! Dit is een groot verschil met een reguliere verzekering, waar je je paard op kunt geven en dus met een da-verklaring je geld krijgt, dit werkt dus niet zo bij een fonds!! Als je ze belt, dan maken ze een afspraak met je om te komen kijken en dan komen er een stuk of wat slagers mee en dan wordt het dier per opbod verkocht en dan moet je maar afwachten wat er mee gebeurd... Ik wist ook niet goed wat het fonds inhield, maar vond de reguliere verzekering behoorlijk prijzig, maar dit is een keuze die ik nooit meer zou maken, aangezien je daar je paard ziet staan waar ze met 5 man in lopen te prikken en er dan geboden wordt (alsof het een auto is die in de verkoop staat) en vervolgens nog 4 maanden op de wei heeft gestaan met een gescheurde pees in haar voorbeen, om flink vet te mesten.
Evengoed snap ik dus wel waarom het financiele gedeelte het probleem voor TS is, niet iedereen heeft een potje (en ja dat zou iedereen moeten hebben met dieren blablabla) dit is niet te voorzien en als je midden in een verbouwing etc zit, tja dan gaat daar het geld aan op!!
Ik heb ook foto's laten maken van mijn merrie bij de mobiele paardenkliniek en ik was voor zeven foto's incl voorrijdkosten 195 euro kwijt, dus dat valt mee, misschien dat je daar even naar kunt bellen?
Verder sluit ik me volledig bij Quartel aan!!!
Nou meid heel veel sterkte ermee en ik hoop voor je dat je er vrede mee zult hebben met welk besluit je ook neemt!!!
Probeer je niet te druk te maken over andere mensen, de beste stuurlui staan aan wal...
Nogmaals heel veel sterkte!!
aerdenhout1 schreef:Als het paard een flinke kneuzing heeft, dan is dat in 1 week niet over. Om dus na 1 week al te besluiten om in te laten slapen vind ik persoonlijk wel erg snel. Geef het nog wat langer, een flinke bloeduitstorting kan ook op de zenuwen drukken en ook dat heeft langer dan een week nodig om weg te gaan. het is ook bekend dat een kneuzing vaak veel meer pijn doet dan een breuk en je er langer last van hebt.
Haal haar, mits ze zich daar fijn voelt en de mogelijkheid er voor is, op stal zodat ze het been zo veel mogelijk rust kan geven.
Eventueel een paar uurtjes buiten en s 'nachts binnen?
Soms ziet het er hopeloos uit en is het zo ineens weer een stuk beter.
Hoe naar het ook is je paard pijn te zien lijden, zou ik voor minimaal nog 1 week gaan.
Maar wat jullie ook besluiten...sterkte!
marleen_usar schreef:Wat ik al eerder zei, je laat toch geen paard in slapen zonder te weten wat het dier mankeerd? Ook al is het de goedkoopste optie, dan maar wat meer uren werken.
HolyPope schreef:Paarden zijn groot en sterk, wij kunnen niets met ze doen als ze dat niet zouden toelaten !
Ik wil maar zeggen: Wees super goed voor je paard als ze leven, maar als een paard zo als in dit geval iets gaat mankeren MOET je ook voor ze kiezen! Wees eerlijk en laat ze inslapen geen gelul verder.
De dierenarts kan op papier zetten voor dat fonds dat het noodzaak is!
Maak de keuze voor je paard en tob niet verder. Ze heeft een goed leven bij je gehad en geef haar nu een rustige dood!
Hoe dan ook het blijft verdrietig, maar KIES alsjeblieft voor je paard!
STERKTE.
HolyPope schreef:Stel dat zoiets in de natuur was gebeurd, het paard wordt dan verscheurd door roofdieren of sterft van de honger, omdat ze niet meer op zoek kan gaan naar voedsel.
Bandida schreef:HolyPope schreef:Stel dat zoiets in de natuur was gebeurd, het paard wordt dan verscheurd door roofdieren of sterft van de honger, omdat ze niet meer op zoek kan gaan naar voedsel.
Ze leeft niet in de natuur, ze heeft een baasje dat er voor gekozen heeft om voor haar te zorgen. Of eerder, om haar als rijpaard te hebben, in dit geval, want nu de fiets stuk is is ze te duur.
Dat je na twee weken nog steeds niet weet wat de ernst is, daar kan ik echt niet bij. De kosten om die foto's te laten maken ben je als verantwoordelijke eigenaar gewoon verplicht ten opzichte van je paard. Ziet het er dan niet goed uit, dan kan je nog beslissen, maar dan weet je tenminste waar je over beslist.
Gewoon weggeven (of verkopen?!) is dumpen. Mijn tip, pak je bij mekaar en doe wat moet gedaan worden, laat dat paard op de foto zetten (aan huis! dat kan namelijk prima), schenk ze met duidelijke info over haar toestand aan een goed hart die haar wil opknappen, en hou dan nooit meer eigen paarden!