GamblersCup schreef:Alina1989 schreef:Als hij door zichzelf op slot te zetten geen pijn heeft (wat jij aangeeft) zou ik hem niet in laten slapen of naar de slager brengen. Paarden houden is niet alleen rijden.
Ook als je paard daardoor geen paardwaardig leven heeft? Niet kunnen rondrennen, bokken, gek doen, met z'n "nog maar 6 jaar"? Ik denk niet dat een paard daar gelukkig van word.Alina1989 schreef:Wanneer het paard veel pijn heeft elke dag en zelf aangeeft niet verder te willen dan kun je overwegen het dier in te laten slapen.
Als je terugleest in het topic staat er duidelijk aangegeven waarom het grootste gedeelte van de paarden pijn verbergen, het dus moedwillig NIET laten zien. Dus mocht het zó ver komen dat een paard laat merken dat het écht niet meer verder kan, ben je al een hele tijd dierenleed verder.
Ja vind ik wel (en dat is mijn mening) een jong mens die wat aan zijn of haar voeten heeft of dergelijke en wat niet meer rond kan rennen of spelen wordt ook niet ingeslapen. Die kan ook nog wel een aangepast gelukkig bestaan hebben.