Mysterie: hoe krijgt mijn paard dit voor elkaar???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marliee

Re: Mysterie: hoe krijgt mijn paard dit voor elkaar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:45

Jeetje wat vervelend zeg dat je nog steeds geen idee hebt waar het door kan komen.. Sterkte!

Kassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 01:54

oei dat ziet er heel erg vervelend uit. Ik hoop dat je snel achter de oorzaak komt. Sterkte en succes ermee

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 06:46

Ze staat rondom op ijzers, heb haar heel de week goed in de gaten gehouden, ze rolt in die 2 uur dat ze buiten komt stuk of 7 keer en doet dan niks gek. Ze staat in 1 vloeiende beweging op. Heel de week komt ze zonder andere verwondingen weer binnen. Haal geen gekke acties bij de draad uit, gaat nergens staan schuren.
Aangezien het een erg dominante paard is durft niet iedereen zijn paard bij mijn paard te zetten. Zondag nog geprobeerd met een jonge onderdanige ruin, maar ze mept echt meerdere keren met twee achterbenen vol uit, gaat er achter aan..
Heb er een filmpje van, ook van rollen, alleen krijg die niet ge-upload bij Youtube (mp4?!)
Met een paar paarden gaat het goed, alleen door overlijden van een pony zijn de groepen gewisseld en staat die van mij even alleen tot haar buurman weer naar buiten mag.
Wond zag er gister erg rood uit, bloedde ook wat, maar ziet er wel schoon uit. Antibiotica is nu op dus afwachten..

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:43

nou je verwacht dus indd niet dat je paard dat getrapt is, heb vandaag ook gekeken met het rollen van mijn paard maar die komt toch echt ook met der hoeven tegen die plek aan, en als ze weer recht op rolt om op te gaan staan zeg maar dan ligt ze heel even wel met der hoeven op die plek.. misschien dat jou paardje nu heel voorzichtig doet, het zal ongetwijfeld voor een paard ook gevoelig zijn, zo'n enorme jaap in zijn huid...
hoop dat je er nog achter komt hoe het gebeurt is, en dat je paardje snel weer opknapt :) succes!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 10:37

Ook voor op de borst? Mijn paard kan zichzelf wel achter haar schouder gewricht zichzelf aan tikken, maar niet voor haar schouder.. Voor haar voorbenen zeg maar.

In overleg met de dierenarts toch nog tot woensdag ab voeren. Haar collega moest op stal zijn dus zou het meenemen en wond beoordelen. Hij vond het er goed uitzien voor hoe zij het had beschreven. Toen ik de foto's liet zien schrok hij, maar was erg tevreden over de genezing. Ze mag ook gewoon bewegen dus daarna even buitenritje gemaakt, paard helemaal blij! En ik ook ;)
Ook deze dierenarts kon niks bedenken wat mogelijk zou zijn..
vanochtend vroeg op stal, haar weer ingepakt en met de rest naar buiten en ze staat nu heel tevreden op de wei. Maar ik sta toch steeds te kijken. Zadelkast helemaal opgeruimd, alles gevet.. Moet zo weg en 'alleen' laten durf ik toch nog niet.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:51

Woow, wat een heftig verhaal! Ik zou toch gaan denken aan camerabewaking, want om er zo vaak zo lang bij te gaan zitten, is op een gegeven moment ook geen doen meer lijkt me. Als er geen andere optie is, snap ik dat je dit wel wilt doen. Het lijkt echt alsof het aangebracht is door een buitenstaander, aangezien de DA ook niks kan vinden. Vreemd verhaal!

Sterkte!

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:31

Is er aL nieuws????

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 16:50

Wond geneest goed. Maar vertrouwen om haar alleen buiten te zetten nog absoluut niet!

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:06

mooi dat de wond goed geneest.
en ik zou haar ook nog niet alleen buitenzetten hoor.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:13

Fijn dat het beter gaat.
Ik vind de wond er ook niet uitzien alsof iemand dat gedaan heeft.
Maar voor de zekerheid kun je misschien stroom op het hek zetten? Ik geloof dat het officieel niet mag.. maar er mag wel meer niet (kan er ook een bordje met een waarschuwing voor stroom aanhangen).
Als al je stalgenoten het weten, kunnen ze de stroom er eerst afhalen voordat ze het land ingaan. Anderen hebben daar niets te zoeken..

hafjes_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:32

ik wil zeker weten wat hieruit komt. wat een verhaal, ik begrijp helemaal waarom je haar nog niet 'alleen' in de wei wilt laten.

ik hoop voor je dat het zo blijft genezen, en dat het gewoon helemaal niet meer gebeurt.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:31

IMJ schreef:
Fijn dat het beter gaat.
Maar voor de zekerheid kun je misschien stroom op het hek zetten? Ik geloof dat het officieel niet mag.. maar er mag wel meer niet (kan er ook een bordje met een waarschuwing voor stroom aanhangen).
Als al je stalgenoten het weten, kunnen ze de stroom er eerst afhalen voordat ze het land ingaan. Anderen hebben daar niets te zoeken..

Waarom zou dat niet mogen? Bijna overal waar paarden in het land staan, staat er toch stroom op?? :7

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:06

Er staat ook stroom op de omheining, en dat weet iedereen.
De paarden ook ;)

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:10

Ik heb het topic niet doorgelezen dus misschien is het al genoemd, maar zou het misschien van het halster kunnen komen? Van de ring onder de kin?
Dat wanneer ze jeuk heeft op haar borst of een vlieg weg wil happen er heel snel bij langs haalt?
Lijkt me haast niet eigenlijk maar het is het enige wat er in me op komt :+

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 04:43

Dit komt niet door een ring hoor..
Dan moet die ring wel bizar scherp zijn.. :')

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 04:54

mijn hengst heeft gelijke wond gehad.(van merrie die hem mepte)..zou bijna zeggen dat ze dit zelf doet.op de een of andere manier, zou ze dan met haar hoeven doen.
verder heb ik er natuurlijk ff me gedachten over laten gaan......vraag me dan wel weer af hoe...het lijk er namelijk heel erg op ...jammer dat ik er geen foto van heb.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:08

DeadxStar schreef:
Dit komt niet door een ring hoor..
Dan moet die ring wel bizar scherp zijn.. :')

Kan een scherpe rand aan zitten misschien? :Z

Ik heb een keer een longeerlijn gewonnen, aan de haak zat een verschrikkelijk scherpe punt.
Gelukkig kwam ik er op tijd achter en is eerst de punt eraf gehaald.
Misschien had TS een nieuw halster?

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:42

Toen ik de foto's zag moest ik aan roofvogels denken (bij ons vliegen er veel buizerds rond)
Misschien heeft je paard ruzie gehad met een buizerd want ik geloof dat buizerds 2 nagels voor heeft. Of het is misschien een vos geweest? Ik denk eerlijk dat het geen mens is geweest maar een ander beest

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:41

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 05:56

Ash, wat raar! Ook geen oorzaak gevonden?

Halster is meteen gecontroleerd, en nu met die kap om, heeft ze een ander halster om. Beide zonder scherpe randen.

Wond geneest goed. Hebben nu 2 avonden in het bos gereden, om alle energie er uit te gooien en ze geniet! Ik ook ;)
Stalhouder heeft nog een stel maatregelen genomen (die ik niet op internet zet ;) ) dus heb weer iets meer rust :)

BestHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:10

oke gelukkig maar! dat is ook wel een keer goed! lekker genieten! :D

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:28

gelukkig maar *D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:30

DeadxStar schreef:
IMJ schreef:
Fijn dat het beter gaat.

Waarom zou dat niet mogen? Bijna overal waar paarden in het land staan, staat er toch stroom op?? :7

Ja, maar ik geloof dat het officieel niet op het hek zelf (de doorgang zeg maar) mag..

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 14:25

maar aan de straatkant zit geen doorgang. En aan de stalkant is het voor maar een draad, daar ben je zo onderdoor.

oddyssey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:21

het lijken wel steekwonden van een mes!