Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Even snel een egovraagje, ik heb vandaag mijn gluco balance opgehaald. Ik doe het door de safe and sound heen, maar ze eet niet alles op. Hebben jullie nog andere manieren om het te voeren?
SuperRoos schreef:capopjekop schreef:Even snel een egovraagje, ik heb vandaag mijn gluco balance opgehaald. Ik doe het door de safe and sound heen, maar ze eet niet alles op. Hebben jullie nog andere manieren om het te voeren?
Meng je het al met een beetje water er doorheen? En eet ze zonder de gluco wel haar hele bak leeg?
Want op zich is het een fijne smaak die de meeste paarden graag tot zich nemen..
jolin schreef:Superroos: waarvan zou mijn paard te veel vet in haar bloed kunnen krijgen naar jouw idee?
Flosje446 schreef:Senna staat nu sinds een paar dagen 24/7 op het land. Er is mij aangeraden om haar maar 2 uur op het land te zetten en de rest van de tijd in de paddock, omdat ze zo verschrikkelijk dik is. Alleen de paddock is onwijs stoffig en heel erg zwaar. Daarnaast geniet ze zo onwijs veel van 24/7 op het land staan, dat wil ik niet van haar afnemen. Vanmorgen met buitenrijden was ze helemaal hyper en ook niet stijf in het begin. De therapeute die binnenkort langs komt vermoed dat ze IR heeft. Zelf denk ik dat ze alleen gevoelig is voor suikers. Een graasmasker zou denk ik wel een oplossing kunnen zijn. We hebben zowel een koeienpomp als een ton met water op het land, dus drinken moet wel lukken. De Greenguard heb ik vorig jaar geprobeerd, maar dat is zo'n reusachtig geval, dat vond ik helemaal niets.
SuperRoos schreef:jolin schreef:Superroos: waarvan zou mijn paard te veel vet in haar bloed kunnen krijgen naar jouw idee?
Wanneer afvallen te snel gaat (of een dieet bijvoorbeeld te snel wordt ingezet, zijn meerdere vertalingen mogelijk...) De link hiervan staat in de opening, dit heet bloedvervetting en die gevaren zijn er altijd wanneer wij onze IR paarden willen laten afvallen..
Edit: zie dat ik het verhaal niet helemaal goed had gelezen, ik lette op het invallen bij de billen etc maar zie nu dat zij een type is dat dus al aan de slanke kant is, net als die van Auky dus, dan heb je geloof ik weinig risico voor bloedvervetting gelukkig!