WAT IS DIT ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:29

lifaya schreef:
_Sigrid_, ik schreef alleen wat ik met zekerheid wist te vertellen over de situatie, niet of ik er mee eens ben of niet dus je hoefde daar niet op te reageren ;)
Ik deed dat omdat veel mensen d88 dat ze niet naar de DA was gegaan of dat het haar eigen paard was.

Ik weet wat je insteek was. Het was voor mij wél een goede inhaker om op de feiten mijn mening te geven. Dit was niet op jou post persoonlijk gericht. Hoop dat je het niet verkeerd opvat verder.

Jolliegirl

Het enigste wat zij te melden had voor nu (ze is aan het werk dus kon allemaal neit uitgebreid) : Ga als de dolle donder naar de kliniek.

Zij kan zelf niet zien wat het is... ja,behalve één grote ontsteking die door zal gaan trekken naar de vulva als hier niets aan gedaan wordt.

Nou dat hadden we ons hier ook alwel bedacht toch? :)
Ze kijkt of ze vanavond uitgebreider kan antwoorden.

T3mptati0n

Arm, arm, arm, arm, arm, arm, arm paard.
Als ik wist waar het arme dier stond was ik er zelf nog heengegaan om het arme dier naar de kliniek te brengen.

Het is gewoon té ziek voor woorden dat ze er gewoon niet mee naar een kliniek gaan :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:30

goh...dit heb ik nog nooit gezien...snel naar de kliniek,het is al geinfecteerd en er zijn hele gevaarlijke bacterieen die als ze in de bloedbaan komen zich vastzetten op de hartklep en dan is het einde verhaal...en dan heb ik het nog niet eens over maden...

Suzan_bobar

Re: WAT IS DIT ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:31

Zo he!!! Dit is zo'n zelfde geval als op TV geweest is! Ga aub zo snel mogelijk naar een kliniek, doe er wat aan!!!! Dit is gewoon verwaarlozing, geen andere woorden voor!!! Zoek een andere DA, maar wacht er niet meer heel lang mee!!!!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:32

Ja snel naar de kliniek
ik hoop dat TS snel weer reageerd

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:33

Dit ziet er niet goed uit...
Hoop dat de eigenaresse snel het advies om naar een kliniek te rijden aanneemt...

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:35

Jeuk krijg je ook van genezing. Maar of het in dit geval ook van toepassing is.
Ik verwachtte hele andere foto's, dit valt bij mij in de categorie ernstig, of terwijl
opladen en naar de kliniek.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:36

Jolliegirl schreef:
Het enigste wat zij te melden had voor nu (ze is aan het werk dus kon allemaal neit uitgebreid) : Ga als de dolle donder naar de kliniek.

Zij kan zelf niet zien wat het is... ja,behalve één grote ontsteking die door zal gaan trekken naar de vulva als hier niets aan gedaan wordt.

Nou dat hadden we ons hier ook alwel bedacht toch? :)
Ze kijkt of ze vanavond uitgebreider kan antwoorden.

Ik ben héél benieuwd wat ze nog meer te vertellen heeft.

(Voor de rest lees ik even niet meer mee, sommige reacties komen te vaak voor. Ik snap dat het heftige foto´s zijn en dat er iets aan gedaan moet worden, maar denk even na voordat je iets neerzet waar je misschien later spijt van krijgt als je alle feiten precies weet.)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:37

je bent trouwens voor de wet verplicht zorg te verlenen aan een dier die dat nodig heeft...dat deze dat nodig heeft lijkt mij heel duidelijk....als je dat niet doet is de eigenaar dus gewoon strafbaar...

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:38

zooow wat een wond zeg!
ik schrok er echt van .
heeft je vriendin inmiddels al contact met de kliniek oid?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:39

ben bang dat het kanker is........
succes met dit paardje.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:41

ik had ook al een stukje weefsel op kweek laten zetten denk..

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:42

vivana schreef:
Ze heeft er jeuk aan kan gewoon mesten en plassen heeft daar geen problemen mee. Het is niet de staartwortel zelf maar erboven. Ook krijgt ze geen koorts!
Het is idd vies om te zien en een operatie bij een pony van 24jr ....de dierenarts gaf dan alleen als optie in laten slapen.
En dat wil mijn vriendin eigenlijk ook niet.

Vivana, mijn pony is ook geopereerd op zijn 24ste. Ik zie niet in waarom dat een probleem zou zijn, als de pony verder in goede conditie is. Mijn pony heeft hierna nog ruim zeven jaar geleefd. Ik denk dus dat een operatie zeker nog een optie is op die leeftijd.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:47

Breghje schreef:
Trailer pakken, paard erin en op naar de kliniek. Da even bellen dat ze ontslagen is, want een da die dat zelf niet voorsteld met dit soort wonden en alleen aangeeft het zelf ook niet meer te weten zou bij mij klaar zijn. Toegeven dat je het niet weet siert een mens, maar daar is dooverwijzen voor uitgevonden.

AMEN!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:48

Oh oh oh wat een onkunde heerst er toch in de paardenwereld...

Het is dat je een topic moet lezen, maar mijn oren gaan nog net niet klapperen. Dit kan toch niet?? Een dier al 6 maanden met zo'n vervelende wond laten staan, op een echte rotplek, géén kliniek inschakelen, en dan ook nog beweren dat het paard geen pijn heeft maar enkel jeuk? Ik geloof er niet in dat dit dier geen pijn heeft, maar stel dat het 'alleen' jeuk heeft, dan nog is dat ontzettend pijnlijk voor deze merrie. Dat kan toch niet anders?

Ik ga bijna denken dat dit hele topic een grap is, om te kijken hoe snel bokt aan het steigeren is. TS is nu ook verdacht stil... Als dit verhaal waar is: Ga je ontzettend diep schamen!!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:49

jee... echt schokkende foto's... heel erg voor dit paard. Nu zo snel mogelijk naar de kliniek!!! Je wilt immers toch t beste voor je paard?

ja idd t lijkt net een grap

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:52

is het geen apses mijn kater had dat ook hij had gevochten en we kwamen en na 3 dagen achter en zijn met spoet naar de dieren arts hij wat 0,7 kilo afgevallen en moest zware antibiotica en pijn stillers, je moet hier mee op passen in sommige gevallen kan dit dodelijk zijn als je er niets aan doet ze kunnen gewoon verhongeren vertelde onze dieren arts. (niet meteen schrikken het moet dan wel nog enrnstiger zijn maar als je er niet aan doet kan je paard er complicaties aan over houden.)

vrgr Olivierlover

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:54

Olivierlover schreef:
is het geen apses mijn kater had dat ook hij had gevochten en we kwamen en na 3 dagen achter en zijn met spoet naar de dieren arts hij wat 0,7 kilo afgevallen en moest zware antibiotica en pijn stillers, je moet hier mee op passen in sommige gevallen kan dit dodelijk zijn als je er niets aan doet ze kunnen gewoon verhongeren vertelde onze dieren arts. (niet meteen schrikken het moet dan wel nog enrnstiger zijn maar als je er niet aan doet kan je paard er complicaties aan over houden.)

vrgr Olivierlover

Abces ;) Een abces is iets heel anders :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:55

Even een slotje voor overleg.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:25

Moderatoropmerking:
Aangezien alles inmiddels eigenlijk wel gezegd is, het voornamelijk nog off-topic ging en bokt verder niets kan doen aan de toestand van het paardje, komt hier een slotje. Met nog 1 keer het advies om echt met het beestje naar een kliniek te gaan. Succes.