Peesblessure in de rug, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:13

Snoekiej schreef:
Bij de Paardendrogist op de site staat dat gelatinaat ook moet werken, maar ik begrijp niet hoe. Hoe ik het lees is dat meer voor de botten en gewrichten.

Dat dacht ik dus idd ook altijd maar op de site van Primeval staat dat het ook voor pezen werkt. Ik ben het dus wel gaan voeren, maar of het nu echt geholpen heeft.... ik weet het niet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:18

Ik ben weer terug... Ze zijn 4 uur met mijn paard bezig geweest!
Eerst draven op het harde, waar hij zich heel stijf hield. Hierna nog gelongeerd in de binnenbaan.

Teun wilde hem sowieso ook onder het zadel zien. Omdat Bart vorige keer dacht dat zijn voorhoeven er ook mee te maken had, heeft Teun zijn voorhoeven uitverdoofd. Hij liep toen al iets beter.

Sander zijn echo zag er niet hoopvol uit. Hij had zijn hele rug kaalgeschoren, zodat hij dieper kon scannen. Daar kwamen meerdere oneffenheden uit. Daarna zijn er nog ong. 12 rontgenfoto's gemaakt, waar bleek dat zijn wervels er toch slechter uitzagen dan vorige keer.

Doordat ik nog niet had opgebouwd met rijden, kon Teun klinisch weinig. Rontgelogisch is hij afgekeurd en over twee weken (of eerder als het slechter gaat) moet ik terug en dan wordt hij definitief afgekeurd. Ik moet nu twee weken de ene dag rijden, andere dag longeren. Als het eerder fout gaar, mag ik eerder terugkomen. Beetje krom, maar anders kan de verzekering moeilijk gaan doen.

Het is goed zo...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:35

@ mo_van_dijk: jeetje, heel veel sterkte! :(:)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:39

Wat erg Mo, je hoopt toch altijd dat het anders uitpakt...........................

Snoekiej

Re: Peesblessure in de rug, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:23

Heel veel sterkte Mo :(:)
Ergens een opluchting, maar toch niet helemaal natuurlijk

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:52

He Marjolein - het is wel dubbel: paard kapot maar dat is toch goed. Sterkte.

Voor de meelezers en -schrijvers: ik heb ook een paard met een combinatie van rugblessure en andere ongemakken; die is nu zover genezen dat ik kan opbouwen naar wedstrijden.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:37

Jeetje Mo! Wat erg! Heel veel sterkte!

@ Paul: Pff, tenminste nog goed nieuws!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 09:25

He meiden (en Paul :D ), dank je wel voor jullie lieve berichtjes!!! De komende twee weken zullen wel het minst leuk zijn. Erop rijden om hem te kunnen afkeuren (ook klinisch en niet alleen op de rontgen).

Aan de ene kant is het inderdaad een opluchting, maar het is nooit leuk!

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:20

Jeetje Mo, wel erg dat het zo moet hoor, je moet hem dus kapot rijden om hem af gekeurd te krijgen?? Dat is wel bizar zeg!! Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp.

Paul wat fijn om te horen dat het goed kan gaan, al zijn er natuurlijk gradaties in de blessure's, maar jij mag iig weer aan het werk!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:30

Op de rontgen is hij slecht genoeg, alleen is het afhankelijk van het paard of je hiermee nog wel of niet kan rijden. De prognose voor dit paard (met name door zijn karakter) is 'niet'.

Omdat ik het paard nog niet heb opgetraind, en de verzekering weet dat, zou het heel goed mogelijk zijn dat wanneer er nu een brief voor overname wordt geschreven de verzekering een 2nd opinion wil (Waarschijnlijk Utrecht of de Lingehoeve). Als dit zo is ben ik zo een half jaar verder voordat we weer op dit punt staan. Wat betekent weer de molen in, dezelfde onderzoeken en opbouwen...

Je hebt het dus wel goed begrepen dat ik mijn paard moet rijden om te kijken of hij hetzelfde blijft of verbeterd. Wordt hij slechter, mag ik al meteen terugkomen. ;(

Edit: Maar ik ga ervan uit dat Bodegraven weet wat hij doet. Volgens Teun was dit de beste keus (van twee slechte opties)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:46

Tja....belachelijk eigenlijk, maar om het nou nog een half jaar te rekken lijkt me ook zinloos, ik hoop dat je paard relatief weinig pijn heeft, en om het maar cru te zeggen is het te hopen dat het snel terug komt. Ik heb nog nooit een paard verzekerd en soms ben ik daar blij om.....................

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:08

Fidele schreef:
Ik heb nog nooit een paard verzekerd en soms ben ik daar blij om.....................

Hier hetzelfde! :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:43

Ik heb donderdag de verzekering gebeld met de vraag of het relevant is dat mijn paard wel of niet een recreatief bosritje kan maken met zo'n rontgenologisch slechte rug. Volgens de verzekering wordt hij dan sowieso afgekeurd.

Hierop heb ik Bodegraven gebeld met de vraag of zij nu al alle documentatie willen opsturen met een begeleidende brief naar de verzekering zodat zij hem kunnen afkeuren. Ik heb alleen nog geen telefoontje teruggehad, dus ik weet niet of Teun dat heeft gedaan.

Het is nu wachten tot donderdad (want dan worden de paarden afgekeurd bij de verzekering)!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 10:18

Hier mijn ervaring met rot verzekering en 2nd opinion

MyWishMax schreef:
Wij zijn terug, al een tijdje, maar wel zonder paard.

Klinische beeld was vandaag niet goed, hij dacht eerst zelfs aan ataxie. Gelukkig viel dat mee. Hebben filmpjes laten zien van rijden en na tijdje dubben, weer alle buigproeven gedaan. Helemaal goed. Wilden ze hem nog geblinddoekt zien lopen, maar never nooit dat dat ding omging _O-

Toen scan van hals laten maken, atrose... Foto van die hals, eigk geen atrose :+ Gelukkig viel de foto echt enorm mee, je zag er nét iets op, maar zeker niet erg. Had het zo erg geweest als het op de scan leek, was het einde verhaal geweest.

Dus uiteindelijk moest hij toch blijven voor een scintigrafie donderdag. Kunnen hem dus pas zaterdag oid halen...

Hij staat wel in grote loopstal, was de enige vrije box nog, dat vonden wij natuurlijk heel erg ;)

Al met al, weten we nog niks...

MyWishMax schreef:
Ja hoor, het kan ook écht niet meezitten :( :( :(

ROT verzekering. Wij hebben vóórdat we naar de Linghehoeve gingen aangevraagd of we een scintigrafie mochten doen. Was geen probleem zolang er opgestuurd werd waarom het nodig was en toestemming door de DA gevraagd werd.

Okee, wij gisteren nog keer gebeld dat het dus nodig was en de DA vandaag rapport verstuurd en gebeld. Dan hebben ze vandaag en morgen om te beslissen of het voor hun ook noodzakelijk is. En dan hebben we donderdag die scinti en hadden we hem zaterdag/zondag op kunnen halen...

Weet je wat die stomme verzekering zegt? We kijken er pas donderdag naar, eerder krijg je geen uitslag. Dus kan die scinti pas maandag en kunnen we hem pas woensdag/donderdag ophalen. Wat betekend dat Beebje daar minimaal een week staat, hij daar alleen maar gestapt wordt en ik hem niet met mijn ouders op kan halen. Dan moeten we iemand anders vragen of ze meegaan, want pa kan met geen mogelijkheid meer vrij krijgen tot kerst...

:( :( :( :(

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:31

Wat een ellende toch die verzekeringen :n.

Even een update over Zhuf. Ik sta sinds 14 dagen bij van Lieren op stal en we krijgen de beste revalidatie training die ik me maar kan wensen. We worden hier echt super begeleid en ik kan Zhuf nu heerlijk over de rug rijden zonder spanning en stress.Het werk bouwen we rustig uit en haar rug houdt zich prima (Durf het bijna niet eens te tikken, doodsbang dat de stijgende lijn naar beneden keldert. Moet Sander volgende week bellen over de vorderingen en hoop dat ik positief nieuws te melden heb.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:41

Mywishmax; wat een ellende allemaal zeg, zou je ze niet?????

Aukelizzy; wat super dat het zo goed gaat met jullie bij van Lieren, geniet er maar van en maak je geen zorgen die zijn voorbij toch?

Mo-van-Dijk hoe gaat het nu?

Onze pony mag a.s maandag terug naar Bodegraven staat nu dus zo'n 2 weken stil, en is chaggerijniger dan ooit, goed of slecht teken, ik weet het niet??? Met haar andere pony heeft ze haar punten en mag aan het Z1 beginnen!! Ze staat te popelen om de andere nu eindelijk ook eens 'lekker' te gaan rijden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 10:44

Ik zou ze ja := Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt die stalling te betalen, doet de verzekering maar, door hun moet hij dik een week blijven

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:35

Lekker k.u.t MWM! Zou idd de verzekering lekker de rekening van de stalling sturen :=

Vorstin is 1,5 week geleden behandeld door een osteopaat (buiten Bodegraven om). Ze had een blokkade bij de rechterkant van haar bekken, die hij heeft verholpen. Vanaf donderdag mag ik weer voorzichtig rijden, en het lijkt erop dat het helpt! Ze is stukken minder sjaggi de eerste paar minuten in galop, en ze houdt er ook sneller mee op. Het kan nog tot een maand verbeteren, dus ik hoop dat het werkt. De klachten die ze heeft worden iig stukken minder! Volgende week moeten we weer naar Bodegraven, ben benieuwd of het al wat verbeterd is. Heel lastig om te bepalen wat ik nou aan moet houden, Bodegraven of de osteo. Geloof namelijk niet 100% in die peesblessure. Nouja, wel dat ze het heeft natuurlijk, maar of ze er ook last van heeft is een 2e. Zeker nu de behandeling van de osteopaat ook lijkt te helpen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:26

Ik heb een paard met eenzelfde probleem in de hals gehad en ook een scinti laten doen. Verzekering deed helemaal niet moeilijk (Hippo) en ik heb scinti laten doen en achteraf met de verzekering geregeld. Henk van Veen gaf ook duidelijk aan dat dit gebruikelijk is. Overigens je kan hem toch ook naar huis halen die week?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 22:48

Nee, het is dik een uur rijden. Moeders mag komende 3 maanden niet auto rijden en pa kan geen vrij meer krijgen tot de kerst. Hippo is nu gewoon aan het zeuren.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:51

Nee, Hippo heeft maar een maal per week een dierenarts in huis die de beoordelingen doet en die is er op donderdag.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:00

Wisselde berichten hier...

Ik ben maandag weer terug geweest en Teun heeft er de stekker uitgetrokken. Ik belde net de verzekering of zij alles al binnen hadden ivm de afkeuring (welke alleen op donderdag is). Blijkt dat ze nog niets hebben ontvangen, terwijl ik twee weken geleden al gevraagd had om alles op te sturen! Pff, de kliniek is echt TRAAG!!!!!

Zij hebben nu pas de CD met brief klaar. Aangezien er alleen op donderdag afgekeurd wordt, zou ik weer een week moeten wachten :(

Omdat ik toch vanavond richting den bosch moet om naar een paard te kijken (en de verzekering daar ook zit) ga ik vanmiddag zelf alle documentatie ophalen in Bodegraven en langsbrengen in Den Bosch.

Waarom moet het allemaal zo lang duren!!! Als het aan mij had gelegen, was hij al weg geweest.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 15:00

Nikka schreef:
Nee, Hippo heeft maar een maal per week een dierenarts in huis die de beoordelingen doet en die is er op donderdag.

Ja, maar als er al 2 keer gebeld is en dat melden ze niet (want dan hadden we het anders geplanned qua afspraken) dan vind ik dat totaal niet netjes

Kellyyy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:52

AnneOmie schreef:
Kellyyy11 schreef:
Mijn paardje had ook een rugblessuure!(wat wisten ze niet)
als je met een borstel over zijn rug ging, dan deed het al pijn!!
Dus wij hebben toen besloten hem in te laten slapen!!!

Dus neem goeie beslissingen meiden!!

Lekker kort door de bocht!

De ene rugblessure is de andere niet ;) Mijn paard had een lichte peesblessure in zijn rug en het verwachte herstel was 100% en is dus ook 100% genezen. Ook al had ik er een jaar naast moeten lopen dan had ik dat ook gedaan want mijn paard is mijn maatje. Als de prognose niet goed was geweest en hij de rest van zijn leven met pijn rond zou moeten lopen dan was het een ander verhaal geweest.

Ben je in een gerenomeerde kliniek geweest met je paard voor je hebt besloten hem te laten inslapen? Wat was de diagnose/prognose daar?

Ja naartuurlijk zijn we naar een kliniek geweest :( en hij kon niet meer en het werd winter, dus ik laat hem niet alleen maar in zijn stal staan.
En mijn paard was ook mijn maatje. Dus * je maakt me een beetje kwaad!!!* :(

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:16

Ik zie geen reden om kwaad te zijn, want ik spreek jou er niet op aan, ik heb het hier puur over mijn persoonlijke ervaring ;) Ik heb nergens gezegd dat jouw paard jouw maatje niet zou zijn!

Wat jij verder met je paard doet gaat mij verder niets aan en moet je zelf weten. Ik stel je alleen een vraag: 'Ben je in een gerenomeerde kliniek geweest met je paard voor je hebt besloten hem te laten inslapen? Wat was de diagnose/prognose daar?'

Verder heel veel sterkte met het verlies van je paard :)