Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: Je denkt de pony te laten dekken..wordt ze bijna afgeslacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:55

wat een vreselijke wonden! Het is natuurlijk echt een bron voor vliegen en lijkt erger i.p.v beter te worden.
Een kliniek of naar de faculteit lijkt idd een goed plan!
Heel veel sterkte!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:57

Ongelofelijk wat een verhaal, wat verschrikkelijk voor je zeg!!! Niet te geloven dit hoe erg je merrie is toegetakeld!! Ik duim voor je en ik hoop heel erg dat het goedkomt!

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:01

Als je gevoel zegt dat je stappen moet ondernemen om naar een kliniek te gaan, dan moet je dat zeker doen! Al is het maar voor een second opinion, ik begrijp dat het niet fijn is voor je paard om onnodig een stuk op de trailer te staan in deze toestand, maar ik denk niet dat het in dit geval onnodig zal zijn.
Mijn paard heeft op Emmeloord gestaan en daar was op zaterdag altijd nog heel wat bedrijvigheid, je kunt ze altijd proberen (nu nog) te bellen en desnoods het verloop via de foto's mailen en dan hoor je wel wat ze zeggen!

edit: ik vergeet je nog heel veel sterkte te wensen en ik vind het heel dapper wat je allemaal doet voor je paardje. Ik begrijp dat je niet anders kunt, maar het is geen fijn karwei

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:17

Pff wat een elende zeg heel veel sterkte voor jou en je mooie merrie hoop dat de hengsthouder zich een beetje menselijk opsteld en je tegemoet komt in het geen wat moet gebeuren met jou pony, het is per slot van rekening zijn hengst die dit leed heeft aangericht en daar moet hij in zijn wa verzekering gewoon voor verzekerd voor zijn.
Heel veel succes en sterkte ik duim voor jullie dat de merrie weer helemaal gezond en sterk word.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:25

als ik jou was zou ik inderdaad ook nog vandaag een kliniek of faculteit bellen! Dit ziet er namelijk niet lekker uit, en volgens mij is dit ook erg pijnlijk voor je pony.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:28

Oh my god!!!!
Dit is echt een nachtmerrie, je pony zo toegetakeld zien worden met dit als resultaat...
Echt verschrikkelijk.

Net als de andere bokkers duim ik mee dat ze er weer bovenop komt, al zal het nog wel veel kracht, pijn en tranen kosten.

Sterkte en geef dr een dikke knuffel!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:38

Getverderre het ziet er echt heeeel ranzig uit! ik hoop dat je paardje toch weer helemaal beter word!

wat zij de hengstenhouder toen die de foto's zag?

ik wens je echt heeeeeeel veel sterkte

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 10:44

Ik ben bij de hengsteigenaar geweest.
Dit is een particuliere man...met 1 hengst waar hij mee denkt.
Ook hij schrok van de beelden en zei tja dit had ik niet verwacht....Ik ook niet toen ik mn merrie daar achter liet.
Tjonge wat kunnen ze aanrichten he in zo een korte tijd...ja daar schiet ik ook niets mee op.
Hij heeft me wel beloofd maandag contact op te nemen met zijn WA verzekering, al denk ik zelf dat daar niet veel uit gaat komen.
Ik hoop dat er iets positiefs uitkomt...maar ben er bang voor ;(

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:45

Ach meisje toch... :(:)

Ik zou ook zeggen, beter te vroeg dan te laat naar de kliniek. Al is het maar om JOUW gemoedsrust (en rust in het algemeen, dat je even kunt bijkomen).

Wacht het deze dagen niet af, maar pleeg in ieder geval vast een belletje.

Heel veel sterkte, ik hoop dat je paardendametje er weer helemaal bovenop komt...

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:52

goed dat je de hengsteneigenaar hiermee geconfronteerd hebt! en hij onderneemt nu tenminste iets, hij gaat al contact opnemen met zijn verzekering. Beter iets dan niets toch?

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:52

Jeetje zeg wat dat allemaal wel niet aan kan richten zeg. Wel positief dat die zn verzekering gaat bellen. Heel veel sterkte ermee.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:05

Wat een lelijke wonden zeg, heel veel beterschap voor je merrie, TS.

Wat de aansprakelijkheid betreft, toch netjes van de hengstenhouder, dat hij zijn WA inschakelen wil.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:08

Jeetje wat een verhaal zeg, die arme pony! Het lijkt me toch inderdaad wel redelijk dat die hengstenhouder in ieder geval een deel meebetaalt aan de kosten. Het zal waarschijnlijk gewoon gedekt worden door zijn WA verzekering (hoewel ik niet weet hoe dat werkt met een dekking), maar ook al is dat niet zo, dan zou ik toch wel proberen de kosten op hem te verhalen. En sowieso je dekkosten terug.

Ik hoop dat het weer helemaal goed komt met je pony, als je twijfelt over wel of niet naar de kliniek dan kun je beter wel gaan. Beter te vroeg heen dan te laat. Het ziet er wel echt vrij ernstig uit ondertussen. Ik heb zelf ook een keer zo'n twijfelgeval meegemaakt en sindsdien ga ik niets meer afwachten.

Als alternatief voor het hooi kun je inderdaad ook lucerne gaan voeren, dat eet een stuk makkelijker. Compact gras zou ik in eerste instantie niet doen, weet van een aantal paarden dat ze koliek hebben gekregen, dat lijkt me een risico wat je er nu absoluut niet bij kunt hebben.

Hoe dan ook, heel veel sterkte en een zachte knuffel voor je pony, ik hoop echt dat het allemaal goedkomt! Ik duim voor je!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:25

|( |( |( |( arme kleine meid |( |( |(
ik was hier al bang voor, bij dit soort verwondingen komt de echte ellende pas dagen later boven
ik had zo gehoopt dat ik het mis had en dat het mee zou vallen

waterlelie niet de moet opgeven :(:)
misschien kan die honingzalf ook nog mooie dingen doen
ik zou zeker contact met hun opnemen zodat je misschien gratis hun spullen mag gebruiken als je goede foto's maakt

verder kliniek of niet hangt af hoe je haar zelf kan verzorgen en wat zij op de kliniek voor haar kunnen doen wat je niet zelf kan
Laatst bijgewerkt door spatter op 20-06-09 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:26

Jeetje, wat een heftige wonden!! Geef in ieder geval niet op, ze kunnen zoveel tegenwoordig! Misschien is het goed om naar de kliniek te gaan, zeker als je je daar beter bij voelt...

Heel veel sterkte!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:32

Wat een pokkenhengst, wij dekken ook in de wei met onze
paarden maar met zulke hengsten zijn wij gauw klaar, die gaan lekker weg.
Sterkte met je paardje

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:38

Wat een ellende voor jullie!Hoe is je merie er zelf onder?trekt ze het en beetje of heeft ze veel last?
Veel sterkte voor jullie beide!

Honing zalf(Vetramil) en groene leem zijn zeer goed werkende middelen maar wel voor een later stadium.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:40

TS:Merk je al dat het opschoond met de spray??

[edit]: ik heb de foto's gezien.....ik zou ook naar de kliniek gaan, alle vuiligheid gaat de genezing heel erg tegen.....

Succes Meis....uiteindelijk komt het vast wel goed.

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:25

O_FUN_ schreef:
Echt erg.
Het blijft natuurlijk altijd een hengst. Hé die kan altijd de kolder in ze kop krijgen.
Jammer dat het nu net met jou merrie moet gebeuren.
Succes & Sterkte ermee!

Er zijn ook hengsten die dit soort aggressief gedrag niet aan de dag leggen, maar heel "liefdevol" met de merrie omgaan. En dergelijk gedrag is naar mijn mening absoluut niet te tolereren, ZEKER NIET VOOR EEN DEKHENGST......

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:00

ach arme arme merrie....
TS knap van je dat je de hengstenhouder ermee hebt geconfronteerd en om eerlijk te zijn, netjes van hem dat hij contact opneemt met zijn verzekering. Hoop ook dat hij in het vervolg de hengst alleen via KI gaat aanbieden of desnoods alleen aan de hand laat dekken (dan kun je de merrie ook wat meer beschermen tegen de vastbijtwonden van de hengst).

ik ga heel hard voor je merrie duimen iniedergeval!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:38

Ik vermoed dat dit niet op de WA (AVP) verzekering verhaalt kan worden, omdat hij hier geld mee verdiend. Voor dekkingen moet je een bedrijfsmatige aansprakelijkheidsverzekering hebben.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:49

Kop op meid, in een kliniek is ze momenteel het beste af waarschijnlijk. Ik hoop dat er snel verbetering komt. Hou je taai hoor.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:56

Bah zeg...het ziet er echt vreselijk uit. Kliniek lijkt me ook gewoon het beste omdat ze het daar goed in de gaten kunnen houden en goed kunnen verzorgen.
Snap dat je hier helemaal niet blij mee bent, maar ik denk dat het wel het beste is. Was je van plan om naar Utrecht te gaan? Dan zou ik eerlijk gezegd al vertrekken. In Utrecht is het geen weekend. Ik denk dat je daar echt goed geholpen kan worden.

Héél veel sterkte met je meisje. Wat is dit ontzettend zielig zeg!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:00

Ahh, zat zielig :(:).
Gelukkig was je er 'op tijd' bij :).
Succes met het opporren van je merrie, gaat vast lukken :D!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:02

jeetje wat erg!! je pony heeft gelijk een trauma van die hengst. dit verwacht je toch niet. sterkte met je paardje!