Rhino in de buurt .....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 07:26

Celiien schreef:
Blauw gele vendel is bij ons echt 5 minuten vandaan, vind het echt eng
hoorde ookal een gerucht dat het op de keulseweg bij een of andere molen (??) heerst, en dat is echt 3 minuten van ons vandaan
vind het echt niet leuk :(

Dit is een indianenverhaal hoor meiden. Alleen BGV heeft Rhino. Op de keulseweg staan overigens geen molens ;)
Waar staan jullie dan? Ik sta er ook vlak bij maar maak me niet zo druk.

Fleda

Re: Rhino in de buurt .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:57

Op de molenlaan staat wel een molen...misschien bedoelen ze daar?

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:28

Mijn paarden staan aan huis op +- 5 min. afstand. Gelukkig waren wij al een paar weken niet naar de les geweest en zijn de paarden bij mij op stal allemaal met dezelfde entstof geent tegen rhino.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:39

Fleda schreef:
Op de molenlaan staat wel een molen...misschien bedoelen ze daar?

Denk ik ook, maar kan met zekerheid zeggen dat er op geen van de stallen daaromheen rhino of droes heerst op dit moment.

lovezspekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:51

ik hoorde vandaag dat er in de oude leden dinsdag een drachtige merrie aan rhino is overleden?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:55

:wave:
wij staan op de katwijkerlaan, en het was iets met een molen vlakbij de keulseweg inderdaad ;)
hoorde gister van de boer dat HCN&Ruiterclub Pijnacker niet emer naar buiten mogen, en wij mogen het ook niet,
gewoon voor de zekerheid, en we nemen ook geen nieuwe paarden meer aan
weet niet of er de balijmanege al voorzorgmaatregelen heeft genomen?

t zou toch wel handig zijn als er een meldpunt komt, waarom iets verzwijgen? zo kan je toch alleen maar voorzorgsmaatregelen nemen?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:30

droes is op stal Wooning, oude leede

stal smit mag ook niet meer van het erf, hofstede oostrijk hebben ze ook bijna al verhoging en ypenburghoeve neemt ook al voorzorgsmaatregelen. dat is meer bij mij in de buurt, [***]/pijnacker

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:20

lovezspekkie schreef:
ik hoorde vandaag dat er in de oude leden dinsdag een drachtige merrie aan rhino is overleden?

Dat is nog niet bevestigd en ik heb de info uit de 1e hand.

Het probleem met de bgv is geweest dat er 2 dames zijn geweest die hun paard opgepakt hebben en op een andere stal zijn gaan staan (heeel dichtbij "mijn' stal) Omdat de dames graag de selectie wilden rijden op de Berg.
Hoezo egoïstisch ? :(

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:23

Nou dan ben ik wel benieuwd wie dat zijn geweest aangezien ik bij de uitslagenlijst van de berg alleen (2) ponyruiters zie die regelmatig de lessen rijden, de anderen zijn alleen startkaartlid bij de bgv, dat die gaan starten dat kan ik me wel voorstellen, die komen nooit op de manege zelf. Maar dat is inderdaad geen manier van doen om als er zoiets uitbreekt je paard te verplaatsen. Laten we met z'n allen hopen dat het zsm weer rustig is...

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:22

Ik heb ook gehoord dat het al in Weelde zit? Iemand meer bronnen of een bevestiging hiervan?

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:06

Citaat:
Droes is op stal Wooning, oude leede

Stal wooning is in berkel en Rodenrijs..

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:48

Ik heb iets horen vliegen dat er ook een paard aan rhino gestorven zou zijn in Wuustwezel en in Geel! Nu is het wel heel kort moet ik zeggen.

gerano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:16

ik wuustwezel zeker niet. dat paard dat daar besmet is, is aan de beterhand en hier zijn nog geen nieuwe gevallen.
het valt mij op hoe mensen kunnen overdrijven,, ik hoor overal dat er meerdere gevallen zijn bij mij op stal en dat ze er al hebben moeten inslapen, wel dit zijn dus allemaal leugens, tot hiertoe één geval in wuustwezel dat aan de beterhand is...

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:25

Dit lees ik veel liever dat het allemaal overdreven is maar daar zullen we weinig aan kunnen veranderen denk ik. Nu zou dat geval in Geel wel bevestigd zijn helaas.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:40

in weelde zit het nog niet! dit is een grote roddel, als we het tenminste over dezelfde stal hebben!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:47

Dusty_Dilly schreef:
Citaat:
Droes is op stal Wooning, oude leede

Stal wooning is in berkel en Rodenrijs..

kan ook :D,
dacht zelf oude leede maar stukkie verder dus :)

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:54

Ik heb het niet specifiek over een stal maar ik hoorde het via via. Hopelijk is het niet waar dan.

lovezspekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:17

IngridM schreef:
lovezspekkie schreef:

Het probleem met de bgv is geweest dat er 2 dames zijn geweest die hun paard opgepakt hebben en op een andere stal zijn gaan staan (heeel dichtbij "mijn' stal) Omdat de dames graag de selectie wilden rijden op de Berg.

Ja ik weet wel wie je bedoeld, maar volgens mij was het maar 1 dame, ze heeft er spijt van dat ze is vertrokken. en volgens mij is ze alsnog niet gestart, omdat we woensdag een vergadering hadden over dit Rhino gedoe, en daar zei ze dat ze niet ging starten.
ik ben ook weggegaan, maar ik sta niet bij andere paarden in de buurt, en ik deed het niet omdat ik wedstrijd wilde rijden. er zijn in totaal 4 mensen weggegaan en 7 paarden.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:31

LetsgoKelly schreef:
Ik heb het niet specifiek over een stal maar ik hoorde het via via. Hopelijk is het niet waar dan.

Ik hoorde namelijk ook dat er rhino zou zijn in weelde vorige week, en daar zeiden ze er ook een specifieke naam / stal bij. Diegene ken ik en heb er navraag gedaan, maar er is GEEN rhino daar. Ze waren enkel op wedstrijd geweest op de stal in schilde ( waar wel rhino is )
Tot nu toe dus loos alarm. ( gelukkig ;) )

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:41

IngridM schreef:
lovezspekkie schreef:

de merrie is NIET overleden aan Rhino !!

lovezspekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:52

oke, komen zoveel verhalen nu er Rhino is.. :P

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:01

Celiien schreef:
:wave:
wij staan op de katwijkerlaan, en het was iets met een molen vlakbij de keulseweg inderdaad ;)
hoorde gister van de boer dat HCN&Ruiterclub Pijnacker niet emer naar buiten mogen, en wij mogen het ook niet,
gewoon voor de zekerheid, en we nemen ook geen nieuwe paarden meer aan
weet niet of er de balijmanege al voorzorgmaatregelen heeft genomen?

t zou toch wel handig zijn als er een meldpunt komt, waarom iets verzwijgen? zo kan je toch alleen maar voorzorgsmaatregelen nemen?

Ruiterclub Pijnacker mag idd niet meer het erf af. en ook geen paarden van buitenaf het erf op.

over 2 weken gaan wij op kamp naar ommen, ben alleen benieuwd hoe ze dat gaan doen met rhino enzo. nouja ik hoop gewoon dat het zo snel mogelijk over is.

lovezspekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:12

er is al 1 week voorbij, dus hopelijk loopt het goed af.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:16

Incubatietijd is nog niet voorbij dus we moeten nog ff duimen dat het goed afloopt :\
Er komen idd een hoop verhalen van zoiets, hoor van iedereen die ik spreek weer een ander "verhaal" ben nu ook weer erg blij dat ik niet op zo'n grote stal sta.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:18

ex-manege pony staat daar en heeft het ook :\