[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:00

ik ben druk aan t zoeken, maar ik koop 3 a 4 dekens per jaar... ga dus geen dure aanschaffen nu, want ook die krijgt ze met gemak stuk...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:10

Ik kocht ook om de haverklap nieuwe dekens, ze gingen zomaar stuk hier. Maar ik heb toen toch maar eens een dure rambo aangeschaft en die zijn echt niet kapot te krijgen. Mijn merrie loopt er al drie jaar mee rond nu en hij is nog lang niet aan zn eind. Terwijl ik normaal gesproken na 2 maanden alweer een nieuwe moest kopen. Al met al ben ik nu veel goedkoper uit dan wanneer ik elke 2 maanden een nieuwe goedkope deken moet kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:36

Citaat:
We hebben gisteren de lijst gekregen waarop staat wie het placebo heeft gehad en wie het echte supplement. We weten inmiddels dat Lente het placebo en Vivara het echte supplement heeft gehad. We zullen je tzt nog op de hoogte brengen van onze verdere onderzoeksresultaten.

hmm nouja. Heeft bij geen van tweeen geholpen, denk dat ik met lente wel verder ga!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:02

Zijn er nog meer die al weten of ze de placebo of het echte middel hadden?
Ben wel benieuwd naar de resultaten.

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:16

Ave schreef:
Nu ligt deze dus al even in de kast aangezien er stroom op de wei staat en paard geen kans meer heeft om te schuren..

Begrijp ik het goed dat jij je paard geen deken om hebt omdat hij nu toch niet kan schuren omdat er stroom op het land staat?
Een deken doe je in eerste instantie toch op omdat het paard ondragelijke jeuk krijgt zonder deken en in tweede instantie om de mooie manen/staart te beschermen?
of begrijp ik je nou verkeerd?

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:18

VivaLaVida schreef:
Citaat:
We hebben gisteren de lijst gekregen waarop staat wie het placebo heeft gehad en wie het echte supplement. We weten inmiddels dat Lente het placebo en Vivara het echte supplement heeft gehad. We zullen je tzt nog op de hoogte brengen van onze verdere onderzoeksresultaten.

hmm nouja. Heeft bij geen van tweeen geholpen, denk dat ik met lente wel verder ga!

Kiki heeft het echte gehad maar helaas niet afdoende geholpen. Het is in ieder geval niet wat ik er van verwacht had....wel jammer hoor, ik had echt gehoopt dat dit het voor ons was Verdrietig

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:06

ik had idd de placebo. heb wel mail teruggestuurd met de vraag wat daar dan in zat... iig wel iets waar ze alleen maar MEER last van kreeg... ik geef t nu ruim een week niet meer volgens mij, en t schuren is minder, en de mok is verdwenen...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:25

aisie schreef:
Ik kocht ook om de haverklap nieuwe dekens, ze gingen zomaar stuk hier. Maar ik heb toen toch maar eens een dure rambo aangeschaft en die zijn echt niet kapot te krijgen. Mijn merrie loopt er al drie jaar mee rond nu en hij is nog lang niet aan zn eind. Terwijl ik normaal gesproken na 2 maanden alweer een nieuwe moest kopen. Al met al ben ik nu veel goedkoper uit dan wanneer ik elke 2 maanden een nieuwe goedkope deken moet kopen.

Mijn rambo is wel bijna overleden, maar dat komt helaas door het prikkeldraad Scheve mond Dat is jammer, maar verder is het een top deken! Met een pagony zou ik elke week een nieuwe mogen kopen, zo'n sloper is mijn paard. Maar de Rambo, echt super! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:55

ikenindi schreef:
ik had idd de placebo. heb wel mail teruggestuurd met de vraag wat daar dan in zat... iig wel iets waar ze alleen maar MEER last van kreeg... ik geef t nu ruim een week niet meer volgens mij, en t schuren is minder, en de mok is verdwenen...

hier ook Ja ook de placebo en had ook het idee dat ze juist meer last had

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:03

kreeg mail terug: in de placebo zat als het goed is al het zelfde als in t echte product, alleen niet de werkzame stof. dat zou dan betekenen dat ze bij de echte ook meer last zou moeten krijgen ben ik bang...

ik zit dan ook te twijfelen of ik t ga geven als ik nog een gratis portie krijg (dat zou als zou blijken dat het zou werken. dan zou iedereen die placebo had alsnog de echte versie krijgen...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:26

hier indi op zijn voordeligst:

1. (met hoofd, dan kun je zien dat ze t echt is Knipoog )
Afbeelding

2. kijk, als ze haar nek buigt zie je die hap uit der manen niet... Tong uitsteken
Afbeelding

en dan nu onvoordelig: haar manen:
3.
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:57

ikenindi schreef:
kreeg mail terug: in de placebo zat als het goed is al het zelfde als in t echte product, alleen niet de werkzame stof. dat zou dan betekenen dat ze bij de echte ook meer last zou moeten krijgen ben ik bang...

ik zit dan ook te twijfelen of ik t ga geven als ik nog een gratis portie krijg (dat zou als zou blijken dat het zou werken. dan zou iedereen die placebo had alsnog de echte versie krijgen...

wat ik nou niet snap...
werkzame stof?
het was toch een voedingssupplement met zonnebloemolie en poeder, beide met aminozuren en poly peptides. ??

wat is dan de werkzame stof?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:14

aminozuren en poly peptides gok ik dan Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:21

als ze je aanbieden om het echte middel te testen zou ik dat wel doen, voedingssupplement is altijd wel goed en kan geen kwaad toch?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:26

nou, als t alleen maar iets EXTRA er bij is, en de rest het zelfde, en van dat deel wat t zelfde is gaat ze meer schuren en krijgt ze zelfs mok??? oke, dat is niet bewezen, maar tis wel erg toevallig dat ze dat toen kreeg, en dat t vrijwel gelijk over was toen ik stopte...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:28

meen je dat nou??
dat is wel heel toevallig zeg, wat zeiden hun er zelf van dan?

die mok was niet al zelf aan het wegtrekken toevallig?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:33

nee, de mok ontdekte ik. was nog maar heel klein plekje hoor. en toen ben ik gelijk gestopt. vond t te toevallig. indi heeft nog nooit mok gehad en heeft toch iedere winter in natte omstandigheden gestaan. nu was t droog. geen zonnebrand, en ineens kreeg ze mok? halve week later was t al zowat weer weg gelukkig, en nu helemaal weg.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:35

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:37

weet je wat ik raar vind?
dat er lactose in dat hippo-exzema zit.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lactose

lactose intolerantie komt heel veel voor,misschien reageerde indi daar op?
lactose=een soort suiker en omdat zij die epsm (of hoe het heet) heeft mag zij toch niet teveel suikers hebben?
waren zij op de hoogte van indi haar ziekte eigenlijk?

ohw enne:
ik heb appie nu 9 jaar,hij heeft 1x een heel klein beetje mok gehad en hij had 4 weken geleden ook ineens zulke benen:
http://i272.photobucket.com/albums/jj17 ... 1223487384

nou als jij weet het dat ineens kan?
heel vreemd..
bij ap is het inmiddels ook bijna weg hoor,zitten nog een paar kleine korstjes.
maar was wel heel toevallig,volgens de hoefsmid was het haast een epidemie, hij zag er heel veel paarden mee lopen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:45

hmz, dat had ik eerder moeten weten... :s ik heb ze verteld over haar ziekte. ook gezegd dat ze geen suikers mocht. dat ik speciaal voer voerde met laag zetmeel en suikergehalte. dit was allemaal niet erg, en zowel hippo-exzema als de placebo zouden er geen invloed op hebben...

als het eem epidemie was en ze echt echt mok zou hebben gekregen omdat het een epedimie was vind ik het raar dat het zo snel over was. ik heb het 1 keer ingesmeert, maar toen was het al een stuk minder. het is dus echt weggegaan nadat ik gestopt ben met die placebo van h.e.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:06

Ik heb ook mn twijfels bij die lactose.
Mijn friese ruin (testpaard voor hippo excema) deed het de hele zomer goed op hippo excema. Maar dat was nog het testmiddel van de maker zelf, zonder lactose erin.
Toen ik de commerciele versie ging gebruiken met de lactose erin hielp het opeens niet meer en ging hij weer als een gek schuren. Dus ik heb zelf het vermoeden dat hij niet tegen die lactose kan.
Heb het ook aan de maker door gegeven en die zijn er inmiddels mee aan het onderzoeken of het inderdaad vaker voor komt dat de paarden last krijgen van lactose.
Ben heel benieuwd. Als ze de lactose eruit gaan halen wil ik het volgend jaar wel weer proberen.

Mariskas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:32

Tsja, ik had dus het echte middel. Hoopte een beetje dat het placebo was, dan had ze nog een kans gehad! Maar goed, ze was wel iets opgeknapt, maar minimaal en volgens mij was ze vooral wat opgeknapt doordat het weer zo regenachtig en koud was............
Balen

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:49

De van mij schuurt buiten niet echt meer.
Maar als ik haar binnen zet om te poetsen gaat ze daar wel staan schuren. Alleen haar hoofd maar.
Ze ziet er al veel beter uit dat eerst en heeft echt weer zin om dingen te doen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:31

ikenindi schreef:

dat dacht ik ook want die van mij schuurde ook aleen maar meer. dat kan alleen niet, want het is precies hetzelfde, alleen de werkzame stof is weggelaten..

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:16

hermes schreef:
Ave schreef:
Nu ligt deze dus al even in de kast aangezien er stroom op de wei staat en paard geen kans meer heeft om te schuren..

Begrijp ik het goed dat jij je paard geen deken om hebt omdat hij nu toch niet kan schuren omdat er stroom op het land staat?
Een deken doe je in eerste instantie toch op omdat het paard ondragelijke jeuk krijgt zonder deken en in tweede instantie om de mooie manen/staart te beschermen?
of begrijp ik je nou verkeerd?

O haha nee zo bedoelde ik het niet!
Staat een beetje onhandig opgeschreven inderdaad!
Ik bedoelde dat hij al een tijdje geen jeuk meer heeft.
Zoals ik schreef heb ik hem een tijdje een deken om gehad maar die zijn beide na korte tijd gescheurd.
Hebben ze ook laten repareren en opnieuw omgedaan maar op een gegeven moment hield hij een tijdje op met schuren.
Toen hebben we zijn deken dus in de kast gelegd, omdat hij overbodig was. En met het stroom op de wei bedoelde ik dat áls hij plots weer jeuk zou krijgen hij geen mogelijkheid had tot schuren. En aangezien ik hem dagelijks borstel ect. zou ik meteen merken dat hij jeuk had! Dit was niet het geval en hij is al een week of drie jeukvrij. Helaas heeft hij nu als hij in stal komt dus weer jeuk/zin om te schuren..