Topic over atypische myopathie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:06

Heb net onze da (vchn) gesproken en hier hebben ze er 15 in de kliniek gehad waarvan er 2 het overleefd hebben. Gelukkig de laatste 2 weken geen nieuwe meldingen gehad.

En het waren in di geval niet alleen paarden die 24/7 op het land stonden. En ook voldoende bijgevoerd werden

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:30

mackkwek schreef:
Anoniem schreef:
zo zie je maar....het is allemaal zo onduidelijk nog..

nogmaals,.. bij ons stonden alleen maar eikenbomen en GEEN esdoorns,.. ook niet in de omgeving want rest zijn alleen maar weilanden en geen bomen meer.
hebben alles afgespit,maar dus absoluut geen esdoorns.

ik persoonlijk ga er dus vanuit dat het dus niet zozeer met esdoorns te maken heeft,maar met iets anders helaas,

Stond er mais of graan/koren naast de wei ? zit even te denken aan andere mycotoxins zoals moederkoorn.

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:13

kiki1976 schreef:
Heb net onze da (vchn) gesproken en hier hebben ze er 15 in de kliniek gehad waarvan er 2 het overleefd hebben. Gelukkig de laatste 2 weken geen nieuwe meldingen gehad.

En het waren in di geval niet alleen paarden die 24/7 op het land stonden. En ook voldoende bijgevoerd werden

Jeetje 15 in zo'n kleine regio is toch wel echt zorgelijk he!

kiki1976

Re: Centraal topic over atypische myopathie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:07

Ja ik schrok er ook best wel van!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:20

Hoever de omgeving van een esdoorn afzetten zou veilig zijn? Er staat hier een esdoorn strak naast de wei.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:34

Hoe ver kan de wind een blad wegblazen ....

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:13

DubbelDun schreef:
Hoe ver kan de wind een blad wegblazen ....

Tja....dan houd dat voor mij op. Mijn weiden zijn niet zo groot en liggen rondom die boom. Deze boom mag niet weg omdat deze boom op grond van een natuurorganisatie staat. -O- Igg bedankt voor je antwoord.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:27

Heel sneu ;(
Ik zit in hetzelfde schuitje met mijn huurwei.
Gewoon de bladeren goed in de gaten houden en verwijderen als ze gaan verkleuren.
En anders de boom stiekum een 'handje helpen' 8-)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:47

DubbelDun schreef:
Heel sneu ;(
Ik zit in hetzelfde schuitje met mijn huurwei.
Gewoon de bladeren goed in de gaten houden en verwijderen als ze gaan verkleuren.
En anders de boom stiekum een 'handje helpen' 8-)

:D 8-)

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:29

heb op dit moment helaas een paardje met atypische myopathie.... zondag begonnen en hij leeft nu nog, waardes zijn nog lang niet goed maar dalen wel wat.. urine is niet meer donker en hij kan nog staan.. niet makkelijk en is erg wankel maar hij staat!! hij moet volgende maand 1 worden.. ook ik heb esdoorns bij mijn wei staan pffff klote ziekte... arm arm paard... hoop dat hij er bovenop komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:32

spottie wat afschuwelijk...
ik duim voor je.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:33

spottie schreef:
heb op dit moment helaas een paardje met atypische myopathie.... zondag begonnen en hij leeft nu nog, waardes zijn nog lang niet goed maar dalen wel wat.. urine is niet meer donker en hij kan nog staan.. niet makkelijk en is erg wankel maar hij staat!! hij moet volgende maand 1 worden.. ook ik heb esdoorns bij mijn wei staan pffff klote ziekte... arm arm paard... hoop dat hij er bovenop komt

Afschuwelijk! Ik weet er alles van, helaas.
Ik vind het wel positief dat hij er nog is, terwijl hij al vanaf zondag ziek is en dat hij nog staat. Mijn Angel werd dinsdag ziek en heb haar woensdagavond laten euthaniseren.
Heel veel sterkte.
Wil je een melding doen bij het AMAG, zodat zij de gegevens kunnen gebruiken voor onderzoek?

karenkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:33

spottie schreef:

Heel veel sterkte, ik weet ook wat een kloteziekte dit is, maar mijn twee dieren die het gehad hebben, hebben het gelukkig overleefd. Misschien heb je iets aan mijn (recente) ervaringen; lees als je wilt op het forum van paardnatuurlijk.nl de forumdraden http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js.htm?http://www.paardnatuurlijk.nl/fcgi/pnforum.fcgi?request=showsubject&msg=205488&cat=7&subject=15081#msg205488 en/of http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js.htm?http://www.paardnatuurlijk.nl/fcgi/pnforum.fcgi?request=showsubject&page=0&msg=0&cat=13&subject=15055#msg0

Het allerbelangrijkste advies dat ik je kan geven: overleg met je dierenarts of hij/zij je paard wil behandelen met rapidexon, of een andere corticosteroïde, als dat nog niet gebeurd is. Nogmaals, sterkte gewenst, hopelijk knapt je paard snel op.

Karen

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:49

Citaat:
Afschuwelijk! Ik weet er alles van, helaas.
Ik vind het wel positief dat hij er nog is, terwijl hij al vanaf zondag ziek is en dat hij nog staat. Mijn Angel werd dinsdag ziek en heb haar woensdagavond laten euthaniseren.
Heel veel sterkte.
Wil je een melding doen bij het AMAG, zodat zij de gegevens kunnen gebruiken voor onderzoek?

ja dat wil ik wel zeker! hoe moet ik dat doen??

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:50

karenkk schreef:
spottie schreef:

Heel veel sterkte, ik weet ook wat een kloteziekte dit is, maar mijn twee dieren die het gehad hebben, hebben het gelukkig overleefd. Misschien heb je iets aan mijn (recente) ervaringen; lees als je wilt op het forum van paardnatuurlijk.nl de forumdraden http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js.htm?http://www.paardnatuurlijk.nl/fcgi/pnforum.fcgi?request=showsubject&msg=205488&cat=7&subject=15081#msg205488 en/of http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js.htm?http://www.paardnatuurlijk.nl/fcgi/pnforum.fcgi?request=showsubject&page=0&msg=0&cat=13&subject=15055#msg0

Het allerbelangrijkste advies dat ik je kan geven: overleg met je dierenarts of hij/zij je paard wil behandelen met rapidexon, of een andere corticosteroïde, als dat nog niet gebeurd is. Nogmaals, sterkte gewenst, hopelijk knapt je paard snel op.

Karen

dank je wel ik ga het doorlezen en morgen praten met mijn dierenarts (als black er dan nog is iig)

hoop echt dat hij het gaat halen

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:47

Spottie, kom op, blijf hoop houden! Ik duim voor jullie.
Hier is de site waarop je een melding kan doen
http://www.myopathieatypique.be/
er staat ook op hoeveel gevallen er gemeld worden etc en aan de hand van de meldingen geven ze een risico uit over de europese landen.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:46

ok zal een melding maken.. heb de site idd vandaag ook gekregen van mijn da..

black is weer vooruit gegaan, met opstaan moet hij even geholpen worden om hem goed te leggen en dan staat hij zelf op.. dan blijft hij ook een kwatier staan en waggelen door de stal en eet hij hier en daar van zijn lekkere spulletjes :) ook zijn bloedwaarden zijn weer gedaald :) het gaat voorzichtig de goede kant op, maar het kan nog steeds mis gaan... bloedwaarden zijn nog steeds veel te hoog! maar als hij zo blijft verbeteren kan hij misschien volgende week mee naar huis om daar verder behandeld te worden :) hoop het zo... de da zei voorzichtig dat het allemaal wel prijzig werd enzo en dat we de 4 nullen al gepaseerd waren.. ik zei keihard NOU EN?? heb alles voor mijn paardjes over.. werk wel even keihard en neem wel een extra baan! hij moet gewoon beter worden!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:49

Spottie, dat is goed nieuws, de duimen blijven hier draaien. Dat hij staat en een beetje waggelt is volgens mij goed nieuws en dat de bloedwaarden dalen ook. Eten zegt bij MA niet zoveel.
Ik schrik wel van het bedrag van de DA. Over de 4 nullen. Dat is meer dan 10.000 euro. Hoelang staat hij nu in de kliniek dan. Mijn Angel is dinsdag op genomen en woensdagavond gestorven. Ik kreeg een rekening van 500 euro. Dus voor 2 dagen.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:14

weet je wat ik niet goed snap...
voor een da is dit ook een gehele nieuwe ervaring waar ze van leren. kan zo een da dan niet wat mee gaander zijn?? dat medicijnen betaald moeten worden, ala lijkt me logisch, maar moet dan elk uurtje dat hij staat te opseveren ook betaald worden??

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:34

misschien bedoelde ze 3 nullen, dat lijkt mij aannemelijker ;-)

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 01:23

Bedoelde idd 3 nullen. 4 cijfers dus. Dit is geen nieuwe ervaring voor de da, alleen hebben ze tot nu toe nog niets kunnen redden. Als ik zie wat hij allemaal krijgt en wat voor zorg ook. Ook naar paard maar ook naar eigenaar vind ik het bedrag niet raar.. hij staat er nu al vanaf maandag ochtend.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:48

Spottie, ik ben erg benieuwd hoe het met je paard gaat?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:59

En krijgt hij nu Rapidexon?

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:15

Hij gaat de goede kant op waardes waren bijna normaal en gisteren voor hey eerst zonder infuus. Vandaag kijken of de waardes goed gebleven zijn. Hij staat ook al veel meer weer.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:18

spottie schreef:
Hij gaat de goede kant op waardes waren bijna normaal en gisteren voor hey eerst zonder infuus. Vandaag kijken of de waardes goed gebleven zijn. Hij staat ook al veel meer weer.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!