[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Verafjord

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:13

carina schreef:

Toch niet Louis de Vrij he Clown

Ja die is het, ervaring mee?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:53

Bekijk zijn topics maar
memberlist.php?mode=viewprofile&u=13026

Overigens heb ik het idee dat ik vorig jaar om deze tijd de eczeemdeken alweer bijna af had, dit jaar lijkt het er niet op dat dat snel gaat gebeuren..
Bij jullie ook dat idee?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 15:03

ik heb gisteren bij Vera ook maar een boett aan gedaan, is wel laat in het seizoen, maarja dan heeft ze iig geen last van de mugjes.

Ik zie dat Louis allang niet meer op bokt heeft geschreven en zijn laatste bericht is dan ook dat het middel niet de gewenste resultaten heeft gegeven. Hoe kan het dan dat ie in zijn mail zo enthousiast is? Ik ga overigens niet experimenteren met Vera, ik heb genoeg ellende gezien bij Nena met alle experimenten Verdrietig Weer hoop hebben, weer de hoop de grond ingeslagen zien worden, nee ik hou het wel bij de boett, totdat er echt iets uitgevonden is wat echt helpt

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 15:49

ik hou het ook bij de boett hoor, wel heb ik een aantal producten van de paardendrogist wat bij vanita echt helpt. Dit is equi derma voor door het voer en midge off op de plekken.
En wat expirimenten kan nooit kwaad volgens mij, zolang je het maar niet met bijtende goedjes e.d probeerd.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:54

Psies!
Midge off ken ik niet, ik ga er eens naar zoeken!
De Boett is ook mijn favo-jurk overigens!

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:22

Verafjord schreef:
carina schreef:

Toch niet Louis de Vrij he Clown

Ja die is het, ervaring mee?

Ja, helaas wel... Je hebt z'n topic al gevonden zie ik, en er al achter gekomen dat ie waarschijnlijk niet helemaal 100% betrouwbaar is...

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:23

Ze verkopen midge off bij de paardendrogist Kiara

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:23

heeft iemand van jullie ook ervaringen met een prik die er tegen werkt?
die kan de vee arts geven.???

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:31

Dank je rianne1987.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 18:40

Mellow, geen ervaring mee, maar wel iets waar ik niet aan begin. Dan heb je een verhoogd risico op hoefbevangen worden van je paard en dat hoef ik niet nog een keer mee te maken. Is voor mij genoeg reden om het niet te doen.

Midge off heb ik ervaring mee! Is wel fijn spul! Hielp bij Ivanka niet in de manen of staart, maar hielp wel goed onder haar buik!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:56

toevallig laatst gesproken met een veearts over "de prik"

dat is gewoon prednison, en dat onderdrukt het hele systeem, zij had zelf de voorkeur voor prednison capsules, daar had je minder kans op hoefbevangenheid.
leuke veeartsm zij zei dus ook dat is symptoom bestrijding en prednison heeft bijna altijd nadelen eraan.
volgens haar gewoon boett deken erop, paar uurtjes per dag laten grazen en de rest kaal land en hooi, en dan ging t meestal wel goed..

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:20

Ik had al een topic gestart over de Boett deken, bij seizoensvragen, maar uiteindelijk zijn jullie de experts, dus vraag ik het hier...
Is de boett deken aan een stuk of kun je ook alleen de halsdeken nemen, en evt iets voor de staart, alhoewel ik niet zou weten of dat wel kan, de buik is niet het probleem.
Wat kost zo'n deken en hoe kom ik eraan, online of winkel?
Alleen de kleur bruin of ook ander kleurtje evt,als ze dan jeuken, gaat het dan nog kapot,en gaan de manen dan nog uitvallen?
Kom maar op met voor en na's, desnoods een ander merk, wat ook goed werkt .
Hebben ze ze in alle maten(1.85)
Thanks

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:18

maar het vervelende is dat die dekens nat worden en mellow op stal helemaal gek word met deken.
op het moment voer ik gewoon een poeder wat zou moeten helpen, nog tips wat ik nog meer kan doen want ik en mellow worden er inmiddels kierewiet van.....

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:20

mammaslamma schreef:
Ik had al een topic gestart over de Boett deken, bij seizoensvragen, maar uiteindelijk zijn jullie de experts, dus vraag ik het hier...
Is de boett deken aan een stuk of kun je ook alleen de halsdeken nemen, en evt iets voor de staart, alhoewel ik niet zou weten of dat wel kan, de buik is niet het probleem.
Wat kost zo'n deken en hoe kom ik eraan, online of winkel?
Alleen de kleur bruin of ook ander kleurtje evt,als ze dan jeuken, gaat het dan nog kapot,en gaan de manen dan nog uitvallen?
Kom maar op met voor en na's, desnoods een ander merk, wat ook goed werkt .
Hebben ze ze in alle maten(1.85)
Thanks

ik heb die van pagony, is 70 euro nieuw.
ik denk dat ze ze ook wel in grotere maat hebben.
het is wel over het hele lijf geloof ik.
meestal zijn de dekens bruin en de dekens kunnen wel tegen een stootje.
maar als een ander paard hapt heb je wel een gat erin.....
je kunt ze ook online bestellen maar je kan beter even langs gaan kun je de deken bekijken, je moet wel 1 maat groter dan oorspronkelijk kopen, want ze vallen klein

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 07:11

van Boett heb je ze tegenwoordig ook in het lichtgrijs. Voor mijn ronde fries hoefde ik niet een maat groter te bestellen trouwens. Je koopt ze bij Divoza (www.divoza.nl) of de IJslandershop (www.ijslandershop.nl) Voor zover ik weet zijn dit de enige verkooppunten van de Boett. Vergelijk de prijzen maar eens Knipoog

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:09

Kinke schreef:
van Boett heb je ze tegenwoordig ook in het lichtgrijs. Voor mijn ronde fries hoefde ik niet een maat groter te bestellen trouwens. Je koopt ze bij Divoza (www.divoza.nl) of de IJslandershop (www.ijslandershop.nl) Voor zover ik weet zijn dit de enige verkooppunten van de Boett. Vergelijk de prijzen maar eens Knipoog

Hee bedankt, als het er dan toch van komt, wil ik wel een grijze voor mijn spaanse schimmel, net ff mooier dan bruin........

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:13

hoi

een kennis heeft voor mij de Rambo sweet itch Hoody meegenomen,maar eigenlijk gebruik hem niet 1 xvoor het passen.
is licht mint groen,van zeer goede kwaliteit hier in de winkel kost hij 165,- euro.
het is maat 165 of 5.6 inch

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:41

ik heb dit jaar bij ap een goede vliegendeken geprobeerd, en t werkte dus niet tegen zomereczeem...
doordat vliegen toch door t gas heen kans krijgen om te prikken gaf dat bij hem dus echt toaal geen effect..
volgend voorjaar mag meneer dus lekker met jurk en al de wei in, en als dat dan nog niet werkt...... Knipoog

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:49

ik zweer bij de Boett, zonder die jurk zou Kinke geen leven hebben.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:22

hoe doen jullie het dan met regen?
want waar mellow staat is niet altijd iemand aanwezig om hem binnen te zetten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:00

nou...dit jaar heb ik in de regenperiode dus gewoon een ongevoerd regendeken erop gelegd, ging prima.
met gewone buien droogt het vrij snel weer op,dus worden ze niet ziek van

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:58

Wat doe je dan met je paard als hij gewoon zonder deken in de regen staat in de zomer? Je paard smelt er niet van hoor, als ze in de regen staan met die deken .

Ik vind de Boett ook geweldig! Nu heeft Ivanka er geen meer nodig, maar was een hele fijne deken die ik ook iedereen aanraad! (de pagony variant ben ik niet zo fan van als ik eerlijk ben... maar ieder zn ding...).

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:24

Tinne schreef:
Wat doe je dan met je paard als hij gewoon zonder deken in de regen staat in de zomer? Je paard smelt er niet van hoor, als ze in de regen staan met die deken .

Ik vind de Boett ook geweldig! Nu heeft Ivanka er geen meer nodig, maar was een hele fijne deken die ik ook iedereen aanraad! (de pagony variant ben ik niet zo fan van als ik eerlijk ben... maar ieder zn ding...).

ik zeg ook niet dat hij smelt maar mellow staat tussen 2 meren in en daar blijven nogal wat buien hangen.
maar ik ben nog op zoek naar een ongevoerde tegendeken dus dan doe ik die er maar bij op.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:47

Tinne schreef:

Mag ik vragen waarom Ivanka 'm niet meer nodig heeft? Heb jij het juiste middel gevonden tegen zomereczeem?

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:55

lukka63 schreef:
hoi

een kennis heeft voor mij de Rambo sweet itch Hoody meegenomen,maar eigenlijk gebruik hem niet 1 xvoor het passen.
is licht mint groen,van zeer goede kwaliteit hier in de winkel kost hij 165,- euro.
het is maat 165 of 5.6 inch

dit is dus echt een eczeemdeken helaas net iets te krap,meer info vind je op www.horseware.com/ezine/flyprotection/s ... hhoody.asp

voor een bod boven de 100,- euro,ben ik uit de kosten en heb je een kwaliteitsdeken.