[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:30

Ik heb zijn oren laten nakijken: niets. Maar desondanks schud hij ermee alsof hij er jeuk aan heeft.
Misschien dat proppen in zijn oren werkt? Van die draversproppen..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:34

ik heb wat gevonden.
Hier tijdens t rijden...
http://s24.photobucket.com/albums/c2/ki ... 000405.flv
gelukkig doet hij t niet meer sinds ik rij met kap (wat je ziet op filmpje) EN neusnetje...

Lopen jullie paarden ook steeds achter een ander paard? Kindness wil een ander paard nog wel is vooruit drijven... loopt hij er zelf achter met zn hoofd te duwen... een rondje en dan gaan ze weer eten

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:36

ik denk dat je met die proppen niets oplost...
Ik zou zo ie zo niet zomaar proppen in doen bij een paard... mijn draver heeft er nooit mee hoeven lopen, en kent t niet... ze horen dan veel minder he.. en aangezien ik alleen maar buiten rijd, heb ik geen zin in schrikacties

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:56

ik vind het van die appie op dat filmpje nog wel mee vallen,
die van mij schud ech tveel erger. ook als hij los staat.
hij doet dan echt van boven naar beneden zijn hoofd echt schudden, zodat zijn lip los klappert elke keer
ik zal is een filmpje proberen te maken. hij heeft ook een klein beetje druipoogjes.
hij heeft geen last van zijn oren, wel van zijn neus.
en rode stipjes op zijn tandvlees in zijn mond, maar dit zit precies rond de plek wara het bit zit.
overigens heeft hij wel altijd een hele vieze koker en piemel. maar hij trapt er nooit naar.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:33

KindnessM schreef:
Lopen jullie paarden ook steeds achter een ander paard? Kindness wil een ander paard nog wel is vooruit drijven... loopt hij er zelf achter met zn hoofd te duwen... een rondje en dan gaan ze weer eten

Je paard duwt geen andere paarden aan. Die probeert zijn jeukneus in de staart van zijn voorganger te steken om van het gevoel af te komen.
Een veel voorkomend iets bij HS paarden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:16

@KindnessM; ik vind dit er wel heel heftig uitzien! Zo erg doet Niek het niet. Maar ik moet je zeggen dat ik ook niet ga rijden als hij erg last heeft, dus zie ik het ook nooit zo vanaf de bovenkant.
Heb jij je paard wel eens laten bekijken door een osteopaat?

Een overmatig vieze koker duidt er toch echt op de je paard zijn afvalstoffen niet goed kwijt kan. Vaak zijn de zuiveringsorganen dan de boosdoener omdat deze niet voldoende werken!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:16

Ik heb vanmiddag kontakt gehad met mijn holistisch therapeute! Gelukkig kan ik altijd met vragen bij haar terecht!
Zij verzekerde mij dat het in het geval van Niek niet gaat om die 'aangezichtszenuwen'. Het komt bij hem puur door het 'astmatische'. Ze vertelde me meteen ook dat ik eigenlijk niet echt een 'headshaker' heb. Paarden waarbij bewezen is dat het om de 'aangezichtszenuwen' zijn de 'echte' headshakers.

Ik ben i.i.g. wat gerustgesteld. Ik las dat over die pijnen die ze daarvan kunnen hebben, dat lijkt met echt heel verschrikkelijk!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:55

niek en ap hebben denk ik zo'n beetje hetzelfde.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:40

Schudden lijkt erger dan t is hoor... hij verzette zich ook tegen de teugel... daardoor lijkt t misschien nog wel erger... dit filmpje heb ik gemaakt toen hij t op zn ergst had...
Nou moet ik zeggen dat ie t al veeeeeeel minder doet... ik heb er iemand bij gehad... en t zadel wat er op lag, lag ook niet goed... zal dus degelijk wel gescheeld hebben!

edit: aanduwen niet te letterlijk nemen Tong uitsteken

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:49

ellepel schreef:
niek en ap hebben denk ik zo'n beetje hetzelfde.

Ja, als ik zo jouw filmpje bekijk wel! Maar daar moet je toch niet blij mee zijn hoor. Het is een behoorlijke waslijst wat Niek heeft. Dat schudden is maar een symptoom.

Vandaag met de glucosamine, trio-omega olie en de Rhustoxicodendron begonnen. Heb nu 10 dingen die ik hem op een dag moet geven, sommige 2x en andere 3x per dag. Wordt er een beetje moedeloos van...

Vandaag had hij trouwens weer veel last. Toen ik hem om 5 uur op stal zette om te eten was het meteen over! Wind weg, zon weg, pollen weg en over is het schudden! Heel frappant!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:51

KindnessM schreef:
Schudden lijkt erger dan t is hoor... hij verzette zich ook tegen de teugel... daardoor lijkt t misschien nog wel erger... dit filmpje heb ik gemaakt toen hij t op zn ergst had...
Nou moet ik zeggen dat ie t al veeeeeeel minder doet... ik heb er iemand bij gehad... en t zadel wat er op lag, lag ook niet goed... zal dus degelijk wel gescheeld hebben!

edit: aanduwen niet te letterlijk nemen Tong uitsteken

Misschien zit het dan bij jouw paard in z'n wervels? Daarom vroeg ik ook of je er al eens een osteopaat naar hebt laten kijken!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:56

die laatste site die ik gaf he,waar zowel duits als engels op stond,. las ik ook wat over geven van extra vitamine B.
heb t idee dat dat iets is wat te proberen valt?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 08:48

@Ellepel; je hebt een pb.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:04

Da is er voor geweest (heb super DA)

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:48

ik heb echt nog geen idee waar ik moet beginnen om er naar te laten kijken. tandarts is geweest.
waar moet ik nu beginnen?
plukje haar laten testen, bloe donderzoek door de DA? of een Otsheopaat laten komen?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:53

Volgens mij valt mijn pony ook in de categorie pollenallergie en ze heeft ook iets raars met zonlicht. Naast dat mijn pony zomereczeem heeft, had ik vorig jaar in de nazomer al gemerkt dat ze eens schudt met haar hoofd (dat is bij haar gelijk begonnen met de zomereczeem) en nu is dat hoofdschudden deze week weer begonnen. En gisteren was echt heel raar. We reden in het bos en ze was af en toe aan het schudden en toen was het ineens bewolkt en toen deed ze het niet meer. maar volgens mij zit er vanbinnen iets helemaal fout in mijn ponietje. Ze heeft vorig jaar toen ik haar kocht heel veel stress doorgemaakt en is in de late zomer dus met al de ellende begonnen. Nu ben ik de inwendige strijd met de zomereczeem aan gegaan en hoop dat dat rare schudden dan ook minder wordt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:11

madeliefje:
jouw dier heeft hetzelfde als mijn pony.
ook zomereczeem en ook pollenallergie en ook zonlichtovergevoeligheid( mooi woord voor galgje Tong uitsteken

waarschijnlijk is de oorzaak een imuunsysteem wat overdreven reageerd op stoffen van buitenaf.
dus zul je dat imuunsysteem aan moeten pakken.
nadeel is dat er zo ontieglijk veel oorzaken kunnen zijn en evenveel oplossingen die je uit moet proberen.
in elk geval bloedonderzoek kan nuttig zijn om toch te kijken of daar iets uitkomt.

ben wel erg benieuwd hoe jij dat inwendig aanpakt?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:55

ellepel schreef:
madeliefje:
jouw dier heeft hetzelfde als mijn pony.
ook zomereczeem en ook pollenallergie en ook zonlichtovergevoeligheid( mooi woord voor galgje Tong uitsteken

waarschijnlijk is de oorzaak een imuunsysteem wat overdreven reageerd op stoffen van buitenaf.
dus zul je dat imuunsysteem aan moeten pakken.
nadeel is dat er zo ontieglijk veel oorzaken kunnen zijn en evenveel oplossingen die je uit moet proberen.
in elk geval bloedonderzoek kan nuttig zijn om toch te kijken of daar iets uitkomt.

ben wel erg benieuwd hoe jij dat inwendig aanpakt?

Ik ben het niet eens met dat een bloedonderzoek uitsluitsel hier over kan geven. Dat was bij Niek ook niet het geval. Daar kwam helemaal niets van hetgeen naar voren wat hij nu heeft.
Ik heb al eens eerder gezegd dat je bij bloedonderzoek bijv. de werking van de lever niet goed kunt testen. Dat komt pas naar voren als de lever nog maar voor 75% of minder werkzaam is.

Blijf er toch bij dat een holistisch arts/ therapeut hier meer mee kan!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:57

Ik begin steeds hoopvoller te worden Ja
Digger heeft vandaag niet geschud nog en normaal zou hij echt staan zweipen met zijn hoofd.... klein juichje...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:13

vera schreef:
Ik begin steeds hoopvoller te worden Ja
Digger heeft vandaag niet geschud nog en normaal zou hij echt staan zweipen met zijn hoofd.... klein juichje...

Dat is heel fijn Ja

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:34

ellepel schreef:

Ik zou hier zeker niet teveel van verwachten hoor...Bij mijn paard, die toch een echte head shaker is/was (durf het bijna niet te hopen) kwam er ook niets uit het bloedonderzoek.
Nu hij door Laarakkers behandeld is kan ik een klein beetje hoop hebben dat het goed gaat komen.
De laatste week nauwelijk een knikje en dar was normaal, met dit weer, toch echt heeeel anders.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:02

ik ken een headshaker, waar ook niets uit bloedonderzoek kwam... heb na overleg die van mij dus ook niet laten testen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:34

nee bij ap kwam ook niks uit het bloedonderzoek,maar dan weet je in elk geval wel dat dat goed zit toch? Knipoog
mijn veearts haar paard is ook een pollenallergiepaard en zij zegt ook: als het puur hooikoorts is ,dan als zodanig gaan behandelen werkt vaak toch t beste.

ik ben na 10 minuten vandaag afgestapt, ap liep alleen maar te schudden of met zijn neus over de grond( geeft verlichting die houding) tot zover werkt de pro biotica dus niet( had ik ook niet verwacht,maar toch...)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:43

volgende week krijgen we een nieuw paard er bij... DA zal dan nog wel keer komen... laat ze dan allemaal even tegelijk enten...
Ik ga m gewoon is even wat vragen er over stellen...
En laat kindness nakijken.
Jullie nog iets weten? vraag t zo aan m

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:42

KindnessM schreef:
volgende week krijgen we een nieuw paard er bij... DA zal dan nog wel keer komen... laat ze dan allemaal even tegelijk enten...
Ik ga m gewoon is even wat vragen er over stellen...
En laat kindness nakijken.
Jullie nog iets weten? vraag t zo aan m

Er zijn volgens mij maar weinig DA die je iets concreets kunnen vertellen of dit 'schud'probleem. Zal mij benieuwen wat hij hierover zegt!