Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 18:59

ellepel schreef:
Nou ik zou hem wel onder je hoofdkussen leggen.
Wie weet komt de tandenfee :D :D

Nou inderdaad, zo'n grote kies daar krijg je vast veel geld voor :D

DubbelFun

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:04

Of een hanger laten maken van een doorsnee plak van de kies.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:15

Oh dat is best nog wel een idee?
Ik heb van appie ook nog een kies, en eigenlijk geen idee of ik daar nog wat van wil laten maken .
Heb er van Kelly ook eentje…

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-26 19:27

Wat apart Hagelslag dat je een kies vond.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 07:12

Gisteravond 2,5 uur bezig geweest met de kruiwagen eerst nodig een half ontdooide en ook nog deels besneeuwde paddock te slepen om uit te mesten. Daarna de paddock geprobeerd te slepen met de trekker. Dat ging best redelijk, behalve op de stukken waar teveel sneeuw lag, daar gingen we alleen maar overdwars.
Daarna het betonpad richting de paddock maar helemaal schoon geschoven want dat werd ook alleen maar gladde snot, zeker nu er ook nog iemand met een trekker overheen gereden had… :D
Wat een gedoe! Ik ben wel klaar voor het voorjaar!

Wat gek met die kies? Ik zie ook helemaal geen stukken van de wortel van de kies? Of kijk ik gek?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 07:24

Gezien de leeftijd van Iris denk ik dat het ook geen hele kies is maar een dop?
Gelukkig dat die er af is.

Sanet kom je ook even bij mij de boel schoon schuiven? :D
Was gister echt glibberen met de kruiwagen.
Inmiddels is het hier nu buiten 8 graden al,dus denk dat de sneeuw nu echt wel snel weg is.
Zo maar eens kijken bij oma,denk dat ik ze vandaag de deken er even af laat.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 07:28

Wat is het nog wit bij velen van jullie!

En Hagelslag die zomaar een uitgespuugde kies heeft gevonden, bijzonder!

Sanet is lang bezig geweest met mesten en paddock slepen! Wel fijn dat het weer gedaan is. :)

Ineens is het weer 'warm' he, zit best veel verschil in de temperatuur...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:13

Idd veel verschil in temperatuur... in was vanochtend duidelijk 'overdressed' :D
Maar de paarden konden weer door de hele paddock banjeren. Weliswaar nog veel water en een paar wat hardere plekken, maar dat zal ook nu snel over zijn.
Gisteravond op stal al wel de winterjassen gewisseld voor normale regenjassen, want ze hadden het er beide te warm onder.

Hopelijk kan ik straks ook de resterende mest oprapen en de boel wat vlakken, al vrees ik dat dát door de nattigheid nog niet lekker zal gaan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:32

Ik heb bij die van mij gisterenochtend ook de dekens direct verwisseld, van -4 naar + 7 vond ik wel erg veel en de paarden ook..

Fijn dat de paddock weer begaanbaar is en de paarden weer lekker naar buiten kunnen zonder gevaar ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:45

Helaas heeft mijn pony erg veel last van haar luchtwegen. Paar weken terug wat meer hoestjes, dus gestart met ventipulmin wat hielp. In de week erna zag ik al dat ze slechter ging staan, dus weer een kuurtje opgestart (3 dagen terug), maar helaas vandaag een stuk slechter (door de mist wellicht ook??) Dus de dierenarts komt vanmiddag. Maak me toch wel weer zorgen, hoop dat ze er weer bovenop komt (helaas heeft ze een luchtpijp aandoening die niet echt over kan gaan, maar ze was afgelopen maanden (vanaf april) wel mooi stabiel met af en toe een kuchje en niet benauwd. Nu veel hoest en benauwd helaas :(

@ Dubbelfun haha ik was ook overdressed, wat knijter warm in mijn dikke jas en trui en muts en sjaal :)) Fijn dat de paarden lekker weer naar buiten kunnen. Hier idd ook een paar harde plekken, maar de rest gaat snel. Hopelijk kan je het een beetje vlak krijgen.

@ Hagelslag wat een hoop sneeuw nog! Hier is alles zo goed als weg op wat ijsplakkaten onder de plassen in de rijbak nog. Wat gaaf dat je een dop hebt gevonden van haar! Ik heb er van mijn oude dame ook 1tje. Die spuugde ze uit toen ik 1 van de eerste keren op haar zat met inrijden :))

@ Queelens fijn dat het wat beter lijkt te gaan. Hoe gaat het vandaag? Gaat hij donderdag dan aan zijn oog geholpen worden? Mega spannend wel. Moet hij dan ook even in de kliniek blijven?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:55

He bah wat balen Tancreda, kan je misschien nog slijmoplosser (sputolsyn) geven? Die van mij had vanochtend ook wit slijm uit de neus, best veel maar verder lijkt hij weinig last te hebben is niet benauwd neusgaten staan ook normaal en hij hoest niet. Ik denk dat het komt omdat hij met zijn astma 2-3 nachten op stal heeft moeten staan en sinds zondag pas weer 24/7 buitenstaat. Daarnaast is een virusje/verkoudheid met deze rare temperatuurswisselingen ook niet heel gek...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:05

Voor degene met hoesters, ik zag deze langskomen gisteren:
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:28

Ik heb een met copd gehad, die reageerde ook erg veel op pollen, en granen in het voer.
Was soms wel een heel gepuzzel.
Die knapte wel enorm op toen hij buiten ging wonen,maar dan in het voorjaar reageerde hij dan toch weer op de pollen.
Tancreda, hoop dat er iets is wat nog verlichting kan geven? :(:)

Somebitch,dat witte uit een neusgat heeft Kelly ook wel.
Is ook altijd maar aan 1 kant,geloof dat dat niet heel ernstig is zolang het maar een witte kleur blijft houden.

Nou het was hier wel echt slecht op een deel van het stuk,waar de paarden wonen.
Dikke laag ijs.maar het is hier 9,5 graad buiten dus ik denk dat dat ook snel weg is.
Heb ze ook de dekens af gedaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:32

Als ik nu naar buiten kijk naar de weilanden achter me dan zie ik een mooi staaltje van advectiemist :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:36

Pfoe lastig hoor dat hoesten of benauwde. Kunnen ze ook wel moe/naar van zijn denk ik? Ik heb geen tips of adviezen want geen ervaring mee. Die webinar zag ik ook voorbij komen. Als je geluk hebt is er ruimte om vragen te stellen.

Peri ging gisteren heel goed. At alles weer en was ook goed hooi aan het eten. Donderdag inderdaad naar de Lingehoeve en het plan is dat hij zaterdag einde middag weer mee naar huis gaat en zondag weer mee gaat in de routine. Ik vind het wel mega spannend. Hoop zo dat dit het laatste puzzelstukje is en het hem goed doet. Vind het moeilijk om hem ‘achter te laten’ ik heb nog net niet een heel overdrachtsdocument klaar staan voor hem _O- vooral met voer en als hij dit doet dan dat haha. En heb op de voorhand gevraagd of ik bij de oog verwijdering mag zijn ik kan het echt niet over mijn hart verkrijgen dat hij het moet doorstaan met vreemden. Ik ga aan zijn ‘goede kant’ zitten want weet niet of ik letterlijk alles wil zien.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:43

@Queleens, een tijdje geleden stond die van mij dus wel benauwd (november/begin december), toen zag ik hem ook veel in de middag in zijn stal slapen. Nu het weer stabiel is slaapt hij overdag niet meer dus ja, ik denk dat ze er wel heel moe van kunnen worden. (eerst dacht ik dat hij dit deed omdat hij ouder is.. maar nee dat was het toch niet).

Fijn dat Peri gisteren goed ging en weer lekker hooi aan het eten was! :) Spannend hoor voor donderdag, zeker ook omdat je er bij wil blijven, ik zou ook maar aan zijn goede kant blijven staan denk ik... Hopelijk gaat alles goed en mag hij dan zaterdag weer mee naar huis.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:45

@Queleens: Ik kan een hoop hebben, maar bij ogen trek ik de lijn 8-)
Sterkte !!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:50

Somebitch, ja logisch ook. Ik heb zelf astma (wat gelukkig heel goed gaat) en als ik een benauwdheidsaanval heb gehad word ik daar echt heel moe van

Haha dat snap ik dubbelfun. Ik ben ook al wel bij kiezen en snijtanden trekken geweest maar dit wordt wel next level denk ik :=

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 14:16

Ik ga die van mij zo op de weide doen als ik met de andere ga werken, duimen jullie mee dat hij heel blijft? <<)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 15:51

Hij heeft het overleefd! Hij is wel een beetje dik geworden :o

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 15:53

Hij gaat wel schuin de bocht door :oo

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 16:27

DubbelFun schreef:
Hij gaat wel schuin de bocht door :oo

Ja… hij denkt echt dat hij nog jong is. :+ Maar gelukkig is hij op vier benen blijven staan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 16:42

Gelukkig maar. Hij is iig helemaal blij met zichzelf :)

Jet begon hier weer te regenen dus ik heb ze maar weer binnen gezet. Jasmijn wilde eigenlijk niet zo, maar die laat ik zeker niet alleen buiten staan. Er is hier vannacht op 500 mtr weer een wolf gespot.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 16:43

DubbelFun schreef:
Gelukkig maar. Hij is iig helemaal blij met zichzelf :)

Jet begon hier weer te regenen dus ik heb ze maar weer binnen gezet. Jasmijn wilde eigenlijk niet zo, maar die laat ik zeker niet alleen buiten staan. Er is hier vannacht op 500 mtr weer een wolf gespot.

Ja helemaal gelukkig was hij. Alleen baasje hield weer even haar adem in :’)

Hé gatsie op 500 meter een wolf is wel heel dichtbij. Fijn dat ze veilig op stal staan ookal vind jasmijn dat wat minder leuk.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:22

Mijn pony klonk ook op de longen te scherp dus waarschijnlijk een combi van problemen en niet alleen de luchtpijp. Ze krijgt naast de ventipulmin die ze al kreeg nu ook een slijmoplosser en pufjes. Hopelijk knapt ze daarvan op.

Ze is idd best moe, maar ligt ook niet (of nauwelijks) de laatste 2 weken. Dat zal wel teveel druk geven op d'r luchtwegen, zo sneu. Ze maakt wel dankbaar gebruikt van de verhogingen om met haar voorhand hoger te staan, dat helpt in de ademhaling, slimme pony.

@ wendy bedankt heb me ingeschreven!
@ queelens logisch dat het spannend is en je hem eigenlik niet wilt achterlaten! Dat is zo'n rot gevoel... hopelijk gaat alles goed!
@ somebitch wooooow, ei kwijt en mega blij hoofd op die 2e foto haha, 'dat was lekker!'
@ dubbelfun wat naar van die wolf waarneming zo dichtbij......