[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schadows17

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:45

Bedankt Ellepel, ik denk dat ik voor die QHP voor friezen ga als nieuwe pyjama deken, vooralsnog gaat het prima met de horsegear deken, maar de hete dagen komen vast weer....

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:26

Ik vond de pyjama ook heel fijn. Eerste jaar dat Joep van mij was had ik er een. Werkte heel fijn. Ik heb hem nog als reserve maar ik durf hem niet meer te gebruiken omdat hij vorig jaar een ongeluk met zijn oor heeft gehad waardoor er een stukje af is. Hij reageert nu heel heftig op dingen bij zijn oren :(

Afbeelding
Van QHP

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:35

Ik heb bijna dezelfde pyjama deken voor de mijne, alleen dan van Master. Vind het fijne aan die pyjama dekens dat ze niet onwijs heet zijn in de zomer. Mijne kan er prima onder staan ook toen het 35+ was.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:50

Ja klopt, dat vond ik er ook zo fijn aan. Maar ik ga het risico niet nemen met iets over zijn kop trekken nu. Dat is vragen om paniek.

Ik had hem gekocht toen ik mijn ribben had gebroken en hem vervolgens geleerd zelf zijn hoofd door het gat te steken zodat ik niet hoefde te sjorren oid. _O- Ik brak een paar weken daarna ook mijn elleboog en toen kon ik zelfs met arm vier weken in het gips zelf die deken op en af doen. Echt ideaal. _O-

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:53

Ja ik vreesde eerst ook dat ik de master deken niet over het hoofd zou krijgen bij de mijne.
Maar dat ging heel goed, eerste 2 keer vond ze het wat vreemd, maar inmiddels sindsdien maakt het haar helemaal niks uit. Ik vind de master ook heel fijn qua stof etc. alleen minder geschikt voor mijn paard met een brede boeg, dus daarom maar over op iets anders.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:50

nadat mijn paard zich vorigjaar geheel kapot geschuurd heeft ( uit het niets ) hebben we toen een onderzoek gedaan. blijkt ze allergisch voor: Grassen, Stof en bepaalde bomen ( Dus gewoon 3 van de 4 dingen waardoor een paard zomers jeuk kan hebben )
Nu heb ik direct een eczeem deken om gedaan met hals die om haar oren zit, nu schuurt ze alleen in de nacht op stal nog af en toe. we gebruiken huid olie om de jeuk te verminderen en wassen haar elke 2/3 weken met tea tree shampoo. dit lijkt allemaal zijn werking te hebben ( vorig jaar rond deze tijd was dr hele staart al stuk )

Houden jullie de eczeem deken nachts ook om? en welke vliegenspray raden jullie aan? ( ze is hier niet allergisch voor maar je merkt wel dat ze last heeft van vliegen )

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:50

Deken blijft altijd om, anders gaat de werking helaas weg.

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:20

Ik heb de deken 24h/dag om, behalve als we aan de slag gaan of lekker tuttelen. Ik laat haar ook iedere dag even op de paddock rollen zonder deken, nu ze zo in de rui zit.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:05

Ik heb de deken ook altijd om, behalve als het een keertje echt heel hard waait overdag, zoals van de week een keer. Maar dan gaat hij ruim voor zonsondergang weer op.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:07

welmoed__ schreef:
Ik heb de deken ook altijd om, behalve als het een keertje echt heel hard waait overdag, zoals van de week een keer. Maar dan gaat hij ruim voor zonsondergang weer op.

:j Dat doe ik hier ook inderdaad wel. Staat er echt flinke wind, dan mag meneer even "uitwaaien". En als we aan het werk gaan gaat hij even af. Maar in principe is de deken er verder altijd op, en ik ga ook niet met hem werken op de momenten dat de vliegendruk erg hoog is.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:27

Brittjuh97 schreef:
nadat mijn paard zich vorigjaar geheel kapot geschuurd heeft ( uit het niets ) hebben we toen een onderzoek gedaan. blijkt ze allergisch voor: Grassen, Stof en bepaalde bomen ( Dus gewoon 3 van de 4 dingen waardoor een paard zomers jeuk kan hebben )
Nu heb ik direct een eczeem deken om gedaan met hals die om haar oren zit, nu schuurt ze alleen in de nacht op stal nog af en toe. we gebruiken huid olie om de jeuk te verminderen en wassen haar elke 2/3 weken met tea tree shampoo. dit lijkt allemaal zijn werking te hebben ( vorig jaar rond deze tijd was dr hele staart al stuk )

Houden jullie de eczeem deken nachts ook om? en welke vliegenspray raden jullie aan? ( ze is hier niet allergisch voor maar je merkt wel dat ze last heeft van vliegen )

Waar heb je dat onderzoek laten doen?

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:13

MyChoice schreef:
Brittjuh97 schreef:

Waar heb je dat onderzoek laten doen?

Je kan via je Da bloed onderzoek laten doen, we konden nog een stap verder om het precies te weten hoe of wat. maar ik wilde het eerst met de info die we nu hebben proberen op te lossen, tot nu toe gaat het erg goed!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:14

Schadows17 schreef:
Ik heb de deken 24h/dag om, behalve als we aan de slag gaan of lekker tuttelen. Ik laat haar ook iedere dag even op de paddock rollen zonder deken, nu ze zo in de rui zit.

Ik heb hem dus de gehele dag dat ze buiten staat om. op stal heb ik hem niet om, dit gaat tot nu toe erg goed! al staat ze dag en nacht buiten ja dan blijft hij wel om

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:16

Iemand ervaring met deze deken? Inclusief uierbescherming, zou bij mijn merrie echt heel goed uitkomen..

https://m.kramer.nl/Paard/Paardendekens ... ken-Gibson

Ik had ook al naar paarden pyjamas gezocht op Google, maar ik kom gewoon niet uit bij de pyjamas die ik bedoel :+
Waar kan ik die vinden? :))

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:24

Hmm het geeft toch wel hoop dat jullie denken dat mijn shet geen exzeem heeft!
Ik heb nu een spray gemaakt van essentiele olien die wel heel goed lijkt te helpen met de jeuk. Ook zijn we nu een paar dagen met metazoa vitamine brokjes bezig en so far heeft hij nog amper geschuurt weer :D

Ik had wel al een exzeem dekentje voor hem gekocht, ik dacht als het niet voor exzeem is, heeft hij er wel wat aan bij gewone vliegen ofzo.

Ik vind alleen die exzeem dekentjes altijd zo dik, het lijkt mij zo warm of ligt dat aan mij?
Afbeelding

hij transformeerde ook eventjes in een spook :oo
Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:35

Saya, ik vind hem er niet stevig uit zien en lijkt alsof het erg warm wordt als de zon erop staat..
Op Agradi staan veel dekens, ook de pyjamas. Misschien krijg je daar wat gevonden? :) Geen een met uierbescherming denk ik maar misschien hebben ze er wel losse flappen.

Liesje, hier is de hals ook veel te lang :+ vind hem verder wel erg goed liggen. Denk dat ie er wel koel onder blijft. Ik heb het idee dat als je ze er cool onder zet, het cool blijft maar als je ze bezweet en warm er onder zet het ook lang warm blijft.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:45

Haha bij mij is de hals ook te lang en vis ik hem regelmatig zo uit de wei :+ . Hopelijk met straks een vliegenkap dat die de boel wat op zn plek houdt

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:10

Die dekens leken mij altijd wel handig, met die oortjes. Maar zo te zien is dat ook niet alles. :+
Die bruine pyjama dekens hebben juist altijd een veel te korte hals, het is ook nooit goed hè. :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:36

potverdikkie -O-

Afbeelding

gelukkig heb ik een goede naaimachine!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 19:30

Altijd balen als de dekens scheuren. Ik waag me niet eens maar aan naaien, ik plak ze vast met textiellijm en als het te erg word haal ik wel een nieuwe. Kan niet naaien _O-

Hier vandaag de deken weer opgegooid samen met de vliegenmasker. En waar ik al een beetje bang voor was gebeurde al gauw, mijn nieuwe paard vond de deken dé reden om de aanval in te zetten -O-
Hoop heel hard dat de deken nog heel is morgen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:39

ja hoe dit ook weer gebeurd is.
denk toch een van de andere ruinen die “dekentje trek“ gespeeld heeft _O-
je wil niet weten hoeveel dekens ik in de loop der jaren al gemaakt heb.
echt zo veel!

gelukkig heb ik reserve dekens, dus er kan altijd weer wat anders op.

ik smeer er wel eens derfen op,of cribox.
dat vinden ze zo vies!

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:07

Naaimachine is toch wel handig hoor, ik repareer heeeel vaak wat. Heeft iemand hier ervaring met een vliegenkap met halster eraan?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:14

Heb dat halster van QHP, ideaal.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:17

Ik moet eens leren naaien met een machine.. Doe het nu met de hand of breng het naar de ej.
Vandaag weer een deken opgehaald die stuk was, was 18 euro kwijt.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:27

MyChoice schreef:
Heb dat halster van QHP, ideaal.

Dank je!!