Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
welmoed__ schreef:Ik heb de deken ook altijd om, behalve als het een keertje echt heel hard waait overdag, zoals van de week een keer. Maar dan gaat hij ruim voor zonsondergang weer op.
Brittjuh97 schreef:nadat mijn paard zich vorigjaar geheel kapot geschuurd heeft ( uit het niets ) hebben we toen een onderzoek gedaan. blijkt ze allergisch voor: Grassen, Stof en bepaalde bomen ( Dus gewoon 3 van de 4 dingen waardoor een paard zomers jeuk kan hebben )
Nu heb ik direct een eczeem deken om gedaan met hals die om haar oren zit, nu schuurt ze alleen in de nacht op stal nog af en toe. we gebruiken huid olie om de jeuk te verminderen en wassen haar elke 2/3 weken met tea tree shampoo. dit lijkt allemaal zijn werking te hebben ( vorig jaar rond deze tijd was dr hele staart al stuk )
Houden jullie de eczeem deken nachts ook om? en welke vliegenspray raden jullie aan? ( ze is hier niet allergisch voor maar je merkt wel dat ze last heeft van vliegen )
MyChoice schreef:Brittjuh97 schreef:nadat mijn paard zich vorigjaar geheel kapot geschuurd heeft ( uit het niets ) hebben we toen een onderzoek gedaan. blijkt ze allergisch voor: Grassen, Stof en bepaalde bomen ( Dus gewoon 3 van de 4 dingen waardoor een paard zomers jeuk kan hebben )
Nu heb ik direct een eczeem deken om gedaan met hals die om haar oren zit, nu schuurt ze alleen in de nacht op stal nog af en toe. we gebruiken huid olie om de jeuk te verminderen en wassen haar elke 2/3 weken met tea tree shampoo. dit lijkt allemaal zijn werking te hebben ( vorig jaar rond deze tijd was dr hele staart al stuk )
Houden jullie de eczeem deken nachts ook om? en welke vliegenspray raden jullie aan? ( ze is hier niet allergisch voor maar je merkt wel dat ze last heeft van vliegen )
Waar heb je dat onderzoek laten doen?
Schadows17 schreef:Ik heb de deken 24h/dag om, behalve als we aan de slag gaan of lekker tuttelen. Ik laat haar ook iedere dag even op de paddock rollen zonder deken, nu ze zo in de rui zit.