nanda1980 schreef:Sorry dat ik ook kom binnenvallen, maar ik las laatst een reactie op fb. Daar had iemand het over defendog, zij spoot haar eczemer 2 x per week daarmee over de manen en staart en kon paard zelfs zonder deken laten staan. Het leek mij eigenlijk te mooi om waar te wezen.
op Google heb ik al geprobeerd te zoeken en ook op bokt, maar ik heb verder nog nooit ervaringen hiermee gelezen.
Dus.......kennen jullie deze methode?
Ik heb een shet met ZE, staat niet aan huis, heb geen mogelijkheid om op bepaalde tijden binnen/buiten te zetten en verder staat hij nu 24 uur op gras. Kon alleen een qhp deken in maat 115 vinden. helaas zakt de hals soms Door schuren aan de benen, daardoor kleine plekjes in de manenkam bovenin. Maantop nog helemaal netjes tot nu toe.
Nu leek mij het wel iets om te proberen, defendog, maar als jullie er slechte ervaringen mee hebben, dan heeft het geen nut.
Mijn Haflinger heeft alleen soms flinke jeuk rond haar navel. Van de dierenarts heb ik hier ooit defenddog voor gekregen. Dat hielp echt heel erg goed. Haar twee nakomelingen hebben serieus eczeem over een flink oppervlak, ook op het hoofd. Bij hen heb ik het nooit gebruikt. Ik wil best geloven dat defenddog voor de lichtere gevallen een uitkomst kan zijn.