Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Wat een ellendige tweestrijd. Ik zou denken, zolang die vrolijk is, blijven gaan. Maar wanneer de vrolijke momenten een grens hebben en afgewisseld worden met een zielig hoopje paard, wat dan? Wat is dan wijsheid?
Hangt natuurlijk ook van de vooruitzichten af: ik zou mijn paard door een dal sturen als dat betekent dat genezing mogelijk is en het (min of meer) normale leven daarna terug opgevat kan worden, als in pijnvrij. Datzelfde dal wordt toch minder aantrekkelijk als je paard daarna ook maar een half leven kan leiden met goede momenten, maar evenveel echt slechte momenten.
En dat gevoel van te vroeg opgeven ken ik en is inderdaad iets wat blijft knagen. Dus persoonlijk zou ik alleen kiezen voor inslapen als je daar helemaal vrede mee kan nemen.
Niemand gaat jou iets kwalijk nemen en he, daar moet jij ook helemaal niet aan denken. Het gaat om jouw gevoel en dat van het paard.
Annienke schreef:Advies om de hoef te laten groeien heb ik helaas niet. Volgens mij doe je daar alles al aan![]()
Waar ik vorig jaar baat bij heb gehad bij een hoef die half in puin lag en ook niet meer groeide (en waar ik toen nog nooit van had gehoord) waren spuitijzers:
http://vettec.com/super-fast-180cc
Dit kun je onder aan de hoef aanbrengen en een 'ijzer' mee vormen maar je kunt ook de hele hoef er mee inpakken waardoor de beschadigde hoefwand bij elkaar wordt gehouden. En het vervangt de hoefwand waar deze afwezig is.
Heeft bij paardlief goed geholpen de hoef bij elkaar te houden waardoor deze kon herstellen. Grootste nadeel is dat het redelijk gevoelig is voor vocht. Dan laat het spul sneller los.
Anoniem schreef:Ik denk niet dat de korte hoefwand het grootste probleem is, dat groeit wel aan.
Maar het hoefbeen is gekanteld en gaat de zool perforeren. Dat lijkt mij een onontkeerbaar proces en bijzonder pijnlijk voor het paard.
No feet, No horse!
terpentijn schreef:Wil niet dwingerig overkomen, maar ben toch wel heel benieuwd hoe het de paardenpatienten nu gaat?
Shiloh schreef:Wat een rare reactie Neon? Ik zie alleen maar redelijk reacties van mensen die serieus meedenken, wellicht zitten er dingen tussen die helpen en waar de TS niet aan gedacht? Er worden meningen gegeven ja, maar allemaal op een normale redelijke manier.
Fijn dat het met Fay en Twinkie goed lijkt te gaan! Ik ben al een tijdje een stille meelezer en vind het ongelofelijk boeiend wat jij met de paarden meemaakt. Veel sterkte met Cassis en Serentje!
marjan19 schreef:Shiloh schreef:Wat een rare reactie Neon? Ik zie alleen maar redelijk reacties van mensen die serieus meedenken, wellicht zitten er dingen tussen die helpen en waar de TS niet aan gedacht? Er worden meningen gegeven ja, maar allemaal op een normale redelijke manier.
Fijn dat het met Fay en Twinkie goed lijkt te gaan! Ik ben al een tijdje een stille meelezer en vind het ongelofelijk boeiend wat jij met de paarden meemaakt. Veel sterkte met Cassis en Serentje!
Ook ik lees al een hele tijd mee, maar reageer nooit. Ik vind het geen rare reactie van Neon, want ik vind ook dat sommige mensen TS naar een bepaalde kant proberen te duwen. TS weet volgens mij heel goed waar ze mee bezig is en luistert goed naar de mening van dierenarts en hoefsmid.
TS: ik vind ook dat je het echt super goed doet!! Mensen zoals jij zouden er meer moeten zijn, jij hebt echt een hart voor je dierenEcht respect daarvoor! Ook de manier waarop je steeds, ondanks je eigen gevoelens, weer aan het welzijn van je paarden denkt, echt petje af!!