Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Stal_Fiore schreef:Onder welke deken staan jullie paarden met dit warme weer?
Roos stond onder de rsih maar daar staat ze echt onder te zweten.
ze stond gisteren gewoon te pompen.
Heb nu de sectolin op... gaat iets beter.
Vind t zo.zielig dat ze t zo warm heeft. Iemand n tip?
beetje zweten is niet erg joh,doen ze met werken toch ook?
zorgen voor genoeg water, enne zweten doen wij ook en ze zijn niet van suiker hoor
happytime schreef:xtesske: bij de paardendrogist kan je de grotere fles bestellen en zonder verzendkosten dit pinksterweekend (heb net ook een bestelling de deur uit gedaan)![]()
vraagje over de rsih,als mijn pony van HH deken maat 155 heeft en alles op het kleinste gaatje zit,dan de rsih maat 150 bestellen?
160 lijkt me zo groot,want met een premieredeken hebben ze maat 157 en die is dan weer te groot.
of valt de rsih kleiner uit net als pagony enz?
hoop dat iemand me kan helpen voordat ik de verkeerde bestel,word nu gek van afzakkende deken
ellepel schreef:marian,staat zoë in veel gras?
de tinkers blijven gevoelig voor suiker,dus kijk of ze misschien wat schraler moet staan.
verder niet teveel wassen,is niet nodig bij een paard,paarden rollen liever in het zand tegen vliegen enzo.
maar als ik bij ons een tinker op stal zet gaan ze meteen staan schuren.
ze groeien momenteel ook flink,dus denk dat het gras de boosdoener is want dat zie je zowat groeien.
dus niet te veel gras,en denk dat dat wel helpt.
heb je een zoutblok op de wei?
eventueel eentje halen,gewoon een zoutblok,geen mineralenblok
Dribbelkont schreef:ik heb haar geen deken op nog
weet namelijk niet of dit eczeem is wat ze heeft.
ga maandag dierenarts bellen voor afspraak (bloed afnemen)
zien of daar wat uit komt.
heb nu vividerm anti eczema lotion gehaald bij ruiterzaak.
dat van wassen wist ik niet.
Mindim schreef:happytime schreef:xtesske: bij de paardendrogist kan je de grotere fles bestellen en zonder verzendkosten dit pinksterweekend (heb net ook een bestelling de deur uit gedaan)![]()
vraagje over de rsih,als mijn pony van HH deken maat 155 heeft en alles op het kleinste gaatje zit,dan de rsih maat 150 bestellen?
160 lijkt me zo groot,want met een premieredeken hebben ze maat 157 en die is dan weer te groot.
of valt de rsih kleiner uit net als pagony enz?
hoop dat iemand me kan helpen voordat ik de verkeerde bestel,word nu gek van afzakkende deken
Ik heb zowel van de pagony als van de rsih de maat 195. Hier dus geen verschil. Rsih zakt niet af, dat doen pagony's wel, vandaar dat ik die hier de deur uiit heb gedaan en heb omgeruild voor 2 rsih's.