Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:11

Oh jeetje, sterkte voor de eigenaren :(:)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 10:19

Yellomofoon schreef:
Wat leuk nieuws hier allemaal!

Het vriend van mijn paard ligt momenteel onder het mes voor koliek :( Ze gingen nog iets laten weten terwijl de operatie, naargelang de ernst van de koliek, of ze al dan niet moesten verder opereren...

He bah Yello, heb je al wat meer nieuws inmiddels? En waar is het paard geopereerd?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:31

Momenteel gaat het goed met hem, nog wel aan infuus. Hij staat in Gent!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:24

Sterkte Yello en eigenaren,hopelijk blijft het zo goed gaan..... :(:)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 02:42

Bedankt, donderdag ga ik hem bezoeken, dan weet ik weer meer... Hij staat trouwens wel met een buikverband (in tegenstelling tot mijn merrie die toen op een andere kliniek stond)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:35

Yello, morgen dus bij hem langs. Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen met hem! Sterkte voor jou en eigenaren.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:04

Sterkte voor de eigenaren Yello!

Helaas.. Ugi vandaag weer koliek gehad.. Veearts erbij gehad, gaat nu gelukkig weer goed. Arm beest..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 23:06

x_tico schreef:
Sterkte voor de eigenaren Yello!

Helaas.. Ugi vandaag weer koliek gehad.. Veearts erbij gehad, gaat nu gelukkig weer goed. Arm beest..

Het was ook butweer, die dagen met weersomslag daar had whizz ook altijd last van. Geef jij de jouwe ook probiotica ofzo? Dat kan erg helpen, ik neem aan dat het gaskoliek was vandaag? Sterkte!!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:15

Probiotica hoor ik wel veel over maar nog niet geprobeerd. Kan je eens uitleggen wat het nu precies is?

Ja gas.. Gaat nu weer goed gelukkig!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 11:27

x_tico schreef:
Probiotica hoor ik wel veel over maar nog niet geprobeerd. Kan je eens uitleggen wat het nu precies is?

Ja gas.. Gaat nu weer goed gelukkig!

Het is eigenlijk net als yakult voor mensen, goede bacteriën die de darmflora van de paarden op de goede manier beïnvloeden. Elk paard produceert gas bij het verteren van zijn eten, maar sommige paarden hebben veel meer last van slechte bacteriën in hun darmen dan andere en produceren daardoor makkelijker meer gas. Door het geven van probiotica stimuleer je de goede bacteriën en hebben de slechte minder kans, waardoor er uiteindelijk minder gas geproduceerd wordt door je paard bij het verteren van zijn eten omdat zijn darmflora beter op orde is.

De darmflora van een paard worden o.a. beïnvloed door ziekte, gebruik van antibiotica, slechte weerstand of conditie.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 12:56

Vandaag 13 weken *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Morgen of overmorgen maar even oefenen met trailer laden want dinsdag wordt het in de avond en dan is het donker en extra moeilijk. Wel zo eerlijk om dan even te oefenen overdag weer - het is per slot van rekening nog steeds een vrij nieuwe trailer voor hem.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:17

Super nieuws fargo! *\o/*

Wij zijn gisteren naar mijn vriend zijn paard gaan kijken. Naar mijn mening zag hij er veel beter uit dan toen Casu geopereerd was, hij was al terug heel brutaal. Hij hing vast in de stal en had zichzelf al twee keer losgetrokken. Zijn waardes waren in orde en hij kreeg ook al kleine beetjes hooi en fiberforce. (Hij is maandagavond geopereerd)

Het ging er in ieder geval heel anders aan toe dan in onze kliniek!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 23:57

Dat is fijn nieuws.
Ik heb vandaag geoefend met Whizz laden, omdat hij di-avond in de avond geladen moet worden en de laatste paar keren was natuurlijk van en naar de kliniek (naar huis wilde hij toen eerst echt niet na dat gevalletje in de trailer zitten van de heenweg)
Geoefend en hij ging er 2 en half keer op daarna had hij het gehad, hij bleef nu wel recht voor trailer en klep staan ipv wegdraaien en weglopen maar echt kijken van - ik DOE HET NIET. Overal heen te sturen achteruit en vooruit als het maar niet om de trailer ging.. Ik wilde alleen maar even oefenen en dat hij er op stond en dat is gelukt. Had hem er eigenlijk nog 1 keer ingewild en ook lang blijven staan, maar helaas dat lukte niet meer..

Zit sterk te twijfelen of ik morgen nog een keer zal oefenen, in eerste instantie was hij echt van slag en veel aan het mesten op het laatst niet meer echt maar hij weigerde dienst zal ik maar zeggen. Twijfel of ik de stress nog een keer moet opzoeken, hij heeft er in gestaan en heeft het bekeken. Dinsdag gewoon maar 2 longeerlijnen gebruiken om hem op te sluiten en erin te krijgen. Dan kunnen we later wel weer oefenen toch? En woe ook gewoon de lijnen mee. Het is toch een aanslag voor hem qua energie nog en voor zijn buik, dat achteruitzetten e.d.

Wat vinden jullie???

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 09:33

Ik zou hem eventjes laten bekomen en volgende week hem er 1x opzetten en dan klaar. Werk je altijd met longes bij het trailerladen?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 21:44

Yellomofoon schreef:
Ik zou hem eventjes laten bekomen en volgende week hem er 1x opzetten en dan klaar. Werk je altijd met longes bij het trailerladen?

Niet altijd maar whizz is van jongs af aan dat wel gewend geweest als hij lastig te laden was, 2 lijnen achterlangs zodat hij opgesloten is en eigenlijk er "in gedragen wordt" en no way out heeft en dan gaat hij eigenlijk heel snel er op omdat hij doorheeft dat hij er dan niet om heen kan en zich dat zich realiseert.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 16:11

Nou wat een butweer is het vandaag. Het regent en waait hier best wel en dan met de trailer op pad. Nou ja het is niet anders .. Morgen staat whizz om half 1 op de planning voor zijn maagscopie en het scannen van zijn buik. Ben blij als hij vanavond daar lekker is, dan hoeven we daar morgen niet meer aan te denken.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:24

het is hier in Belgie al heel de week zo'n winderig regenachtig (koliek)weer :(
Is inderdaad geen weer om met de trailer door te rijden! Maar als het moet dan moet het :)

Mijn vriend zijn paard mag vandaag weer naar huis, ze hebben nog een gastroscopie gedaan en het vermoeden is bevestigd, hij heeft verschillende maagzweren :(

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 16:31

Ik hoop zo dat het met de maag van whizz mee valt - omdat hij nu wel de hele dag door ruwvoer krijgt, maar je weet het niet natuurlijk. Feit is dat hij wel een gevoelige maag heeft.

Die wind daar baal ik wel van, maar heel rustig aan rijden dan maar denk ik,

Ach arm paard meerdere maagzweren, is dat vaker zo of is dat dan een erge graad?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:54

Ik heb er eerlijk gezegd geen idee van. Maar ik veronderstel toch dat het erger is... Hij was de laatste tijd ook heel gevoelig op de beenhulpen en dergelijke...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 23:06

Nou Whizz staat in een box op de kliniek, we zijn in 1 keer geladen, beide longeerlijnen in de aanslag en even kijken en huppakee de trailer op. Zo TROTS op Whizzemans!
Hij staat in een hele grote box, was daar wel onrustig, hoop maar dat ie als het daar rustig werd dat hij ook ging rusten.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:53

Leuk dat hij goed laadde! Hij zal inderdaad wel snel tot rust komen, morgen mag hij toch weer naar huis? :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 11:29

Hij mag zometeen weer mee naar huis inderdaad. We gaan zo onderweg, om half 1 wordt dan de maagscopie gedaan en daarna de scan van het litteken. Hoop zo dat ze tevreden zijn!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:45

En hoe is het gegaan met whizz?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:19

oh arme whizzyman die zal het wel niet meer zo op klinieken hebben :(:)
Maar super dat hij zo braaf was met laden en straks naar huis met hopelijk goede uitslag :j

Fijn Yello dat hij naar huis mag,een goed herstel toegewenst!

Hier maakt eigenlijk weinig uit wat voor weer het is,Wynn reageert nergens op*klopt t af*
Hij speelt nu met zijn kids die afgespeend zijn en doet t super....
Godzijdank _/-\o_

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 16:26

Hij is goed, maag was goed, wel wat plekjes te zien die littekens zouden kunnen zijn maar dat was allemaal rustig nu en de echte "bekende" probleemzones waren bij hem helemaal schoon. Dus geen behandeling nodig en in orde! Buik ook goed, dunste plek van buikwand was 1 cm, de zachte plekken zijn meer optisch niet mooi dan dat het een probleem is, dus niets aan doen en aan het werk!!! Er zit nog wat vocht achter de zachte plekken vandaar dat dat wat bultig er uit ziet, maar als het goed is wordt het allemaal nog strakker als de spieren en peesplaat aan het werk gaan. Het zijn dus wel gaatjes in de buikwand maar ze vormen geen probleem. Je kunt er aan opereren en gaasje onder plaatsen maar dat raden de chirurgen af. Aan het werk dus! Heeeeeel erg blij. Op terugweg laden was hij een paar meter van de trailer aan het weifelen. 2 dames gevraagd hem even een handje te helpen - aanduwen, ze voelden dat hij stond te trillen - arme vent. Maar met hun duwtje ging hij er weer uiteindelijk in 1 keer op. Kwam er super bezweet af, staat nu lekker aan zijn hooi. Ik ga even plat want manlief en ik hebben koppijn (vast van de stress ;-) )

Er zat ook nog een nietje in zijn buik, die hebben ze er ook nog maar even uit gehaald...