Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:46

Jeetje.....
Niet om je aan te vallen lieve TS, maar je zou als Kyana wat beter is/blijft toch écht een cursus trailerladen op je prioriteitenlijst moeten zetten. Als het met goedwillende helpers niet lukt: voor een redelijk bedrag komt Eddy Modde zelf je assisteren - je hoeft hem alleen maar te bellen en te vragen.
Want hoewel je je ongelooflijk inzet voor je paard, het kan toch niet goed zijn dat die zoveel stress moet ondergaan met urenlang proberen te laden, óf dat je met een ziek paard zo aan de wandel moet gaan. En iedere keer dat je het moet opgeven, bevestig je het paard alleen maar in z'n angst en wordt het steeds maar moeilijker.
Nogmaals: ik val je niet aan, wil je niet bekritiseren, maar de noodzaak om je paard dit toch te leren ( en jou daarbij ook) is toch wel heel erg nodig.

Fijn dat er toch een start gemaakt is bij Visdonk en ja, dat je niet in de röntgenkamer toegelaten werd, dat moet je maar voor lief nemen. Tenslotte moeten die mensen hun werk effectief kunnen doen en dan is het soms maar beter om geen eigenaren erbij te hebben, die eigenlijk niks kunnen bijdragen en soms zelfs storend zijn.

Ik hoop van harte dat er verbetering gaat komen en dat de acupuncturiste bij je aan stal wil komen is heel fijn!

timokyana

Re: Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 19:12

Ze is thuis,heeft het heel goed gedaan.
Ik Ga eerst lekker douchen. Reageer later uitgebreider.

Voel me btw niet aangevallen ;-)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:17

ik wil '' Timokyana'' even heel hard in het zonnetje zetten!
wat zij de afgelopen 3 dagen heeft gedaan, is niet echt normaal . Wat een doorzettingsvermogen en wilskracht TS heeft is gewoon verbazinswekkend.
Dat iemand gewoon even naar roosendaal wandelt omdat je paard weigert in de trailer te gaan.
Daar sta je echt even van te kijken, zeker als je samen . het einddoel hebt behaald .
Ts,
Jij verdient echt een standbeeld samen met kyana!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:30

JP, even extra info , er is al vaker iemand geweest die aan de slag ging met Kyana en TS voor het laden, ook de persoon die ons deze keer geholpen heeft, en tijdens de oefeningen gaat het, bij de persoon die deze afgelopen dagen heeft meegeholpen stond ze de eerste keer op 10min op de trailer. maar helaas geeft dit geen garantie voor de toekomst wanneer het echt nodig is.

overigens zijn alle andere paarden bij TS prima te laden en geven totaal geen problemen, ik wilde dit even toevoegen omdat het niet zo is dat TS voorheen en tijdens dit jaardurende proces niets gedaan heeft aan het trailerprobleem met deze merrie, integendeel en TS is wat laden betrefd ook niet ondeskundig. leren kan uiteraard altijd in elke situatie.

ook ik wil TS dezelfde pluim op haar hoed spelden zoals meganx ook gedaan heeft, het doorzettingsvermogen, de liefde, het geduld maar vooral het vermogen om hier overal mee om te gaan!
waren er maar meer mensen die zover gingen voor hun dieren dan zou er veel minder leed zijn!
TS je bent een topper!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:31

meganx
:D een standbeeld EN een lintje *\o/*

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 21:16

Dankjewel dames,vind het nog steeds niet meer als normaal :+

Ik had Kyana op de paddock gezet en alle paarden kwamen haar vrolijk begroeten,een smekkende nienke,onze dominante balou en haar allerbeste vriend Timo die niets anders deed dan haar 'liefkozen '.
Mooie was dan ook de uitgebreide groomsessie die tussen die twee plaats vond.Heerlijk.
Tuurlijk heeft ze afgelopen dagen een flinke klap gehad,maar hopelijk krijgt en vind ze nu de 'rust'om weer even bij te tanken.We zijn begonnen met de vitamine E,ben erg benieuwd wat dat gaat doen.
Verder even afwachten,ik kan nog niet geloven dat dit de oorzaak/oplossing voor alles zal zijn,al wil ik het graag ;-)

JP, degene die ons geholpen heeft werkt op een soortgelijke manier als eddy.Ik heb een filmpje bekeken van hem,ik zal eens in de gaten houden of hij nogeens een demo houd in de buurt.
Echter ik ben er van overtuigd met veel oefenen (2e dag kwamen we al zoveel verder als de eerste) dat Kyana zelf echt nog wel de keuze gaat maken er vrijwillig in te gaan.
We gaan in elk geval in alle rust thuis oefenen ( zodra mijn trailer gemaakt is).

Ik zal met de tijd een kleine update plaatsen hoe het gaat.Allemaal bedankt voor het meeleven!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:20

is toch vanzelfsprekend,jij hebt zoveel over je paard,menig ander had allang in het slachthuis gestaan
dus krijg je een standbeeld en een lintje haha :P
vitamine e helpt sowieso wel voor de spieren.
ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door ellepel op 29-08-12 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:25

Ook ik wil je echt laten weten hoe dapper ik jullie beiden vind! Hoe ging de wandeltocht haar af? Het was natuurlijk lang geleden dat ze zo'n stuk gelopen heeft!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:18

kort maar krachtig petje af voor jullie allebei.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 18:41

De eerste twee dagen waren pittig,op het zachte wel goed te doen,op het einde werd ze natuurlijk moe.
Terug weg liep ze vlot,vaak juist voorop,maar ook op het einde moe.

Vandaag is het (ergens ook logisch) niet best,ze heeft veel spierpijn wat duidelijk te zien is.Ik hoop dat ik er goed aan gedaan heb...

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:13

keuze tussen 2 kwaden TS, lopen is misschien wat ver en trailer gaf veel te veel stress. in beide gevallen zou ze haar spieren aanspannen en evt overbelasten. het is gebeurd en het is achter de rug, nu kan ze langzaam weer herstellen en ik ga ervan uit dat het morgen of overmorgen al een heel stuk beter is. het is een hele route geweest voor haar en dat na heel lang stil hebben gestaan. maak je daar maar geen zorgen over. lekker vertroetelen en hopen op een duidelijke vooruitgang als haaar spierpijn straks weg is.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:16

Ik ben het helemaal met Matasja eens, je had geen keuze. Zoals het ging was het ook niets, hopen dat ze nu hiervan weer redelijk vlot opknapt. Dat ze terug toch vlotter liep vind ik wel wat zeggen ze wist duidelijk dat ze weer terug naar huis ging!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 00:35

Wat een ramp zeg dat ze er niet inging wel erg frustrerend, maar fijn dat het te lopen was en je dit kon doen. _/-\o_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:07

timokyana schreef:
De eerste twee dagen waren pittig,op het zachte wel goed te doen,op het einde werd ze natuurlijk moe.

Vandaag is het (ergens ook logisch) niet best,ze heeft veel spierpijn wat duidelijk te zien is.Ik hoop dat ik er goed aan gedaan heb...

Natuurlijk heb je er goed aangedaan....je had geen keus denk ik.
Dan had ze maar de trailer in moeten lopen toch? :+

Heb je al uitslagen?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:10

Ik denk dat Kyana zich in een trailer ook niet prettig voelt wbt de pijn in haar lijf,en het is super fijn dat jullie er zijn gekomen :j Het klinkt allemaal positief!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:56

Ik hoop toch dat je niet teveel twijfelt aan jezelf! Je had weinig keus!

Logisch dat ze spierpijn heeft, ik vermoed zelfs dat ze dat ook zou hebben als je niet was gaan lopen. Het rechtzetten doet ook wat met haar spieren!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:09

timokyana schreef:

dan is het tijd voor wat peptalk denk ik!!! :D :D

jawel dat heb je wel,zet het echt van je af.
logisch dat ze wat spierpijn heeft,heb je dat zelf niet na die wandeltocht?
het lichaam moet even bijkomen van alles,maar wees niet te somber,dat breng je weer over op kyana en die heeft meer aan een opgewekt en blij persoon om zich heen.
zij pikt jouw gevoel feiloos op en probeer dus echt postief te zijn
maar ik snap je wel hoor..begin dit jaar een osteo bij mijn pony gehad en het dier liep daarna beroerder dan ooit,duurde even maar toen zat hij juist super in zijn vel.
het heeft even tijd nodig,en je zult zien dat ze opknapt.

dus wees positief,dat mag! :j

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 18:12

Bedankt voor de lieve berichten,het leek iets beter als gister te gaan.
Heb enkel alleen gevoerd vandaag,ben niet lang blijven hangen :+ te moe en dan kun je toch niet veel bij de paarden beginnen vind ik altijd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:36

nee klopt,alhoewel je er soms juist ook weer energie van kunt krijgen :j
maar goed,jij rustig aan en kyana ook even rustig aan :(:)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 18:44

geerke schreef:
Natuurlijk heb je er goed aangedaan....je had geen keus denk ik.
Dan had ze maar de trailer in moeten lopen toch? :+

Heb je al uitslagen?

Rontgen foto's zijn allemaal goed.
Volgens Ellen Kral stond ze zo scheef als een wokkel,dus een lichaam met pijn.
Eerste stap is een pijnvrij lijf,daarna gerichte training.
Maar eerst eens kijken of deze behandeling vooruitgang geeft,we zijn allemaal nog erg voorzichtig hierin.

Indien het geen vooruitgang bied zou het nog aan iets in de weke delen kunnen liggen,echter hiervoor is een scintigrafie nodig.En helaas is die niet echt op loopafstand in de buurt,al hoop ik dat ze over een poos toch te laden gaat zijn na veel geduld en oefening.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 22:44

Nog wat gevoelig op het harde,maar al dravend richting weide voor de nacht.
Wel wat kilos afgevallen maar ze doet het niet slecht,woensdag eens zien hoe het met poetsen gaat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:47

goed nieuws dus! *\o/*

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:54

Dat klinkt heel goed! Hoop voor je dat het positieve doorzet nu en dat je nu de goede kant met haar op gaat!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 10:29

Vanmorgen een jolig galopje van weide richting paddock...zou het dan toch....

Nog wat foto's van vorige week:

Afbeelding
Onderweg,bijna bij roosendaal.

Afbeelding
Bij komen na de rontgen.

Afbeelding
accupunctuur

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:01

Zou het nu dan toch goed komen? :)