Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:29

Ik heb gisteren het gat van mijn simpele bloempotgraaskorf wat groter gemaakt, want ik denk niet dat het paniek was waardoor hij zo gaat rennen, maar gewoon frustratie :') En na de tips hier heb ik ook de gaten bij de neusgaten wat opengemaakt, dus nou 's kijken of dat wat helpt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:47

Arm paard :+
Die van mij stond dom voor zich uit te staren. At niks, dronk niks.........de hele dag niet.
Als ik haar naar de wei bracht was het niks anders al briesen, schudden etc.

Ben verhuisd van stal en ze gaat hier 4 uur op een korte wei en dat werkt voor haar duidelijk beter.

Hoop dat je knip en plak sessie goed heeft uitgepakt Rije!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:19

Nou ik ontkom er ook niet meer aan geloof ik, pony wordt echt dik.

Iedereen hier nog steeds goede ervaringen met het masker van imperial riding??
Greenguard durf ik niet ivm tanden.

Ander model wat ik online zag is de tough1, is dat wat?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:25

Ik heb nog steeds goede ervaring met die van imperial riding. :)
Hij slijt niet zo snel en ik merk niks aan haar tanden, je moet alleen dan de neus vrij maken omdat het anders nogal benauwd wordt maar verder? Top masker! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:27

Ja, dat zou ik ook doen, neus vrijmaken.
Nouja ga me er maar weer eens een aanschaffen....

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:46

Ik heb hier ook een bloempot aangeschaft maar heb het idee dat mijn merrie er echt niet mee kan drinken. Ze gaat naar de drinkton en blijft daar toch wel een kwartier staan drinken/knoeien om daarna weer 5 min te gaan grazen om dan weer een kwartier te knoeien aan de drinkton. Terwijl ze zonder graasmasker amper een halve minuut nodig heeft. Ik heb ze alleen nog maar van ver bezig gezien want van zodra ik in de wei kom wilt ze aandacht en stopt dus met drinken. Iemand een oplossing? Kunnen ze met de greenguard beter drinken?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:13

Met de greenguard drinken gaat prima hier!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:02

Mijn Haflinger kan er prima mee drinken! Dat heeft ze gewoon doorgekregen door het een paar keer te doen..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 08:30

Mijn haflinger staat 24/7 op de wei op rust (peesblessure). En wordt/is dus ook aardig dik.
Ik heb van de week het graasmasker van tough one binnen gehad. Alleen die kap, die maak je dus vast aan het halster. Hij voelt degelijk, stevig en toch zacht, mooie grote gaten bij de neusgaten! En met klittenband dus dat zal ook uiteindelijk wel los schieten als er iets is

Ik rij niet 2x per dag op en neer dus hij zou dan 24/7 op moeten blijven.. Tja, niet ideaal maar een hoefbevangen paard is vele malen erger. Denk dat ik hem zometeen op ga doen, zodat ik vanavond nog even kan checken hoe het zit. Benieuwd of ze dan ook wat afvalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:34

Waar heb jij hem besteld?
Ik ben op zich helemaal geen fan van een halster op in de wei 24/7, dus ik twijfel erg of ik die zal nemen of de IR....daar zit natuurlijk ook een halster aan maar ik vermoed dat die sneller losgaat?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:57

http://www.reitsportpferdundspass.com/nl/graasmasker
Deze heb ik. Ook daar besteld, vlotte service!
Ben ook absoluut geen fan van halster omhouden, maar als ik dan moet kiezen tussen dat of hoefbevangen en teveel gewicht is het toch de beste keus.
Mij lijkt dit steviger dan met zo'n halster eraan vast zeg maar en je kunt zelf voor een geschikt halster kiezen om om te houden.
Ik ga hem zo omdoen, zal foto maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:02

Dat ben ik met je eens hoor, hoefbevangenheid is ook drama!!
Ben benieuwd naar je foto..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:02

Ziet er niet verkeerd uit dit masker

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:54

Is dit masker vrij licht van gewicht Anne Bento?
Ik heb altijd de Best Friend, goed masker, maar niet heel licht

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:28

Ja hij is vrij licht! Ik zal later wat foto's plaatsen. Heb hem gisteren omgedaan en ondertussen gaan uitmesten, na een uur liep mijn pony nog steeds onrustig rond, ze begrijpt niet dat ze ermee kan eten. Heb heel wat gras er doorheen geduwd maar kwartje viel niet. Heb hem afgedaan toen ik wegging, het is ook weer niet de bedoeling dat ze niks eet. Ga hem zo opnieuw omdoen en dan laat ik hem om en Rij vanavond nog langs om te zien of ze het begrijpt.

Snapten jullie paarden het wel meteen?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:40

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:39

Ziet er goed uit ik heb nu het probleem dat m'n pony m'n graasmasker af krijgt door te gaan rollen:( irritant hihi slim zijn ze

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:00

anne_bento schreef:
Ja hij is vrij licht! Ik zal later wat foto's plaatsen. Heb hem gisteren omgedaan en ondertussen gaan uitmesten, na een uur liep mijn pony nog steeds onrustig rond, ze begrijpt niet dat ze ermee kan eten. Heb heel wat gras er doorheen geduwd maar kwartje viel niet. Heb hem afgedaan toen ik wegging, het is ook weer niet de bedoeling dat ze niks eet. Ga hem zo opnieuw omdoen en dan laat ik hem om en Rij vanavond nog langs om te zien of ze het begrijpt.

Snapten jullie paarden het wel meteen?

Nee het duurt even voor ze het door hebben en bij de een gaat dit sneller dan bij de ander..Mijn merrie ging in het begin steeds schuren om hem af te krijgen en gewoon apathisch voor zich uit staan kijken..Nu kan ze zich er super mee redden en heeft hem als het gras niet te kort is dag en nacht om..Mijn ruintje ging rennen en kreeg hem steeds af,nu is hij er ook aangewend en het gaat goed..Hij hoeft hem alleen maar overdag om..Ik heb wel de greenguard en die zijn wel wat makkelijker dan de gemiddelde bloempot modellen met zeer klein gaatje..Die van jou heeft zo te zien een iets groter gat?Of lijkt dat maar zo?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:14

Deze heeft inderdaad een rechthoekig gat ipv zo'n klein rond gaatje!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:23

Dat is positief(vind ik dan)!Zou het toch 2 weken de tijd geven..De eerste dagen denk je vaak dat het niets is maar het is een kwestie van even volhouden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:29

Heb vandaag een imperial riding masker aangteschaft...maar eens zien.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:11

Goh die Tough1 is de eerste die ik zie dat ze ook echt de neus vrij houden xD. Bij de IR knipte ik hem altijd vrij (was daarna ook prima).
Ben blij dat ik er nu geen meer nodig heb (paard staat hele dag op steen + slowfeeder met hooi , 4u op de wei en 's nachts op stal).
Maar vorig jaar hebben ze me goed geholpen m'n paardje enigszins in vorm te houden. Alhoewel ze met dit beleid nog beter in een wat meer sportlijn te houden is ^^

Dit is het verschil tussen 2012 (onbeperkte weidegang) en nu 2014, 4u weidegang de rest hooi. Daartussen (2013) wel heel fijn rustig kunnen beginnen met afvallen dmv IR graaskorf.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 10-06-14 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:15

Grrrr,de mijne blijkt zijn masker al afgekregen te hebben....

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:25

iritant is dat het die van mijn heeft het ook al in de gaten hoe het moet:( maar ze doet het af en toe vooral als haar vleigenmasker losser zit dan heeft ze meer vrijheid om em af te krijgen tijdens het rollen

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:13

Mooi verschil Kasmir, ziet er goed uit!

Naar aanleiding van de tips hier heb ik ook de IR aangeschaft en ik wil hier graag mijn mening delen. Voor mijn IJslander van ruim 1.40 had ik de Large besteld. Toen ik hem binnenkreeg had ik het idee dat hij veel te groot was, maar toch maar meegenomen en gepast. Rondom ruim 10 cm over, maar toch maar op de wei gezet ermee. Zijn vorige 3 maskers heeft hij allemaal gesloopt, dus mijn verwachting was dat hij deze zo af zou hebben. Juist door de ruimte probeert hij hem helemaal niet af te doen en dit is dan ook de enige die het al een paar weken volhoudt! Ook voor het eerst geen schuurwondjes- of plekjes, zelfs niet op zijn kaken.

Morgen komt de tandarts, ik ben benieuwd of die er wat van kan zien. Tot zo ver ben ik in ieder geval tevreden!