[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ammy01

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:53

ellepel schreef:
zou t....schijnt dat er nu meer fructaan in het gras zit omdat de temperaturen snachts lager zijn....
zouden ze daar ook op reageren?
tenzij ze niet in gras staan natuurlijk Knipoog

De nachten zijn nog erg warm hoor...15-17 graden vormt geen enkel risico. Vorige week waren er wel 2 nachten dat het heel koud was. Toch viel het met de fructaan toen nog wel mee (gecheckt op de fructaanindex van Paardnatuurlijk)

Het kan ook zijn dat ze al wat meer vacht hebben, en de muggen die zijn er ook volop. Dat in combinatie met veel zon, vochtige lucht en warmte, plus de hele zomer al opgebouwde allergie...ik denk dat het zoiets is....

Die van mij gaat nog steeds goed trouwens, alles zit er nog aan en bijna geen jeuk Vork

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:18

ohw dan had ik t verkeerd begrepen,ik meende dat er nu meer in het gras zat vandaar Knipoog
in elk geval gaat ap vanaf vandaag s'nachts op stal.
dan is ie savonds en smorgens in elk geval uit de vliegen Haha!

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 01:26

Ok heb nu diverse PBtjes gekregen over mijn paard zijn eczeem en nu kan ik het hier ook nog wel even plaatsen toch!

Ik heb sinds juni dit jaar een 3 jarige friese merrie gekocht met zomereczeem. Ze had haar manen flink afgeschuurd en kale pleken er tussen zitten! Op de kont had ze een grote kale plek wat er behoorlijk lelijk uit zag helaas heb ik hier geen foto van van.
Wat ik gedaan heb is het volgende
Ik heb Shampoo besteld bij de paardendrogist van NAF tea tree versie en ik heb de Oster met aloe vera en tea tree besteld.

En ik ben gaan wassen! Ze schuurde in het begin best veel!

Zo ben ik begonnen met wassen
Ik ben begonnen met de NAF shampoo. Ik doe een flinke scheut in de emmer en vul het aan met water! Ik was enkel de plekken waar het eczeem zit dus de staart, manen en kont was het bij haar.
1e weeek om de dag wassen
2e week om de 2 dagen wassen
3e week om de 3 dagen wassen
Daarna ben ik enkel gaan wassen als dat nodig was!

Ze schuurt nu zelde tot nooit en staat in brabant
Ze komt buiten op de wei en heeft dan de bucas buzz off deken met nek op.
Hier fotos

Zo was het voor hier was het al een keer gewassen!
Afbeelding

En zo is het nu
Afbeelding

De manen zijn alweer iets langer is nu ongeveer 2 weken geleden dat ik ze geknipt hebt.
Ze schuurt nog steeds niet Knipoog

Ik was met beide shampoo's en beide verdun ik ze. Ik laat het altijd zon 5 min intrekken en dan spoel ik het heel goed uit. Ik gebruik geen smeersel enkel de bucas buzz off deken als ze op de wei staat!
Ook op het voer is niks aangepast!
Misschien hebben jullie er iets aan

Groetjes Kim

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 09:46

Hoi Liekjuh,

Super dat het zo goed gaat met je fries.
Wassen met tea tree shampoo heb ik ook hele goede ervaringen mee.

Ook hier ondanks het drukkende weer en veel ongedierte nog steeds geen last van zomereczeem.
Wel blijf ik 1x daags smeren met uiercreme vermengd met tea tree.
Gewoon uit voorzorg.
Tevens gaan de paarden standaard om 17.00 u. op stal.
Dan zie je hier die kleine mitchies al in grote getale in de lucht hangen.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:31

Mijn pony heeft er een stuk minder lastvan nu ze savonds op stal staat. En dag en nacht vliegendeken op. Het gaat nu perfect. Ze heeft deze zomer nog geen manen/staart verloren. Was 5 jaar geleden dat ik er kocht wel anders. Toen schuurden ze dr manen tot haar huid aan toe kapot

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:36

bij mijn pony helpt shampo niet. Datheb ik toen ik haar net kreeg geprobeerd maar het hielp niet echt.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 14:06

Ik ben er wel achter met zomerexceem dat niet elk middel elk paard helpt. Ik denk dat het best een zoektocht is om iets te vinden waar jou paard goed op reageert.
Het handige van het forum is dat je elkaar tips kunt geven!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:55

Tea Tree Shampoo heeft hier dit jaar ook heel goed zn werk gedaan! Het vervelende is dat ik echt afhankelijk ben van het weer, aangezien ik geen wasplaats heb en gewoon buiten met een tuinslang en koud water moet wassen.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:57

Wij hebben beneden een badkamer en dan halen we altijd de douchekop er af en dan de tuinslang erin en dan warm water . en dan dr zweetdeken op (als het koud is) en als het warm is gewoon buiten met koud water

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:58

maar wassen met speciale shampoo helpt niet echt bij mijn pony duss .

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:35

Ik baal echt!!
Het ging zo goed met mijn pony, ze schuurde de laatste weken helemaal niet meer. Ze schuurt vooral haar buik en hoofd. Er zaten alweer allemaal haren op. Het ging echt super, ze had gewoon helemaal geen jeuk.
En sinds een weekje.. is ze weer begonnen. Binnen 2 dagen haar hele buik alweer kaal en onder de plekjes.
De laatste weken heb ik helemaal niks hoeven smeren, ze had gewoon geen jeuk. Maar ben nu wel weer bezig.
De vliegjes en prikbeesten zijn echt een heel tijdje weg geweest van de zomer. Nu zijn ze er weer. Ik heb het idee dat het nu met de vliegjes weer begonnen is bij haar.
Laat het voor mij maar weer afkoelen...

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:36

@ liekjuh: wat denk je dat het meeste heeft geholpen, de deken of de schampoo?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:28

ik ben nu net begonnen met het voeren van poeder van napro.
zal zien of het werkt.
mellow deed het een tijdje goed zonder eczeemdeken maar die is nu maar weer op...
volgend jaar wil ik ''die'' prik proberen, ben benieuwd of dat helpt....

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:42

_MelloW_ schreef:
zal zien of het werkt.
mellow deed het een tijdje goed zonder eczeemdeken maar die is nu maar weer op...

Hoi MelloW,

Een poeder van Napro ken ik niet.
Kun je er wat meer van vertellen ?

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:28

Sokkebok schreef:
@ liekjuh: wat denk je dat het meeste heeft geholpen, de deken of de schampoo?

De Shampoo want ze staat zonder deken op stal en eerst schuurde ze ook zonder deken op stal alles kapot en nu niet meer.

Ze heeft enkel de deken op als ze wei op gaat en het is erg warm en veel vliegen enzow..

Gister heeft ze 3 uur op de wei gestaan zonder deken niks aan de hand

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:47

__KELLY schreef:
Wij hebben beneden een badkamer en dan halen we altijd de douchekop er af en dan de tuinslang erin en dan warm water . en dan dr zweetdeken op (als het koud is) en als het warm is gewoon buiten met koud water

Wat een geniale vonst! Haha! Lekker warm Clown

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:21

henny_w schreef:
_MelloW_ schreef:
zal zien of het werkt.

Hoi MelloW,

Een poeder van Napro ken ik niet.
Kun je er wat meer van vertellen ?

napro is een bedrijfje wat hier in de buurt zit.
die maken poeders op basis van natuurlijke producten.
ik heb nog geen idee of het werkt, zal volgende week kijken of hij zonder deken kan.
het zou het bloed zuiveren maar ik zal zien of het werkt, ik hoop het...

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:22

ik heb al eerder in dit topic gereageerd met de overtuiging dat mijn fjord geen eczeem heeft, overigens in mijn achterhoofd wist ik het, maarja iedereen zei dat ik gek was en dat ze geen eczeem had. Het lag aan dit of aan dat of etcetc. Nou vond ik haar al zoet ruiken en heeft ze zwarte vlekken rond haar ogen, tja heb een hele zware eczemer verzorgd en mijn Vera ging in mijn ogen steeds meer op Nena lijken.
Verleden week was de dierenarts erbij en conclusie, lichte vorm van eczeem Verdrietig

Morgen komt er een boett deken binnen, is wel laat voor de eczeemperiode, maarja ik krijg 'm tijdelijk te leen, zodat ik kan kijken of ie past en hoe Vera erop reageert. Inmiddels de wei zo afgezet dat ze niet bij bomen kan komen en alle appels en peren van de grond gehaald.

Ik heb op dit moment e-mail contact met een man in België en die heeft iets wat je ze 2 maanden moet geven en dan zijn ze genezen, zegt hij. Ik heb bij Nena gezien dat er van alles werd geprobeerd, maar eigenlijk hielp eigenlijk niets. Hij gaf mij wel voedingsadvies en dat was dat spelt het allerbeste is voor een eczemer, alle andere voeding werkt negatief voor een eczemer.

Nouja, blijf dit topic nu helemaal volgen, want als er nog tips zijn, dan kan ik er misschien wat mee. Ik was Vera overigens ook met tea tree shampoo en ik smeer haar manen en staartwortel elke dag in met st. janskruidolie, ik merk dat dat haar veel verlichting geeft

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:48

Citaat:
Ik heb op dit moment e-mail contact met een man in België en die heeft iets wat je ze 2 maanden moet geven en dan zijn ze genezen, zegt hij.

en wie mag die wonderdokter dan wel zijn??
Knipoog

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:33

ellepel schreef:
Citaat:
Ik heb op dit moment e-mail contact met een man in België en die heeft iets wat je ze 2 maanden moet geven en dan zijn ze genezen, zegt hij.

en wie mag die wonderdokter dan wel zijn??
Knipoog

Een fjordenfokker en tevens een naturopaat, ik weet nog helemaal niet of ik eraan ga beginnen hoor

kathleenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:00

De fjordenfokker is hier gekend.
Hij heeft vorig jaar veel reclame gemaakt voor zijn produkt.
Helaas zijn er heel weinig paarden beter van geworden.
Ik ken verschillende mensen die het geprobeerd hebben maar zonder resultaat.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet bij uw paard zal werken.

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:58

dhr Taal neem ik aan dat je het over hebt? Op bokt zijn er een aantal forums over geweest, veel mensen waarbij het niet hielp voor hun paard maar ook positieve mensen.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:26

rianne1987 schreef:
dhr Taal neem ik aan dat je het over hebt? Op bokt zijn er een aantal forums over geweest, veel mensen waarbij het niet hielp voor hun paard maar ook positieve mensen.

Nee het gaat niet over dhr Taal, deze meneer wil niets met de praktijken van Taal te maken hebben. Ik heb wel het idee dat als HET middel tegen zomereczeem uitgevonden wordt, dat degene die dat heeft uitgevonden multimiljonair gaat worden, tot die tijd heb ik op zich weinig geloof in al die smeerseltjes, poedertjes etc.

Zoals ik hierboven al aangeef heb ik in het verleden een fjord verzorgd en die had echt hele extreme mate van eczeem en haar eigenaresse heeft ieder nieuw product uitgeprobeerd, zonder ook maar 1 enkel resultaat te boeken.

Ik zou die Belgische meneer heel graag willen geloven, maarja om even 130 euro uit te geven voor een experiment vind ik ook zo wat. Ik ga Vera volgend jaar in ieder geval onder de boett zetten en dan kijken we wel hoe dat gaat en of het voldoende is voor haar. Als dat zo is, dan ga ik er niet allerlei spul in stoppen tegen eczeem.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:15

Verafjord schreef:
rianne1987 schreef:

Nee het gaat niet over dhr Taal, deze meneer wil niets met de praktijken van Taal te maken hebben. Ik heb wel het idee dat als HET middel tegen zomereczeem uitgevonden wordt, dat degene die dat heeft uitgevonden multimiljonair gaat worden, tot die tijd heb ik op zich weinig geloof in al die smeerseltjes, poedertjes etc.

Zoals ik hierboven al aangeef heb ik in het verleden een fjord verzorgd en die had echt hele extreme mate van eczeem en haar eigenaresse heeft ieder nieuw product uitgeprobeerd, zonder ook maar 1 enkel resultaat te boeken.

Ik zou die Belgische meneer heel graag willen geloven, maarja om even 130 euro uit te geven voor een experiment vind ik ook zo wat. Ik ga Vera volgend jaar in ieder geval onder de boett zetten en dan kijken we wel hoe dat gaat en of het voldoende is voor haar. Als dat zo is, dan ga ik er niet allerlei spul in stoppen tegen eczeem.

Toch niet Louis de Vrij he Clown

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:02

Ik ben nu zover, dat ik de D.A laat komen en een bloedonderzoek laat doen, het begint bij de mijne net voor het eerst, maar misschien kan ik voorkomen dat we in de vicieuze cirkel terecht komen en ik wil weten OF het eczeem is of een allergie o.i.d.
Eind volgende maand komt hij naar stal en moet er niet aan denken, allerlei schuurplekjes die hij op de wei niet heeft, dan is het gauw gebeurt met z'n manen van 60 cm...........
Hier en daar zijn al kale stukken, weinig aan te zien, dus ik hoop dat er wat uit de test komt, dan weet je tenminste wat.....